door ShadowPeople » zo mei 25, 2014 6:34 am
Beste Drugsforum members,
Ik heb (onofficieel) de diagnose ADD. Ik heb mijn hele leven enorm last hiervan gehad en de diagnose heb ik voor mijzelf gesteld omdat mijn moeder (toevallig) door de PsyQ werd behandeld voor ADD. Ik heb met een Psycholoog gesproken, wie tevens niets kan voorschrijven, die is dit ook van mening. Ook duidt alles erop dat ik last heb van de symptonen van een aandacht tekort probleem.
Mijn moeder en ik hebben enorm veel overeenkomsten betreft deze diagnose, alle tests die ik doe wijzen hier dus ook op uit, dit is ook niet mijn vraag en hoop ook geen 'laat je eerst ff nakijken man' reacties haha. Maar goed, dit is niet het punt van discussie.
Ik heb mee gelopen met mijn moeder's traject. We hebben samen Ritalin, Concerta en Dexamfetamine gebruikt en we hadden bij alle gelijken effecten op onze symptonen.
Ritalin -> Werkt wel maar raar gevoel, zombie achtig, depressie(f) gevoelig,
Concerta -> Werkt ook wel maar nog erger last van pieken en dalen (Extended release issue?)
Dexamfetamine -> Totale verlossing, ideale dosis voor mij is 25mg - 30 mg per dag. Moeder minder.
Ik heb reeds aan Dexamfetamine kunnen komen via mijn moeder en de (black market) vrienden groep, helaas is het nu voor mij wegens verhuizing naar een land waar ze dit niet voorschrijven, heel erg lastig.
Ik heb officieel gezien dus geen diagnose en ben bezig met deze te verkrijgen in Nederland via een prive psychiater. Helaas voor mij is het een lang traject waarbij ik probeer zsm aan deze medicatie te geraken door het officieel voor geschreven te krijgen. Weinig tijd ivm werk etc.
Ik ben nadat ik verhuist naar het buitenland ben 3-4 weken lang geen dex gaan gebruiken, na langdurig gebruik (lees: aantal maanden). De euforie in het begin vond ik eigenlijk wel leuk, maar dat is niet de hoofd reden dat ik amfetamines wil gaan gebruiken. Ik ben bewust van de fase veranderingen bij amfetamine gebruik. Alle klachten, motivatie problemen en concentratie problemen zijn door amfetamine gebruik (dex) zo goed als (genezen) verdwenen. Dit heeft mij enorm belemmert op school, met muziek maken (was enorm goed met piano spelen, alleen kon de concentratie bij noten lezen niet goed benutten), leren van saaie dingen was drama, etc. etc.
Nu heb ik mij enorm verdiept in amfetamine gebruik en de concequentie's bij ontverantwoordelijk gebruik. Ik heb alle grote 'topics', verslavings verhalen, gevaren op verslaving en gezondheid etc. enorm goed overwogen.
Ik moet een hele tijd wachten voordat ik dit officieel voorgeschreven kan krijgen.
Nu dacht ik zelf aan een (tijdelijke) oplossing. Het gebruik van straat speed, aka racematische amfetamine.
Vraag 1. 70% racematische speed vs dexamfetamine, wat zijn de voordelen en nadelen ten opzichte van prestatie verbetering bij ADD.
vraag 2. Is straat speed (goede bron) schadelijker dan farmaceutische dexamfetamine? Zo ja, enorm veel?
vraag 3. Bij een dosis van 25-35 mg Dexamfetamine per dag, genomen over 2 tot 3 dosissen per dag. Wat is dan de aangeraden hoeveelheid straat speed in mg (70%) wat ik zou kunnen nemen om een gelijkwaardig effect op mijn ADD te verkijgen? Hoe kan ik dit het beste afwegen en/of wassen zodat ik zo min mogelijk rotsooi in mijn lichaam krijg?
Met vriendelijke groet,
Jullie nieuwe member, ShadowPeople