Tomaat schreef:Nou, ga naar je huisdokter maar zeg niets over die speed? Op die manier laat hij misschien wel een hersenscan uitvoeren zonder bevooroordeeld te zijn.
Dit kan 1000 en 1 medische oorzaken hebben denk ik, maar het is inderdaad beter van ff clean te blijven tot je zeker weet wat het is.
Gebruik je andere drugs?
Casplantje. schreef:Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om voor vage klachten als deze een drugstest te laten doen? Het meest standaardonderzoek dat een huisarts kan aanvragen is natuurlijk een bloedonderzoek. Ik weet niet of drugs dan ook worden meebepaald.
Verder gebruik ik wel eens XTC (dan hebben we het over eens per half jaar gemiddeld) en regelmatig alcohol (een biertje of 10-15 per week, verspreid over de week). Het lijkt misschien hypocriet om eerder de schuld te zoeken bij speed dan bij alcohol, maar het punt is dat de klachten eigenlijk tegelijk zijn begonnen met mijn speedgebruik, terwijl ik al ver daarvoor alcohol gebruikte zonder enige klacht.
Sublimo schreef:Casplantje. schreef:Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om voor vage klachten als deze een drugstest te laten doen? Het meest standaardonderzoek dat een huisarts kan aanvragen is natuurlijk een bloedonderzoek. Ik weet niet of drugs dan ook worden meebepaald.
Als je dat vraagt wel.
Casplantje. schreef:Sublimo schreef:Casplantje. schreef:Ik weet niet hoe gebruikelijk het is om voor vage klachten als deze een drugstest te laten doen? Het meest standaardonderzoek dat een huisarts kan aanvragen is natuurlijk een bloedonderzoek. Ik weet niet of drugs dan ook worden meebepaald.
Als je dat vraagt wel.
Dus als ik niet specifiek om een drugstest vraag, valt het niet onder het standaard bloedonderzoek?
Casplantje. schreef:Oké, de fysieke klachten durf ik zo wel te laten onderzoeken. Ik was gewoon veel te bang dat als speedgebruik werd vastgesteld, de dokter zich er makkelijk vanaf zou maken en verder niets meer zou onderzoeken. Bedankt!
Maar het geestelijke deel is eigenlijk wat me nog het meeste dwarszit. Dit neerslachtige gevoel zonder enkele reden, dat dus vrijwel gelijk is begonnen met mijn speedgebruik. Heeft iemand hier ervaring mee? Zelfs bij lage dosissen? Of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?
Sublimo schreef:Casplantje. schreef:Oké, de fysieke klachten durf ik zo wel te laten onderzoeken. Ik was gewoon veel te bang dat als speedgebruik werd vastgesteld, de dokter zich er makkelijk vanaf zou maken en verder niets meer zou onderzoeken. Bedankt!
Dat zou een dokter normaal gezien niet horen te doen hoor. Je hebt daar denk ik een beetje een verkeerd beeld bij.
Wat nu als het wel van de amfetamine komt ? Dan zul je het ergens wel een keer moeten vertellen, en bij geholpen worden.Maar het geestelijke deel is eigenlijk wat me nog het meeste dwarszit. Dit neerslachtige gevoel zonder enkele reden, dat dus vrijwel gelijk is begonnen met mijn speedgebruik. Heeft iemand hier ervaring mee? Zelfs bij lage dosissen? Of zit ik in de verkeerde hoek te zoeken?
Dat kan van de amfetamine komen, hoeft niet.
Casplantje. schreef:Ik heb inderdaad niet een heel erg goed beeld van mijn huisarts. Ik kom er gelukkig bijna nooit, maar voor de klachten die ik heb gehad is hij nog nooit met een oplossing gekomen.
En als het door speed komt, dan stop ik er natuurlijk definitief mee. Het is het niet waard om je gezondheid mee op het spel te zetten.
Maar aangezien ik het niet heel erg vaak en zeker niet veel doe, denk ik dat het heel goed door iets anders kan komen.
En dan wil ik de huisarts toch niet op een verkeerd spoor zetten. Maar ik stop er nu sowieso voor een tijd mee om te kijken of ik me nu plotsklaps op wonderbaarlijke wijze weer beter ga voelen of dat alles hetzelfde blijft.
Sublimo schreef:Casplantje. schreef:Ik heb inderdaad niet een heel erg goed beeld van mijn huisarts. Ik kom er gelukkig bijna nooit, maar voor de klachten die ik heb gehad is hij nog nooit met een oplossing gekomen.
Dat kan aan zo veel liggen.En als het door speed komt, dan stop ik er natuurlijk definitief mee. Het is het niet waard om je gezondheid mee op het spel te zetten.Maar aangezien ik het niet heel erg vaak en zeker niet veel doe, denk ik dat het heel goed door iets anders kan komen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel ook een klein beetje heb, zijn er grote dingen veranderd de laatste tijd in je leven ? Hoe oud ben je ?En dan wil ik de huisarts toch niet op een verkeerd spoor zetten. Maar ik stop er nu sowieso voor een tijd mee om te kijken of ik me nu plotsklaps op wonderbaarlijke wijze weer beter ga voelen of dat alles hetzelfde blijft.
Eigenlijk is het beste dat je bij je huisarts daar gewoon eerlijk over bent, en open over kunt praten. Het gaat immers om jouw gezondheid. En dokters hebben beroepsgeheim, dus daar hoef je je ook al geen zorgen om te maken.
Ik weet natuurlijk niet of dat gaat bij jouw huisarts.
Casplantje. schreef:Wat als er namelijk echt iets aan de hand is, met een compleet andere oorzaak? Ik wil niet dat de dokter zich er makkelijk vanaf kan maken door speed de schuld te geven, zonder dat hij naar andere dingen kijkt.
Maar heel erg bedankt voor de reacties!
Sublimo schreef:Casplantje. schreef:Wat als er namelijk echt iets aan de hand is, met een compleet andere oorzaak? Ik wil niet dat de dokter zich er makkelijk vanaf kan maken door speed de schuld te geven, zonder dat hij naar andere dingen kijkt.
Vertel het zo aan je dokter, alle kaarten open op tafel. Dan kom je er vast wel achter wat het is.Maar heel erg bedankt voor de reacties!
Graag gedaan, laat je even weten hoe het nu verder verloopt ?
Matheson schreef:He. Dit was wel heel herkenbaar. Hoewel het nu een tijdje al zo goed als over is..herken ik wel heel veel dingen hier uit. Vooral dat van die hersenen die trager werken, soms moest ik over een simpel rekensommetje heel lang nadenken, terwijl ik normaal behoorlijk goed ben in hoofdrekenen om maar even een voorbeeld te noemen.(ik heb nog nooit speed gebruikt btw)
Casplantje. schreef:Matheson schreef:He. Dit was wel heel herkenbaar. Hoewel het nu een tijdje al zo goed als over is..herken ik wel heel veel dingen hier uit. Vooral dat van die hersenen die trager werken, soms moest ik over een simpel rekensommetje heel lang nadenken, terwijl ik normaal behoorlijk goed ben in hoofdrekenen om maar even een voorbeeld te noemen.(ik heb nog nooit speed gebruikt btw)
Hmm... apart. Maar als het dus niet door speed kwam, heb je enig idee waar hij bij jou wel aan lag? Ook al is het maar een vermoeden?
Het gaat bij zelfs zo ver dat ik sinds een tijdje steeds minder goed gesprekken kan voeren. Als ik wil praten loop ik steeds vast in mijn zinnen. Ik heb soms dat ik 10 zinnen op rij ergens halverwege overnieuw moet beginnen, omdat ik gewoon niet uit mijn woorden kom. Ik weet wel wat ik wil zeggen, maar ik vind maar geen manieren óm het te zeggen. Zo frustrerend. De laatste keer dat ik speed heb gebruikt was 34 dagen geleden, maar ik moet erbij zeggen dat ik hier nog geen verschil in merk. Mijn hoofd voelt nog altijd verdoofd. Mijn humeur is wel wat verbeterd (heeft er denk ik ook heel veel mee te maken dat het erg goed gaat op stage), maar die andere klachten blijven.
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
NorthernLightBE schreef:Kan zeker. Voor mij was speed de drugs dat het vlugste je humeur beïnvloedt, ook als je nuchter bent. Blijkbaar verschilt dat enorm per persoon, maar je wordt er wel vlug depressief van en het kan ook vlug karakterveranderderend werken..ik zou zeggen, kap een tijdje en zie hoe je je dan voelt.
Veel succes!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten