2C-E is inderdaad de moeite waard, maar zorg wel voor Domperidon of een emmer

5-MeO-MiPT schijnt ook erg contemplatief en spiritueel te zijn, op een manier die ergens tussen MDMA en psychedelica in ligt.
Sommige DiPT'tjes zijn ook briljant, tenminste, naar wat ik erover heb gelezen. Heb er zelf geen ervaring mee.
4-HO-MiPT en 2C-T-7 zijn volgens velen ook erg mooie stoffen, ik zelf vond ze wat saai, maar heb er niet heel veel ervaring mee. Misschien ligt het aan mij. Ze zijn eventueel het proberen waard, volgens mij is 2C-T-7 dan iets minder lichtvoetig dan 4-HO-MiPT, dus beter geschikt voor jouw doeleinden. 2C-P zou ook een aanrader zijn als je de tijd hebt (duurt minstens 12 uur), maar daar heb je een goede weegschaal voor nodig, anders gaat de dosis snel fout.
4-AcO-DMT is zo goed als hetzelfde als psilocine, dus als je echt iets nieuws wilt proberen schiet je er niet zoveel mee op
MDAI is leuk qua empathogenen, de ervaringen met MDAI wisselen echter nogal. Misschien is dat ook niet waar je naar op zoek bent, alhoewel het volgens mij zeker een soort van leerzaam kan zijn.
5-MeO-DMT is ook mooi spul, als je daar in voor bent, maar dat is weer een stof van een heel andere klasse. Echt leerzaam of spiritueel is het uiteindelijk ook niet, alhoewel de trip zeer sterk religieuzerig aanvoelt. Ongeveer hetzelfde geldt voor (een hoge dosis) methoxetamine.
Enkele psychedelica uit de DOx-familie worden wel als zeer strenge, maar contemplatieve, tripmiddelen beschouwd, die ondanks een soms wat uitgesproken negatief karakter toch wel leerrijk kunnen zijn. Deze stoffen zouden niet meteen mijn eigen keus zijn, geloof ik.
Kruistolerantie: er is kruistolerantie tussen alle psychedelica, voor zover ik weet. Die tolerantie duurt inderdaad vrijwel nooit langer dan twee weken.