xastur schreef:Naast GHB nog nooit ketamine gedaan de rest wel.
Dat zijn er nogal wat. :')
xastur schreef:Naast GHB nog nooit ketamine gedaan de rest wel.Goede recensie altijd bang geweest voor GHB maar valt in principe wel mee. Wat voor gevoel geeft GHB? Hero high of alcohol high
Theeenks.
De effecten zijn onmiskenbaar GABA B en hebben dus veel meer weg van alcohol. Maar vergeleken met alcohol komen de effecten veel sneller op, trekken dezer veel sneller voorbij, voelen de effecten veel meer zuiver, je hebt dat nare alcohol metaboliet niet dus de kater is relatief minder heftig, je blijft er relatief meer helder op dan onder alcohol en de effecten voelen toch wel wat recreatiever/euforischer aan dan die van alcohol. De reden dat ik relatief noem is natuurlijk omdat het overgrote deel waarschijnlijk geen maat kan houden.
.
Voor de GHB effecten zelf hoef je niet bang te wezen maar als je jezelf met GHB geen maat weet te houden is de ontwenning zeer letterlijk levensgevaarlijk. Ik heb Heroïne plus Fentanyl cold turkey afgekickt, ik was 2 maanden flink chagrijnig maar de ontwenning in vergelijking met GABA downers heeft mij oprecht verbaast hoe 'mild' dat was, ander soort hel maar dan alsnog.
Ik ben ooit eveneens als een debiel met benzodiazepines bezig geweest inclusief de submiligram potente varianten zoals Clonazolam, Flunitrazolam en Flubromazolam. Vooral de Flubromazolam ontwenning was niet mals, meerdere keren doodsangsten uitgestaan. Alsof ik dagen lang had doorgehaald op amfetamine en een hartslag waarbij je nog net niet letterlijk je borstkas op en neer ziet gaan.
Ik dacht dat ik het ergste qua ontwenningen in mijn leven wel had gehad totdat ik een maand geleden na Baclofen gebruik op de spoedeisende hulp kwam met naald met infuus in beide armen en drie metalen plakkers op de borst ter hartslag en bloeddruk bewaking en die is meerdere keren gaan piepen. In verband met zowel een te hoge als te lage hartslag los van het bloeddruk verhaal.
24 uur na ziekenhuis opname wezen stemmen voor provinciale staten om de hoek en op de weg terug naar huis was ik letterlijk weer ingestort. Ik herinner mij er niet van behalve dat ik weer wakker werd in een ambulance. Er is mij verteld dat ik de arm van vriendin met beiden handen vast greep, dat mijn ogen wegrolde in mijn oogkassen en dat ik vervolgens als een baksteen over haar heen instortte waarmee ze gelukkig mijn val had gebroken. De vriendin was dermate in shock dat het haar niet lukte 112 te bellen, uiteindelijk hebben willekeurige voorbijgangers dat gedaan en mij in stabiele zijligging geplaatst.
In het ziekenhuis had de dokter mijn vriendin nog verteld dat Baclofen een halfwaarde tijd heeft van 3 uur (wat al niet klopt) en dat het dus zo voorbij zou wezen. Ik ben zelf een mongool dat ik het zo ver laat komen maar sommige 'professionals', man o man o man. Tegelijkertijd wordt mij nog verteld dat de dokter zich even moest inlezen omdat deze nog nooit van Baclofen had gehoord.
Baclofen is een middel om GHB ontwenning geleidelijker te kunnen afbouwen en meer draagbaar te maken. Eveneens een Gabapentanoide en GABA B agonist zogezegd. Significante GHB ontwenning heb ik nooit mee gemaakt maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het sterke gelijkenissen heeft.
Uiteindelijk heb ik over 12 dagen tijd zo'n 4 doosjes Baclofen (25mg tabletten) gebruikt (verpakkingen lagen nog in mijn prullebak), alsnog geen hoeveelheden waarvan je denkt 'goh wat handig' maar het had zogezegd extremer kunnen wezen. Ik probeerde nog af te bouwen voor zover mogelijk zonder al te extreme sprongen maar het mocht niet baten, de extreme ontwenning van Baclofen heeft mij oprecht overrompeld.
Ik ben hierin niet de meest objectieve factor maar de mogelijke keerzijde van deze middelen mag natuurlijk ook genoemd worden, wellicht heeft iemand hier iets aan. Als GHB ontwenning ook maar een beetje lijkt op Baclofen ontwenning wens ik ieder persoon die deze ontwenning ondervindt veel sterkte.