Wie wat meer over chemische achtergronden wil weten verwijs ik naar dit http://www.drugsforum.info/viewtopic.php?f=6&t=705 draadje. Over psilocine en psilocibine kan zal de ons bekende Dr. Albert Hofmann je hier http://www.stainblue.com/ah.html meer vertellen.
Mijn verhaal begint met de postbode die op een goede dag, braaf onwetend als altijd, een envelop met 250 mg 4-ACO-DMT op mijn deurmat liet vallen. Nog geen tel later stond ik al keurig 30 mg voor mezelf af te wegen. Tja, als het om koffie en paddo's gaat dan prefereer ik sterk en 30 mg wordt door Erowid als sterk beoordeeld. Hier, kijk maar: http://www.erowid.org/chemicals/4_acetoxy_dmt/4_acetoxy_dmt_dose.shtml
TRIPREPORT
Het is 20:00 uur en ik ben alleen thuis. Voor me ligt een capsule met 30 mg 4-ACO-DMT. Het was een relaxte vrije dag voor me geweest en ik had zo rond een uur of 18:00 twee sneetjes brood met ei gegeten. De hond ligt tevreden te snurken als ik de capsule door slik met wat water. Ik loop nog wat rond, was mijn bordje en bestek af en ga nog even naar het toilet. Ik schenk nog wat te drinken voor mezelf in en draai alvast twee jointjes voor later. Daarna nestel ik mezelf lekker op de bank en kijk of ik niets ben vergeten. Dekentje onder handbereik, paar kaarsjes aan en asbak in de buurt. Perfect. Ik druk op play van de afstandsbediening en de muziek begint te spelen.
00:00 Gelijktijdig met het aanzwellen van de muziek voel ik de ACO opkomen. Het is inmiddels ook zo een twintigtal minuutjes geleden dat ik de capsule had ingenomen. Ik sluit mijn ogen. Het valt me op hoe rustig mijn geest is geworden. De ACO neemt steeds meer en meer de overhand en ik zink weg in een wereld die lijkt op die van de paddo.
01:00 Geen spoortje bodyload. Mijn geest is super ontspannen. Voor mijn gevoel raakt mijn lichaam nog maar amper de bank. Maar dat alles valt in het niet bij de OEV's (open eyed visuals) die mijn deel zijn. In mijn huiskamer hangen allerlei hele dunne en licht pulsernde 'kosmische draden' als fijn spinrag. Alles lijkt te gloeien in zachte tinten. Zo nu en dan vallen er 'schitterende diamantjes' schijnbaar uit niets vanaf het plafond op de grond uiteen in ontelbare spettertjes die nog even een geometrisch figuur vormen voordat ze ook weer in het niets verdwijnen. WTF? Ik heb redelijk wat trips achter de rug maar de schoonheid van deze visuals zijn echt ongelooflijk.
02:00 Ik voel me super. Ik ben nog steeds diep onder de indruk van de meest waanzinnige visuals die ik ooit zag. Mijn geest is nog steeds in staat van zen. Wat me opvalt is dat ik de 'duistere kantjes' en de introspecties die paddo's bij mij teweeg brengen mis. De ACO voelt gewoon vriendelijk en zet mij niet aan tot diepe gedachten of leerzame inzichten. Het lijkt wel alsof de ACO gewoon even alles mooi wil maken zonder lichaam of geest te belasten. Closed eyed visuals zijn mooi maar naar mijn smaak minder complex en uitdagender dan die veroorzaakt door echte paddo's. Geeft niets. Open eyed is meer dan genoeg te zien.
03:00 Ik kom in de afterglow terecht. Ik besluit om naar buiten te gaan. De buitenwereld voelt precies zo als bij een paddotrip. Onder een fluoriserende paarse hemel en tussen de bomen die krom gebogen een ere-haag lijken te vormen ruikt ik het vochtige gras. Hemels. Zonder dat mijn voeten echt de grond lijken te raken maak ik een lange wandeling. Halverwege steek ik mijn joint op.
04:00 De trip is wel over maar de glow is er nog steeds. De visuals zijn vertrokken. Ik voel me nog steeds relaxed en fysiek prima. Ik eet wat, luister nog wat muziek en geniet nog lang na van deze ervaring. Later zou ik prima slapen en de andere dag zonder kater of bijwerkingen wakker worden.
Conclusie: Voor mij bleek 4-ACO-DMT een zeer geest en lichaamsvriendelijke stof die sterk visueel is. Soepel, ontspannend, positef en effectief.
Nog een ervaring:
Ik heb een vriend die een hard-core paddo liefhebber is. De knaap kweekt en eet al jaren zijn eigen paddo's en zou je, bij wijze van spreken dan, net als een wijnkenner door te proeven aan een paddo alles over die vrucht kunnen vertellen. Het leek me wel intressant wat zijn mening over 4-ACO-DMT zou zijn en dus bood ik het hem aan.
Aanvankelijk wees hij mijn aanbod met opgetrokken neus af. Hij was toch zeker niet van plan om een “chemische paddo” te slikken. Het was alsof ik hem een oneerbaar voorstel deed. Na een rationele discussie over chemie wist ik hem toch over de streep te trekken. Ik liet hem achter met 30 mg 4-ACO-DMT en hij gaf mij, enigzins mokkend, de belofte het te proberen.
Enkele weken later ontving ik van hem een e-mail. Hij schreef:
“Ik ben zeer diep onder de indruk van jou chemopaddos (4-aco-dmt) en heb zelden zulke mooie visuals gehad. Ik vond de trip wel leeg in die zin dat het allemaal buitenkant is en vrijwel geen enkele binnenkant heeft. Noem het paddo-light of instappaddo. Mocht je nog wat over hebben dan hoor ik dat graag van je.”