Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Prototype schreef:Nope, nooit.
Duurt met pep op juist óf erg lang of helemaal niet.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Eko schreef:Het feit dat dit gebeurt terwijl ge aan't pissen bent, is geen goed teken, ik stel voor om uw prostaat eens te laten onderzoeken, aangezien die er onder andere voor zorgt dat urine en sperma gescheiden blijven, en het één er niet door gaat als het andere er door moet.
Eko schreef: Het feit dat dit gebeurt terwijl ge aan't pissen bent, is geen goed teken, ik stel voor om uw prostaat eens te onderzoeken.
Prototype schreef:Interessant, thanks Jekyll.
Dr_Jekyll schreef:(OFF-TOPIC: Zo las ik vorige week nog een case study over methamfetamine (Crystal Meth) in zeer lage doseringen (4-8mg./dag voor een persoon van 74 kilogram) die deze persoon mentaal bijna in een soort van Superman hebben veranderd.
Meth in extreem lage dosissen BESCHERMT nl. het brein tegen neurotoxiciteit i.p.v. de enorme mentale destructie die het in normale dosissen aanricht en laat je hersenen enorm snel en veel doelgerichter functioneren. Het leek wel alsof hij zijn breincomputer overklokt had tot een megamachine.
Zelf beschreef hij het als een supertoestand, alsof zijn IQ meer dan verdubbeld was en hij zich dingen begon te realiseren en (legitieme, geen paranoia) ideeën begon te vormen over hoe het leven en het universum werkte.
Die man had zijn lagere school niet afgemaakt, was fabrieksarbeider en las bijvoorbeeld minstens 20 wetenschappelijke/filosofische/psychologische boeken per week in een razendsnel tempo waarbij hij alles gelezen en begrepen had.
Achteraf had hij wel enorm spijt van zijn experiment omdat hij zoveel begreep over zichzelf dat hij liever niet begrepen had. Hij zei dat zulke inzichten niet voor simpele mensenzielen bedoeld waren, alsof hij het Goddelijke begreep, dat stervelingen niet "mogen" begrijpen. Uiteindelijk is hij ermee gestopt en 3 maand later hervallen in een destructieve methverslaving die zijn leven ten gronde heeft gericht.
Dat is ook het probleem met methamfetamine... Het is de drug die het meeste positieve invloed kan hebben op onze hersenen in miniscule hoeveelheden (echt spectaculair gewoon), maar vanaf dat men het eenmaal meer gebruikt (en dat gebeurt in 100% van de gevallen) valt men ten prooi aan het enorme verslavingspotentieel en "kan" men nooit meer zonder leven, wat quasi altijd resulteert in een levenslange verslaving en de teloorgang van gans je leven.)
Kennis is macht!
djeemen schreef:Bron? Ik heb even Google Scholar snel doorzocht maar in alle artikelen geldt methamfetamine niet als neuroprotective in geen enkele dosis.
Dr_Jekyll schreef:Dit gebeurt overigens enkel bij iemand die cerebraal nog niet gewend is aan (hoog) amfetaminegebruik. Dit betekent dat je waarschijnlijk een relatief verantwoordelijke gebruiker bent met tussenpozen en dat er nog geen grote gewenning is aan het amfetaminegebruik.
Dr_Jekyll schreef:djeemen schreef:Bron? Ik heb even Google Scholar snel doorzocht maar in alle artikelen geldt methamfetamine niet als neuroprotective in geen enkele dosis.
http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 4615000469
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21635908
http://www.brainline.org/content/multimedia.php?id=7866
Maar zijn we nu niet een beetje heel off-topic aan het afdwalen?
FranX schreef:@Dr_Jekyll : inhoudelijk correct, goed en leesbaar geschreven!
10+
Jb_ schreef:Waar zit die kudo knop op df?
Thnx, dit was het antwoord waar ik naar op zoek was.
Wel vreemd dat er bijna geen df'ers zijn die dit ook eens gehad hebben.
djeemen schreef:Ik weet dat het offtopic is maar nu ik even tijd heb gehad om de studies te lezen gaat dit in alle gevallen om het voorkomen van ernstige schade in de gevallen om toediening van meth bij hersenletsel (of vormen van induced stroke). Dat het neuroprotectief zou werken bij een gezond brein blijft nog steeds onbewezen. Laat deze studies geen vrijbrief zijn voor mensen om meth op 'therapeutische' dosis te gebruiken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten