Het valt mij op dat ik bij speed gebruik altijd ongelooflijk snel wil bijnemen omdat het voor me gevoel al snel uit begint te werken, maar praktisch is dit niet echt mogelijk als het nog maar net de neus is ingegaan lijkt me.. Door de kwaliteit hoeft het ook eigenlijk niet te komen want ik heb dat al gehad bij speed van verschillende mensen, kwaliteit is niet getest maar het staat toch redelijk goed aangeprezen bij hun. Ik gebruik alleen op feestjes, tolerantie heb ik dus niet echt. Ik werk tot nu altijd met sleutelpuntjes vaak lepel ik 3-4 goeie puntjes om te beginnen, meestal zegt mij gevoel na 20 minuten dan dat ik nog net iets meer nodig heb, dan pak ik vaak nog eens 2 puntjes bij ofzo al na een half uur. Dan gaat het meestal wel lekker, maar dan gebeurd het ook weer vaak dat ik al weer snel (denk aan 1-2 uur) al weer naar een paar goeie punten neig. En zo gaat dat het hele feest door, soms wat meer dan anders. Maar als ik aan het begin van de avond een zakje met een gram krijg en aan het einde hooguit de kwart over is vind ik dit toch wel relatief veel gebruiken, vooral als ik me eigen vergelijk met andere. Moet er wel bij zeggen dat ik met speed al vroeg begin op het feestje laten we zeggen vanaf 23.00 op een feestje dat tot 06.00 duurt. Op een avond gaan er bij elkaar zeker 10-12 goeie puntjes naar binnen het is nu al een paar keer voorgekomen dat ik op het einde van het feest een beetje paranoide ervan begon te worden, niet echt in erge vorm maar ik begin toch een beetje wantrouwen in me eigen te krijgen en kan niet echt meer lekker losgaan op de muziek, voor mij een teken dat ik dus wel wat te veel pak, vriend van me zegt dat het mogelijk komt omdat ik zoveel punten naar binnen snuif en vaak bijneem?
Ik vraag me af hoe ik het beter kan doseren, want ik doe het nu eigenlijk maar een beetje random op gevoel met puntjes maar zou het bijvoorbeeld effectiever kunnen werken als ik bijvoorbeeld aan het begin een grotere dosis neem, bijvoorbeeld een lijntje in een keer? Heb ik dan misschien niet het gevoel dat ik heel de avond vaak moet bijsleutelen en voorkom dat ik aan het einde in me eentje een dikke halve gram opmaak? Of wat zou het nog kunnen zijn..