Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Speedvragen voor de eerste keer

Het subforum voor alles wat eindigt op -amfetamine.

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » zo maart 20, 2011 9:17 pm

maniac schreef:is zo'n tolerantie snel opgebouwd of ben je stiekem gewoon een beetje een speedjunk?

Dit was na 1 week.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » zo maart 20, 2011 9:35 pm

1 week elke dag gebruiken?
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » zo maart 20, 2011 10:07 pm

maniac schreef:1 week elke dag gebruiken?

Daar krijg je wel tolerantie van, ja. Ik wel.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor 1percent » ma maart 21, 2011 7:15 pm

Exceptional Insight schreef:
maniac schreef:1 week elke dag gebruiken?

Daar krijg je wel tolerantie van, ja. Ik wel.


:lol: denk dat ie meer uit verbazing sprak dat je een week lang elke dag had gebruikt?

en dat is wel precies wat vaak voorkomt bij mij, ben ik eenmaal begonnen, komt er vaak wel een x aantal dagen aan vast tot het echt niet meer te doen is..

it's so hard to stay away from if it's on your desk.. :snort:
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » ma maart 21, 2011 7:25 pm

Haha ja, het was inderdaad uit verbazig;p.
Hmm, ik ben nu wel benieuwd, al heb ik meerdere keren gehoord gewoon een flinke oppepper te verwachten.
Zo moeilijk er vanaf te blijven vind ik het niet, er ligt nu al een week 2 gram in m'n kamer, en over 2 weken ga ik het proberen;D.
Maarja, weinig verleiding als je niet weet wat je te wachten staat xD.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Flameon » di maart 22, 2011 1:15 am

Maar als je eenmaal goeie pep hebt gehad maniac .... je bent gewaarschuwd :d
Ik kan er zelf heel goed vanaf blijven. Maar als ik het gebruik ga ik ook graag een nachtje door.
Een week lang achter elkaar heb ik nooit gebruikt, dat hoeft voor mij ook niet. In mijn studententijd bleef het bij het weekend door trekken, en dan ook lang niet ieder weekend
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Pilletje » di maart 22, 2011 12:22 pm

Exceptional Insight schreef:
maniac schreef:Tsja, ik reageer meestal vrij normaal op drugs, dus aan uitzonderingen heb ik niet zo veel :-P
toch mag je je erg gelukkig prijzen dat je zo'n uitzondering hebt :snort:

Met dikke tolerantie kan ik ook na een bom van 150 slapen, hij zou heus niet zomaar erop kunnen slapen.


Nee hoor, ik kon dit van in het begin..
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » di maart 22, 2011 5:20 pm

Haha, ik kan over het algemeen wel van drugs afblijven (exept wiet.), is zo'n nachtje doorgaan heel erg af te raden voor de eerste keer? want ik las dat als ik s avonds zou gebruiken ik dan niet meer zou kunnen slapen.

eigenlijk ik twijfel nu nog tussen 2 scenario's waarin ik het ga gebruiken;
1. De laatste dag (vrijdag) van mijn proefwerk week, s avonds de kroeg in, lekker zuipen en m'n proefwerken vergeten. De volgende ochtend brak wat snuiven en naar een verjaardag gaan. ( 2 uur slaap)
2. Vrijdagavond snuiven, rond 12 uur stoppen met snuiven, gezellig de kroeg in (nietzuipen), thuiskomen en proberen te slapen, volgende ochtend snuiven & naar een verjaardag gaan. (als slapen lukt, wederom 2 uur slaap)

Tips of nog andere opties zijn welkom^^.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Casplantje. » wo maart 23, 2011 10:54 am

maniac schreef:Haha ja, het was inderdaad uit verbazig;p.
Hmm, ik ben nu wel benieuwd, al heb ik meerdere keren gehoord gewoon een flinke oppepper te verwachten.


Het effect is vrij subtiel bij een normale dosis, naar mijn mening. De eerste keer voelde ik wel meer energie, maar het duurde een paar keer voordat ik alle effecten ging waarnemen. En daarmee ook waarderen.
Weet ook nog wel dat een vriend van me het voor de eerste keer gebruikte. Iedereen die wist dat hij het had gebruikt kon merken dat hij onder invloed was, maar zelf bleef hij maar volhouden dat hij niets voelde. Dus inderdaad is het belangrijk ook weer niet te veel te verwachten.
Done: Alcohol, wiet, speed en XTC/MDMA
Avatar gebruiker
Casplantje.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 159
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:34 pm
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor FRESH » wo maart 23, 2011 11:57 am

Dreuge schreef:je moet er niet te veel van verwachten.. je klinkt erg enthousiast en waarschijnlijk (als je al evaring heb met andere hard drugs) valt de werking je dan een beetje tegen. dus pas op met bijnemen en probeer de werking te waarderen zonder te vergelijken met bijvoorbeeld xtc.


Bovenstaande. Toen ik de eerste keer speed nam merkte ik er zelfs eigenlijk vrijwel niets van, terwijl het wel hele goede was. Ik ging er bij voorbaat al vanuit dat ik er direct of binnen enige tijd iets van zou voelen, maar helaas ;-)
Mijn verwachtingspatroon lag te hoog en ik wist eigenlijk niet goed wat de speed zou doen met me. Ik had me ook niet op het gebruik ingesteld, het was meer zo van: "hee wil jij ook ff een lijntje"? Enige wat er gebeurde was dat ik niet kon slapen :lol:
Andere keren heb ik wel plezier aan speed gehad hoor, maar het blijft gewoon niet mijn ding.
FRESH
Offline
 

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » vr maart 25, 2011 5:02 pm

maniac schreef:Haha, ik kan over het algemeen wel van drugs afblijven (exept wiet.), is zo'n nachtje doorgaan heel erg af te raden voor de eerste keer? want ik las dat als ik s avonds zou gebruiken ik dan niet meer zou kunnen slapen.

eigenlijk ik twijfel nu nog tussen 2 scenario's waarin ik het ga gebruiken;
1. De laatste dag (vrijdag) van mijn proefwerk week, s avonds de kroeg in, lekker zuipen en m'n proefwerken vergeten. De volgende ochtend brak wat snuiven en naar een verjaardag gaan. ( 2 uur slaap)
2. Vrijdagavond snuiven, rond 12 uur stoppen met snuiven, gezellig de kroeg in (nietzuipen), thuiskomen en proberen te slapen, volgende ochtend snuiven & naar een verjaardag gaan. (als slapen lukt, wederom 2 uur slaap)

Tips of nog andere opties zijn welkom^^.


deze post resteerd onbeantwoord..
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » vr maart 25, 2011 11:06 pm

maniac schreef:Haha ja, het was inderdaad uit verbazig;p.

Hm, dagelijks gebruik doe ik dan ook nooit. Maar nu had ik er een keer zin in.

maniac schreef:Hmm, ik ben nu wel benieuwd, al heb ik meerdere keren gehoord gewoon een flinke oppepper te verwachten.

Alles is leuk, of leuk genoeg. Ouwehoeren, wandelen, diepgaande gesprekken, domme dingen doen.

maniac schreef:Zo moeilijk er vanaf te blijven vind ik het niet, er ligt nu al een week 2 gram in m'n kamer, en over 2 weken ga ik het proberen;D.

Zo zou ik het niet noemen. Als ik zin heb om te gebruiken, doe ik dat. Soms is dat elke week een keer. Soms een paar weken niet. Het kan vriezen, het kan dooien.

maniac schreef:Maarja, weinig verleiding als je niet weet wat je te wachten staat xD.

Nieuwsgierigheid is niet raar.

Oh en die vragen:

maniac schreef:1. De laatste dag (vrijdag) van mijn proefwerk week, s avonds de kroeg in, lekker zuipen en m'n proefwerken vergeten. De volgende ochtend brak wat snuiven en naar een verjaardag gaan. ( 2 uur slaap)

Dat is kut.

maniac schreef:2. Vrijdagavond snuiven, rond 12 uur stoppen met snuiven, gezellig de kroeg in (nietzuipen), thuiskomen en proberen te slapen, volgende ochtend snuiven & naar een verjaardag gaan. (als slapen lukt, wederom 2 uur slaap)

Dat is ook kut.

Deur nummer drie?
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » vr maart 25, 2011 11:11 pm

dank:3

Exceptional Insight schreef:
maniac schreef:1. De laatste dag (vrijdag) van mijn proefwerk week, s avonds de kroeg in, lekker zuipen en m'n proefwerken vergeten. De volgende ochtend brak wat snuiven en naar een verjaardag gaan. ( 2 uur slaap)

Dat is kut.

maniac schreef:2. Vrijdagavond snuiven, rond 12 uur stoppen met snuiven, gezellig de kroeg in (nietzuipen), thuiskomen en proberen te slapen, volgende ochtend snuiven & naar een verjaardag gaan. (als slapen lukt, wederom 2 uur slaap)

Dat is ook kut.

Deur nummer drie?


Ehm, nou die vrijdagavond ga ik sowieso wasted worden, en die keuze bestaat uit Speed, Alcohol of Wiet/hasj, en dan ga ik toch voor Alcohol denk ik.
Maar waarom is dan de volgende ochtend wat snuiven kut?
is t dan beter om een dagje te wachten o.i.d.?
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » vr maart 25, 2011 11:28 pm

maniac schreef:Ehm, nou die vrijdagavond ga ik sowieso wasted worden, en die keuze bestaat uit Speed, Alcohol of Wiet/hasj, en dan ga ik toch voor Alcohol denk ik.
Maar waarom is dan de volgende ochtend wat snuiven kut?
is t dan beter om een dagje te wachten o.i.d.?

Omdat de kans groot is dat je niet gaat slapen. Dus dan wordt het een nacht door en ik weet niet wat voor verjaardag het is en of dat allemaal geaccepteerd is, you know. Ook weet je niet hoe je reageert op een nacht door + bijnemen + verjaardag.

Ik zou er een dag/nacht voor vrijmaken en het voorbereid uitproberen.

Nee dat is niet waar, dat is niet wat ik zou doen. Maar dat is wat ik je aanraad. Do as I say, not as I do.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » vr maart 25, 2011 11:32 pm

Hmm, ja, alleen als ik voor alcohol ga lig ik hoogstwaarschijnlijk rond 6 uur in bed, en dan 11 uur opstaan = 5 uur slaap. En ja, sommigen op die verjaardag (inclusief de jarige) zijn grotere junks dan ik xD. Alleen zou je dus na een nacht van ongeveer 5 uur slaap een middagje snuiven afraden?

Exceptional Insight schreef:Do as I say, not as I do.

In de 11 dagen dat ik op DF zit heb ik die kreet al een paar keer langs horen komen, erg toepasselijk xD.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » vr maart 25, 2011 11:36 pm

maniac schreef:Hmm, ja, alleen als ik voor alcohol ga lig ik hoogstwaarschijnlijk rond 6 uur in bed, en dan 11 uur opstaan = 5 uur slaap. En ja, sommigen op die verjaardag (inclusief de jarige) zijn grotere junks dan ik xD. Alleen zou je dus na een nacht van ongeveer 5 uur slaap een middagje snuiven afraden?

In dat geval, zou ik die avond lekker niet gaan zuipen (of een klein beetje). En alvast aan de speed gaan en die verjaardag doorgaan.

maniac schreef:
Exceptional Insight schreef:Do as I say, not as I do.

In de 11 dagen dat ik op DF zit heb ik die kreet al een paar keer langs horen komen, erg toepasselijk xD.

Ik gebruik hem dus te vaak. Dan gaat hij weer even in het archief.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » vr maart 25, 2011 11:39 pm

Exceptional Insight schreef:In dat geval, zou ik die avond lekker niet gaan zuipen (of een klein beetje). En alvast aan de speed gaan en die verjaardag doorgaan.


Hmm, maar het probleem dan is dat ik sowieso naar huis moet voor 7 uur, anders merken me ouders dat ik niet braaf om half 3 thuis ben gekomen, en wat moet ik dan al die uren doen terwijl de andere mensen slapen?
En is er echt iets fundamenteels op tegen om na een avond zuipen de volgende ochtend te snuiven?
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » vr maart 25, 2011 11:43 pm

maniac schreef:Hmm, maar het probleem dan is dat ik sowieso naar huis moet voor 7 uur, anders merken me ouders dat ik niet braaf om half 3 thuis ben gekomen, en wat moet ik dan al die uren doen terwijl de andere mensen slapen?

Wow, zelfs meisjes van 12 "slapen bij vriendinnen". Maar je hebt dus niemand om mee te gebruiken? Dan zou je je in kunnen houden tijdens het zuipen en zo goed mogelijk slapen.

maniac schreef:En is er echt iets fundamenteels op tegen om na een avond zuipen de volgende ochtend te snuiven?

Meh, de kater 1+1=3 is geen prettige. Maar wel te overleven.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » vr maart 25, 2011 11:50 pm

Exceptional Insight schreef:Wow, zelfs meisjes van 12 "slapen bij vriendinnen". Maar je hebt dus niemand om mee te gebruiken? Dan zou je je in kunnen houden tijdens het zuipen en zo goed mogelijk slapen.


haha, dat is waar. Maar ik heb qua slaapdingen hele achterdochtige ouders. En nein, alleen zuipmaten of medeblowers, hier en daar ooknog een tripbuddy. Maar geen snuivers of slikkers jammer genoeg.

Exeptional Insight schreef:Meh, de kater 1+1=3 is geen prettige. Maar wel te overleven.

Toch wordt het mijn plan, een kater heb ik nooit zo last van (veel water drinken), dus dat zal wel goed komen.
Schrijf achteraf wel ff een tripreportje, ook al is het eigenlijk geen trip te noemen;p.
Bedankt voor je raad ;D.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » za maart 26, 2011 12:01 am

maniac schreef:haha, dat is waar. Maar ik heb qua slaapdingen hele achterdochtige ouders. En nein, alleen zuipmaten of medeblowers, hier en daar ooknog een tripbuddy. Maar geen snuivers of slikkers jammer genoeg.

Dan vraag ik me af of die stoners het gaan waarderen als je ze de oren van hun kop lult, zonder dat ze iets terug te zeggen hebben. Maar nee, nu generaliseer ik en daar houd ik niet van. Surinamers doen dat ook altijd zol

maniac schreef:Toch wordt het mijn plan, een kater heb ik nooit zo last van (veel water drinken), dus dat zal wel goed komen.
Schrijf achteraf wel ff een tripreportje, ook al is het eigenlijk geen trip te noemen;p.
Bedankt voor je raad ;D.

Ik ben alvast benieuwd wat daar in zal staan. "Ik heb gepraat, zij hebben geluisterd. Wat ik precies gezegd heb, weet ik niet meer, maar het was geweldig."

Zoiets.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » za maart 26, 2011 12:03 am

theo maassen. xD.

Ik ga heen en ik zal zien.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » za maart 26, 2011 3:25 am

maniac schreef:theo maassen. xD.

Ik ga heen en ik zal zien.

Ik weet niet (meer) of je ergens testresultaten en dosissen hebt gepost, maar als alles ok is, zul je het waarschijnlijk prima naar je zin hebben. En zullen je vrienden zoiets hebben van; Hey! Houd je mond eens even zeven seconden.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » za maart 26, 2011 11:46 am

De dosis gaat per sleutelpunt ongeveer, dan kijken hoe dat voelt. Dan kan ik altijd nog bijnemen als ik te weinig voel.
En test resultaten zijn er niet, aangezien ik het niet heb laten testen..
Ik ben benieuwd;p.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » ma maart 28, 2011 1:33 am

maniac schreef:De dosis gaat per sleutelpunt ongeveer, dan kijken hoe dat voelt. Dan kan ik altijd nog bijnemen als ik te weinig voel.

Onhandig.

maniac schreef:En test resultaten zijn er niet, aangezien ik het niet heb laten testen..
Ik ben benieuwd;p.

Onverstandig.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor maniac » ma maart 28, 2011 4:01 pm

Exceptional Insight schreef:Onhandig.

wat raadt je dan aan, een lijn snuiven en dan de kans lopen veel te hard te gaan?

Exceptional Insight schreef:Onverstandig.

iknow.
Quasi diepzinnige oosterse shit
Avatar gebruiker
maniac
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: ma maart 14, 2011 10:15 pm
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Zazuu. » ma maart 28, 2011 4:06 pm

Als je nou na de eerste paar biertjes en jointjes vroeg een puntje pakt en je eigen inhoudt om niet bij te pakken en dan gewoon weer lekker een biertje pakt en een jointje rookt wordt je wel vaag en kun je waarschijnlijk ook wel slapen, gewoon niet te laat, en niet teveel (bij)pakken.
Zazuu.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 267
Geregistreerd: di maart 01, 2011 10:33 pm

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Salientje » ma maart 28, 2011 5:43 pm

bijpakken is de truuc .....
the gate to heaven is behind this secret door ....
if you can see the door you are blessed, if you can´t see the door

U ARE DOOMED !!
Avatar gebruiker
Salientje
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 207
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:21 am
Woonplaats: Gevangenis Dendermonde Belgie

Re: Speedvragen voor de eerste keer

Berichtdoor Exceptional » di maart 29, 2011 1:01 am

maniac schreef:
Exceptional Insight schreef:Onhandig.

wat raadt je dan aan?

Laten testen, afwegen, doorslikken.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Speed

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner