Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Dacht je tijdens je trip dat je eigenlijk je bureaulamp was? Grote kans dat je je report hier mag plaatsen.

Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Jmths » do jul 09, 2020 2:28 pm


Wat
T0:00, 19:00 - +75mg MXPr / 3-methoxyphenyl-2-propylamino-cyclohexanone

Algemene Informatie
Spoiler! :
Casus
Man
82kg
1.81m

Wat is MXPr / 3-methoxyphenyl-2-propylamino-cyclohexanone
Ten eerste: MXPr ('Methoxprotamine') is niet te verwarren met het vrij waardeloze dissociatief MXP (Methoxpiridine), zie: tripreports-dissociatieven/testrun-mxp-in-de-flixbus-t12586.html

Sinds MXE op Europees niveau verboden is gemaakt door de heidense maffia in Brussel aan de hand van mager onderzoek door het ReDNet Project dat dan ook niet lang heeft bestaan.

Waar MXE ondertussen plaats heeft gemaakt op de markt voor PCP analogen hebben deze het zwarte gat van MXE (al dan financieel meer aantrekkelijk) nooit geheel weten te vullen. Vanuit dit sentiment is MXPr meer recent op de markt verschenen.

MXPr is de propyl variant op de ethyl variant genaamd MXE. Onder psychoactieven laten ethylgroepen zich dikwijls relatief goed vervangen door propylgroepen zonder dat deze verandering in molecuulstructuur de (subjectieve) effecten al te ingrijpend lijkt aan te tasten.

Ook zijn er dikwijls voor variaties van de 3-Methoxy groep geopperd zoals vervanging door bijvoorbeeld een Hydroxy (HO) of een Methallyl (MAL) groep. Een bron op RC Reddit benoemde echter dat met oog op de synthese route er vanuit prijs technische overweging is gekozen voor het vervangen van een Ethyl groep door een Propylgroep op de N positie, zie: https://www.reddit.com/r/researchchemic ... k_at_mxpr/

Voorbereiding
25mg uit het zakje met 2,5ml water voor allergie test.
0,1ml:1mg afgenomen, extra water (0,9ml) toegevoegd en gepluggd.
18:10 +1mg MXPr
18:30 +4mg MXPr

Ik probeer zoveel mogelijk uit het zakje te krijgen en het weegschaaltje komt uiteindelijk uit op 50mg MXPr. Iets minder dan stond aangegeven op het zakje en waar ik op had gehoopt (100mg).

Voor de allergietest had ik al 25mg MXPr opgelost in water en 5mg gebruikt waardoor ik uit kom op 50+20mg = 70mg MXPr. Er zitten nog enkele resten in het zakje wat ik grofweg schat op 5mg extra.

Hierop afgaand ga ik er vanuit dat ik 75mg MXPr zal gebruiken voor mijn testrun. Ik zie in mijn notities toevallig dat ik 11-12-19 (ruim 2 maanden eerder) 75mg MXE heb ervaren samen met een kennis wat een recent referentiekader kan bieden. Mijn herinneringen aan MXE, het molecuul zonder gelijke, zijn zogezegd niet enkel nostalgie. Bij deze wil ik wederom mijn medeleven uitspreken naar de mensen die nooit MXE hebben mogen ervaren.

Het Rapportje 21-02-2020
Spoiler! :
T0:00, 19:00 - +75mg MXPr / 3-methoxyphenyl-2-propylamino-cyclohexanone
Lichte tolerantie aanwezig

T0:18, 19:08 - Ik voel mij plots licht wazig en ik hoor een suis in mn oren (rechter voornamelijk). Ik had verwacht dat het wat langer zou duren maar de effecten komen vrij rap en snel op.

Ik merk dat ik een beetje nerveus wordt van het feit dat het zo snel en sterk opkomt meer niet zozeer onrustig. Het blijft een nieuwe onbekende substantie immers.

T0:11, 19:11 - Het effect lijkt snel en sterk op te komen, spoedig zal ik wellicht niet meer kunnen typen.

Ik voel een sterke buzz opkomen. Ik loop naar de woonkamer en stort me op de bank om de effecten over me heen te laten komen.

Interessante en vermakelijke gedachten, ik keek immers al een aardig tijd uit naar een kans MXPr fatsoenlijk in perspectief te plaatsen. Tussen mens en plastic, groen, warm. PPH ten opzichte van EPH vergelijkbaar waar de Ethyl variant waarschijnlijk net iets meer (wenselijk) aanwezig aanwezig is op dezelfde dosering. Dat gezegd hebbende is MXPr een vrij gelijkend en wenselijk surrogaat, ik zou MXPr zeker vaker willen gebruiken om soortgelijke redenenen al zou ik alsnog wel voorkeur geven aan MXE ongeacht dat de effecten van MXPr ook zeker prettig zijn.

Ik heb dus bijna 60 min op de hoekbank gelegen (ik begrijp wel waarom sommige mensen de behoefte voor een sofa voelen). En hier dacht ik na over o.a. wat de essentie van het leven is, hoe deze zal ontwikkelen en hoe MXPr zich karakteriseert in toch wel eerder abstracte gedachteprocessen. Dat gezegd hebbende, erg jammer dat er slechts 80mg in het zakje zat. Als er morgen een vrachtwagen een lading voor mijn deur kon storten zou ik wel een handtekening willen zetten, desondanks dat het geen MXE is. Na al mijn gebruik van PCP en PCE varianten was ik haast vergeten hoe vervelend kort deze dissociatieven in duratie zijn. Mijn indruk van 80mg MXPr is dan ook sterk, maar niet sterk genoeg en dan kom ik dus ook weer tot de conclusie dat MXPr sterk is maar niet sterk genoeg voor mijn smaak.

T1:05, 20:05 - Ik kruip weer van de bank en achter mn pc en het sterkste in wel voorbij qua effecten. Het is geen onaangenaam dissociatief. Fysieke sedatie voelt wat mild maar ik voel wel een lichte aangename warmte. Een beetje als een broeierig regenwoud maar op een prettige manier, een beetje wat ik associeer met de vlindertuin in de dierentuin. De effecten voelen wel zacht in ieder geval.

T2:00, 21:00 - Ik vrees dat ik voor 0:00 zal kunnen slapen zonder nog iets te merken van de MXPr. Op dit punt ben ik weer in staat om interactie aan te gaan zonder dat anderen zou merken dat ik onder invloed ben, inclusief de partner ondanks dat ik nog wel enigszins nasleep van de effecten merk.

T3:20, 22:20 - Op dit tijdstip had ik de indruk dat de effecten nauwelijks meer merkbaar waren en ergens rond 23:30 was ik dan ook daadwerkelijk in slaap gevallen. Hier op afgaand is mijn indruk dat MXPr net iets minder potent is in gewicht en/of een iets kortere duratie heeft dan MXE. Het verschil is niet bijzonder groot maar wel merkbaar, nog altijd beter dan Ketamine echter.

T4:30, 23:30 - In slaap gevallen, alle effecten volledig verdwenen en terug baseline.

Concusie
Spoiler! :
Laat ik beginnen met dat ik MXPr als een zeer prettig dissociatief heb ervaren. Is het MXE? Het is niet MXE, maar het heeft zeer duidelijke gelijkenissen waaronder de subtiele warme gloed die MXE kan produceren al had ik de indruk dat deze ook net ietsje anders aanvoelde.

De potentie in gewicht is iets minder maar komt in de buurt, de duratie lijkt net iets korter te wezen maar komt ook in de buurt. Het vertoont een soortgelijke analogie met EPH (Ethylfenidaat) ten opzichte van PPH (Propylfenidaat).

En ondanks dat MXPr geen MXE is is het alsnog een psychoactief waarbij ik er geen probleem mee zou hebben zou hiervan een vrachtwagen voor mijn huis worden leeg gekieperd. Het is dan ook spijtig dat ik een zwerver ben en MXPr aardig prijzig is.

Als alcohol een geschikte drug voor op een verjaardag is dan is MXPr dat zeker, mijn droom is dan ook een gram MXPr voor mijn volgende verjaardag. Dat zou weer eens wat anders zijn dan champagne.

Tldr; MXPr kan een aardig surrogaat voor MXE wezen en is relatief prijzig.

Snoep verstandig en have fun. :wave:
Laatst bijgewerkt door Jmths op za mei 14, 2022 12:51 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Pater Damiaan » do feb 04, 2021 8:13 am

Nice rapport, mag ik eens uw raad vragen ivm dissos?
Avatar gebruiker
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: do feb 04, 2021 6:34 am

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Jmths » do feb 04, 2021 1:08 pm

Pater Damiaan schreef:Nice rapport, mag ik eens uw raad vragen ivm dissos?

Thanks, voel je vrij, ik reageer altijd wel vroeg of laat. (:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Pater Damiaan » do feb 04, 2021 9:19 pm

Wel, ik ben iemand die nog nooit een disso uitgeprobeerd heb, behalve een lijn ketamine. ik voelde er eigenlijk bijna niets van, denk ik en begrijp dus niet goed waarom mensen het zo geweldig vinden of waar disso gebruik uberhaupt over gaat. Ben hier toch nieuwsgierig naar.
Kan je eens uitleggen wat het is dat dissos zo in trek zijn?
Nu, er is een vendor die veel verschillende soorten verkoopt, en zou wel een kleine sample bestellen ooit.
Zelf ervaren is de beste leerschool, maar er is gewoon zoveel keuze en wordt van wikipedia of tripreports er niet veel wijzer van.

Er zijn dus veel PCP analogen, paar DCK analogen en een paar MXE analogen en PCE analogen, of valt PCE gewoon onder PCP, geen idee.
Welke groep is eigenlijk het meest 'allround' of 'noobfriendy' zeg maar.
Avatar gebruiker
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: do feb 04, 2021 6:34 am

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Jmths » do feb 04, 2021 10:26 pm

Poeh, iemand die ooit een lijntje Ketamine heeft gedaan en nieuwsgierig is.

Ketamine is bekend en dus duur, maar deze heeft ook een lage potentie in gewicht, komt snel op qua effecten en werkt snel uit.

Ik zou beginnen met een weegschaal bestellen: https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... BxQeuhKiUk

De weegschaal die ik gelinkt heb is goedkoop en zijn geld waard, maar het kan wel zo 2 maanden duren voordat deze aankomt. Voor een betaalbare 0.001 (1 miligram/mg) nauwkeurige binnen Nederland zou ik even Google gebruiken om op onderzoek uit te gaan.

Om uit te kunnen leggen waarom dissociatieven interessant kunnen wezen aan iemand die hiermee geen ervaring mee heeft moet je het vergelijken met iets dat die persoon wel kent. Dus ter referentiekader zal ik het voor je tegen alcohol afzetten.

Dissociatieven kunnen net als alcohol als sociaal glijmiddel fungeren. Dissociatieven staan er om bekend dat mits met beleid gedoseerd deze vrijwel geen kater veroorzaken waar alcohol mede door zijn metabolieten nog wel eens een aanslag op je lichaam kunnen wezen.

Dissociatieven kunnen net als psychedelica de gedachten doen stromen, ergens kunnen dissociatieven wel een filosofisch randje hebben, dissociatieven kunnen ook wel creativiteit faciliteren. Dissociatieven staan vooral bekend om NMDA antagonisme, dat betekent o.a. dat ze signalen bij de receptoren blokkeren (signalen in de hersens) en via dit mechanisme fysieke pijnprikkels bijvoorbeeld aanzienlijk kunnen doen afnemen.

Dissociatie vervreemd je als het ware een beetje van je lichaam doordat het fysieke prikkels doet afnemen. Dissociatieven hebben op moleculair niveau een fenethylamine basisskelet, in wetenschappelijke context worden dissociatieven dan ook o.a. als dopamine agonisten omschreven (ze prikkelen de dopamine receptoren in de hersenen).

PCP staat voor fenethylamine Cyclohexaan (zeshoekige ring) en Piperidine (ook een zeshoekige ring met daarin een N/stikstifatoom). PCE staat voor Fenethylamine, Cyclohexaan Ethyl, waar Ethyl een Kool(&water)stofketen van een bepaalde lengte / bepaald aantal atomen is.

Wanneer het op psychoactieven aankomt ligt mijn voorkeur meestal bij een fenethylamine met ethyl aan de amine basis structuur ten opzichte van fenethylamine met piperidine aan de amine basisstructuur.

Een flinke berg scheikundige jargon maar dit is waarschijnlijk de beste uitleg die een leek kan verwachten. Plaatjes kunnen helpen, ik zou zeggen google het eens. En Psychonautwiki (PNW) is een zeer solide informatiebron / referentiekader voor psychoactieven.

Begin met MXiPr, MXPr of HXE zou ik zeggen, als je een weegschaal toe past kun je de intensiteit controleren mits je zeker bent van wat er voor je neus ligt. Er zijn meer dan ooit fatsoenlijke dissociatieven beschikbaar die in essentie veel op elkaar lijken.

Ketamine is het meest noobfriendly, maar meer van nodig, dus ook duur en merk je dus ook relatief minder van.
Laatst bijgewerkt door Jmths op za feb 06, 2021 12:01 am, in totaal 3 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Pater Damiaan » vr feb 05, 2021 1:27 am

weer een post alsof je ervoor gestudeerd hebt :hulde:
No worries, zo'n weegschaaltje tot 3 cijfers tot na de komm heb ik liggen, ergens..
Psychonautwiki ga ik ook wel af hoor, je geraakt er wel wijs uit, maar op een bepaald vlak niet.

Wanneer het op psychoactieven aankomt ligt mijn voorkeur meestal bij een fenethylamine met ethyl aan de amine basis structuur ten opzichte van fenethylamine met piperidine aan de amine basisstructuur.

Zelfs met google vind ik niet zeker een voorbeeld van zo'n drug? wil je er eentje noemen?
EDIT: denk er toch eentje gevonden te hebben: 3-MeO-PCE?

Nog wat snelle vragen en dan laat ik u gerust ;)
Waarom is dit jouw voorkeur?
zou je PCP analogen afraden of zelf vermijden?

Bedankt voor de info, echt!
Avatar gebruiker
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: do feb 04, 2021 6:34 am

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Jmths » za feb 06, 2021 12:29 am

Pater Damiaan schreef:weer een post alsof je ervoor gestudeerd hebt :hulde:

Oefening baart kunst. :snort:
Pater Damiaan schreef:No worries, zo'n weegschaaltje tot 3 cijfers tot na de komm heb ik liggen, ergens..

Top.
Pater Damiaan schreef:Psychonautwiki ga ik ook wel af hoor, je geraakt er wel wijs uit, maar op een bepaald vlak niet.

Je zegt het zelf al, maar psychofarmaca en psychoactieven is inderdaad haast een studie op zichzelf en op school zullen ze je het niet leren. Proper en rendabel drugs gebruiken kost moeite en inzet i.t.t. populair geloof. :p
Pater Damiaan schreef:Zelfs met google vind ik niet zeker een voorbeeld van zo'n drug? wil je er eentje noemen? EDIT: denk er toch eentje gevonden te hebben: 3-MeO-PCE?

3-MeO-PCE kan inderdaad een interessant dissociatief wezen. MXE, HXE, MXPr, MXiPr, DCK/O-PCM, 3-HO-PCP, 3-MeO-PCP, 3-HO-PCE kunnen allemaal interessante opties wezen.
Pater Damiaan schreef:Nog wat snelle vragen en dan laat ik u gerust ;)

Vlamingen zijn altijd zo bescheiden terwijl dat helemaal niet nodig is.
Pater Damiaan schreef:Waarom is dit jouw voorkeur?

Waarom is wat precies mijn voorkeur? :p
Pater Damiaan schreef:zou je PCP analogen afraden of zelf vermijden?

Ik heb in het verleden veel PCP analoog gebruikt, vooral 3-MeO-PCP. Daar heb ik minstens 20 gram van achter de kiezen. Ik gebruikte destijds 3-MeO-PCP omdat dit het meest voor de hand liggend alternatief was op MXE wat kort daarvoor op Europees niveau verboden werd gemaakt.

3-MeO-PCP koste toen nog zo'n €40,- per 5 gram (2016-2017). De euro stond vrij gunstig ten opzichte van de doller en de pond en dus de bitcoin.

3-MeO-PCP en 3-HO-PCP zijn nog altijd zeer goedkoop vanwege hun zeer lage synthese kosten en potentie in gewicht. Een piperidine ring aan fenethylamine lijkt potentie in gewicht vrijwel altijd te doen toenemen maar potentie in gewicht, maar potentie in gewicht laat zich niet eenzijdig definiëren.

De toevoeging van een piperidine ring aan de amine van een fenethylamine voegt vaak een halucinogeen randje toe. Als je PCP analogen in grote volumes langdurig blijft gebruiken kun je extra maf worden. Sociale suïcide is naar mijn ervaring een groter risico wanneer je PCP analogen misbruikt dan wanneer je andere dissociatieven misbruikt. Een extra maf randje kan voor sommige mensen echter ook een aantrekkingskracht hebben, ik denk dat voorkeur voor een bepaald soort drugs ook van iemands persoonlijkheid en interesses af kan hangen.
Pater Damiaan schreef:Bedankt voor de info, echt!

Graag gedaan. :blowkiss:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Amvitamientje » za feb 06, 2021 6:04 am

Jmths schreef:Sociale suïcide is naar mijn ervaring een groter risico

Suïcide en sociaal in een zin klinkt nogal vreemd :keta: :mrgreen:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Pater Damiaan » zo feb 14, 2021 1:17 am

Jmths schreef: Jouw input


Bedankt! Hierbij toch wel wat inzicht gekregen. Onlangs las ik je schrijven dat 5-meo-pce een miskoop was en terug gaat naar 4-ho-pce. Mag ik hieruit afleiden dat bij het gebruik van 4-ho-pce dit makkelijker is om in controle te houden zodat het functioneren er niet onder lijd dan de meo variant? (wel je zegt het eigenlijk wel, maar dit verschil in PCP en PCE qua controle houden ivm gebruik is dus enorm wat je beweerd?)
Ik ben hierbij vooral benieuwd. Als je wilt antwoorden hierop? Je mag natuurlijk jouw antwoord zo persoonlijk houden als u wilt over gelijkaardige ervaringen die u opgedaan heeft op PCP tegenover PCE analogen op jouw functioneren.

Groetjes! en fijn weekend
Avatar gebruiker
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: do feb 04, 2021 6:34 am

Re: Testrun MXPr, MXE analoog [75mg]

Berichtdoor Jmths » zo feb 14, 2021 6:14 pm

Pater Damiaan schreef:Onlangs las ik je schrijven dat 5-meo-pce een miskoop was en terug gaat naar 4-ho-pce. Mag ik hieruit afleiden dat bij het gebruik van 4-ho-pce dit makkelijker is om in controle te houden zodat het functioneren er niet onder lijd dan de meo variant?

3-MeO-PCE als molecuul op zichzelf is niets mis mee. Ik had recent een 3-MeO-PCE aankoop gedaan van 10 gram waarbij de synthese van iets mindere kwaliteit was dan ik gewend was. Ik had voor die 10 gram 3-MeO-PCE aankoop een andere zak met 10 gram 3-MeO-PCE geconsumeerd in 2020 en die beviel wel goed.

Ik had herfst 2020 ook een Bupropion voorschrift waar Bupropion een serotonine heropname remmer is. 3-HO-PCE is (i.t.t. Bupropion en 3-MeO-PCE) geen serotonine heropname remmer maar een mu opioide heropname remmer, 3-HO-PCE combineert zogezegd ook iets beter met Bupropion om die reden.

3-HO-PCE en 3-MeO-PCE zijn in mijn boekje gelijkwaardige dissociatieven.
Pater Damiaan schreef:(wel je zegt het eigenlijk wel, maar dit verschil in PCP en PCE qua controle houden ivm gebruik is dus enorm wat je beweerd?)

3-MeO-PCP misbruik leid sneller tot verlies van realiteitsbesef dan 3-MeO-PCE misbruik. Hetzelfde kan gezegd worden van 3-HO-PCP misbruik ten opzichte van 3-HO-PCE misbruik.
Pater Damiaan schreef:Je mag natuurlijk jouw antwoord zo persoonlijk houden als u wilt over gelijkaardige ervaringen die u opgedaan heeft op PCP tegenover PCE analogen op jouw functioneren.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt eerder bij de PCE analogen dan bij de PCP analogen, dit heeft grotendeels met de hoeveelheden en frequentie van mijn gebruik. Manische episodes en symptomen komen relatief sneller voor bij gebruik van PCP analogen.

Dat gezegd hebbende lijken de PCP en PCE analogen veel op elkaar qua effecten, PCP analogen hebben ook simpelweg een iets 'sterkere' psychoactieve uitwerking.
Pater Damiaan schreef:Groetjes! en fijn weekend

Jij ook een prettig weekend gewenst natuurlijk.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Dissociatieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner