Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Fear and Loathing in Brabant

Voor tripreports die niet in de andere subfora thuishoren.

Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Taxi. » vr nov 04, 2011 11:22 pm

Wat: behoorlijke zak wiet, truffels, mdma, xtc en salvia.
Wie: Ik, Belg, Sovjet en Fixer.

Het was herfstvakantie. Ik en 3 vrienden hadden en weekje voor de vakantie een huisje geboekt in Brabant , we hadden al meteen besloten dat we er een trippende week van zouden maken. We zouden wat bekende dingen gebruiken (wiet en truffels), maar ook wat nieuwe dingen.

Dag 1
Nadat we een week lang uitgekeken hadden naar de vakantie was het eindelijk vrijdagmiddag. Ik,Belg en Fixer zouden meteen vrijdagmiddag vertrekken. Sovjet zou zondagavond arriveren. We werden gebracht en kwamen rond 5 uur aan in ons huisje in Brabant. Ik en Belg hadden 's middags al besloten meteen dezelfde avond nog xtc te gaan doen. Voor mij zou het de eerste keer worden, Belg had het al wat vaker gedaan. We vertelden dit 's middags aan Fixer die nog twijfelde, want het zou ook zijn eerste keer worden. Toen we aankwamen hadden we eerst even het park verkend en wat gegeten. Toen hebben we nog even tv gekeken. Om 8 uur besloten we dan de xtc in te nemen. Belg had roze olifantjes meegenomen(180 mg). We wilden natuurlijk niet meteen te hard van stapel lopen dus begonnen met een halfje. Fixer besloot het niet te doen en hij zou lekker gaan gamen. Belg en ik besloten na een half uurtje een rondje te lopen toen het gevoel op begon te komen. We kwamen buiten en ik voelde al lichte kaaktrekkingen. Maar ik voelde nog geen euforisch gevoel, waar mensen het altijd over hebben. Plots voelde ik een kort intens geluksgevoel en voelde tintelingen door mn hele lichaam. Na zo'n 20 minuten kwamen we terug in het huisje en begon ik me steeds lekkerder en lekkerder te voelen. We vertelden onze gevoelens aan Fixer die zich meteen bedacht en nam toch ook maar een halfje. Bij hem sloeg het pilletje snel in en we hadden zin om veel te wandelen. Dus warme jas aan schoenen aan en weer naar buiten. Het bungalowpark was een park wat vooral veel faciliteiten had voor kinderen, dus we liepen richting het centrum waar een enorm opblaasbaar luchtkussen was. Het was ondertussen half 10 dus er waren geen kleine kinderen meer. Gelukkig was er in het kleine theater een show aan de gang waardoor er niet veel mensen buiten liepen, die onze enorme doppen op zouden merken :P. We gingen op het luchtkussen liggen en ik heb me nog nooit van me leven zo heerlijk gevoeld. Continu tintelingen door me lichaam en ik waardeerde in een keer alles in mn leven: mn ouders, mn vrienden, mn kat, alles gewoon. Ik vertelde ook aan Belg en Fixer hoeveel ik van ze hield en zij voelden dat ook. We hebben normaal al een goede band, maar nu was die band nog 100x sterker. En toen gingen we elkaar knuffelen, dat voelde zo verschrikkelijk goed, maar ook totaal niet gay. Het boeide ons op dat moment echt niet als mensen ons knuffelend zouden zien. We hebben nog een half uurtje gepraat op het luchtkussen en we begrepen elkaar voor 200%. We besloten om terug te gaan naar het huisje en met zn 3en in bed te liggen. Thuis aangekomen namen we meteen nog een halfje en gingen in bed liggen en ik zette melodieuze hardstyle op. 'OH JAAA WAT EEN PRACHTIGE MUZIEK' riepen we meteen in koor. We lagen daar een half uurtje en besloten nog een halfje te nemen en naar buiten te gaan. Weer terug naar het luchtkussen en vervolgens naar een speelkasteel. Daar hebben we een half uur als kleine kinderen lopen klimmen en vonden het ge-wel-dig. Toen gingen we weer terug naar het huisje en namen nog een halfje omdat we ons zo goed voelden. Eerst ging dit nog goed en voelde me echt super, maar na 20 minuten voelde ik me ineens helemaal beroerd worden. Ik werd misselijk en moest kotsen :puke: . Maar ik vond dit helemaal niet zo'n probleem. Ik voelde me nog steeds wel goed van binnen, alleen ook beroerd. Toen kreeg Belg opeens ZIEKE, maar dan ook echt ZIEKE kaaktrekkingen en kreeg verschrikkelijk veel pijn. Hij deed theedoeken in zn mond omdat anders zn standen te hard op elkaar klapten, maar omdat hij nu nog meer zn kaken onder spanning zette werd de pijn alleen maar heviger. Ik en Fixer raakten een beetje in paniek, omdat we niet wisten wat we moesten doen. Ik ging weer over me nek en besloot maar in bed te gaan liggen, hopend dat Fixer Belg zou helpen. Eenmaal in bed keek ik in de emmer met kots.... WOW wat zag ik daar ? Fel blauwe en roze kleuren door elkaar heen met een groot groen hartvormig iets in het midden, vet mooi. Ik heb vaker op truffels gehallucineerd, maar deze hallucinatie was minstens net zo mooi/bijzonder. Ik wist helemaal niet dan je van XTC kan hallucineren. Vervolgens besloot ik maar te gaan slapen. Maar ik werd om de 5 seconden in een nieuwe droom gelanceerd, in het begin best cool, maar op een gegeven moment heel vermoeiend. Gelukkig werd dat steeds minder en viel ik uiteindelijk rond 4 uur in slaap. 's morgens had Belg een hele dikke kaak (best grappig om te zien, hij leek een beetje op Don Corleone). We namen 5HTP(tegen de depressie die anders zou volgen) en ik en Fixer gingen maar boodschapjes doen.

dag 2
Verder zouden we vandaag rustig aan doen omdat we niet zoveel zin hadden om iets te doen. We waren niet echt depri, maar gewoon beetje slapjes. Paar jointjes gerookt, beetje gegamed etc.

dag 3
Vanavond zou Sovjet aankomen, Salvia Avond dus :kleuter: . Overdag besloten Ik, Fixer en Belg naar het aangrenzende bos te gaan. We namen 3 dikke J's mee en wat fruit en drinken en chillden hem hard in het bos. Prachtig weer, goeie wiet, lekker fruit. Helemaal top.
's avond kwam Sovjet aan. We haalden hem op bij de ingang van het park en we liepen naar ons huisje. We gingen nog even wat eten om vervolgens de salvia te proberen. Daar waren we allemaal wel erg benieuwd naar, want dit was voor iedereen de 1e keer. De man van de smartshop had ons aangeraden eerst een klein beetje te nemen vanwege het hoge extract (40x). Belg deed een klein beetje in het pijpje, verwarmde de salvia, zette het pijpje aan zijn mond en nam een diepe haal. Hij hield de rook zo'n 30 seconden in en blies de rook uit. 'Vieze smaak' zei hij, maar hij voelde helemaal niets. Dan toch maar een hogere dosis ? Fixer deed wat meer in het pijpje. Ik stak het voor hem aan. Hij nam een diepe haal enn..... weg was ie. Hij barste uit in een vaag lachen . En mompelde een beetje in zichzelf. Hij mompelde iets over Afrikaantjes die aan het rennen waren en wij schoten in de lach. Na 3 minuten, was hij helemaal terug op aarde en besefte eerst niet zo goed wat er gebeurd was. Hij zag kleine afrikaantjes rondrennen en voelde zich heel raar, als een object of iets dergelijks. Vervolgens herhaalde ditzelfde gebeuren zich ook bij Sovjet en Belg, die geen afrikaantjes zagen, maar zich wel heel vaag voelden. Alsof ze geen lichaam hadden etc. Nou, nu was het mijn tijd. Beetje zenuwachtig natuurlijk maar had er wel zin in. Ik deed mijn portie salvia in het pijpje, Fixer verwarmde het voor me en ik nam een hele diepe hijs, hield deze 20 seconden in blies hem uit, en nam vervolgens nog een diepe haal. Ik wachte en voelde me een beetje lichtjes voelen. Ik wachtte en wachtte... en wachtte... maar er gebeurde niet veel meer dan dat ik me alleen KNETTER stoned en lacherig voelde. Helaas, geen boeiende trip gehad.. Maar ook niet voor herhaling vatbaar. We besloten nog een Raketje (superdikke stick, met 5 tippies) te roken en te gaan slapen.

dag 4

Maandagochtend ff een sauna’tje gepakt en overdag gewoon heerlijk gerelaxed. ’s Avonds was het truffeltijd. Omdat ik, Fixer en Belg al wat ervaring hebben met truffels besloten we een grotere portie dan normaal te nemen. We namen 22 gr. P.P. , ondanks dat het de eerste keer voor Sovjet zou worden, wilde hij ook evenveel als ons. Eerst leek dit mij niet zo’n goed idee, maar aangezien wij redelijk ervaren zijn zou het geen kwaad kunnen en uiteindelijk nam hij ook 22 gram. We zouden ook de Lemon-Tek bereidingswijze gebruiken omdat die vorige keer erg goed was bevallen (vorige keer, kwam de trip laat, maar sloeg in een keer heeeel diep in). We aten de truffels, maar wat nu!?,ik werd voor de eerste keer echt misselijk van de smaak. Voelde me sowieso ‘anders’ dan de vorige trips, het gevoel was niet echt goed te omschrijven. Maarja we gingen maar naar buiten om een rondje te lopen. We rookten een stick en gingen in het hokje boven bij de reuzenwaterglijbanen chillen. Niemand voelde nog iets van de truffels, dus besloten om een nieuwe joint op te steken. Nog steeds amper effect, we waren alleen stoned. Dus we gingen licht teleurgesteld naar het huisje. Eenmaal daar aangekomen kreeg ik een vervelend privé-berichtje (vriendin). Dus ik moest berichtjes terug sturen. Ondertussen begonnen de andere jongens hem te voelen. Ik merkte nog helemaal niks, geen visuals, geen mindfucks niks… Ik was ook alleen gefocussed op de berichtjes die in continu aan het sturen was (ik stuurde geloof ik wel 5 berichtjes per minuut). Vervolgens was daar eindelijk het eerste effect van de truffels, ik lag binnen op een matras, maar had het gevoel alsof er een gat in het matras zat waardoorheen ik naar buiten kon kijken. Maar *pling* nieuwe berichtje en het effect verdween meteen weer. Na zo’n 5 uur na inname waren de problemen eindelijk opgelost. Maar waren ook álle effecten van de truffels verdwenen. Een mislukte trip dus voor mij deze keer. Al mijn vorige trips vond ik geweldig en ik vind dat ook nog steeds mn vetste drugs-ervaringen, alleen deze keer hebben de truffeltjes mij in de steek gelaten. Terwijl Belg hem hard tripte en ook Sovjet en Fixer hadden lekker getript. Maar waarom het bij mij niet werkte ik heb geen idee. Misschien teveel gefocussed op berichten sturen, misschien te korte tijd na vorige trip (2 weken). Helaas… Maarja de volgende dag zouden we het goed maken met MDMA en XTC :D.

dag 5

Dinsdag. Aangezien we allemaal Ajax fans zijn, en Ajax dinsdagavond tegen Zagreb speelde leek het ons een geweldig idee om vlak voor de wedstrijd de MDMA te nemen, zo zouden we echt genieten van Ajax als ze zouden scoren. Het waren geen MDMA kristallen, maar pilletjes. Achja ook goed. We slikten allemaal een pilletje, deden de tv aan en gingen er lekker voor zitten. Na 20 minuten kwamen de effecten al op en iedereen voelde zich helemaal top. Tintelingen, gelukkig gevoel alles van de eerste avond kwam weer een beetje terug, alleen wel in mindere mate. Het was rust, en omdat het MDMA effect niet heel erg sterk was besloten we allemaal nog een half roze olifantje te nemen en naar buiten te gaan. Op het park was er een horror-route uitgezet voor de kinderen dus overal griezelige medewerkers van het park die er nogal eng uit zagen. (Op dat moment waren we erg blij dat we dat niet zagen tijdens de truffel trip,, dan zouden we hem helemaal de pan uit trippen namelijk xD). We liepen maar een stukje van de route en het XTC effect klopte aan. Wat een heerlijk gevoel is dat toch. Na een half uurtje gingen we maar weer terug naar het huisje om Ajax te kijken. Eenmaal daar aangekomen zagen we dat het 1-0 stond. YEAAAAHHHHHHHH we omhelsden elkaar alsof we de Champions League al hadden gewonnen. We raakten vervolgens weer in diepe gesprekken met elkaar en letten al niet meer zo erg op Ajax. In de 90e minuut scoorde Ajax weer en weer waren we dol en dol gelukkig. Na de wedstrijd besloten we ergens buiten een chille plek op te zoeken. We zouden de pillen en wat water meenemen. Buiten gingen we weer naar het speelkasteel waar we veel lol beleefden met de glijbaan (achterstevoren van dat ding af voelde echt goed). Ongeveer zo’n 2 uur na inname van het 1e halfje besloten we het 2e halve pilletje te nemen. Ooohhh wat een heerlijk gevoel. We gingen met zn 4en naar het huisje en gingen weer met zn 4en in 1 2persoons bed te liggen. Muziek op de achtergrond, elkaar goed vasthouden… super… Maar, toen kwam het beroerde gevoel wat ik de eerste dag ook had weer aanzetten. Wel een stuk minder, maar toch voelde ik me niet helemaal lekker meer. De andere boys namen nog een halfje maar hier haakte ik af. Ik ben lekker in bed gaan liggen met een muziekje op. Vervolgens zijn we met zn allen een film gaan kijken. Ik vond het wel jammer dat ik het gevoel wat die anderen hadden moest missen, maar ik had toch weer een heerlijke nacht gehad :D.

dag 6

We hebben deze dag de wiet opgerookt en waren behoorlijk stoned.

dag 7

We zijn naar huis gegaan.

Conclusies

Ik heb voor de eerste keer kennis gemaakt met xtc, salvia en mdma.
De XTC en MDMA waren zeer positief bevallen. De XTC nog wel meer dan de MDMA, vanwege de sterkte. Enige nadeel was dat mijn lichaam er beide keren toch apart op reageerde. Ik werd na een aantal uur niet lekker. De eerste keer kwam dat denk ik omdat we te snel achter elkaar de pilletjes in namen, maar Fixer en Belg hadden daar geen last van. Dus weet iemand hoe het dan zou kunnen dat mijn lichaam zo vaag reageerde, en wat ik daaraan kan doen ? Verder heeft dit niet mijn ervaring verslechterd, ik vond het super.

De Salvia daarentegen vond ik niet echt speciaal. Ik had er veel meer van verwacht, maar t viel erg tegen. Ook niet voor herhaling vatbaar, tenminste voor lange tijd.

De truffelervaring dit keer was helaas niet zo bijzonder als mijn vorige trips. Ik ga nu ook een lange tijd wachten voor ik het weer ga doen. Ik wil dat het weer écht speciaal wordt, want 4 truffeltrips in 2,5 maand is wel een beetje teveel van het goede :P

En de wiet… tja dat is altijd gewoon chillings :]
Ik hoop dat het een leuk tripreport was om te lezen. Ik heb geprobeerd alles redelijk kort te beschrijven, want anders zou t echt veel te lang worden ;)
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Maddog » vr nov 04, 2011 11:47 pm

Dat is een heerlijk weekendje. :D

ga ik ook een keer doen.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Dissendium » za nov 05, 2011 2:09 am

Haha, alles wat je verteld over de MDMA is zó herkenbaar. Knuffelen is dan gewoon zo lekker, en je houd van alles en iedereen.
Já, MDMA :love:
Keep the core alive.


De rood-wit-blauwe kleuren,
van de nederlands vlag. die zal ik blijven eren,
tot aan mijn laatste dag!
Avatar gebruiker
Dissendium
rengdengdeng
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 673
Geregistreerd: zo jul 24, 2011 1:21 am

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Kraak » zo nov 06, 2011 8:44 pm

Mdma pillen en xtc pillen? Het is beide het zelfde :roll2: Verder leuk reportje hoor.
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Taxi. » zo nov 06, 2011 8:58 pm

Sjarel schreef:Mdma pillen en xtc pillen? Het is beide het zelfde :roll2: Verder leuk reportje hoor.


Ja dacht ik ook,, maar XTC waren echte XTC pilletjes (kleurtje figuurtje etc) en MDMA kocht ik echt als MDMA pilletje (beetje viesbruine kleur zonder figuurtje)
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Jack Daniels » zo nov 06, 2011 9:15 pm

MushRockker schreef:
Sjarel schreef:Mdma pillen en xtc pillen? Het is beide het zelfde :roll2: Verder leuk reportje hoor.


Ja dacht ik ook,, maar XTC waren echte XTC pilletjes (kleurtje figuurtje etc) en MDMA kocht ik echt als MDMA pilletje (beetje viesbruine kleur zonder figuurtje)


mdma pilletjes? dat is gewoon xtc hoor haha verder wel dik report
Avatar gebruiker
Jack Daniels
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 355
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:34 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Kraak » zo nov 06, 2011 10:25 pm

MushRockker schreef:
Sjarel schreef:Mdma pillen en xtc pillen? Het is beide het zelfde :roll2: Verder leuk reportje hoor.


Ja dacht ik ook,, maar XTC waren echte XTC pilletjes (kleurtje figuurtje etc) en MDMA kocht ik echt als MDMA pilletje (beetje viesbruine kleur zonder figuurtje)


:woeh:
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Tomaat » zo nov 06, 2011 11:37 pm

MushRockker schreef:
Sjarel schreef:Mdma pillen en xtc pillen? Het is beide het zelfde :roll2: Verder leuk reportje hoor.


Ja dacht ik ook,, maar XTC waren echte XTC pilletjes (kleurtje figuurtje etc) en MDMA kocht ik echt als MDMA pilletje (beetje viesbruine kleur zonder figuurtje)


:ugeek:

Voor de rest precies wel een leuke tijd gehad, doet me een beetje denken aan de laatste midweek met mijn vrienden :grin:
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Taxi. » di nov 08, 2011 5:48 pm

ik zeg MDMA pilletje omdat t geen Kristallen waren.. Maar doet er verder niet toe.
Bedankt voor de reacties :kleuter:
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Saikedellik » di nov 08, 2011 6:15 pm

MushRockker schreef:ik zeg MDMA pilletje omdat t geen Kristallen waren.. Maar doet er verder niet toe.
Bedankt voor de reacties :kleuter:

Maar zodra het in pil-vorm is, wordt over het algemeen over XTC gesproken ;)
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Maddog » wo nov 09, 2011 4:01 am

ook als er geen andere stoffen in zitten.

mdma met isomalt gemeng in pilvorm geperst is al XTC
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Fear and Loathing in Brabant

Berichtdoor Drientje » di jul 17, 2018 9:30 am

Oh wat een leuk report! Meeste xtc reports zijn toch echt: We namuh pilluh, gingen vet hard, namuh nog meer, het was een toffuh trip.

Zo niet deze. Ik kon jullie geluksgevoel bijna meevoelen en heb dit report met een glimlach gelezen.

Over je vraag hoe het komt dat je niet lekker werd. Elk lichaam reageert anders, ik heb ook altijd heel snel last van mijn maag met xtc. Dat is gewoon vervelend en het komt voor dat ik met mensen ben die nergens last van hebben terwijl we hetzelfde op hebben. Je zou eens kunnen kijken naar Gaviscon, dat is een goedje wat mij echt al heel vaak gered heeft. Het smaakt echt super goor, het is een dikke emulsie die naar anijs smaakt. Als je last van je maag hebt is het idee dat je een dikke pap naar binnen moet gieten die ook nog eens super ranzig is, helemaal om van te kotsen, maar het werkt echt heel goed. Mijn misselijkheid gaat er 9 van de 10 keer van over. Neem niet meer dan een flinke slok, je hoeft niet het hele flesje naar binnen te gieten....

Verder is XTC en MDMA hetzelfde. XTC is de verzamelnaam van alle pillen met als werkzaam bestanddeel MDMA. MDMA is gewoon de stof, XTC komt van het woord extase, oftewel ecstasy (afgekort xtc) in het engels.

Hoe het kon dat je Truffels niet werkten, daar heb ik geen goed antwoord op. Het zou inderdaad kunnen zijn dat je ze onderdrukte en het is dan ook raadzaam om tijdens dit soort dingen je telefoon na inname lekker uit te zetten. De buitenwereld heeft genoeg aan zijn eigen sores en die komen wel weer als je nuchter bent. Ook vriendinnetjes of ander gespuis kunnen een paar uurtjes wachten en nog beter is het om die mensen in te lichten zodat een paar uur radiostilte niet als vervelend aangemerkt wordt.
Wat wel kan zijn is dat, omdat psilocybine en mdma qua moleculaire structuur op elkaar lijken en ze allebei aanspraak maken op je serotonine huishouding, je na eerste dag XTC je voorraad serotonine aardig verbruikt hebt en zou het gewoon kunnen zijn dat er niks meer was om je te laten trippen. Nu is het trippen op truffels en trippen op xtc inhoudelijk wel een totaal ander verhaal en is het in de wetenschap ook nog niet helemaal duidelijk waarom je bij halucinogenen zo anders reageert dan bij mdma, maar depletion kan je trip minder sterk maken.

https://healthtalk.unchealthcare.org/th ... -receptor/

(En ja, lsd is geen psylocibine maar heeft wel dezelfde kenmerken: https://www.inverse.com/article/30527-d ... -mushrooms)
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Andere Tripreports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner