Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

concerta tijdens studeren

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

concerta tijdens studeren

Berichtdoor pipitripkous » vr jan 06, 2017 6:05 pm

Ik ben sinds 2 weken geleden begonnen met het nemen van pepmiddelen om me beter te kunnen concentreren tijdens het studeren, ik ben begonnen met equasym 20mg, heb 10 capsules genomen hiervan zodat ik hiermee kon opbouwen om erna te beginnen aan concerta 54mg die een stuk zwaarder zijn. Ik heb er 20 gekocht en ben momenteel bezig met mijn 2de pil. Ik moet zeggen dat dit middel echt goed werkt. Ik heb gisteren een hele dag goed kunnen studeren, maar helaas ervaar ik wel enkele bijwerkingen zoals moeilijker in slaap geraken, mijn lichaam voelt moe en stijf aan maar dat vind ik niet zo storend, waar ik me het meest zorgen over maak is dat ik huiduitslag krijg hiervan. Eerst waren het 3 vlekken op mijn buik, rug en arm en nu komen er meer kleinere vlekjes bij. Ik wil het middel wel blijven gebruiken want ik kan er veel beter mee studeren dan anders en MOET echt slagen voor mijn examens. Mijn vraag is dus of het veel kwaad zou kunnen om met dit middel te blijven doorgaan tot mijn examens voorbij zijn
pipitripkous
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: vr jan 06, 2017 11:32 am

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor Perry » vr jan 06, 2017 6:20 pm

Als je er allergisch voor bent kan het heel gevaarlijk zijn door te gaan met het gebruik. (Lees: Potentieel dodelijk) Ik raad je ook ten zeerste af buiten de zorg om te studeren met stimulanten. Discipline en motivatie vanuit jezelf weten te halen is het enige dat op lange termijn gaat werken, omdat je er anders steeds zwaarder psychologisch afhankelijk van wordt. Uiteindelijk kan het zelf zo ver groeien dat je het nodig gaat hebben om jezelf uit je bed te kunnen slepen.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor pipitripkous » vr jan 06, 2017 6:28 pm

en denk je dat deze uitslag sowieso door dit middel komt? want het is niet dat het zo overdreven veel is en het jeukt ook niet
pipitripkous
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: vr jan 06, 2017 11:32 am

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor Perry » vr jan 06, 2017 6:31 pm

Hoe zou ik daar ook maar enige kijk op moeten hebben? Jij noemde het als gevolg, dus ik ging er vanuit dat je hier zeker van was. Ga langs je huisarts, kan je ook direct een doorverwijzing naar een psychiater regelen om langs die weg mogelijk een AD(H)D diagnose te verkrijgen. Dan kan je medicatie op voorschrift krijgen en houdt een arts je gebruik ervan binnen de perken.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor pipitripkous » vr jan 06, 2017 6:47 pm

Ik ben er niet zeker van, het is een hypothese. Maar aangezien ik anders nooit echt last gehad heb van uitslag is het hoogstwaarschijnlijk daardoor denk ik. Ik heb ook nooit last gehad van allergische reacties dus ik weet daar niet zoveel van, vandaar de vraag. huisarts is teveel tijd en moeite voor mij op dit moment, denk ook niet dat ik adhd ofzo heb want ben een redelijk kalm persoon
pipitripkous
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: vr jan 06, 2017 11:32 am

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor Perry » vr jan 06, 2017 7:10 pm

pipitripkous schreef:huisarts is teveel tijd en moeite voor mij op dit moment, denk ook niet dat ik adhd ofzo heb want ben een redelijk kalm persoon

Je gezondheid is nooit teveel moeite! Hoeveel druk leggen jouw ouders op het al dan niet succesvol afronden van je middelbare school? :s Mocht je het niet halen, dan haal je het niet. Doe je een jaartje extra, boeiend. Blijkt dat het niveau te hoog is voor jouw kunnen? Dan doe je een niveau lager, een tandje terug. Maak je alsjeblieft niet zo druk. Het gaat erom dat je doet waar jij toe in staat bent, niet om andermans verwachtingen na te leven of iets dergelijks. Als je nu de lat (kunstmatig) te hoog legt voor jezelf, wordt het later alleen maar zwaarder en haalt het probleem je vroeg of laat alsnog in, maar dan hoe later hoe groter.

Verder zegt het zijn van een kalm persoon niets over je aandachtsvermogen. ADD en ADHD zijn aandachtstekort stoornissen, waarbij er bij ADHD ook hyperactiviteit bij komt kijken. Mocht je geen last hebben van zo'n aandachtstekort stoornis, dan wil ik nog veel meer nadruk leggen op wat ik eerder al zei: Discipline en motivatie vanuit jezelf weten te halen is het enige dat op lange termijn gaat werken. Doe jezelf een plezier en zadel je toekomstige zelf niet op met een stimulanten afhankelijkheid.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor Amvitamientje » vr jan 06, 2017 7:18 pm

pipitripkous schreef:concerta 54mg

Zeker geen enige research gedaan?
Dit is een veel te hoge dosis voor iemand die het nooit gebruikt.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor pipitripkous » za jan 07, 2017 12:51 am

Het is meer ik die druk leg op mijzelf, heb al 2 verloren jaren gehad dus wil ik zeker slagen nu. Het is hogeschool dus toch wel grotere pakketten dan op het middelbaar. Normaal zou ik dat echt niet zien zitten want ik moet wel toegeven dat ik erg lui kan zijn soms en zo heb ik al vaak tijd te kort gehad om een examen voor te bereiden.

Met die pepmiddelen merk ik dat ik veel meer motivatitie krijg en vind het ook veel aangenamer om te studeren. Placebo effect kan er misschien ook wel mee te maken hebben maar ik denk dat het wel nog even ga gebruiken en als de bijwerkingen escaleren ermee stoppen
pipitripkous
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: vr jan 06, 2017 11:32 am

Re: concerta tijdens studeren

Berichtdoor pipitripkous » za jan 07, 2017 12:55 am

Amvitamientje schreef:
pipitripkous schreef:concerta 54mg

Zeker geen enige research gedaan?
Dit is een veel te hoge dosis voor iemand die het nooit gebruikt.


Heb er inderdaad nog niet zoveel research over gedaan, De persoon van wie ik het kocht had geen lagere dosissen, enkel nog die 10 equasyms van 20 mg. Misschien dat ik dan best halfjes pak vanaf nu.

Denk je dus dat de bijwerkingen normaal zijn door die te hoge dosis? Geen allergische reactie?
pipitripkous
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: vr jan 06, 2017 11:32 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron