Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Autistisch worden onder invloed van speed

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor MrMDMA » vr jun 14, 2019 11:43 pm

Hallo!

Ik merk bij mezelf nu al een tijdje dat ik op sommige momenten als ik speed heb gebruikt mijn hersenen anders lijken te gaan werken. Ik heb een beetje zitten zoeken, en jou zou het symptomen lijstje van het Asperger syndroom 1 op 1 hiervoor neer kunnen zetten. Vooral het verliezen van spontaan gedrag, affect, emotie. Verder, moeite hebben met sociale situaties inschatten, rare 'eentonige' stem, onhandig stuntelen enz.

Normaal (nuchter) heb ik hier helemaal geen last van. Ik voel vaak zodra de speed weer begint uit te werken dan ook een soort 'leven' weer in mijn hoofd stromen en voelt alles weer normaal.

Zijn misschien meer mensen die dit herkennen? En hoe zou dit komen?
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor Jmths » ma jun 17, 2019 6:01 pm

Assburgers vertaalt zich eigenlijk gewoon naar autisme maar niet geheel achterlijk. In de DSM 5 staat het dacht ik ook niet meer vermeld om deze reden. De DSM 5 beschouwd autisme (en iedere andere 'stoornis') dan ook als dimensioneel. Iedereen vertoont dus autisme tot bepaalde hoogte maar het wordt pas gediagnosticeerd zodra het een kritieke waarde voorbij gaat. Maar dat mensen autistische trekjes vertonen onder invloed van amfetamine verwante stimulanten is vrij algemeen. Ook wel handig om te onthouden wanneer je op een drugsforum zit. :p

Mensen die Methylfenidaat (ritalin) gebruiken klagen ook regelmatig over het zogenaamde 'zombie gevoel' die het veroorzaakt. Het vlakt absoluut af en maakt mensen vrij eenkennig. Ik denk dat mensen van nature vrij chaotische wezens zijn onder andere zodat ze beter verbindingen kunnen leggen. Stimulanten tunnelen de concentratie meer naar 1 punt. Dit valt ook aardig terug te zien in de hersens waar de prefrontale cortex actiever wordt en andere hersendelen minder actief.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor verneukeratief » di jun 18, 2019 11:57 pm

Jcutter schreef:Ik ben autistisch. Bestaat er ook een middel waar je neurotypisch van wordt?

veel witte zaad van grote zwarte negerlullen jwz bro
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor PiraatPanda » wo jun 19, 2019 8:49 am

verneukeratief schreef:
Jcutter schreef:Ik ben autistisch. Bestaat er ook een middel waar je neurotypisch van wordt?

veel witte zaad van grote zwarte negerlullen jwz bro


Daardoor ben ik ook zo normaal geworden

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor Perry » zo jun 23, 2019 6:41 pm

This topic suddenly turned great :')

Maar ja, klopt ja, bekend "probleem" - ik vind het zelf juist wel nice
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor Gaia » wo jun 26, 2019 11:06 am

Jcutter schreef:Ik ben autistisch. Bestaat er ook een middel waar je neurotypisch van wordt?

yep, dan moet je het zoeken in de hoek van DMT, mescaline of psylocibine
Avatar gebruiker
Gaia
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: ma nov 19, 2018 10:54 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor MrMDMA » vr aug 09, 2019 2:03 pm

Perry schreef:This topic suddenly turned great :')

Maar ja, klopt ja, bekend "probleem" - ik vind het zelf juist wel nice


Ja? Wat vind je hier dan prettig aan? Ik probeer dit gevoel vaak zelf zo veel mogelijk weg te krijgen. Het enige medicijn wat bij mij hiertegen werkt is op zo'n moment flinke hoeveelheden alcohol of benzos (in feestsettings MDMA). Als ik deze middelen niet heb en ik moet me in het openbaar begeven is dat een kwelling voor mij. Vooral als dan iemand een gesprek met je aangaat, the horror.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor MrMDMA » vr aug 09, 2019 2:08 pm

Jcutter schreef:Ik ben autistisch. Bestaat er ook een middel waar je neurotypisch van wordt?


MDMA. Het zou kunnen dat ik ook ergens binnen een buitengebied val qua wat standaard wordt gezien. Ben altijd al een 'aparteling' gevonden door anderen, maar wel intelligent (kwam er tot mijn 16de niet echt uit). Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik pas mijn EQ heb leren ontwikkelen nadat ik stimulanten met regelmaat begon te gebruiken (amfetamine, vooral met MDMA).
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor MrMDMA » vr aug 09, 2019 9:54 pm

Jcutter schreef:ik heb veel mdma, lsd en paddo's misbruikt. toch nog autistisch.


Off topic, uit autisme bij jou zich ook in die effecten die ik eerder aangaf? Het lijkt me namelijk een hel om me 24/7 zo te moeten voelen.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor xastur » za aug 10, 2019 1:13 am

Ben zelf ook autische en heb een disharmonische profiel. En een dwangstoornis. Maar veel merkte geeft prikkels. Mensen aankijken doe ik niet vaak. Vertrouwen tja lastig als je vroeger veel gepest en misbruikt bent.
Ik krijg juist van speed mijn eigen ik terug. Mijn ego mijn zelfbeeld die beter is etc.
xastur
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 807
Geregistreerd: do jul 03, 2014 8:30 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor spikeycloud » ma aug 12, 2019 1:22 am

MrMDMA schreef:Hallo!

Ik merk bij mezelf nu al een tijdje dat ik op sommige momenten als ik speed heb gebruikt mijn hersenen anders lijken te gaan werken. Ik heb een beetje zitten zoeken, en jou zou het symptomen lijstje van het Asperger syndroom 1 op 1 hiervoor neer kunnen zetten. Vooral het verliezen van spontaan gedrag, affect, emotie. Verder, moeite hebben met sociale situaties inschatten, rare 'eentonige' stem, onhandig stuntelen enz.

Normaal (nuchter) heb ik hier helemaal geen last van. Ik voel vaak zodra de speed weer begint uit te werken dan ook een soort 'leven' weer in mijn hoofd stromen en voelt alles weer normaal.

Zijn misschien meer mensen die dit herkennen? En hoe zou dit komen?


Interessant...ik heb zelf recentelijk de diagnose autisme gekregen. Ik heb juist het idee dat ik er wat socialer van wordt en juist spontaner van wordt. Heb je dat ook bij de x-fa's? of heb je die nooit gehad.

xastur schreef:Ben zelf ook autische en heb een disharmonische profiel. En een dwangstoornis. Maar veel merkte geeft prikkels. Mensen aankijken doe ik niet vaak. Vertrouwen tja lastig als je vroeger veel gepest en misbruikt bent.
Ik krijg juist van speed mijn eigen ik terug. Mijn ego mijn zelfbeeld die beter is etc.


Das natuurlijk een vrij gevaarlijke redenatie die je daar neerzet. Ik ben alleen mezelf op speed? Denk je dat het zo in elkaar zit?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor xastur » di aug 13, 2019 1:12 am

Voor mij wel ik word er juist mijn eigen van minder prikkels nergens meer bang voor ego terug etc.

Voor mij zou dex speed 3fea een uitkomst zijn.
xastur
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 807
Geregistreerd: do jul 03, 2014 8:30 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor Jmths » di aug 13, 2019 6:06 pm

xastur schreef:Voor mij zou dex speed 3fea een uitkomst zijn.

3-FEA is niet levensvatbaar voor frequent lange termijn gebruik in verband met de serotonine affiniteit. Je komt er nog wel achter. :p
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Autistisch worden onder invloed van speed

Berichtdoor spikeycloud » do aug 15, 2019 2:04 am

xastur schreef:Voor mij wel ik word er juist mijn eigen van minder prikkels nergens meer bang voor ego terug etc.

Voor mij zou dex speed 3fea een uitkomst zijn.


Ik snap wat je zegt, maar dat soort stoffen zijn zeer waarschijnlijk niet de uitkomst. Ik heb ook in die fase gezeten... maar uiteindelijk zul je leren en realiseren dat dingen pas echt blijven hangen als je het op eigen kracht doet. En miss ergens moeten accepteren dat je eenmaal ook wat minder sterke punten/kanten hebt die je gewoon als mens bij je draagt.. - Ook al wil je dat waarschijnlijk niet horen.

I learned it the hard way.

Overigens is het ego ook niet iets slechts. Het heeft je in leven gehouden het heeft een heel belangrijke functie. Maar er kunnen natuurlijk wel niet helpende patronen in je denkprocessen zitten. Maar die gaan in mijn ervaring niet met drugs weg.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner