Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Methoxetamine (MXE): Introductie (1/3)

Dacht je tijdens je trip dat je eigenlijk je bureaulamp was? Grote kans dat je je report hier mag plaatsen.

Methoxetamine (MXE): Introductie (1/3)

Berichtdoor Monologic » do maart 06, 2014 2:51 pm

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post als geregistreerd lid op DF en tevens ook mijn eerste tripreport ooit. Ondanks dat dit het geval is, zal het jullie vast niet verbazen dat dit voor mij zeker niet de eerste ervaring met een drug is. Allereerst zal ik even vermelden dat ik dit tripreport niet heb geschreven ter vermaak of omdat het zo'n heftige ervaring was. Het is namelijk een zeer bescheiden introductie met Methoxetamine, waarin ik de effecten van deze drug tot in de puntjes wilde ontdekken en wilde leren kennen. In mijn ogen dus geen reden om meteen in het diepe te springen en er vol in te gaan. Nee, het is eerder een experiment of in de ogen van iemand anders, een te lage dosis. Uiteraard was dit voor mij een perfect geslaagde dosis, aangezien ik ook van plan was om deze lage dosis te nemen. Dit idee geldt voor mij niet alleen voor MXE, maar zeker ook voor alle andere substanties.

Ok, genoeg moraalridder, meer ervaring.

Ik heb in de afgelopen tijd - denk aan jaren - veel verschillende drugs geprobeerd en getest. Nieuwsgierig aapje als ik ben blijf ik nooit lang hangen bij één soort drug en ben ik er snel op uitgekeken. Zodra ik de werking van een stof genoeg heb geanalyseerd en een goed idee heb van de effecten - dit is een zeer breed spectrum van eigenschappen, zoals jullie waarschijnlijk wel snappen - interesseert het stofje me niet meer en laat ik het liggen. Na een lange periode niks te hebben gebruikt, bij een tekort aan interessante stofjes, kwam ik MXE tegen. Ik las er veel over en begon langzaam op internet te zoeken naar een mogelijke leverancier van deze drug. De ene na de andere onbetrouwbare site kwam voorbij. Er werd niet gereageerd op mijn mails en de contactinformatie was op zijn minst gezegd vaag, of niet aanwezig. De vierde site die ik probeerde antwoordde snel en gaf een bevredigend antwoord. Deze site ging het worden. Enigszins meer risico dan ik wilde nemen bestelde ik een redelijke hoeveelheid MXE. De spanning was hoog, zoals jullie misschien al verwachten, want ja, wie weet komt het wel niet aan. Bijna compulsief werd de F5 toets ingedrukt om te kijken of de status van mijn bestelling al was veranderd. Niet verrassend, aangezien het midden in de nacht was, veranderde de status niet.

De volgende ochtend kreeg ik een mail dat mijn order goedgekeurd was, betaald was en dat deze opgestuurd ging worden. Hartstikke mooi. De dag erna ontving ik het pakketje/envelopje keurig aangetekend thuis. Erg snel moet ik zeggen. In de verzendenvelop zat een blauw zakje en daarin zat het zakje met MXE. Mooi label erop. Het zag er zeer netjes uit. Na het bestuderen van het zakje besloot ik maar eens te kijken voor een goede weegschaal. Veiligheid en nauwkeurigheid boven alles, natuurlijk. Zakje MXE goed opgeborgen, weegschaal besteld en gewacht.

Een paar dagen gingen voorbij voordat ik mijn weegschaal binnen had. Dure grap, maar zeker geen slechte investering. Op 1mg nauwkeurig - althans, dat zou moeten - woog ik 30 mg af. Deze 30 mg nam ik mee naar een vriend. 30 mg, niks minder, niks meer. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst wat gegeten en gedronken. Niks alcoholisch trouwens. Gewoon een lekker sapje. Na het eten heb ik de 30 mg verdeeld over 10 lijntjes van ongeveer 3 mg. 5 lijntjes per persoon, dus dat maakt 15 mg per persoon voor deze "sessie". Het was een zeer fijn, wit poeder uit zichzelf, maar er zaten enkele kleine brokjes in die nog wel wat fijner konden. Na het maken van de lijntjes snoven we beide 2 lijntjes. Je voelde het licht branderig aanwezig zijn in je neus, maar zeker niet zo erg als andere drugs die je kunt snuiven. Het voelde tintelig aan en "smaakte" licht bitter. We gingen zitten en praatten over van alles en nog wat. Niks relevant aan de drug, niks wat anders was dan normaal. Na enige tijd - denk aan 20 minuten na inname - voelde ik dat mijn handen wat kouder/klam werden en mijn (voor)hoofd anders voelde. Mijn mede onderzoeker voelde nog niks speciaals. Dit kon komen omdat hij simpelweg minder gevoelig was, of dat hij niet bekend was met de mogelijke effecten van een drug als deze.

25 minuten na inname besloten we de rest op te snuiven. Dit is dus 3 lijntjes per persoon, wat neer komt op nog eens 9 mg per persoon erbij. Tot zover geen enge hoeveelheden, maar zeker genoeg om de eerste effecten van MXE in kaart te brengen. Na het innemen van deze dosis, was er bij mij als bij mijn mede onderzoeker zeker het idee van een veranderde perceptie of denken. Er was naast een gevoel van erg relaxed zijn een gevoel van vaagheid die lastig te omschrijven is - terwijl ik normaal geen moeite heb met het omschrijven van dergelijke effecten - . Het leek wel alsof alles wat ik zag surrealistisch was. Niet vervormd, geen andere kleuren. Gewoon erg helder, maar dan anders. Lichamelijk merkten we beide dat ons lichaam zwaarder aanvoelde. Alsof de zwaartekracht met een paar procent was toegenomen. Tot zover ervoeren wij geen euforie. Sterker nog, het leek alsof er geen enkele emotie in een grote hoeveelheid aanwezig was.

Muziek was mooi, maar te complexe muziek werd slecht verwerkt. Of dit persoonlijk, situationeel of wat dan ook was, weet ik niet, maar het was erg fijn om simpele muziek te luisteren. Denk hierbij aan ambient met een lichte beat erin. Simpel en vermakelijk. De gesprekken gingen van alledaagse onderwerpen naar het effect dat MXE op ons had. Woorden als "slow-motion", "dromerig" en "surrealistisch" kwamen naar voren. Een helder beeld gekoppeld aan een gedachtegang die gewoon net niet helemaal 100% is. De pijngrens verhoogde, het lichaam leek in lichte mate verdoofd, emotieloos.

Ik kwam tot de conclusie dat de voorzorgsmaatregelen die ik had genomen door alles goed te wegen een goede keuze waren, maar ik had zeker wel het idee dat het niet zo precies hoefde als ik dacht. De lijntjes die je van 30 mg kon maken waren groter dan ik in eerste instantie dacht en waren makkelijk na te maken. (Achteraf een aparte gedachte, want de betrouwbaarheid van je ratio is niet wat je denkt dat het is) Het bijnemen van meer MXE leek dan ook een makkelijke taak. Je zou het - in mijn idee - erg bont moeten maken om teveel te nemen. Hoe makkelijk het ook leek, we namen niks bij. Het kon ook niet, omdat ik expres de rest had thuisgelaten. Hier moet ik zeggen dat het voor mij persoonlijk erg interessant werd. De behoefte om bij te nemen was aanwezig. Aangezien ik mezelf in dit opzicht heel goed ken - ik zou nooit meer nemen dan ik van plan was - , was ik van mening dat ik meer wilde nemen, omdat ik de situatie en verloop van deze drug wel doorhad. Met andere woorden: Ik had oprecht het idee dat we er nog niet waren. We waren volgens ons nog niet op het niveau waarop deze drug genuttigd zou moeten worden. Het enige enge hieraan was dat ik meer drang had dan ik verwacht had. Ik had zeker naar huis kunnen lopen en wat bij kunnen nemen, maar dan zou ik het idee hebben mezelf in de steek te laten. Mijn afspraken niet na te komen. Ik denk dat het 70% door de drug kwam - de drang om meer te nemen - en maar 30% mijn eigen idee. Tijd om een luchtje te scheppen dacht ik. Mijn mede onderzoeker dacht hier ook zo over.

Eenmaal buiten, geconfronteerd met de realiteit, kwamen we er achter hoe vaag MXE eigenlijk is. Het leek wel alsof we gleden over de stoep. Een soort gevoel van dronkenschap, maar dan met een ontzettend helder visueel beeld. Vage gemoedstoestand, dissociatief, verward? Lopen ging heerlijk, licht was mooi, in een soort trance van lekker lopen en simpele dingen denken. Mijn benen waren licht verlamd, maar deden precies wat ze moesten doen. Een lekkere high gecombineerd met de frisse buitenlucht. We hebben nog naar water staan kijken en naar paaltjes langs de stoep. Niks bijzonders, wel erg interessant. Een statische state of being, niet dynamisch, niet vloeibaar, als in dat je er zelf niet veel mee kan. Wel de vrijheid om er mee te doen wat er mee te doen valt, maar niet de vrijheid om veel kanten op te gaan qua ervaring en gedachtegang. (Ik hoop dat ik hier niet te vaag over ben, maar in vergelijking met andere drugs is het pad dat ik met MXE - onder deze omstandigheden - kon belopen veel beperkter) Alsof je een helling af gaat met je fiets, richting een schans en net voordat je loskomt van de grond... dat is het gevoel waarin we bleven hangen. Dit zou natuurlijk met de dosering te maken kunnen hebben, maar zo ervoer ik het deze keer.

Qua body-load moet ik zeggen dat het erg prettig was. Geen rare ogen, geen last van kaken of spieren. Alleen wat sloom en zweverig. Klamme handjes, warm gezicht, warme benen. Wat erg prettig was, in tegenstelling tot vele andere drugs, was het kijken in de spiegel. Je ziet dat jij het bent, maar het lijkt een tweede persoon. Het is erg makkelijk te accepteren dat jij het bent, maar toch lijkt het ook alsof er een soort vertraging in het beeld zit, waardoor jij jezelf als een tweede persoon ziet, die jou ook accepteert. Ik kon op deze manier enigszins lastige ideeën en persoonlijke vraagstukken makkelijker verwerken, omdat ik in een soort gedachtegesprek met mijzelf was.

Na het buiten gelopen te hebben en de drug zo te hebben geanalyseerd kwamen we beide tot de conclusie dat deze dosis te laag was. Of het de drang is om meer te nemen door MXE zelf of doordat het echt te weinig was weet ik niet. Normaal kan ik dit erg goed plaatsen, dus ik denk - omdat ik nu twijfel - dat het zeker een gedeelte de MXE is. Als je dit wilt gaan gebruiken let dus alsjeblieft op hoeveel je neemt. Stel van te voren een limiet in en berg de rest goed op. Zorg dat je de baas over jezelf blijft en laat je niet verleiden. Wees verantwoord en geniet er van. Achteraf kan je trots op jezelf zijn als je je aan je eigen belofte hebt gehouden. Geloof me. ;)

Al met al een interessante drug. Ik zal dit zeker nog een keer - in een hogere dosis - proberen. Als er interesse voor is zal ik ook die ervaring met jullie delen, zodra ik dat kan. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en ik wil jullie bedanken voor het lezen.

Groet,

Monologic

P.S. Deel 2

Edit: Titel, typo's en link naar deel 2.
Laatst bijgewerkt door Monologic op di apr 08, 2014 5:47 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: Introductie Methoxetamine (MXE)

Berichtdoor kaasje » vr maart 07, 2014 1:41 am

Interessant report, klinkt als een leuke eerste kennismaking.
Weinig inderdaad, maar dat kan zeker goed zijn bij de eerste keer.
:wave:
kaasje
In Memoriam

Berichtdoor FranX » vr maart 07, 2014 11:08 am

Allereerst welkom en allertweedst goed geschreven rapport.

Jaren geleden hebben we al eens mxe geprobeerd maar toen konden we de lol er niet in ontdekken.
Toevallig onlangs het goedje nog eens besteld om het een tweede kans te geven. Jou rapport is een goede aanvulling op onze mindset en we zullen zien wat het ons gaat brengen.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
FranX
In Memoriam

Berichtdoor Soma » vr maart 07, 2014 11:33 am

Welkom ja! en ook goed geschreven report en informaTief, heb het nooit gebruikt, wel ketamine, mss in de toekomst.

:rock2: :rock2:
- I can line dance if you can hold the straw steady -
Soma
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Monologic » vr maart 07, 2014 11:53 am

kaasje schreef:Interessant report, klinkt als een leuke eerste kennismaking.
Weinig inderdaad, maar dat kan zeker goed zijn bij de eerste keer.

Dank u. Het was zeker een leuke eerste kennismaking. Ik vind het dan ook leuk om te zien dat er veel elementen in mijn bescheiden trip overeenkomen met jouw heftige weekend. Ik zal de dosering de volgende keer een stuk omhoog gooien, al ben ik er nog niet precies uit hoeveel dat dit dan gaat zijn.

FranX schreef:Allereerst welkom en allertweedst goed geschreven rapport.

Jaren geleden hebben we al eens mxe geprobeerd maar toen konden we de lol er niet in ontdekken.
Toevallig onlangs het goedje nog eens besteld om het een tweede kans te geven. Jou rapport is een goede aanvulling op onze mindset en we zullen zien wat het ons gaat brengen.

Bedankt en bedankt! Ik ben blij om te horen dat mijn verhaal iets toe kan voegen. Alvast een mooie ervaring toegewenst bij de volgende poging met MXE. Ik vermoed dat de kernelementen van MXE over alle dosissen hetzelfde zijn, maar dat naarmate er een hogere dosis genomen wordt de effecten versterkt worden en er wat elementen bijkomen. Denk bijvoorbeeld aan hallucinaties, "closed eye visuals" en vast nog meer. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Soma schreef:Welkom ja! en ook goed geschreven report en informaTief, heb het nooit gebruikt, wel ketamine, mss in de toekomst.

:rock2: :rock2:

Bedankt en bedankt ook. Fijn om te horen dat het informatief is. :) Wie weet komt MXE bij toeval in je bezit, zoals bij Kaasje, misschien besluit je het eens te kopen. Hoe dan ook, veel plezier er mee en geniet er van. Ik hoor graag wat je er van vond.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor yip yip » vr maart 07, 2014 12:07 pm

Dat is nog eens een goede binnenkomer :hulde:

Je hebt je trip mooi verwoord en ik ben dan ook benieuwd naar je vervolgervaringen. Je open, verstandige houding tegenover drugs verdient respect.
yip yip
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Taxi. » vr maart 07, 2014 12:41 pm

Wat een heerlijk report! Zeer sterke goede eerste post :)
Zelf ben ik een enorme fan van MXE. Ik herken zeker een aantal aspecten uit je report hoewel de effecten vaak wat sterker zijn ivm hogere doses. Tijdens mxe is jezelf in de spiegel aanschouwen keer op keer weer interessant. Jouw beschrijving van een soort tweede persoon komt inderdaad dicht bij hoe ik het ervaar.
Ben nu al benieuwd naar meer reports van je!
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur

Berichtdoor Monologic » vr maart 07, 2014 1:51 pm

commoshun schreef:Dat is nog eens een goede binnenkomer :hulde:

Je hebt je trip mooi verwoord en ik ben dan ook benieuwd naar je vervolgervaringen. Je open, verstandige houding tegenover drugs verdient respect.

Danku, danku. Ik voel me vereerd. Zodra mijn volgende ervaring achter de rug ik zal ik die zeker hier delen.

Taxi. schreef:Wat een heerlijk report! Zeer sterke goede eerste post :)
Zelf ben ik een enorme fan van MXE. Ik herken zeker een aantal aspecten uit je report hoewel de effecten vaak wat sterker zijn ivm hogere doses. Tijdens mxe is jezelf in de spiegel aanschouwen keer op keer weer interessant. Jouw beschrijving van een soort tweede persoon komt inderdaad dicht bij hoe ik het ervaar.
Ben nu al benieuwd naar meer reports van je!

Danku. :) Ik moet toegeven dat ook ik, na deze ervaring, nieuwsgierig ben geworden naar het verloop van zo'n trip op een wat hogere dosis. Ik zal dan ook zeker niet vergeten om mijzelf nog eens te vergelijken in de spiegel. Wie weet wat me te wachten staat. ;) Leuk dat je een aantal aspecten herkent. Dan weet ik dat ik op het goede spoor zit wat betreft mijn analyse.
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maus » vr maart 07, 2014 2:06 pm

Goed geschreven report, vraagt om meer... :)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:

Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten.

Charles Bukowski schreef:
The problem with the world is that intelligent people are full of doubts and the stupid ones are full of confidence.
Maus
Eternal Shitposter
Donateur

Berichtdoor Monologic » wo maart 19, 2014 11:47 am

Pieter210 schreef:Goed geschreven report, vraagt om meer... :)

Danku! Meer is onderweg. ;)
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maus » wo maart 19, 2014 10:18 pm

Monologic schreef:

Ben benieuwd :mrgreen:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:

Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten.

Charles Bukowski schreef:
The problem with the world is that intelligent people are full of doubts and the stupid ones are full of confidence.
Maus
Eternal Shitposter
Donateur

Berichtdoor Monologic » wo maart 19, 2014 10:34 pm

Pieter210 schreef:
Monologic schreef:

Ben benieuwd :mrgreen:

Bij deze! Deel 2.
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: Methoxetamine (MXE): Introductie (1/3)

Berichtdoor XTC D » do mei 01, 2014 3:31 am

Mooi report man! Ben benieuwd naar deel 2 :woeh:
Cancer dikke pryma! :-D
XTC D
Bewuste Gebruiker

Re: Methoxetamine (MXE): Introductie (1/3)

Berichtdoor Monologic » zo jun 22, 2014 3:52 pm

XTC D schreef:Mooi report man! Ben benieuwd naar deel 2 :woeh:

Hehe, bedankt. Deel 2 had je ook al gelezen zag ik. :)
Monologic
Bewuste Gebruiker

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Dissociatieven