Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
FRESH schreef:Hey verstandig van je dat je niet nog een serotonine releaser neemt na je recentelijke MDMA gebruik.
Amfetamine kan wat dat betreft prima, maar je hebt wel een kans dat het iets anders aangaat voelen dan bij iemand die geen indicatie ADHD heeft...
jm1107 schreef:FRESH schreef:Hey verstandig van je dat je niet nog een serotonine releaser neemt na je recentelijke MDMA gebruik.
Amfetamine kan wat dat betreft prima, maar je hebt wel een kans dat het iets anders aangaat voelen dan bij iemand die geen indicatie ADHD heeft...
Alright! En hoe moet ik me dat anders voelen voorstellen?
Druks schreef:ADHD'ers krijgen inderdaad ook amfetamine voorgeschreven om hun focus te verbeteren en daardoor raken ze wat rustiger. Als je speed snuift dan zit je aan veel hogere doseringen dan de ADHD medicatie. Ik denk dat het effect dus niet zoveel anders is voor ADHD'ers of niet.
FRESH schreef:Hey verstandig van je dat je niet nog een serotonine releaser neemt na je recentelijke MDMA gebruik.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
djeemen schreef:En ik had geen ritalin gebruikt de dag dat je speed gaat nemen. Iets met reuptake inhibitors en releasers waardoor je een onverwacht sterk effect kan ervaren.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje schreef:Bij mij werkt speed wel anders dan niet-ADHD´ers, tenminste zover ik kan zien dan, ik weet niet hoe anderen het voelen natuurlijk Onder invloed van speed voel ik mij ´´normaal´´in me koppie, tenminste als ik het niet te bont maak natuurlijk. Door dit gaan veel ADHD`ers dit als medicijn gebruiken, net als ik, waardoor die vaak verslaafd raken. ADHD komt oa door een tekort aan dopamine, dus dat zou ook een reden kunnen zijn voor verslavingen. Speed zorgt namelijk oa voor extra dopamine.
Fool schreef:Anders ga je hem ook even uitleggen dat speed niet meer dopamine aanmaakt, maar alleen vrijlaat.
djeemen schreef:Zolang je een beetje eet af en toe, en genoeg drinkt en niet de hele dag/nacht doorstampt maar af en toe even een kwartiertje/half uurtje rust, is pep veel minder slecht voor je dan mdma. Mdma is veel neurotoxischer dan pep. Het gevaar van pep is echter dat het te makkelijk, te vaak, en in teveel situaties gebruikt kan worden en heeft daarom een hoog verslavingspotentieel. Als je echter 1 pep sessie van 8 uur met 1 mdma sessie van 8 uur zou vergelijken is mdma veel slechter voor je.
Fool schreef:Anders ga je hem ook even uitleggen dat speed niet meer dopamine aanmaakt, maar alleen vrijlaat.
Perry schreef:Ik weet dat ik het zelf ook soms doe, maar Amfitamientje: Probeer niet te spreken alsof je feiten benoemt bij onzekerheid. Ik neem aan dat 2 psychiaters die een lezing geven over ADHD een betrouwbare bron zijn en wil met dat als onderbouwing nogmaals aanhalen dat een ADHDer een gelijke hoeveelheid dopamine activiteit heeft, maar een deformatie in de receptor structuur. Doordat deze niet exact is zoals hij hoort te zijn heeft dopamine een kleinere kans zich goed te hechten voor een prikkel overdracht. Zo heeft een gelijke hoeveelheid dopamine dus minder effect.
jm1107 schreef:Ben er nu toch wel benieuwd naar geworden. Is er eigenlijk een x-aantal maanden regel voor pep, net zoals bij xtc?
jm1107 schreef:Moet er wel bij zeggen dat hartkwalen niet zeldzaam zijn in m'n familie...Is er een reden om me alsnog zorgen te maken of valt het wel allemaal mee hoe erg speed je hart tekeer laat gaan?
jm1107 schreef:Wat ik alleen wel heb is dat ik van methylfenidaat echt een opleving kan krijgen,l vrolijk wordt en me heel erg focus op dingen vanuit een vrolijk perspectief. Is dit vergelijkbaar met pep?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten