Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

ADHD en Dexamfetamine

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » di jan 21, 2014 3:51 pm

Ik ben een ADHD'er, nou verschilt elke ADHD'er ook weer per persoon, maar ik ben altijd druk in mijn hoofd, super vrolijk en praat ontzettend veel waarvan 50% onzin is. Nou heb ik al Ritalin en Concerta geprobeerd en dat maakte mij een emotieloze zombie. Nu na jaren geen medicatie, kreeg ik dexamfetamine tegen mijn ADHD en ook omdat ik nu een winterdip heb. Het zijn 5 mg p/s en ik mag er 3 per dag nemen. Maar zoals elke ADHD medicatie begon ik gelijk toen het werkte emotieloos te worden. Ik ben dan wel rustig in mijn hoofd en mensen hebben mij raar genoeg liever zo als ik dan ben. Maar ik voel mij verschrikkelijk, ik voel mij gedwongen een ander persoon te zijn dat ik niet ben. Bovendien genoot ik ontzettend van het leven als ik druk en vrolijk was dan met medicatie. Mijn vraag is dus, heeft dit wel echt zin? Zijn er ADHD'ers die zich er wel beter bij voelen? Ik kan het mij niet voorstellen. Speed kan ik raar genoeg wel waarderen maar dat ga ik dus echt niet als medicatie gebruiken, dit hou ik op grote feesten of andere speciale evenementen.
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Trippie » di jan 21, 2014 4:52 pm

Als je tevreden bent met je leven en wie je bent lijkt het me inderdaad nogal dom om medicatie te gebruiken. Zeker als je je dan nog slechter voelt zou je al helemaal achterlijk zijn om daar mee door te gaan.

Maar ja, ik ben geen dokter en heb geen ADHD, dus ook niet zo veel recht van spreken. Dit is maar hoe ik het opvat.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Perry » di jan 21, 2014 5:06 pm

Ik vind het storend bij mezelf dat mijn gedachten alle kanten uit schieten.
Ik heb wel behoefte aan rust in mijn hoofd, zodat ik de dingen die ik wil doen ook echt gedaan kan krijgen.
Wat ik ook prettiger vind is dat ik wat 'normaler' ben, omdat ik mezelf altijd te druk vind, maar er weinig aan kan veranderen.
(Om je even een kijk van een ander te geven die het wel zou waarderen)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Vinz » di jan 21, 2014 6:51 pm

Ik word echt doodziek van al die ADHD topics, kan er niet een subforum in het onzin forum aangemaakt worden deze schijt?
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Perry » di jan 21, 2014 6:53 pm

Vinz, dat jij een afwijking in het dopamine systeem als iets ziet wat niet bestaat, dan is dat enkel jouw kortzichtigheid.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Vinz » di jan 21, 2014 6:54 pm

JongGeleerd schreef:Vinz, dat jij een afwijking in het dopamine systeem als iets ziet wat niet bestaat, dan is dat enkel jouw kortzichtigheid.

Ga het nu niet proberen om te keren knulletje.
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Emerica. » di jan 21, 2014 7:22 pm

JongGeleerd schreef:Ik vind het storend bij mezelf dat mijn gedachten alle kanten uit schieten.
Ik heb wel behoefte aan rust in mijn hoofd, zodat ik de dingen die ik wil doen ook echt gedaan kan krijgen.
Wat ik ook prettiger vind is dat ik wat 'normaler' ben, omdat ik mezelf altijd te druk vind, maar er weinig aan kan veranderen.
(Om je even een kijk van een ander te geven die het wel zou waarderen)
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.”
― Bob Marley
Avatar gebruiker
Emerica.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di feb 26, 2013 5:22 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » di jan 21, 2014 7:42 pm

Trippie schreef:Als je tevreden bent met je leven en wie je bent lijkt het me inderdaad nogal dom om medicatie te gebruiken. Zeker als je je dan nog slechter voelt zou je al helemaal achterlijk zijn om daar mee door te gaan.

Maar ja, ik ben geen dokter en heb geen ADHD, dus ook niet zo veel recht van spreken. Dit is maar hoe ik het opvat.

Ben inderdaad tevreden met mijn leven. Maar omdat ik een winterdip had was ik dus voor het eerst heel erg down. Ik viel in de middag steeds bijna in slaap en wou alleen maar slapen. Morgen heb ik mijn eindexamens van mijn opleiding dus moest wel wat hebben om mij wakker te houden. Als ik morgen weer energie heb dan gebruik ik die medicijnen ook zeker niet ;)
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Vinnie » di jan 21, 2014 8:00 pm

als je je er niet chill op voelt zou ik het niet gebruiken als ik jou was
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » di jan 21, 2014 8:04 pm

voldie schreef:als je je er niet chill op voelt zou ik het niet gebruiken als ik jou was

Klopt, maar als ik bij het examen in slaap val vanwege de Oxazepam die ik voor mijn faalangst heb gekregen is dat best wel een groot probleem. Het gaat om een praktijk examen
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Vinnie » di jan 21, 2014 8:10 pm

methoxetamine schreef:
voldie schreef:als je je er niet chill op voelt zou ik het niet gebruiken als ik jou was

Klopt, maar als ik bij het examen in slaap val vanwege de Oxazepam die ik voor mijn faalangst heb gekregen is dat best wel een groot probleem. Het gaat om een praktijk examen


hmmm das wel vervelend ja, maar voor faal angst en vermoeidheid hebben ze ook een leuk middeltje :snort:
en je kan je er ook nog beter mee concentreren
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » di jan 21, 2014 8:14 pm

voldie schreef:
methoxetamine schreef:
voldie schreef:als je je er niet chill op voelt zou ik het niet gebruiken als ik jou was

Klopt, maar als ik bij het examen in slaap val vanwege de Oxazepam die ik voor mijn faalangst heb gekregen is dat best wel een groot probleem. Het gaat om een praktijk examen


hmmm das wel vervelend ja, maar voor faal angst en vermoeidheid hebben ze ook een leuk middeltje :snort:
en je kan je er ook nog beter mee concentreren

Ik moet geen speed meer gebruiken omdat ik er te verslavingsgevoelig voor ben om het te vaak te doen ;)
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Pepino » di jan 21, 2014 9:37 pm

Neem je toch was pilletjes dexamfetamine mee naar het examen. Flesje water etc.
Avatar gebruiker
Pepino
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 116
Geregistreerd: za aug 10, 2013 5:45 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Basshoven » di jan 21, 2014 10:32 pm

Als je tevreden bent met wie je bent dan zou ik dat sowieso niet veranderen met medicijnen, enkel en alleen omdat het afwijkt van een norm. Als jij toch vrolijk bent e.d., en je hebt geen last van je ADHD, wat kan jou die norm dan nog schelen?

Wat die faalangst betreft zou ik zeggen: benzo's zijn geen goed middel daarvoor. Je vergeet vanalles en dat is voor examens niet handig. Is het écht geen optie om gewoon helemaal niks te gebruiken? Kun je je echt niet over die faalangst heen zetten? Als dat inderdaad niet zo is dan zou ik met de arts bespreken welk vervangend medicijn hij aan zou kunnen bieden ipv oxazepam. Versuffende middelen die het geheugen beperken zijn niet iets om aan vast te houden en kunnen apathie en depressie in de hand werken wat voor je winterdip niet gunstig is.
Basshoven
Offline
 

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Perry » di jan 21, 2014 10:34 pm

methoxetamine schreef:Ik moet geen speed meer gebruiken omdat ik er te verslavingsgevoelig voor ben om het te vaak te doen ;)

Speed en dex-amfetamine is hetzelfde op het punt na dat dex de dextro kant is en straat-speed racemisch.
Blijf hier dan ook maar van af om problemen te voorkomen.
Zeker als je nu al gelukkig bent met je persoonlijkheid
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » di jan 21, 2014 10:51 pm

Basshoven schreef:Als je tevreden bent met wie je bent dan zou ik dat sowieso niet veranderen met medicijnen, enkel en alleen omdat het afwijkt van een norm. Als jij toch vrolijk bent e.d., en je hebt geen last van je ADHD, wat kan jou die norm dan nog schelen?

Wat die faalangst betreft zou ik zeggen: benzo's zijn geen goed middel daarvoor. Je vergeet vanalles en dat is voor examens niet handig. Is het écht geen optie om gewoon helemaal niks te gebruiken? Kun je je echt niet over die faalangst heen zetten? Als dat inderdaad niet zo is dan zou ik met de arts bespreken welk vervangend medicijn hij aan zou kunnen bieden ipv oxazepam. Versuffende middelen die het geheugen beperken zijn niet iets om aan vast te houden en kunnen apathie en depressie in de hand werken wat voor je winterdip niet gunstig is.

Mijn faalangst is echt problematisch en mijn dokter weet heel goed waar die mee bezig is ;). Ik krijg de lichtste vorm van oxazepam om dat nu beter te laten gaan. Net 10mg voor het slapen genomen, morgen een halve van 10 mg en als ik op school ben nog een halve. Ik ken benzo's al te goed en heb ze ook wel in grote dosissen gehad en dan vergeet je inderdaad alles. Bij deze hoeveelheid komt het echt goed daar ben ik van overtuigd. Ik heb al een keer een examen verneukt terwijl ik alles wist door mijn faalangst. Het is dus een groter risico als ik zonder doe. Bovendien heb ik een goed geheugen nu ik al een lange tijd gestopt ben met blowen. Ik weet dat dexamfetamine bijna hetzelfde als straat speed is. Maar ik had afgelopen weekend zoveel speed gebruikt dat ik die dexamfetamine niet meer voelde en mij alleen uitputten. Daarom vermijd ik dus liever speed verwante omdat ik echt klaar ben met speed. Op MOH ga ik misschien weer aan de speed maar dan moet ik er wel achter staan en dat sta ik de komende maanden sowieso nog niet omdat ik maar tijdelijk vrolijk er van word en daarna kom ik in een dip voor een lange tijd. Mijn dipje is nu net een paar uurtjes weg dus het was ook geen winterdip vermoed ik. Dit had ik ook niet gezegt bij de huisart dat ik speed had gebruikt dit weekend omdat de huisarts een van de beste vrienden van mijn vader is, dus ook al heeft ie zwijgplicht, het idee dat hij het weet is net zo moeilijk als bij mijn ouders maar dat komt nog wel ;).
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Basshoven » di jan 21, 2014 11:18 pm

Lijkt me niet fijn om een huisarts te hebben waar je niet het gevoel bij kan hebben eerlijk te kunnen zijn omdat die te dicht bij je staat. Je zegt dan wel dat je huisarts heel goed weet waar hij mee bezig is, maar hoe kan hij nou heel goed weten waar hij mee bezig is als jij hem niet kan informeren over je toestand. Als jij informatie van hem achterhoudt is het voor hem helemaal niet mogelijk te weten wat hij doet.

Je krijgt Dex voorgeschreven tegen ADHD, terwijl je zelf zegt gelukkig te zijn met wie je bent zonder de medicijnen.

Dan krijg je Dex voorgeschreven tegen je "winterdipje", maar nu zeg je dat het helemaal geen winterdipje is want het is alweer weg.

Die Dex is dus volledig overbodig? Dat moet toch een soort opluchting zijn, aangezien je originele post ging over de vraag of je die medicijnen nu wel of niet moest slikken...
Basshoven
Offline
 

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Klimtox » wo jan 22, 2014 9:12 am

Doe gewoon wat je chill vindt.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » wo jan 22, 2014 9:12 am

Basshoven schreef:Lijkt me niet fijn om een huisarts te hebben waar je niet het gevoel bij kan hebben eerlijk te kunnen zijn omdat die te dicht bij je staat. Je zegt dan wel dat je huisarts heel goed weet waar hij mee bezig is, maar hoe kan hij nou heel goed weten waar hij mee bezig is als jij hem niet kan informeren over je toestand. Als jij informatie van hem achterhoudt is het voor hem helemaal niet mogelijk te weten wat hij doet.

Je krijgt Dex voorgeschreven tegen ADHD, terwijl je zelf zegt gelukkig te zijn met wie je bent zonder de medicijnen.

Dan krijg je Dex voorgeschreven tegen je "winterdipje", maar nu zeg je dat het helemaal geen winterdipje is want het is alweer weg.

Die Dex is dus volledig overbodig? Dat moet toch een soort opluchting zijn, aangezien je originele post ging over de vraag of je die medicijnen nu wel of niet moest slikken...

Dat is ook niet echt fijn maar ik ben nu onderweg naar school heb net 30 min geleden maar 5mg oxazepam gehad en het doet nu al zijn werk, ik ben er niet high van maar gewoon ontspannen en niet gestresst dus het komt helemaal goed. Soms twijfel ik te veel zoals je in dit topic ziet. Maar het komt nu helemaal goed.
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Frog » wo jan 22, 2014 12:48 pm

Vinz schreef:
JongGeleerd schreef:Vinz, dat jij een afwijking in het dopamine systeem als iets ziet wat niet bestaat, dan is dat enkel jouw kortzichtigheid.

Ga het nu niet proberen om te keren knulletje.

:hulde:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor methoxetamine » wo jan 22, 2014 4:29 pm

Topic kan gesloten worden. Heb mijn examens gehaald. Oxazepam did the trick. Binnekort krijg ik mijn diploma. Dexamfetamine was dus niet de oplossing!
methoxetamine
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 35
Geregistreerd: di jul 16, 2013 11:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor XperiaZ » di feb 04, 2014 1:18 am

Ik kreeg van mijn psychiater ook dex voorgeschreven.

Ik vind het echt geniaal spul icm alcohol. maar als ik dit spul pak van sochtends tot savodns heb ik aan de eind van de avond zo'n naar opgejaagd gevoel. zo'n onverklaarbare rusteloosheid. leegte. alsof ik coke op heb en het werkt uit. op zo'n moment wil ik dan gaan zuipen ofzo.

ik gebruik dex nu nog sporadisch. het helpt me wel met concetratie. maar zeker niet meer elke dag.
XperiaZ
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: do feb 28, 2013 10:07 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor wheat89 » do feb 20, 2014 4:13 am

Ik heb zo lang als ik leef nog nooit een adhd patient positief horen spreken over ritalin of dexamfetamine. Ze zeiden allemaal dat ze er suf en levensloos van werden. Sommige bij effecten werden nog wel eens beperkt door het wisselen van medicijn of de variant met de verlengde afgifte, maar tot nu toe zijn alle adhders die ik ken blij dat ze met die zooi gestopt zijn.
wheat89
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: do jun 20, 2013 11:08 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Klimtox » ma feb 24, 2014 12:57 pm

Ik ga denk ook stoppen met ADHD.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor pagebas » do feb 19, 2015 11:02 pm

methoxetamine schreef:Topic kan gesloten worden. Heb mijn examens gehaald. Oxazepam did the trick. Binnekort krijg ik mijn diploma. Dexamfetamine was dus niet de oplossing!


intussen jaartje verder, hoe gaat het nu? Kan me weinig voorstellen (helaas!) dat je problemen zijn opgelost!
pagebas
Newbie
Offline
 
Posts: 19
Geregistreerd: do feb 19, 2015 9:12 pm
Woonplaats: Amersfoort

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor Ivo » do feb 19, 2015 11:05 pm

pagebas schreef:
methoxetamine schreef:Topic kan gesloten worden. Heb mijn examens gehaald. Oxazepam did the trick. Binnekort krijg ik mijn diploma. Dexamfetamine was dus niet de oplossing!


intussen jaartje verder, hoe gaat het nu? Kan me weinig voorstellen (helaas!) dat je problemen zijn opgelost!

Het is meer dan een jaar geleden dat hij hier geweest is, ik denk niet dat je nog een antwoord zult krijgen :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: ADHD en Dexamfetamine

Berichtdoor pagebas » di maart 03, 2015 7:51 pm

wellicht "druk" ?
pagebas
Newbie
Offline
 
Posts: 19
Geregistreerd: do feb 19, 2015 9:12 pm
Woonplaats: Amersfoort


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner