snuifduif schreef: Dat mensen met adhd juist rustiger worden van speed is een fabel, je wordt er alleen meer geconcentreerd van.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje schreef:snuifduif schreef: Dat mensen met adhd juist rustiger worden van speed is een fabel, je wordt er alleen meer geconcentreerd van.
Je kan het ook anders zeggen. Doordat het oa de concentratie verbetert, kan je rustiger worden met dex.
Met dexamfetamine is het in mijn hoofd veel rustiger.
yoghurt schreef:Dat mensen met adhd ''rustiger'' worden van amfetamines komt omdat ze op hun eigen te weinig dopamine aanmaken. Dat resulteerd in een verstoorde informatie verwerking. Die verstoring zorgt voor onrust en dus word je dan vaak drukker. Als je dus een beetje amfetamine neemt als adhd'er krijg je meer orde in je kop en dus lijk je wat rustiger, maar ga je daarna meer nemen dan word je net zo druk als mensen zonder adhd aan de pep.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
yoghurt schreef:ok, ik bedoel niet te weinig maar wel een lage dopaminespiegel.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo schreef:Adhd medicijnen zijn gebaseerd op giswerk. De uitvinder van ritalin gaf het aan zn vrouw, die zich daarna beter kon concentreren (duh, iedereen) en stelde toen maar dat ze te weinig dopamine moest hebben.
Terwijl als je echt te weinig dopamine hebt, of te weinig receptoren over, dan heb je parkinson en/of Alzheimer.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Italiano schreef:Allemaal leuk en aardig wat jullie zeggen maar het brein is veel complexer dan dat. Het is niet alleen een kwestie van "veel/weinig dopamine" of "weinig activiteit". Je moet bedenken dat er veel verschillende pathways bestaan, verschillende hersengebieden etc en dat die allemaal ook nog met elkaar interacteren. Het klopt dat dopamine gelinkt is Parkinson (substantia nigra, midbrain, motor system) en het is daarnaast ook zo dat dopamine (en noradrenaline) gelinkt is aan concentratie, het kunnen filteren van prikkels, inhibitie van impulsen etc (prefrontal cortex). Het een sluit het ander niet uit.
Albert Einstein schreef:
adhdertje schreef:Ik heb hier even een tijdje niet meer gekeken, maar was vandaag benieuwd of er al wat reacties zouden zijn en die zijn er
Bedankt voor jullie berichten en dat jullie de moeite wilden nemen!
'Helaas' lijkt de dexamfetamine nu niet (echt?) meer wat voor mij te doen.. Het (s)lome gevoel dat ik de eerste dagen had, verdween al snel en verder merk ik weinig tot geen effect. Zowel qua wat positieve werking zou moeten zijn, als bijwerkingen. Het komt wel eens voor dat ik een dosis vergeet en daar uren later achter kom en ook dan merk ik geen verschil met het eerdere dagdeel waarin ik wel de dex had genomen. Beetje jammer dus..
Hoe dan ook; bedankt voor jullie berichten, ik klungel lekker verder door met mijn zoektocht naar rust!
Albert Einstein schreef:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten