Beste mensen
Ik vond er zelf niets over toen ik het googlede, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om jezelf AD(H)D te geven door ritalin/speed-misbruik. Ik kom op deze vraag omdat ik zelf al jaren functioneel ritalin (en momenteel speed) gebruik in mijn examen-periode en dit eigenlijk niet nodig had. Het gaf me gewoon zo'n boost in concentratie dat ik me niet meer liet afleiden. Als ik nu studeer zonder ben ik warrig en kan ik me misschien steeds maar 3 minuten concentreren voor ik afgeleid geraak. Ik geraak er niet meer zonder ritalin (of speed).
Ook heb ik gemerkt dat ik niet meer opgejaagd word door ritalin of speed maar net eerder rustig. Ik heb het gevoel dat ik zo in slaap kan vallen als ik dat wil, terwijl ik vroeger met mijn armen, benen aan het trillen was en supergejaagd rondliep. Ik heb een hoop adhd-ers in mijn omgeving en ik zie dit ook bij hun.
Is het mogelijk dat ik mijn normale dopamine-levels op zo'n manier heb aangetast, en mijn "dopamine reuptake/release pumps" (als dat de juiste term is) op een heel adhd-gelijkaardige manier heb aangetast?
Ik ben er vrij zeker van dat als ik mij op dit moment zou laten testen, via de psychiater met haar vragenlijsten, ik zo de stempel 'adhd' kan krijgen maar is er dan een verschil tussen aangeboren adhd en druggeinduceerde adhd? en bestaat druggeinduceerde adhd uberhaupt?
groetjes