Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Erger wordende gebitsproblemen

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Erger wordende gebitsproblemen

Berichtdoor MrMDMA » vr aug 09, 2019 10:04 pm

Ik gebruik nu zo'n 9 jaar regelmatig amfetamine (waarvan 8 jaar gemiddeld 2 weekenden per maand gebruik, het laatste jaar bijna ieder weekend). Dit ging met betrekking tot het gebit altijd goed. Natuurlijk, na 3 nachten doorhalen begint er wel het een en ander te ontsteken, maar dit was nooit al te hinderlijk.

Nu begint mijn gebit toch te bezwijken. Langzamerhand een aardige vorm van parodontitis ontwikkelt. In periodes waarin niet gebruikt wordt doet het tandvlees niet zeer, maar is wel gevoelig, en licht ontstoken. Zodra ik amfetamine ga gebruiken beginnen na een uur of 6 de ontstekingen flink pijnlijk te ontvlammen. Het is eigenlijk niet uit te houden, dus ik zal het gebruik voor langere tijd moeten zien te staken (weekend verslaving).

Weet iemand uit ervaring of het gebit de bijeffecten van amfetaminegebruik na genezing nog kan verdragen zonder weer snel flink ontstoken te raken? Of blijft het gebit na een ontstane staat van parodontitis daarna voor altijd gevoelig?
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

MrMDMA
Bewuste Gebruiker

Re: Erger wordende gebitsproblemen

Berichtdoor Perry » za aug 10, 2019 10:23 pm

Jaren regelmatig speed gebruikt (lees: vrijwel dagelijks), maar nooit echt problemen met mn gebit. Sterker nog, de tandarts is er altijd zeer over te spreken. Enige kutte is dat ik eigenlijk geen chocola meer kan eten, omdat ik dan door de grond ga van de pijn. Waarom dat is, is mij een raadsel. Volgens de tandarts is er ook niets aan de hand.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor PiraatPanda » zo aug 11, 2019 2:02 pm

Als je tandvlees nu sneller gaat ontsteken doordat je weerstand laag is (weinig slaap, stress)
en/of je een tekort hebt aan bepaalde vitaminen, dan kan dat natuurlijk wel herstellen.

Als het meer een soort allergie is en/of de pep de bacterieflora in je mond te erg aantast, dan zul je dat over een jaar wss weer krijgen. Reken er maar op dat je alleen maar meer kwaaltjes zult krijgen naarmate je ouder wordt :beer:

Ga je wel eens naar tandarts& mondhygiëniste? Als je parodontitis (mede) veroorzaakt wordt door tandplak&tandsteen, dan zal een gebitsreiniging wel helpen.

Heb je ook last als je tijdje niet snuift maar alleen bommetjes neemt?

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » ma aug 12, 2019 5:59 pm

De tandarts heeft wel eens gezegd dat de zijkanten van mijn tanden afvlakken door drugsgebruik, verder nooit echt gebit gerelateerde hinder ondervonden van Amfetamine gebruik. Het tandvlees wordt ook wel een sterke indicator genoemd voor de algehele conditie van het gebit. Klinkt alsof je een paar fatsoenlijke stokers moet kopen die voor jou werken en wat fluor mondspoelwater kunt gebruiken.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Keer terug naar Speed