Maus schreef:Wat is jouw favoriete opiaat, Jmths? En waarom?
Beetje trage reactie, zie het nu pas.
#1. Maar van wat ik geprobeerd heb denk ik de heroïne, de geur is prettig, het brand niet of wat dan ook, het voelt heel natuurlijk aan, het heeft een vrij fatsoenlijk plateau in tegenstelling tot veel opiaten. Morfine heb ik nooit gehad maar ik denk dat ik die nog net iets meer zou waarderen aangezien ik een stabiel plateau boven een harde piek prefereer, als het hard moet pieken pak ik er plat gezegd wel een fentanyl bij. Heroïne geeft wel een wollen deken gevoel, ik had zelf het idee dat ik meer wit tinten zag en het voelde gek genoeg wat psychedelisch aan. Hiermee vertrouwde ik mezelf ook niet helemaal, contactgegevens destijds verwijdert.
#2. Oxycoton heb ik beperkt mogen uitproberen van iemand maar die vond ik ook zeer prettig, beetje U47700 maar dan zonder alle nadelen, effecten zijn gelijkend maar prettiger en een stabieler plateau.
#3. Butyryl-Fentanyl heb ik nog het meest gebruikt/misbruikt onder de opiaten, deze was destijds heel goedkoop en makkelijk verkrijgbaar. Effecten zijn veel actiever en minder sederend dan die van heroïne maar op recreatief gebied stonden ze aardig gelijk. Het enige grote minpunt aan Butyr is dat deze zo hard piekt en kort duurt, hij duurt dubbel zolang als de meeste fentanyl analogen maar je loopt alsnog als een debiel om het half uur bij te snuiven vergelijkbaar aan cocaïnegebruik.
Onder de fentanyls is de Butyr zo'n beetje het minst potent in gewicht maar het blijft ook alsnog een gevaarlijk stofje door zijn potentie in gewicht wat ook wel een minpunt is. Hierdoor veel lastiger te doseren en gevaarlijker in gebruik dan andere opiaten.
Ik heb nog zo'n 5-6 andere fentanyl analogen uitgeprobeerd maar die kwamen toch niet helemaal in de buurt, Acryl-Fentanyl een beetje maar die is veel meer sederend van aard. Ze zijn voornamelijk gewoon verdomd goedkoop, je besteld voor een paar tientjes een gram en je kunt 2 maanden los gaan zogezegd.
O-DSMTramadol vond ik erg prettig alleen onbetaalbaar, jammer aangezien het waarschijnlijk de enige fatsoenlijke RC opiaat op de markt is met een acceptabel risicoprofiel, fatsoenlijke effecten en een stabiel plateau.
Tramadol te weinig ervaring mee maar denk dat het wel leuk spul is, de trage opkomst voordat je het merkt is alleen iets minder maar wellicht positief in verband met compulsiviteit.
Codeïne vond ik mild, heeft me nooit zoveel gedaan maar kan wel een leuke milde optie wezen. Ze zeggen dat dit zeer sterk verschilt per persoon i.v.m. enzymen.
U-47700 vond ik echt ellendig, korte harde 'euforische' piek, zeer compulsief spul maar het voelt gewoon vies omdat het zo hard brand en de effecten geforceerd voelen. Het duurt niet lang en je merkt gewoon dat het je slijmvlies begint weg te branden, je voelt in eerste instantie pijn in je aders en de afkick is (nog) heftiger dan die van andere opiaten. Op een gegeven moment voel je de initiële pijn vrijwel niet meer, of het boeit je gewoon niet omdat je weet dat de euforische piek snel zal volgen. Ik heb het dan voornamelijk over pluggen omdat nasaal gewoon echt niet te doen is.
Valeryl-Fentanyl wint de prijs van meest waardeloze opiaat ooit.
Sinds kort is er MeO-/Methoxy-Acetyl-Fentanyl op de markt, men zegt aanzienlijk prettiger dan Acteyl-Fentanyl wat een relatief populaire fentanyl is om zijn harde euforische piek. De nieuwe MeO variant wordt van gezegd dat deze echter ook nog een veel stabieler en langer plateau heeft. Deze zou het potentieel kunnen hebben om Butyryl-Fentanyl voorbij te gaan.
Maar ik verwacht eigenlijk ook Methoxy-Butyryl-Fentanyl in de niet al te verre toekomst, beetje speculatief maar als die er komt en een beetje doet wat ik verwacht dat het doet, misschien beter voor de mensheid als die er niet komt.. :')
Praten over opiaten voelt altijd een beetje wrang, aan de ene kant is dit een informatief forum maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hiermee de lat lager leg voor anderen. Ik had het idee dat meer mensen U-47700 zijn gaan gebruiken nadat ik mijn rapportje er over online had gezet. Het gaat tegenwoordig goed met me maar vorig jaar rond april zat ik minder goed in mijn vel met misbruik tot gevolg wat mijn relatie deed wankelen. Als mn vriendin niet op haar strepen was gaan staan misschien nog wel meer. Op een forum komt het zogezegd lekker luchtig en afstandelijk over. Ik heb een oprechte interesse naar vrijwel alle middelen maar mijn enthousiasme kan misschien een verkeerd beeld schetsen. De meeste mensen hier zijn wel verstandig maar meer naïeve mensen zul je er altijd tussen hebben.
Ik heb net een laatste lijntje Butyryl-Fentanyl genomen die ik nog had liggen sinds anderhalf jaar geleden (net als heroïne meer dan een jaar niet gebruikt nu), beetje symbolisch afscheid ook. Ik wil nu minimaal tot oud en nieuw alles even links laten liggen, inclusief alcohol en toegevoegde suikers met uitzondering van 2-FMA en dex voor het schrijven van scriptie (effect van drugs op het geheugen) en 1-2 milde psychedelica tripjes (makkelijker gezegd dan gedaan). Wil in de toekomst eigenlijk enkel nog kleine hoeveelheden nieuwe RCs bestellen om eens uit te proberen en voor de verzameling en 2-FMA voor de studie mocht dexamfetamine op recept geen optie wezen.