Ik ben Anna 15 jaar zit in 3HAVO, woon in een crisisopvang en ik gebruik af en toe drugs. (i.v.m dat ik het soms als zelfmedicatie gebruik heb ik zelf gevraagd om preventiegesprekken bij de brijder stichting en daarnaast loop ik voor een aantal dingen bij een psychiater, en ik ben depressief en heb waarschijnlijk ADD). Ik zeg het er maar even bij zodat jullie een iets beter beeld krijgen ook van de vraag die ik ga stellen.
Misschien komt hier onbegrip over, ik kan tegen een beetje goedbedoeld advies en kritiek, maar ga niet haten a.u.b

Ik gebruik af en toe speed. Ik had het een maandje niet gedaan ook geen behoefte gehad (ik had daarvoor veel gebruikt) en rond oud en nieuw had ik een gram gekocht. Ik doe het meestal met vrienden dus dit keer ook. Ik voel me altijd super lekker bij mn vrienden en geniet er dan van, maar ik heb ook wel een heel klein beetje (extreem als ik zegmaar s'avonds thuis kom) het gevoel dat het om de tien minuten in 'fases' gaat. Eerst: ''Ik ga nog lekker gamen en appen gezellig en nog een nakkie maar over een paar uurtjes lekker slapen.''(soort van rush/upper gevoel).
En op het andere moment ''godverdomme je hebt ervoor gezorgd dat je minder goed kan slapen ik had nuchter moeten blijven etc. En ook het gevoel dat ik niet weet wat ik wil, want dan zit ik opties te bedenken en dan denk ik: ik vind niks leuk alles is gewoon verpest.
Mijn vraag: ik vind het zo hinderlijk van dat laatste gevoel, wat moet ik dan doen? Leuke dingen doen, nog een nakkie nemen (wat ik in het rush moment echt een goede optie vind om die nare gedachtes kwijt te zijn), mijn ogen stijf op elkaar houden, of wat anders?
Ik zit nu trouwens ook in zo'n geval, ik probeer denk maar me ogen dicht te doen en als dat niet helpt nog een sleutelpuntje en 2 uurtjes gamen en dan wat om te slapen innemen (weet dat t niet goed is) en dan slapen
Sorry voor dit lange bericht,
oxox