Ik had een aantal vraagjes waar jullie misschien een antwoord op weten.
Nu ben ik laatst door politie uit een club gehaald, ze hadden sterk het vermoeden dat ik drugs gebruikt had. Na mijn bevestiging vroegen ze of ik nog meer bij me had en wat het was. Ze gingen me toch fouilleren, dus ik gaf ze wat ik bij me had (rond de 600mg) en vertelde dat het een designer drug genaamd 3mmc was. Volgens mij wist hij niet precies wat dit inhield en dacht zelfs dat je er agressief van kon worden. Ik kreeg verder geen boete, maar mn gegevens werden wel genoteerd en ze namen het zakje in beslag. Ook mocht ik niet meer naar binnen in de club. Ik dacht dat ik er goed van af kwam, maar thuis raakte ik toch aan de twijfel over wat voor gevolgen dit kan hebben.
3MMC is naar mijn weten nog steeds niet op de opiumlijst geplaatst, maar staat dus wel op de geneesmiddelenlijst, waar je niet vervolgd kunt worden om bezit of gebruik. Bij bijvoorbeeld xtc is het zo dat boven de 0,5g niet meer valt onder eigen gebruik maar je verdacht word van handel o.i.d., geld dit dan ook voor de geneesmiddelenlijst?
Aangezien ze het in beslag genomen hebben, gaan ze het testen? Zijn dit erg nauwkeurige testen met bijvoorbeeld een hplc of iets, waardoor ze precies weten wat wat het is? Of zou het kunnen dat ze dit zien als amfetamine (of 4-mmc en dan alsnog me een boete geven?
Ze hebben sowieso mn gegevens genoteerd, als eruit komt dat het 3mmc is, word alles dan verwijderd of staat dit nog steeds in het systeem waardoor de politie kan blijven zien dat dit gebeurd is?