Wat: 4-AcO-DMT, allebei een dosis van tussen de 30 en 40 mg, ILoveMDMA wat meer dan ik.
Waar: het huis van ILoveMDMA
"Ik snap er helemaal niks meer van! Waar ben ik?"
De 4-AcO-DMT is afgewogen en opgelost in een glas sinaasappelsap. Tijdens het wegen kwamen we erachter dat de weegschaal niet helemaal nauwkeurig is, maar we besloten het er maar op te gokken.
Om 22.20 het drankje opgedronken, allebei voelden we wat gezonde spanning, het blijft toch wel 'eng' om voor de eerste keer een nieuwe stof te proberen. Zou het wel gaan werken? Of zouden we misschien toch te veel hebben afgewogen? Zo rond 22.30 begon het al te werken. Ik liep onrustig rondjes door het huis, met een licht misselijk gevoel in mijn buik. Daarnaast werd ik met vlagen wazig, een teken dat de drugs zijn werk begon te doen.
In het begin leek het erop dat ongeveer zoals een truffeltrip zou gaan worden, maar het werd al snel duidelijk dat dit geen lichte trip ging worden. Een stuk zwaarder dan truffels.
Het kwam in golven op, net als met truffels, maar dan veel sterker. Vlagen van complete wazigheid afgewisseld met wat (redelijk) nuchtere momenten. We keken elkaar aan in een nuchter moment en beseften dat het misschien best heftig zou kunnen worden. Op dat moment kon ik dat wel loslaten gelukkig. 'Maakt niet uit', dacht ik bij mezelf, 'ik kan dit aan en laat het gewoon over me heen komen'.
Als snel was ik al behoorlijk de weg kwijt. Ik wist niet meer wie en wat ik was, waar ik begon en waar ik eindigde. Alles leek in elkaar over te lopen. Ik wist niet waar ILoveMDMA begon en eindigde, wat hij dan was en of wij wel twee verschillende wezens waren. Maar als ik dan aan hem vroeg wat hij nou was, kreeg ik daar geen antwoord op. Ik snapte er helemaal niks meer van. Op een gegeven moment wist ik het ineens, hij was een gorilla! Of toch een bos?
'Nee, ik snap er helemaal niks meer van.'
Ik wist ook niet meer waar ik was, ik werd continu heen en weer geslingerd tussen verschillende plaatsen. Zo was ik nog thuis op de bank, zo zat in een bos in Wageningen. Even later zat ik weer in een trein, vervolgens ging ik met de trein naar het bos. Daarna stonden er ineens paarden in het bos.

Ik snapte er helemaal niks van! ILoveMDMA had deze ervaring blijkbaar niet, hij lag voornamelijk op de bank rare geluiden te maken, terwijl ik overal heen werd gelanceerd.
Gesprekken gingen ongeveer zo:
-"Hè? Zijn we in een bos?"
-"Nee toch?"
-"Jawel, ik ben in het bos met de trein"
-"WAT"
-"Waar ben jij dan?"
-"WAT.. BLLEGHH"
-"Ik snap er echt helemaal niks meer van! Waar ben ik?"
Gevolgd door een lachkick meestal. We hebben heel wat afgelachen die avond, ondanks dat ik compleet de weg kwijt was en niet meer wist wat ik nou met mezelf aan moest.
Dit duurde nog een tijdje zo door. Hoe lang precies weet ik niet, ik had totaal geen besef van tijd meer, ik kon niet bedenken wat tijd was en hoe je daarin kon denken. Voor mijn gevoel waren we echt al uuuren aan het trippen, terwijl er in werkelijkheid misschien maar 2 uur voorbij was.
Op een gegeven moment werd ik weer een beetje helderder en voelde dat ik naar de wc moest. Opstaan ging moeizaam en vooral het lopen ging lastig en voelde heel erg raar. In de wc kwam de muur tot leven en de spikkels van de gestucte muur (hoe zeg je dat? Deze dingen) krioelden chaotisch door elkaar heen. Ook lag er een boekje van Decibel, waarvan het logo een geheel eigen leven leidde.
Terug van de wc kon ik wat meer van de visuals genieten. Alles leek te ademen en overal zag ik dansende patronen. De beelden op de tv zagen eruit als een soort stripboek en er hing een soort mist van patronen aan het plafond.
Ook CEV waren duidelijk aanwezig. Zodra ik mijn ogen dicht deed, werd ik meegezogen in een soort wereld die niet te beschrijven valt. Ik denk dat de meeste trippers wel snappen wat ik bedoel.
Hierna kwamen we allebei ongeveer tegelijkertijd op een ander level van trippen. Vanaf hier kwam ik weer redelijk terug op aarde (en in de woonkamer van ILoveMDMA in plaats van in het bos, haha) en werd de trip meer filosofisch.
Vragen en gesprekken over de zin van het bestaan en het 'zijn' namen nu de overhand, met af en toe nog behoorlijke mindfucks, gevolgd door lachkicks.
Rond 3.00 uur waren we wel ongeveer klaar met trippen. Ik had nog wat lichte visuals, maar was weer behoorlijk helder in mijn hoofd.
Tijd om te gaan slapen dus..
Conclusie:
4-AcO-DMT is heel leuk spul, maar behoorlijk heftig. (Maar dat zou ook heel goed aan de vrij hoge dosis kunnen liggen, haha) Ik ging behoorlijk harder dan ik ooit op truffels ben gegaan. Vergeleken met deze trip waren al onze voorgaande truffelavonden toch wel kinderspel.
Ik vind dit spul toch wel heel anders dan truffels, maar wel op een leuke manier. Waarschijnlijk dat het in een lagere dosis wel veel overeenkomsten heeft met een normale truffeltrip, maar niet bij een dosis hoger dan 30 mg.
In ieder geval zeker voor herhaling vatbaar!
Wel behoorlijke hoofdpijn een dag later, helaas..
En tenslotte een tip: koop een goede weegschaal als je dit spul een beetje fatsoenlijk en nauwkeurig wil afwegen.

Bedankt voor het lezen!