Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Speed en sporten (fitness/cardio)

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor avalon » vr sep 25, 2015 9:39 am

Gegroet Df'ers

Ik vroeg me af wat jullie mening is als het gaat om de combinatie van speedgebruik en sport. Of zoals de titel zegt meer bepaald cardiotraining in de fitness.

Ok, ik denk dat elk logisch mens weet dat het niet slim is om een gram door je neus te halen en dan zodanig hard doorgaan op bv de loopband dat je je hartslag tot dicht bij zijn max brengt.
Maar ik zit soms met volgende situatie;

Sinds kort begin ik wat extra op m'n gezondheid de letten, dus gezond eten, frisdrank geschrapt, enkel nog water drinken, en toch 5 a 6 dagen per week naar de fitness. Ik doe het meestal rustig aan, 30 a 45 minuutjes op de cardiotoestellen, en laat mn hartslag nooit veel boven de 140 MAX 150 komen.

Nu gebeurt het wel dat ik eens beslis een extra berg werk te verzetten als de dag zich ertoe leent. Bv. als ik vrij ben en vriendin moet werken heel de dag. Dan durf ik wel is een lijntje, max 2 te nemen en efkes goed doordoen (gewoon bureauwerk voor moest dat van belang zijn).

Maar dan durf ik uiteraard 's avonds nooit naar die fitness uit vrees dat ik de boel allemaal wat te veel ga overbelasten.

Dus daarom mijn vraag, hoe risicovol is het om speed te nemen en, let wel, toch 4 à 8 uurtjes na de eerste respectievelijk tweede kleine lijn te gaan sporten?

bedankt!
Humanity is overrated...
avalon
Newbie
Offline
 
Posts: 19
Geregistreerd: vr jul 29, 2011 6:28 am

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Claviceps » vr sep 25, 2015 10:48 am

Een echt antwoord kunnen we je niet geven daarvan is het afhankelijk van teveel factoren. Wat in ieder geval wel gesteld kan worden is dat onder andere de cardiovasculaire effecten van amfetamine een extra belasting zullen vormen tijdens het sporten op je lichaam. Nu zal het bij enkelmalige gevallen geen vaart lopen tenzij er onderliggende aandoeningen zijn (bekend of onbekend). Er zullen ook genoeg mensen in de wereld zijn die bijvoorbeeld op dokter voorgeschreven doseringen en amfetamine afgeleide medicatie voor bijvoorbeeld ADHD/ADD behandeling zullen sporten. Het is echter moeilijk om dit te vergelijken met de lijntjes die je legt. Wil dit zeggen dat het een goed idee is? Als de keuze er is, is het wellicht verstandiger om andere opties te bekijken.

Over het algemeen zijn de eventuele nadelige effecten niet iets wat perse op kortertermijn zichtbaar wordt maar eerder iets wat op latere leeftijd een (kleine) negatieve impact kan hebben. De mate van deze impact hangt wederom samen met de mate van je gebruik en vele andere invloeden zoals leefstijl, erfelijke aandoeningen, etc. conclusief hiervoor iets zeggen blijft dus zeer moeilijk.

Je manier van gebruik geeft indicatie dat je het functioneel gebruikt. Een aspect wat verslaving mogelijk meer in de hand kan spelen. Verslaving is heel geniepig, zelfs al waak je er zo goed mogelijk voor kan het alsnog erin sluipen.

Wat wellicht verstandiger zou zijn is de overweging om in plaats van amfetamine om bijvoorbeeld een expressotje te drinken mocht je iets van een op pepper nodig hebben. Eventueel zou je zelfs voor perfect afgemeten caffeine capsules kunnen gaan. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat er een positief effect is wat betreft caffeine gebruik bij het sporten. Een expressotje of 2 tassen koffie voor het sporten kan dus helpen om je workout effectiever te maken.
Caffeine: A couple of cups of black coffee or green tea helps improve performance while blunting appetite while providing a small thermogenesis benefit.
- http://simplesciencefitness.com/#supplements
Caffeine improves both endurance and resistance training. The Limits of Human Endurance, published in 2013, explains that caffeine increases dopamine in the brain, especially in the areas related to focus, vigilance and perception of fatigue. The Journal of Sports Sciences published a study in 2012 reporting inactive men bicycled harder when they had consumed caffeine than when they did not have any caffeine; but in both cases the men felt like they had exerted the same effort. And a 2005 study in the Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports found the same: Researchers concluded the effect of the caffeine in the participants' brain made them feel like they did less work when consuming caffeine, but, in reality, they actually exercised harder.
- Caffeine and Exercise

Ik kan je aanraden om eens door deze site te neuzen, veel informatie met citaten naar onderzoek: http://simplesciencefitness.com/

Wat is het doel precies bij het fitnessen? Als het gaat om overgewicht en je wilt graag gewicht verliezen dan is het wellicht beter om meer tijd te spenderen aan gewichtheffen dan aan cardio.
Anaerobic exercises include weight lifting (barbells, kettlebells, bodyweight resistance, etc.), sprinting, high intensity interval training and plyometrics, while aerobic exercises include running, biking, swimming, and sports.

While aerobic exercises are excellent for endurance and oxygen consumption (VO2 max), it is not as efficient or effective as weight training and other anaerobic activities for burning fat or building muscle. Relative to the time and workload they put in, the physiques of Olympic athletes can be observed:
- http://simplesciencefitness.com/#anaerobic-training

Wellicht dat je ook al van high-intensity interval training (HIIT) hebt gehoord? Simpel gezegd houdt dat in dat je in korte intervals bijna je max prestatie geeft afgewisseld met korte periodes van rust. Middels deze methode kun je de tijd reduceren die benodigd is voor bijvoorbeeld een cardio oefening. Het nadeel is dat het mentaal zwaar kan zijn om je max prestatie te leveren gedurende deze intervals. Het is dan ook belangrijk dat als je hiermee aan de slag gaat het langzaam opbouwt. HIIT zou onder andere effectiever zijn omdat je lichaam bij het herhadelijk uitvoeren van normale cardio oefening op een soortgelijk tempo en tijd verdeling een plateau bereikt. In principe heb je je lichaam getrained om effectiever om te gaan met de workout waardoor de effecten waarna je op zoek bent - het verbeteren van conditie, gewichtsverlies - zou stagneren of in ieder geval gereduceerd wordt.

Wat betreft krachttraining is mijn eigen insteek een gewicht te kiezen en door te blijven gaan totdat het echt bijna niet meer lukt verdeeld in drie sets met kleine rust intervallen tussen de sets en bijna geen tussen de herhalingen (reps). Eventueel kun je het gewicht hoger of lager zetten om nog wat extra reps te doen. Hierbij is het dan ook de bedoeling dat je deze oefening op een degelijk tot hoog tempo doet en daarbij zul je gaan merken dat door de kleine pauzes er ook een (kleine) cardio workout zal plaats vinden.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Poseidon » vr sep 25, 2015 11:37 am

Sorry Claviceps maar TS gaat delayed zelfmoord plegen op deze wijze. Zware vaatvernauwing en opgejaagde hartslag jaagt je in de armen van magere Hein als je cardio gaat doen.
Manmanman als ik de dag na cocabing ga bankdrukken en push upps doen zit ik soms onder de blauwe plekken. :#:
Verder Avalon: die vaatvernauwing houdt 3 dagen aan
dus paar uur later is nog te vroeg voor da jim. Kap gewoon met dat vergif als je sane wilt worden.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Claviceps » vr sep 25, 2015 11:45 am

Ik ben het met je eens Poseidon dat het geen goede keus is, mocht dat niet duidelijk zijn.

toch 4 à 8 uurtjes na de eerste respectievelijk tweede kleine lijn te gaan sporten

Half-life: D-amph: 9–11 hours, L-amph: 11–14 hours
Wat dit inhoudelijk betekent is dat na 9 en 11 uur de helft van de concentratie amfetamine nog in je lichaam aanwezig is. Speed (racemic amfetamine) is een menging van D-amph en L-amph als ik het goed heb. De werkingsduur van amfetamine wordt gesteld op 3 tot 7 uur. Oftewel je lichaam bevat nog steeds amfetamine dat actief een invloed uitoefent 4 a 8 uur na je laatste lijntje.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Poseidon » vr sep 25, 2015 12:24 pm

Claviceps schreef:Ik ben het met je eens Poseidon dat het geen goede keus is, mocht dat niet duidelijk zijn.


Jawel. Je weet toch hoe hoog ik je in het vaandel heb staan maar ik kon her niet laten het wat korter in srtreetlanguage te herhalen.
Beter leest hij jou comment een paar keer amice. :wink:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Exceptional » vr sep 25, 2015 1:03 pm

Groetjes aan je hart :wave:
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Schepje » vr sep 25, 2015 2:24 pm

Vss mag die hartslag wel wat omhoog, "uitputtingszone voor iemand van 70", maar goed is allemaal relatief natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Schepje op vr sep 25, 2015 2:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Fool » vr sep 25, 2015 2:24 pm

Exceptional Insight schreef:Groetjes aan je hart :wave:

Die vliegt vanzelf een keer voorbij, kun je 't persoonlijk doen. :P
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Schepje » vr sep 25, 2015 6:15 pm

dasfalco schreef:Pep+sportdag op school ,rondje lopen een koprol doen en dan ong out gaan als je rechtkomt.......
ja dikke aanrader pep+sport


:lol:
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Hassan » za sep 26, 2015 11:54 am

pep, sport en school

heftige combi
Hassan
Offline
 

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Prototype » za sep 26, 2015 11:57 pm

Ano schreef:pep, sport en school

heftige combi

All day e'rr day.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Poseidon » zo sep 27, 2015 11:30 am

Moet bekennen dat ik paar keet knetterhigh on coca-ethyleen full speed hier naar de overkant en terug gezwommen ben. :rock2:

2015-09-27 11.27.02.jpg
2015-09-27 11.27.02.jpg (225.55 KiB) 2008 keer bekeken


@Claviceps Zou dat nog linker zijn dan sporten op speed?
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Claviceps » zo sep 27, 2015 4:07 pm

@Poseidon, dat was spelen met je leven! Heb je niet gehoord over de gevaren van dihydrogen monoxide? :P
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor Poseidon » zo sep 27, 2015 10:52 pm

Claviceps schreef:@Poseidon, dat was spelen met je leven! Heb je niet gehoord over de gevaren van dihydrogen monoxide? :P


De waterkwaliteit daar laat idd flink te wensen over.
Een week jeuk gehad :grin:
Thanx for the info. :wink:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor pete0603 » vr apr 15, 2016 2:03 pm

avalon schreef:Gegroet Df'ers

Ik vroeg me af wat jullie mening is als het gaat om de combinatie van speedgebruik en sport. Of zoals de titel zegt meer bepaald cardiotraining in de fitness.

Ok, ik denk dat elk logisch mens weet dat het niet slim is om een gram door je neus te halen en dan zodanig hard doorgaan op bv de loopband dat je je hartslag tot dicht bij zijn max brengt.
Maar ik zit soms met volgende situatie;

Sinds kort begin ik wat extra op m'n gezondheid de letten, dus gezond eten, frisdrank geschrapt, enkel nog water drinken, en toch 5 a 6 dagen per week naar de fitness. Ik doe het meestal rustig aan, 30 a 45 minuutjes op de cardiotoestellen, en laat mn hartslag nooit veel boven de 140 MAX 150 komen.

Nu gebeurt het wel dat ik eens beslis een extra berg werk te verzetten als de dag zich ertoe leent. Bv. als ik vrij ben en vriendin moet werken heel de dag. Dan durf ik wel is een lijntje, max 2 te nemen en efkes goed doordoen (gewoon bureauwerk voor moest dat van belang zijn).

Maar dan durf ik uiteraard 's avonds nooit naar die fitness uit vrees dat ik de boel allemaal wat te veel ga overbelasten.

Dus daarom mijn vraag, hoe risicovol is het om speed te nemen en, let wel, toch 4 à 8 uurtjes na de eerste respectievelijk tweede kleine lijn te gaan sporten?

bedankt!


Wielrenners in de jaren 60 en 70 zaten vol amfetamine. Ja, andere sporters ook, maar een tour duurt vaak meerdere uren en werkt dan het best. Tommie Simpson is eraan overleden. Oververhitting/uitdroging. Veel wielrenners kregen lichamelijke en geestelijke problemen. Ik zou niet sporten en speed nemen op dezelfde dag. Loop je 2 maal een marathon... :-)

Met cardio ben je al de boel aan het oververhitten.
pete0603
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: do apr 14, 2016 10:14 am

Re: Speed en sporten (fitness/cardio)

Berichtdoor SpeedY » wo apr 20, 2016 10:07 pm

ik sport nooit onder invloed maar vaak ben ik thuis wel druk bezig, laatst nog een kleine boom omgehakt in de tuin en alle takken in kleine stukjes geknipt en de hele GFT kliko volgepropt :kleuter: :lol:

moet ik me nou ook zorgen maken of komt het wel goed als ik gewoon af en toe rust hou en water drink als ik dorst heb
Avatar gebruiker
SpeedY
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 8:22 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner