Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Speed en escitalopram

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Speed en escitalopram

Berichtdoor dexdude2 » wo dec 21, 2011 4:35 pm

Is speed te combineren met een SSRI zoals escitalopram? Is er een grotere kans op serotonine vergiftiging? Is het een leuke combo? Iemand die er iets van af weet?

(Niet dat ik SSRI's recreationeel gebruik, maar ik zou het graag willen weten).
Marihuana - Proud supporter of the snackfood industry
Avatar gebruiker
dexdude2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:38 pm
Woonplaats: Het noorden

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor The Dude » wo dec 21, 2011 9:23 pm

Zover ik weet zijn SSRI's (ongeacht welke) geen aanrader om te nemen voor de fun. Volgens mij duurt het ook een paar weken voordat zulke medicatie goed werkt. SSRI's verhogen de kans op serotonine syndroom, maar in geval van amfetamine is dat minimaal omdat amfetamine meer op de noradrenaline en dopamine werkt.

Maar tenzij je het als medicatie gebruikt, zou ik niet meer gif dan nodig m'n lichaam in sturen. Maar de combinatie van beide moet denk ik geen complicaties opleveren, maar je weet het natuurlijk nooit 100% zeker.
''Well, you know. That's like your opinion, man.''
Avatar gebruiker
The Dude
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 534
Geregistreerd: do feb 24, 2011 11:12 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor Einstein » do dec 22, 2011 1:34 am

Het zal de werking van amfetamine vermoedelijk slechts subtiel beïnvloeden. Speed is niet zo afhankelijk van het serotoninesysteem als bijvoorbeeld MDMA, hierdoor zal ook de kans op het serotoninesyndroom aanzienlijk minder zijn dan bij combinatie van MDMA en SSRI's, vermoed ik. Of de SSRI echt iets toevoegt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk zelf van niet.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor Drugs Infolijn » vr dec 23, 2011 11:29 am

Eenmalig een SSRI gebruiken heeft inderdaad geen zin. Het duurt een aantal weken voordat je effect hebt van een SSRI.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor dexdude2 » vr dec 23, 2011 4:45 pm

Ok ff voor de duidelijkheid, ik gebruik nu zelf al 5 weken dagelijks 10mg escitalopram tegen paniek en depressie. Niet recreatief dus. Ik vraag over deze combo omdat ik binnenkort misschien een keer een lijntje speed wil nemen en echt niet wil stoppen met het nemen van deze SSRI.

Dus daarom deze vraag. :)

MAAR:

Drugs Infolijn schreef:Eenmalig een SSRI gebruiken heeft inderdaad geen zin. Het duurt een aantal weken voordat je effect hebt van een SSRI.


Dit was in mij geval niet helemaal waar. Het eerste pilletje escitalopram dat ik nam (10mg) gaf mij direct dezelfde dag nogal een euforisch gevoel dat de hele dag duurde. Maar daarbij voelde ik me ook erg misselijk en nogal vaag.

De misselijkheid ging naar 2 weekjes slikken weg maar het lichte euforische gevoel heb ik nog steeds wel. Dagelijkse dingen voelen gewoon veel leuker aan en ik zit lekker in m'n vel.

Maar het schijnt dat iedereen andere bijwerkingen krijgt en anders reageert op SSRI's..
Marihuana - Proud supporter of the snackfood industry
Avatar gebruiker
dexdude2
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:38 pm
Woonplaats: Het noorden

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor Sahara » vr dec 23, 2011 11:17 pm

Ik gebruik 20 mg escitalopram per dag, en daarnaast gebruik ik ook speed in het weekend. ik heb er nooit problemen mee gehad, ik heb ook nooit een pepkater, misschien ligt dat aan de medicijnen? of aan mij, dat kan natuurlijk ook.
Sahara
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr dec 23, 2011 11:14 pm

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor anakyn » wo mei 02, 2012 12:56 pm

Speed en escitalopram zijn te combineren ja. Want escitalopram werkt enkel en alleen op de serotonine in je brein en speed werkt op je dopamine

XTC-MDMA en escitalopram helaas echter niet, je zult gn fuck voelen van de MDMA, omdat de SSRI de werking blokkeert ofzo, iig het zijn allebei stoffen die op de serotonine werken, escitalopram is een van de meest selectieve SSRI's ( selectieve serotonine reuptake inhibitors)

Hoop dat je ermee gerust bent ( maat van me neemt een SSRI ( fluoxetine) en gebruikt vaak pep, of soms dex ( d-amphetamine) met mij, en = no problem

Als ie een sterke xtc neemt (speaker bv) of meer dan 100 mg MDMA-poeier dan voelt ie werkelijk niks zegt hij.
What more can a person gain in life Than that God-Nature reveals himself to him?
—Goethe
Avatar gebruiker
anakyn
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 33
Geregistreerd: wo apr 25, 2012 10:12 am

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor Drugs Infolijn » ma mei 07, 2012 2:14 pm

De combinatie van speed met antidepressiva wordt afgeraden. Antidepressiva worden genomen om de neurotransmitterhuishouding weer in balans te brengen om angst of depressie te verminderen. Speed zou dit proces kunnen verstoren.

Zowel speed als antidepressiva zorgen voor een verhoogde hoeveelheid serotonine in het bloed. Speed werkt dus niet enkel op dopamine. Combinatie van speed met SSRI's of TCA leidt waarschijnlijk niet tot gevaarlijk hoge concentraties serotonine in het lichaam: het serotoninesyndroom, maar bij hoge doseringen valt dit niet uit te sluiten.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: Speed en escitalopram

Berichtdoor Davinci » ma mei 07, 2012 5:56 pm

anakyn schreef:Speed en escitalopram zijn te combineren ja. Want escitalopram werkt enkel en alleen op de serotonine in je brein en speed werkt op je dopamine


Dit is dus een misvatting. Het hangt natuurlijk af je soort pep, maar het heet wel degelijk SERT-affiniteit. Het werkt wel maar in kleinere mate op serotonine, maar bij grote hoeveelheden/lange termijn gebruik speelt dit dus wel een rol.
IMO is het niet zo verstandig om escitalopram met speed te combineren, aangezien je je hersenen terug in balans probeert te brengen :roll2:
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner