Zelfs als newbie op het forum ben ik nu al meerdere keren tegen replies aan gelopen waarin wordt gewezen een verhoogde neurotoxiciteit wanneer je drugs gaat combineren. In hoeverre gaat dit ook op voor speed?
Wat ik altijd heb begrepen is dat serotonine een stuk minder voorradig is dan dopamine. De bijbehorende serotonine-receptoren zullen daarom sneller overbelast raken (hogere neurotoxiciteit?) Speed werkt voornamelijk op dopamine. Relatief gezien is je dopamine-systeem een stuk robuuster.
Dit is altijd 1 van de reden geweest dat ik 4-fa en mdma praktisch altijd met speed combineer. Daarnaast heb ik het, als ik toch een feestje vier, vaak als 'fail-safe' bij me. Een klein puntje speed als je je niet zo lekker voelt en je voelt je weer lekker + nog een beetje
Om het een beetje in perspectief te plaatsen: het gaat hier nooit om grote hoeveelheden, ongeveer een kwart gram op een avond. Maar juist door de werking van speed heb ik het altijd een goede aanvulling gevonden om juist wel mee te combineren. Echter de replies hier doen me anders geloven. Klopt er iets niet in mijn beargumentatie?