Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

VICE on Designer Drugs

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

VICE on Designer Drugs

Berichtdoor knolselderij » vr jun 21, 2013 1:19 pm

http://www.vice.com/nl/read/er-is-meer-op-de-markt-dan-keta-pep-en-pillen

vind het fijn dat er n keer gewoon wordt verteld wat het doet ipv er wordt verteld hoe slecht het wel weer niet is.
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor knolselderij » vr jun 21, 2013 2:25 pm

overigens macht dit wel n soort van naar nieuws
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor Vinnie » vr jun 21, 2013 5:59 pm

hmm hoe minder aandacht hoe beter eigenlijk
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor Einstein » vr jun 21, 2013 6:40 pm

Nieuws is het ook niet echt, ik zet het wel in het RC-forum :P
Wel goed dat ze een min of meer objectief en informatief artikel uit hebben weten te spugen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor omerobert » vr jun 21, 2013 6:52 pm

voldie schreef:hmm hoe minder aandacht hoe beter eigenlijk


Mwoh, die aandacht is er toch wel (stond onlangs in de Groene Amsterdammer ook nog een stuk over in, waarin veel forumleden van hier werden geciteerd, ik zal even kijken of ik die in PDF kan posten). En ook al zou een overdaad aan media-aandacht resulteren in het illegaal maken van een x-aantal van deze producten, heb je misschien ook kans dat er meer onderzoek naar wordt gedaan, zodat we weten wat eventueel de langere termijn effecten zijn, wat momenteel een van de 'problemen' van RC's zijn.
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 704
Geregistreerd: ma okt 22, 2012 12:46 pm
Woonplaats: Ja

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor Claviceps » vr jun 21, 2013 10:52 pm

omerobert schreef:ook al zou een overdaad aan media-aandacht resulteren in het illegaal maken van een x-aantal van deze producten, heb je misschien ook kans dat er meer onderzoek naar wordt gedaan, zodat we weten wat eventueel de langere termijn effecten zijn, wat momenteel een van de 'problemen' van RC's zijn.

Ik betwijfel het, research proposals zijn er voldoende en het verkrijgen van funding voor dergelijke studies lijkt mij zeer moeilijk, mede vanwege stigma, wettelijke, en ethische problematiek met proefpersonen. In die zin verwacht ik dan ook weinig academisch onderzoek naar RC's voor bijvoorbeeld medische toepassing of zelfs verdere verkenning van deze stoffen wat betreft werkzaamheid en gevolgen. In die zin zullen we het moeten doen met een hoop anecdotal bewijs.

Een flink aantal van deze stoffen zullen wellicht door deskundige "underground" academici ontdekt worden maar ik denk dat vanuit mainstream academisch onderzoek weinig appeal heeft. Daardoor denk ik dat de informatie voornamelijk beperkt word door de rapportages van instituten zoals bijvoorbeeld het Trimbos, die voornamelijk de markt in beeld proberen te brengen, en rapportering van eerste hulp artsen die een situatie beschrijven van een binnen gebrachte patient. Beide bieden vrij weinig inzicht zoals drugs die vanuit academia ontwikkeld zijn en binnen verloop van tijd (uitgebreid proefdier testen vervolgd met klinische trials) praktisch binnen het medisch veld zijn toegepast. Bekende voorbeelden zijn: LSD, MDMA, Ketamine, Cocaine, Heroine.

In kort, academia en big pharma die zich richt op specifieke applicaties met alle academische en klinische procedures die hierbij horen V.S. "underground" scheikundige die op zoek zijn naar de volgende "IT" drug voor recreationeel gebruik. Twee verschillende insteken waarbij onderzoek gedreven door big pharma sterk gebonden is aan patenten waardoor eigen onderzoek en ontwikkeling van producten een grotere prioriteit heeft.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor kevinoow » ma nov 18, 2013 11:39 pm

No shit sherlock :eek:
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor Claviceps » wo nov 20, 2013 6:59 am

kevinoow schreef:No shit sherlock :eek:

Sherlock heeft last van constipatie?
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: VICE on Designer Drugs

Berichtdoor omerobert » wo dec 11, 2013 1:32 pm

http://www.vice.com/nl/read/stuff-psych ... herantraut

Het is een vertaling en helaas door een leek geschreven die zijn angst ervoor ook niet onder stoelen of banken schuift.
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 704
Geregistreerd: ma okt 22, 2012 12:46 pm
Woonplaats: Ja


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron