The main form of amphetamine sold in the UK has up until recently, been Amphetamine Sulphate powder. Colour ranges from white, off-white, grey, yellow, and pink.
Grappig genoeg is Pink Champagne slang voor Speed in de UK.
Men kan pseudoephedrine ook gebruiken als precursor voor het maken van amfetamine

De plaatjes zijn gecensored omdat uitgebreide beschrijving van productie processen verboden zijn volgens de regels. Zie spoiler blokje hieronder:
Waar de roze kleur vandaan komt lijkt mij hoogst waarschijnlijk te verwijten aan de productie route. Hoe deze precies ontstaan in amfetamine productie is mij onduidelijk. Op Internet is er in ieder geval weinig over terug te vinden. Via wat searchen zijn er productie topics te vinden waar gesproken word over roze/rood-achtige poeders als eind resultaat. Zover als ik heb gelezen is er niemand die met zekerheid kan zeggen waardoor het komt. Over algemeen hebben de reacties in ieder geval betrekking op het productie proces, van een gebrek aan zuivering tot specifieke stoffen als oorzaak.
Een amfetamine sulfaat productie methode waarvan een gedetailleerde howto handleiding is gepubliceerd levert bij meerdere mensen in ieder geval een eind product op met roze tint. Een van de comments hierop is dat deze een totaal gebrek heeft aan zuivering. Je ziet in de tussenstap ook dat op een bepaald moment twee lagen ontstaan in de oplossing waarvan de onderste wit en de bovenste roze en na verloop van tijd oranje-roodachtig (amfetamine freebase).
Eindproduct:

Zonder het te laten testen zou het ook goed mogelijk kunnen zijn dat het iets compleet anders is of een menging van drugs. Bijvoorbeeld volgens het
EMCDDA - Europol Joints Report treft men soms ook 4-MA (4-Methylamphetamine) aan met roze tint. Ik ben niet bekend met 4-MA zijn effecten maar deze schijnen op amfetamine te lijken. Dat het als amfetamine voelde wilt dus niet perse indicatief zijn.
The seizures and collected samples referred to various physical forms, mostly powders of different colours (white, off-white, yellow, and to a lesser extent beige, brown and pink) found in all the countries that reported detections
Poland: On 17 October 2011 the NFP reported a seizure of 4 samples of powder 2g each, 2x light yelow, 2 x light pink
The Netherlands reported that there had been 1560 amphetamine samples (powders) analysed in 2011 (14). Of these, 81 samples contained amphetamine in combination with 4-methylamphetamine; 27 samples contained 4-methylamphetamine only; and, 37 samples contained minimal amounts of 4-methylamphetamine. A further 461 amphetamine samples (powders) have been analysed in 2012. Of these, 30 samples contained amphetamine in combination with a substantial amount of 4-methylamphetamine; 11 samples contained
4-methylamphetamine only; and, 44 samples contained minimal amounts of 4-methylamphetamine.
Overall these seizures were mostly from production locations.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”