Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Methoxetamine (MXE): Kennismaking (2/3)

Dacht je tijdens je trip dat je eigenlijk je bureaulamp was? Grote kans dat je je report hier mag plaatsen.

Methoxetamine (MXE): Kennismaking (2/3)

Berichtdoor Monologic » wo maart 19, 2014 1:35 pm

Hallo iedereen,

Hierbij mijn tweede tripreport op DF. Zoals beloofd. Misschien hebben jullie mijn eerste tripreport over Methoxetamine (MXE) gelezen, misschien niet. Als je nog nooit MXE hebt gebruikt, maar dat wel wilt doen, kan het geen kwaad om bij deel 1 te beginnen. Klik hier voor deel 1. Na mijn eerste ervaring met MXE waren mijn gedachtes over deze substantie verdeeld. Aan de ene kant het intrigerende aspect van de drug. Het willen ontdekken van de eigenschappen. De nieuwsgierigheid. Aan de andere kant het misschien wel verraderlijke aspect van deze drug. Het aspect van: "Ik wil meer." en "Het is te weinig.". Dit was ook de reden waarom ik even aan het dubben was over hoe ik het precies aan moest gaan pakken.

Er spookten verschillende ideeën door mijn hoofd over wat de beste manier was (voor mij) om een avondje/nachtje te besteden aan MXE. In één keer een grote dosis, vele kleine dosissen nemen, limieten instellen voor de avond, of juist meegaan in de flow? Uiteindelijk, met het verstand nog aanwezig, besloot ik het als volgt aan te pakken. Een maximum nemen van 100mg. Lijntjes maken van 10mg en per 20 minuten maximaal 1 lijntje snuiven (dus per 30 minuten mag ook) tot het gewenste effect is bereikt, of tot de vooraf afgesproken maximale hoeveelheid MXE op is. Op deze manier had ik een veilige(?) grens en kon ik toch nog de vrijheid hebben om "bij te nemen". Weliswaar met een maximum, maar dat is voor de geest toch beter. Het houden aan je eigen afspraken doet mij goed. Al met al moet je voor jezelf dus vastleggen:

- Hoeveel MXE in mg wil ik maximaal gaan nemen?
- Hoeveel mg wil ik per stap gebruiken?
- In hoeveel stappen wil ik de MXE nemen?
- Moet alles aan het eind van de nacht ook echt op zijn? (Of mag er wat blijven liggen? ;) )

Goed, toen eenmaal duidelijk was wat het plan was, werd het tijd om dit eens uit te voeren. Afwegen, lijntjes klaar leggen, klokje erbij, goed beeldmateriaal om naar te kijken, goede muziek om naar te luisteren, een goed gevoel, een gevulde buik en we (mijn mede onderzoeker en ik) waren klaar voor het volgende avontuur. Het eerste lijntje verdween. Wat opviel was dat, aangezien de lijntjes wat groter waren dan de vorige keer, het licht branderige gevoel in de neus en de bittere smaak in de keel meer aanwezig waren, maar niet ergerlijk.

We praatten, en hingen een beetje op de bank. De tijd verstreek en pas na de derde dosis voelde we ons anders. Het was erg herkenbaar van onze vorige ervaring met MXE. Het tintelende gevoel in de benen en in het voorhoofd. De klamme, koude handjes. Een algeheel gevoel van lichte verdoving trok over ons heen. De afwezigheid van ons "sociale kunnen" voelde we in lichte mate opkomen. Niet dat het ons weerhield van het vertellen van onze langzaamaan minder uitgebreid wordende verhalen, maar we hadden wel zeker het idee dat we afgevlakt werden.

Na dosis 5 besloten we wat langer te wachten tot de volgende dosis. Er zat namelijk een zekere vertraging tussen het nemen van de dosis en het voelen van de dosis. Op het moment dat je 5 minuten na inname denkt te voelen wat de laatste dosis met je doet, kun je er vanuit gaan dat dat niet de laatste dosis was die je voelt, maar die ervoor. Dit bleek ook zo te zijn. Het kijken naar een natuurdocumentaire deed ons goed, maar alleen als het volume van deze documentaire op 0 stond en onze muziek licht aanwezig was om de - voor ons nu - compleet lege kamer op te vullen met wat beeld en geluid. Dit was zeker niet visueel hallucinerend, maar dromerig en vaag. Het leek alsof we enkel en alleen de functie hadden om te praten en te observeren. Een aparte soort high leek ons in zijn greep te hebben. Emoties waren ver te zoeken. Niet verdrietig, niet blij, maar het voelde goed. Alsof het ons gerust stelde. Beeld en geluid moest van hoge kwaliteit zijn, anders was het niet interessant voor ons.

We bleven een tijdje in deze semi-dissociatieve staat hangen. Er werd minder gepraat, maar meer begrepen. Blikken vertelden verhalen en steekwoorden werden zorgvuldig gekozen. Wat we merkten is dat we weer bleven hangen op een soort van plateau. Dit ervoeren we de vorige keer als erg negatief. We kwamen samen tot de conclusie dat MXE in een bepaalde manier verloopt. Eerst de eerste effecten die vooral lichtelijk lichamelijk zijn. Daarna een beetje getintel en een fijne state-of-being. Erg geschikt voor rustige avondjes chillen met vrienden. Dan een stukje hoger (meer mg) komt er een soort dipje. Het lijkt alsof je er op achteruit gaat qua effecten. De drang om meer te nemen is dan ook erg hoog. Wat daarna zou komen, voelde voor ons als iets goeds. We hadden oprecht het idee van: "We moeten nog even door, dan komen we er wel.". Met andere woorden. We wilden meer dan onze ogen dicht doen en een soort ervaring krijgen van willekeurige herinneringen en gedachtes die visueel in de blender waren gestopt en zo makkelijk mogelijk weer aan elkaar geplakt waren terwijl ze door zichzelf heen draaiden.

Na onze 6e en 7e dosis, die (toegegeven) misschien iets te snel op elkaar volgden besloten we een luchtje te scheppen. Eerst de trap af, raar loopje, dan de deur open, frisse lucht. Wow. Wauw. Echt. Lekker. Frisse lucht was echt een ontzettend goede toevoeging op de ervaring. De warme, slome, sfeer veranderde ineens in een frisse en heldere. Het was een soort van botsing met de realiteit. We hadden natuurlijk de hele tijd binnen gezeten, langzaam zitten wennen aan de effecten die ons langzaam in hun grip namen. Buiten was het anders. Hier waren we niet aan gewend. Het was een nieuw hoofdstuk in het hele MXE verhaal. We besloten, na wat minuten, naar links te gaan. Keuzes maken was niet zozeer moeilijk, maar het kon ons gewoon weinig schelen. Het was sowieso wel goed. We liepen in onze gedachten als totale dieren. Verlamd, gestoord, niet normaal. Gek genoeg ging alles goed. We liepen recht, vielen niet om, zwalkten niet, maar in ons hoofd. Nee, daar liepen we raar. Gelukkig kwamen we snel een bankje tegen en we gingen hier op zitten.

.................................................................. Is wat misschien omschrijft wat ik dacht. Ik keek uit op water, huizen, lantaarnpalen en de maan. Het was een soort gedachte als: "Zie ik dit nou goed?". Zonder dat er daadwerkelijk visuele storingen optraden. Alles moest goed bekeken worden en het leek alsof mijn lichaam langzaam steeds minder van mij werd. Ik moest af en toe even kijken of mijn lichaam er nog was. En als ik dan keek, kon ik het niet goed begrijpen of voelen dat ik zat zoals ik zat. Mijn geest, ego, zelf, of hoe je het wilt noemen was steeds minder mijn lichaam en steeds meer mijn gezicht alleen. Alsof ik een masker op had met mijn gedachtes. Wat er nog van over was dan. Het leek er steeds meer op alsof mijn geest, als een masker op mijn gezicht, mijn lichaam voortbewoog zonder daar echt opdracht toe te geven. Ik had volledige controle over mijn lichaam, maar dan via mijn gezicht. Ik leek te zweven naar de plekken waar ik heen wilde. Ik aanschouwde huizen en eenden en keek naar dingen. Simpel als alleen het kijken naar dingen deed mij goed. Ik snapte er weinig van en veel dingen wilde ik ook niet eens uitleggen of over nadenken. Het was gewoon goed en ik mocht het meemaken. En ik zag dat mijn mede onderzoeker dit ook zo ervoer. Steekwoorden waren soms nog de woordelijke samenvatting van wat we meemaakten, maar het waren voornamelijk de blikken en de gezichtsuitdrukkingen die we gebruikten om te communiceren. Dit was gek genoeg ook meer dan voldoende. We begrepen elkaar.

Niet alleen veel lopen, maar ook veel stilstaan en de omgeving in ons opnemen was een groot deel van onze trip. We stonden dan ergens stil. We keken naar de omgeving en waren geïntrigeerd, geïnteresseerd en in verwondering van wat er was. We keken elkaar lang aan. Recht in elkaars ogen. Vanaf een meter of 2. Je kon precies zien wat de ander dacht, al was dat vaak niet veel. De hele wereld, het hele universum en alles was gereduceerd tot een bijna betekenisloze samenkomst van omstandigheden. En wij zagen het allemaal gebeuren. Wij, als mensen, gaven betekenis aan alles, zonder ons was het energie die zich uitte in een scala van situaties, waarvan wij een deel van konden waarnemen met onze zintuigen.

Ja, dat is ongeveer wat ik buiten dacht. Zonder dat ik dat op dat moment echt duidelijk kon maken aan mijn mede onderzoeker.

We gingen naar binnen. We hadden te lang gelopen. We waren lang weggeweest. Het was een kwestie van neerploffen en de warme sfeer daalde langzaam weer neer op ons. Mijn lichaam, enigszins vermoeid door het vele lopen, had door dat het niet meer hoefde te lopen. Op dat moment kwam er een enorme vlaag van euforie, in de vorm van tintelingen aan de binnenkant van mijn huid. Mijn benen op de stoel, over elkaar heen gelegd, smolten bijna door elkaar heen. Dit gevoel werd nog eens erger toen ik mijn ogen dicht deed. Dit was echt heerlijk. Het duurde alleen niet zo heel lang omdat ik naar de wc moest om te plassen. (Ik moest trouwens best vaak plassen herinner ik me nu. Echt bizar vaak.) We hadden beide nog 3 lijntjes over. Deze netjes opgeruimd. Nadat de grote effecten een beetje weg waren, besloot ik naar huis te gaan en lekker mijn bedje in te duiken. Na een beetje na-spacen in bed met de meest rare ideeën viel ik in slaap en heb echt lekker lang geslapen.

De volgende dag en die erna een (vervelend) fijne state of mind gehad. Alles was goed en ik zat niet ergens mee. Geen dip, geen kater, niks. Ik voel me nu nog fris, fijn en gewoon goed. Helemaal niet de behoefte om dit snel weer te doen, maar zal ook nog niet zeggen dat ik er klaar mee ben. Al met al een mooie ervaring. Ik heb er geen spijt van. Het heeft me op een hele aparte manier inzicht gegeven in zowel de werking van deze drug, het universum en de werking van mijn eigen hersenen. Iets wat ik wel kan waarderen.

(Wederom weer) bedankt voor het lezen van mijn tripreport. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Als jullie vragen, suggesties of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag.

Groet,

Monologic

MXE Deel 3/3
Laatst bijgewerkt door Monologic op zo jun 22, 2014 3:49 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: Methoxetamine (MXE): Kennismaking (2/?)

Berichtdoor Maus » do maart 20, 2014 8:58 am

:hulde:

Weer een mooi report!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:

Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten.

Charles Bukowski schreef:
The problem with the world is that intelligent people are full of doubts and the stupid ones are full of confidence.
Maus
Eternal Shitposter
Donateur

Berichtdoor Monologic » do maart 20, 2014 12:29 pm

Pieter210 schreef::hulde:

Weer een mooi report!

Danku. :)
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor yip yip » do maart 20, 2014 1:03 pm

Pieter210 schreef::hulde:

Weer een mooi report!

Hier sluit ik me bij aan. Je tripervaring klinkt zeer aantrekkelijk, maar als onervaren gebruiker vraag ik me nu af wat prettiger is en beter om mee te beginnen: ketamine of MXE?
yip yip
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Druks » do maart 20, 2014 1:20 pm

Ketamine heeft het voordeel dat je na een uurtje weer nuchter bent. MXE is makkelijker beschikbaar.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor omerobert » do maart 20, 2014 1:30 pm

Mooi en herkenbaar report :)
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor totally_wallarized » do maart 20, 2014 3:05 pm

Amai, mooi en vooral duidelijk beeld gemaakt van de avond! Lijkt me wel een aparte ervaring, het heeft mijn nieuwsgierigheid gelokt :kleuter:
totally_wallarized
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Monologic » di apr 08, 2014 5:43 pm

yip yip schreef:Hier sluit ik me bij aan. Je tripervaring klinkt zeer aantrekkelijk, maar als onervaren gebruiker vraag ik me nu af wat prettiger is en beter om mee te beginnen: ketamine of MXE?

Ik vind dit lastig om te zeggen. Welke drug je ook kiest. Neem gewoon een heel klein beetje en kijk hoe je er op reageert. Daarna kan je altijd nog beslissen of je het wat vind of niet. Zolang je jezelf maar niet verplicht een van de twee te proberen. ;)

Druks schreef:Ketamine heeft het voordeel dat je na een uurtje weer nuchter bent. MXE is makkelijker beschikbaar.

Hier sluit ik me wel bij aan. :)

omerobert schreef:Mooi en herkenbaar report :)

Ik dank u feestelijk. :)

totally_wallarized schreef:Amai, mooi en vooral duidelijk beeld gemaakt van de avond! Lijkt me wel een aparte ervaring, het heeft mijn nieuwsgierigheid gelokt :kleuter:

Hehe, leuk om te horen dat het de interesse heeft gewekt. Uiteraard ook bedankt voor het compliment. :)
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: Methoxetamine (MXE): Kennismaking (2/3)

Berichtdoor Prototype » di apr 08, 2014 7:23 pm

Ik vind dat je de effecten ontzettend kleurrijk beschrijft.
Maakt me ook wel nieuwsgierig naar MXE, al wil ik van de zomer eerst ketamine proberen.
Ik ben benieuwd naar je volgende report :)
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Prototype
Harder dan de rest
Donateur

Berichtdoor XTC D » do mei 01, 2014 3:44 am

Mooi report man, super benieuwd naar deel 3 hoop dat je hier wat heftigere evaring opdoet ;-)
Cancer dikke pryma! :-D
XTC D
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Monologic » zo jun 22, 2014 3:56 pm

prototype schreef:Ik vind dat je de effecten ontzettend kleurrijk beschrijft.
Maakt me ook wel nieuwsgierig naar MXE, al wil ik van de zomer eerst ketamine proberen.

Sorry voor de late reactie, maar bedankt. Heb je al MXE geprobeerd? Als je ketamine kan waarderen, moet dit ook wel te doen zijn. Het is in elk geval niet voor iedereen weggelegd om er goed van te kunnen genieten. :) Mijn volgende report is trouwens net gepost. MXE Deel 3/3

En XTC D, wederom bedankt. Ik heb zeer zeker een andere ervaring gehad deze keer.
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Prototype » zo jun 22, 2014 3:58 pm

Monologic schreef:
prototype schreef:Ik vind dat je de effecten ontzettend kleurrijk beschrijft.

Sorry voor de late reactie, maar bedankt. Heb je al MXE geprobeerd? Als je ketamine kan waarderen, moet dit ook wel te doen zijn.

Als het goed is ga ik over 2 weken voor het eerst MXE proberen, ik ben benieuwd!
Ik ga nu even je volgende reportje lezen :grin:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Prototype
Harder dan de rest
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Dissociatieven