De combinatie hangt ook af vind ik van jouw tolerantie voor de middelen op zich en ook de kwaliteit van de pep en evt. of je sterke drank/bier gaat drinken en hoeveel.
Ik heb ervaring met de combi pep + benzodiazepines/thienodiazepines ( waartoe etizolam behoort)/Z-drugs (zolpidem,zopiclone)
Alleen wel nooit gedronken ( of mss ooit eens 1 biertje ofzo, normaal altijd frisdrank)
Je moet wel weten dat alcohol en benzo's of thieno's ( etizolam) elkaars werking enorm versterken, daar zou ik toch wat voorzichtig mee zijn.
Tramadol is een opiaat en kan ik ook niet op slapen, zoals Wormenkrabber zei.
Tramadol heeft ook een serotonerge en noradrenerge werking.
Ik had vaak heel hoge doses benzo's nodig ( had wel al een tolerentie toen van geen gebruik tot 6 maanden en langer dagelijks gebruik.
Toen ik nog (nauwelijks) gewenning had voor benzo's kon ik wel slapen op 2 mg lormetazepam , later bij tolerantie nam ik bromazepam 12 mg gewoon als ik vond dat ik te hard ging en zopiclone,zolpidem moest ik soms een strip nemen of lorazepam en nog hielp het nauwelijks.
Moet wel toegeven dat ik ook niet lang genoeg wachtte, ging niet door privé-omstandigheden.
Het beste vind ik een neurolepticum ( zyprexa) na pep
Enjoy!!
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."