pipitripkous schreef:huisarts is teveel tijd en moeite voor mij op dit moment, denk ook niet dat ik adhd ofzo heb want ben een redelijk kalm persoon
Je gezondheid is nooit teveel moeite! Hoeveel druk leggen jouw ouders op het al dan niet succesvol afronden van je middelbare school?
Mocht je het niet halen, dan haal je het niet. Doe je een jaartje extra, boeiend. Blijkt dat het niveau te hoog is voor jouw kunnen? Dan doe je een niveau lager, een tandje terug. Maak je alsjeblieft niet zo druk. Het gaat erom dat je doet waar jij toe in staat bent, niet om andermans verwachtingen na te leven of iets dergelijks. Als je nu de lat (kunstmatig) te hoog legt voor jezelf, wordt het later alleen maar zwaarder en haalt het probleem je vroeg of laat alsnog in, maar dan hoe later hoe groter.
Verder zegt het zijn van een kalm persoon niets over je aandachtsvermogen. ADD en ADHD zijn aandachtstekort stoornissen, waarbij er bij ADHD ook hyperactiviteit bij komt kijken. Mocht je geen last hebben van zo'n aandachtstekort stoornis, dan wil ik nog veel meer nadruk leggen op wat ik eerder al zei:
Discipline en motivatie vanuit jezelf weten te halen is het enige dat op lange termijn gaat werken. Doe jezelf een plezier en zadel je toekomstige zelf niet op met een stimulanten afhankelijkheid.