Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Testrun Nifoxipam [2mg, +T5, 1mg]

Alle tripreports over verdovende stoffen komen hier terecht.

Testrun Nifoxipam [2mg, +T5, 1mg]

Berichtdoor Jmths » wo aug 31, 2016 3:59 pm


Wat
T0:00, 15:45 - +2mg Nifoxipam
T5:00, 20:45 - +1mg Nifoxipam

Algemene Informatie
Spoiler! :
Wie
Man
80kg
1.81m

Setting
Onderweg op de fiets, Boekenberg zwemvijver en uiteindelijk thuis in het appartementje.
Zonnig dagje met lichte bewolking, zo'n 24-26℃.

Geschatte potentie in gewicht 2mg Nifoxipam
≈ 0,35-0,40mg Clonazolam
≈ 15mg Diazepam
≈ 2,5mg Etizolam
≈ 2mg Diclazepam
≈ 200µg Flunitrazolam
≈ 250-300µg Flubromazolam
≈ 5-6mg Flubromazepam
Nuancerende vermelding!
Dit zijn subjectieve inschattingen en dus onbetrouwbaar, maar het kan tot op bepaalde hoogte een aardig referentiekader leveren. Hierbij moet eveneens de vermelding gemaakt worden dat het vergelijken van potentie in gewicht objectief gezien niet mogelijk is rekening houdend met het feit dat sommige benzodiazepines sterker pieken en een kortere of langere duratie hebben.

Wat is Nifoxipam
3-hydroxydesmethylflunitrazepam is een benzodiazepine die vaak verkocht wordt onder het mom van 'Flunitrazepam metaboliet'. Dit betekend dat wanneer iemand de beruchte farmaceutische benzodiazepine Flunitrazepam consumeert deze vervolgens in de lever wordt omgezet naar 'Nifoxipam'. Terwijl dit tot bepaalde hoogte klopt is dit technisch gezien niet correct.

Terwijl Flunitrazepam wel naar 3-Hydroxy-Flunitrazepam en Desmethylflunitrazepam wordt gemetaboliseerd in de lever wordt deze niet naar 3-hydroxydesmethylflunitrazepam ofwel 'Nifoxipam' gemetaboliseerd in de lever. Nifoxipam is dus (in ieder geval qua moleculaire structuur maar wellicht ook in effecten) een combinatie van 2 actieve metabolieten van flunitrazepam maar zelf niet daadwerkelijk een metaboliet van Flunitrazepam.

Voor benzodiazepine begrippen staat Nifoxipam als middelmatig sederend ('slaapopwekkend'), eveneens staat deze bekend een middelmatig angst/bezorgdheid onderdrukkend middel voor benzodiazepine begrippen. Nifoxipam staat echter net als flunitrazepam en flunitrazolam voor benzodiazepine begrippen als boven gemiddeld euforisch. Nu zijn benzodiazepines naar mijn ervaring en algemene consensus vrijwel altijd totaal niet 'euforisch' maar flunitrazepam en afgeleiden lijken wel enige euforie te bezitten en zijn wat dat betreft meer gelijkend aan barburaten dan benzodiazepines.
Nifoxipam staat dan ook (o.a. op PNW) aangeschreven als een fysiek en psychologisch sterk verslavende benzodiazepine gelijkend aan Flunitrazepam.
Wellicht relevante toevoeging
Flunitrazolam voelt relatief gezien euforischer aan dan Nifoxipam, zal Flunitrazepam zal waarschijnlijk eveneens euforischer aanvoelen. Dit lijkt indirect gedeeltelijk bevestigd te worden door het feit dat Nifoxipam i.t.t. Flunitrazepam een relatief lage toxiteit heeft in verhouding tot potentie in gewicht.

Voorwoord
Zelf ben ik nooit zo enthousiast geweest wat betreft benzodiazepines, phenibut is recreatief gezien bijna altijd een betere optie, de effecten zijn saai en enkel nuttig voor na middelengebruik in mijn ervaring plus ze brengen aanzienlijk verslavingsrisico met zich mee.
Nifoxipam is echter zeer weinig concrete informatie en betrouwbare informatie over te vinden en de reviews zijn zeer gemixt. Het tekort rond betrouwbare informatie rond Nifoxipam is voor een zeer aanzienlijk deel te wijten aan het feit dat de eerste batches Nifoxipam die de wereld in werden gebracht van zeer erbarmelijk kwaliteit waren waar sommige Nifoxipam pellets letterlijk geen effect gaven.
Ondertussen zijn van wat ik heb gelezen in ieder geval de 2mg pellets die in omloop zijn van fatsoenlijke kwaliteit maar door de slechte opstart van Nifoxipam is deze nooit erg populair geworden. Lang verhaal kort, genoeg reden om een fatsoenlijk rapport over Nifoxipam uit te tikken.

Het Rapportje
Spoiler! :
T0:00, 15:45 - +2mg Nifoxipam
Vlak voor vertrekt naar de zwemvijver ingenomen waarna ik op de fiets stapte.

T0:45, 16:30
Eerste effect lijkt op dit moment merkbaar, kan echter placebo effect wezen.

T1:00, 16:45
Op dit moment duik ik de zwemvijver in. Waar ik normaal gesproken even 2 rondjes zwem ben ik in dit geval al voordat ik halverwege het eerste rondje ben te moe om verder te gaan. Het kan zijn dat ik simpelweg wat minder fit was die dag maar gezien het feit dat ik prima geslapen had en daarvoor een half uurtje had gefietst vermoed ik dat dit tot op bepaalde hoogte aan de Nifoxipam te wijten valt al zijn de effecten bewust nog vrij nauwelijks merkbaar.

T1:25, 17:10
Op dit moment beginnen de effecten (nog altijd zeer mild) merkbaar te worden.

T1:45, 17:30
De effecten zijn op dit moment duidelijk merkbaar maar nog altijd mild, het is in ieder geval wel duidelijk dat de effecten zich zeer langzaam en geleidelijk opbouwen.
Voor zover de effecten al aanwezig zijn ervaar ik deze op dit moment als prettig.

T2:05, 17:50
Op dit moment komen we terug aan bij de fietsen en laat ik vrij spontaan een flinke gaap gaan.

T2:25, 18:10
Op de weg terug naar huis passeren we de Aldi supermarkt waar we besluiten even snel wat extra voedsel inkopen te doen.

T2:45, 18:30
Op de terug weg fietsend merk ik toch wel dat ik ondertussen erg moe ben geworden, waar ik normaal gesproken zonder inspanning fiets voelen mijn benen op dit moment zwaar aan en gaat het trappen moeizaam.

T3:05, 18:50
Ondertussen thuis aangekomen plof ik als eerste neer op de bank en leun goed achterover, ik voel mezelf bij wijze van spreken weggezogen worden in de bank.
Het had me op dit moment heerlijk geleken om even op bed te gaan liggen en weg te doezelen. Jammer genoeg had ik echter eveneens zeer veel honger gekregen ondertussen en moest wat (avond)eten klaarmaken.
De effecten lijken rond dit moment hun piek genaderd te hebben.

T3:15 - T4:15, 19:00 - 20:00
Ongeveer een uur lang lijken de piek effecten stabiel te blijven waarna deze weer zeer langzaam en geleidelijk aan afbouwen. Tijdens de piek voelde ik me zeer ontspannen en content met een licht vleugje euforie in de mix. Op dit moment had ik niet veel behoefte om sociaal te doen al was ik nog prima in staat om te communiceren e.d.

T3:45, 20:30 - +1mg Nifoxipam
De effecten zijn op dit moment nog altijd duidelijk aanwezig maar de effecten lijken op dit moment wel iets te zijn afgenomen sinds de piek.
De 1mg herdosering leek mij prettig om het plateau stabiel te houden met oog op de nachrust, ik had het idee dat de effecten anders ergens erg vroeg in de ochtend ten einde zouden komen wat mij wel eens wat nachrust zou kunnen kosten.

T5:05, 21:50
Op dit moment laat ik spontaan een flinke gaap gaan, ik heb het gevoel dat de 1mg Nifoxipam herdosering langzaam aan begint op te komen en zijn werk begint te doen. De effecten zijn na de 1mg herdosering uiteindelijk iets minder sterk terug gekomen dan na de initiële 2mg dosering.
Een volgende keer zou ik korter wachten met herdoseren om plateau schommeling van effecten te voorkomen.

T6:15, 23:00
Op dit moment besluit ik dat het tijd is om mijn tandjes te gaan poetsen en te ondervinden hoe mijn nachtrust zal wezen.
Nadat ik mijn bed in ben gedoken van ik vrij snel en makkelijk in slaap. Het korte moment dat ik nog wakker in bed lig voel ik me zeer content, prettig warm en licht euforisch, de hele dag sinds inname van de Nifoxipam fantaseerde ik er al stiekem een beetje over om simpelweg in bed te liggen.

T12:15, 5:00
Rond dit tijdstip word ik wakker doordat ik me uitgedroogd voel en nodig naar het toilet moet. Warme nachten en een slecht geïsoleerd(e) appartement / slaapkamer zijn hoogstwaarschijnlijk de aanstichters. Los van mijn avondleed een mooi moment om de Nifoxipam effecten te evalueren.
De effecten lijken ondertussen vanzelfsprekend een pak te zijn afgenomen maar ik verbaas me over hoe relatief sterk de effecten nog aanwezig zijn 12uur na initiële inname, het had zogezegd minder gekund.
Na mezelf ontlast te hebben en enkele glazen water naar binnen te hebben gewerkt werk ik mijn weg weer naar het bed. De laatste 1-2weken word ik vaker wakker rond 4:00-5:00 en ben ik vervolgens niet in staat om weer in slaap te vallen (hier heb ik enkel de laatste tijd last van in verband met werkdruk en stres, trekt wel weer recht). Op dit moment val ik echter na zo'n 20minuten weer terug in slaap tot mijn grote vreugde. Niet heel verbazingwekkend met benzodiazepines in het bloed maar ik was er alsnog wel blij mee.
Wat ook opviel was dat ik vrij intens gedroomd had en dat dit me op dit moment nog duidelijk bij stond, ik had de kleine dame er achteraf nog verteld wat ik zoal gedroomd had, REMsleep leek in ieder geval aanwezig.

T17:45, 10:30
Op dit moment word ik weer wakker wat later was dan verwacht.
De voorgaande avond had ik goed geslapen, het wordt hier 's avonds meestal niet kouder dan 22℃, ik was vrij vroeg naar bed gegaan (11:00) en de kleine dame maakt me meestal vrijwel standaard 's ochtends wakker doordat deze een vroeger circadiaans ritme heeft.
Lang verhaal kort, ik heb me wel verbaast over hoe lang ik had geslapen ondanks dat ik een benzodiazepine op had.
Ik had op dit moment nog steeds wel aardig het gevoel dat ik onder de effecten van de Nifoxipam was al waren deze ondertussen erg mild en leken deze zo'n beetje hun einde te naderen. De kleine dame had nog een opmerking gemaakt over dat ik die ochtend iets trager op gang kwam dan normaal en dat mijn concentratie er niet helemaal bij was.
Dit leek voor mijn gevoel wel aardig te kloppen.

T20:15, 13:00
Op dit moment lijken de merkbare effecten volledig te zijn verdwenen. Ik vermoed dat er nog een lichte onmerkbare nasleep volgt van een paar uur maar het feestje is zogezegd wel zo goed als voorbij.

Conclusie
Spoiler! :
Nifoxipam was een prettige benzodiazepine, ik kan me geen moment herinneren dat ik me aan de effecten stoorde of dat ik het gevoel had dat deze mij hinderde.
Persoonlijk ben ik voornamelijk benzodiazepines gewent die snel en hard pieken aangezien ik deze normaal gesproken los van rapportjes alleen gebruik na het gebruik van andere middelen (psychedelica & stimulanten voornamelijk) om in slaap te komen.

Ik kan me echter voorstellen dat gezien het stabiele plateau en de aard van effecten van de Nifoxipam dat deze een bepaalde doelgroep sterk kan aanspreken, namelijk mensen die benzodiazepines recreatief ter ontspanning toepassen. Ik zou het persoonlijk niet snel aanraden maar die mensen zijn er uiteraard ook. Zelf zoals ik al eerder aangaf geef ik de voorkeur aan phenibut voor recreatieve toepassing als we de GABA receptoren dan toch al gaan aangrijpen.

De 2mg Nifoxipam pellets zijn relatief vrij zwak gedoseerd als je je bedenkt dat er 1mg Clonazolam pellets (achterlijke hoeveelheid maar toch) verkocht worden en 0,5mg al een stuk sterker is qua effecten dan 2mg Nifoxipam. Eveneens is Nifoxipam relatief vrij prijzig vergeleken met andere benzodiazepines. Voor de meer 'dandy' benzodiazepine gebruikers kan Nifoxipam wellicht de moeite waard wezen.

Ik val eindeloos in herhaling maar ik moet het er toch bij vermelden, benzodiazepines kunnen flink verslavend wezen en Nifoxipam is onder de benzodiazepines nog iets verslavender dan gemiddeld. Dit betekend meestal ook dat het recreatiever van aard is maar pas op met verslaving, mocht het nodig wezen wees eerlijk naar jezelf over je gebruik.

Dat is weer alles, snoep verstandig en have fun. :wave:
Laatst bijgewerkt door Jmths op wo aug 31, 2016 8:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun Nifoxipam [2mg, +T5, 1mg]

Berichtdoor Selem » wo aug 31, 2016 5:28 pm

Net rapportje weer, zoals altijd =).

Vind Nifoxipam voor de rest niet echt interessant. Beetje een doorsnee benzodiazepine.
Fool schreef:
Selem schreef:ik ben niet helemaal gek.

Wellis
Avatar gebruiker
Selem
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 853
Geregistreerd: ma maart 14, 2016 5:27 am
Woonplaats: Overal maar toch nergens

Re: Testrun Nifoxipam [2mg, +T5, 1mg]

Berichtdoor Jmths » wo aug 31, 2016 6:00 pm

Selem schreef:Net rapportje weer, zoals altijd =).

Vind Nifoxipam voor de rest niet echt interessant. Beetje een doorsnee benzodiazepine.

Bedankt. :)
Akkoord, waarschijnlijk wel een van de fijnere benzodiazepines om te misbruiken gezien de euforische roes en doordat Nifoxipam zeer langzaam op komt zal deze waarschijnlijk ook relatief weinig tolerantie doen optreden, maar goed, dat moet je maar net willen. :p
Naast de kleine extra 'touch' van euforie is het een vrij gemiddelde benzodiazepine qua effecten, plateau en werkingsduur.
Laatst bijgewerkt door Jmths op wo aug 31, 2016 7:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun Nifoxipam [2mg, +T5, 1mg]

Berichtdoor Amvitamientje » wo aug 31, 2016 6:51 pm

Mooi report! :)

De nifoxipam pallets vind ik zelf te laag gedoseerd. Maar met de juiste dosis is dit nog best een recreatieve benzo :rock:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron