Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Voor al je psychedelische avonturen.

High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor Jethro » di apr 09, 2013 2:55 am

Goedenavond, ik ben M uit Antwerpen, 21 jaar en een redelijk ervaren ‘kosmonaut’. Nog nooit eerder een tripreport geschreven, maar deze keer wil ik mijn ervaring met jullie delen.


Wie?
M (ik), M² (23jaar), F (21jaar), beiden even ervaren met truffels etc als mij
C (onze vaste tripsitter), S, K waren er ook, maar hebben niet mee getript

Wat?
3 x 22gr Hawaiian High (Psilocybe Tampelandia)


Waar?
M²’s huis: een gezellige, alleenstaande, ouderwetse woning; vol met kasten, vazen, schilderijen, beelden, een prachtige tuin, … Kortom, een ideaal triphuis.
Ook zijn we eventjes in een nabij park geweest.

Voorbereiding:
M² kwam afgelopen week af met het idee om nog eens een potje truffels te eten. Na een datum te hebben afgesproken, heeft hij mij zaterdag na mijn werk opgepikt om naar de smartshop in Goes te rijden. Daar aangekomen blijkt dat de smartshop en coffeeshop aan dezelfde toog is, en wij in dat geval een wietpas nodig hebben om truffels te kunnen verkrijgen. Lekker balen dus… In de rapte via M²’s smartphone een smartshop in Breda opgezocht en de gps daarop ingesteld.

Eindelijk toegekomen in een smartshop waar we wel truffels konden kopen, viel ons oog op een nieuwe soort, de ‘Hawaiian Highs’. Deze tekst stond erbij:

“Je hoeft je ogen niet te sluiten om toe te treden tot een droomwereld van extase, warme zonsondergangen en kleurige bloemen. High Hawaiians is een truffel waarbij de werking meer ligt in het visuele en je zal versteld staan van het euforische gevoel.
Dit is GEEN truffel voor beginners!!! Maar voor diegene die weten wat ze kunnen verwachten zal dit de ultieme ervaring leveren. Kies je tijd en plaats en ga op reis!”

Aangezien we nog eens zin hadden om een echt goede trip te hebben, besloten om 3 potjes van deze mee terug te nemen, bleek uiteindelijk een super idee!

Thuis nog gekeken of er tripreports over te vinden waren, maar ben er geen tegengekomen.

De trip zelf:
Zondag na mijn werk (16u) ben ik meteen F gaan oppikken en zijn we naar M² gereden. S, K en C waren ook net aangekomen. 1st maar eventjes een jointje rollen en dan hebben we de truffels uit de ijskast gehaald. Ook nog even vermelden dat het zonnig weer was, de mooiste dag sinds weken.

Stilaan zijn we met 3 aan ons potje begonnen (rond 17u) en na een tiental minuten had iedereen zowat de helft van zijn 22gr binnen. Aangezien het een ‘zwaardere’ soort was dan dat we anders namen, besloten we om het hier even bij te houden en te zien hoe het toesloeg.

Nog geen 20 min later (enorm snel, echt maf!) merkten we alle drie al dat de truffels in werking kwamen (we hadden er wel op gelet om rond de middag enkel een lichte maaltijd te eten) In de rapte nog een jointje rollen, nu we er nog toe in staat zijn :D

Dan zijn we verhuist naar buiten, en zijn we naast elkaar op een bankje gaan zitten dat uitkeek op een kale haag. De andere 3 zaten iets verder aan een tuintafel wat te chillen.

De truffeltjes begonnen beter en beter hun werk te doen, en na 5 min op het bankje te zitten, begonnen de stammen van de haag al te slingeren. Bloemen en planten begonnen ook stilaan te bloeien en we vonden alles mega grappig. Na daar wat te liggen kijken naar alles en de bomen redelijk sprookjesachtig werden, viel ons oog ineens op de blauwe lucht die we links boven ons zagen. We waren blijkbaar allen redelijk grappig aan het gapen naar boven, want de chillers begonnen ermee te lachen :D

M² had een dekentje en kussens klaargelegd, dus we zijn even in het gras gaan liggen om de hemel goed te kunnen zien. Geen idee hoe lang we daar gelegen hebben, maar daar was het volledig ingeslagen. De wolken waren aan het kolken en op momenten kwamen ze tot aan mijn neus, echt geniaal! Vliegtuigen en vogels waren super scherp, terwijl alles er rond wazig was. Op een moment zagen we met 3 hetzelfde vliegtuig in de lucht, en het leek wel of we op de zeebodem lagen en een klein bootje zagen voorbij varen op het wateroppervlak.

Toen zijn de anderen er komen bijzitten en kreeg F zin in nog een jointje. Omdat hij niets wou missen van de lucht, zei hij ‘hey, iemand, rolt is!’, en vervolgens gooide hij tip, vloei en een zakje hasj richting de chillers, wel grappig. We hebben even met een aansteker zitten gooien, en iedereen kon die op een zotte manier vangen. We zagen letterlijk de baan die de aansteker volgt en konden die zo uit de lucht grijpen, leuke bezigheid.

Terug een tijdje (10min, een half uur, geen idee) met de lucht bezig geweest en dan hebben we eventjes een babbeltje gedaan met de rest. Vervolgens zijn we allemaal vertrokken voor een wandeling richting het nabij park. Mooie bomen gezien, de speeltuin zag er wel grappig uit, en het gras was interessanter als anders.

Op een grasveldje een mooi plekje gekozen in het zonnetje en ons neergezet voor nog een jointje. Daar hebben we wat over vanalles zitten praten (wat verassend genoeg redelijk goed ging, aangezien ik meestal niet veel zinnigs kan verstaan/uitbrengen onder de truffels) en heb ik nog wat zitten genieten van de omgeving. F lag met zijn armen gespreid op zijn rug naar de hemel en overhangende bomen te staren, bomen veranderden van kleur, op de grond lag vanalles, maar ik kon er helemaal niet aan uit wat er lag, jointje en sigaretje smaakten als nooit tevoren en toen ik naar de zon keek, zag ik een prachtig tafereel: het leek of we op een berg in laten we zeggen Hawaii zaten en de zon leek wat op Saturnus; veel groter als anders, met een lekker warm, geel licht, een grote ring van wit licht er rond en een prachtige licht bewolkte hemel erbij. Ik heb echt genoten van de tijd dat we daar gezeten hebben.

Onderweg terug naar M²’s huis, bleven voorbijrijdende auto’s enkele tellen hangen wanneer ze langskwamen. Tegen dat we er bijna waren, moest ik super dringend gaan plassen, dus heb ik het op een lopen gezet. Toen ik in het wc in de spiegel keek, zag ik mijzelf er staan, maar het leek toch precies iemand anders, echt vreemd. Vervolgens hebben we wat muziek opgezet en zijn we naar willekeurige afbeeldingen beginnen kijken op een laptop (landschappen, skylines, het huis met ballonnen van de film ‘Up’ als iemand die kent, …) en die waren stuk voor stuk echt geschift! 0_0

De afbeeldingen kwamen echt tot leven: sterren fonkelden en veranderen van plaats (kwamen zelfs buiten het computerscherm), kleuren veranderden massa’s, onweer leek levensecht, mensen en wolken bewogen, … echt zalige visuals!


In de tijd dat we daarmee zijn bezig geweest (1uurtje?? Tijd is niet wat het normaal is, maar dat weten jullie ook wel ;) ) ben ik nog 5/6 keer moeten gaan plassen, echt vreemd… Ik ben heel de tijd bezig geweest met afbeeldingen zien, wc, goeiendag gaan zeggen in de keuken tegen de rest, sigaretje/jointje rollen en herbeginnen, best grappig :D De andere 2 hebben gewoon heel de tijd zitten staren naar het computerscherm en af en toe kwam er eens een ‘ooh’, ‘waauw’, ‘damn’, of ‘whattef*ck!’ uit.

Toen herinnerden we ons ineens dat we nog een halve portie ieders hadden. F zag dat niet meteen zitten(hij was redelijk moe, aangezien hij vorige nacht nog heeft moeten werken, hij is bakker als beroep), dus hebben M² en ik ons potje leeggegeten.

Wat er daarna nog is gebeurd, kan ik mij niet meer zo goed herinneren. We zijn nog wat bezig geweest met die afbeeldingen, wat rondgelopen in huis, eventjes bezig geweest met de houtkachel aan te steken, nog goed gelachen toen ik met M² buiten hout ging halen :D

We waren op zoek naar sprokkelhout om het vuur in gang te krijgen, en M² begint wat te zoeken tussen de grote houtblokken. Ik pak wat schors en kleine takken die er wel funky uitzien en ik zie M² klein hout vastpakken, weggooien en eronder kijken of er niets bruikbaars ligt :p

F is de zetel niet meer uitgekomen (ik denk dat hij echt zo goed als in de computer zat met zijn gedachten), K is vertrokken naar huis en S en C zijn wat bier voor hen en chips voor de rest gaan halen in de nachtwinkel. Ik maakte de opmerking dat ik het jammer vond dat er niet nog net iets meer truffels waren, toen we even met z’n 4 aan de eettafel in de woonkamer zaten, toen plots F zijn potje (iets minder als de helft) nog vanuit de zetel naar ons gooide. ‘Mag op’, zei hij, ‘kben er te moe voor’. Feest!

Na dat binnen was, nog een jointje gerold en naar de spiegel zitten kijken die aan de muur tegenover de tafel hong. Ik had hetzelfde voor als in de spiegel op het wc, ik zag ons wel zitten, maar het plaatje klopte toch niet helemaal. Precies of je keek een andere wereld binnen waar die mensen net hetzelfde waren aan het doen als ons. Bij F is ondertussen het licht uit, en hij neemt de volledige, supercomfortabele zetel in beslag, damn…

Eventjes met S en C buiten gaan staan om wat frisse lucht te hebben. De lucht was lichter als dat ik verwachte om dat uur (ik denk dat het 23u zal zijn geweest ongeveer) en de bomen maakten een speciale aftekening tegenover de hemel. Toen sloeg ook de rest van de truffels in (had ondertussen iets minder als 30gr binnen) en ik zag C met 2 rijen van 3 ogen en het gezicht van S was een beetje aan het smelten.

Terug naar binnen gegaan en nog met vanalle vage dingen bezig geweest. S wees mij op een interessant schilderij dat volledig groen werd als ik er lang genoeg naar staarde. Ben samen met M² nog even bezig geweest met een lang stofdraadje tekeningen te maken in de lucht en uiteindelijk zijn we aan de tafel aan de kachel gaan zitten (3de tafel die avond, hier eindigen we onze trips meestal)

S en C waren ondertussen aan hun laatste pintjes bezig en bij mij en M² waren de truffels wat op hun einde aan het komen. Niet veel meer gezien buiten de rasta kleuren in het licht van de kaarsen die op tafel stonden. Uiteindelijk alles een beetje opgerommeld en toen S en C naar huis vertrokken, verschoten we van het uur, het was ondertussen 2.30!

Klaar om in bed te kruipen, belt C nog om te zeggen dat hij zijn aansteker is vergeten. Ik naar beneden om de deur te openen en hij had hem toch zelf bij, haha :D


Conclusie:
Buiten de lichte hoofdpijn ‘s morgens, was dit zowat de leukste trip die ik heb gehad. M² en F zijn goede tripgenoten en S, C en K zijn ideale tripsitters. Iedereen heeft een geweldige avond gehad!

Dus, de ‘Hawaiian High’ truffels zijn zeker aan te raden, maar weet wel waar je aan begint ;)
Jethro
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: di apr 09, 2013 2:52 am

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor supergabbur » di apr 09, 2013 3:01 am

Vet! Moest vooral lachen om dat laatste stukje over die aansteker.
Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor Stefaan » di apr 09, 2013 12:15 pm

Leuk report. Apart dat jullie zoveel bijnemen, ikzelf of mensen die ik ken doen dat eigenlijk nooit met trippen. :p
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor psychotrance » di apr 09, 2013 3:38 pm

binnenkort toch nog eens naar breda gaan denk ik :)

Heel goed beschreven trouwens, leest echt plezierig :hulde:
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor Taxi. » do apr 11, 2013 7:13 pm

Heerlijk truffelreport. :hulde:
Doet me denken aan een van m'n eigen ervaringen.
Wij waren ook aan het overgooien met spullen, alleen wij konden aanstekers, peuken en andere rommel die gelanceerd werden juist niet vangen. Ging veel te snel
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor Jethro » vr apr 12, 2013 2:48 am

Bedankt iedereen, ben blij dat mijn report in de smaak valt :smokin:


Gman007 schreef:Leuk report. Apart dat jullie zoveel bijnemen, ikzelf of mensen die ik ken doen dat eigenlijk nooit met trippen. :p


Wij hebben dat altijd al zo gedaan, kwestie van gewoonte denk ik?
De eerste keer heeft de eigenaar van de smartshop ons dat aangeraden, en zijn dat sindsdien blijven doen.


MushRockker schreef:Heerlijk truffelreport. :hulde:
Doet me denken aan een van m'n eigen ervaringen.
Wij waren ook aan het overgooien met spullen, alleen wij konden aanstekers, peuken en andere rommel die gelanceerd werden juist niet vangen. Ging veel te snel


Meestal is dat bij ons ook het geval, maar deze trip was zo verschillend van de andere die we al gehad hebben tot nu toe. Leuk om eens afwisseling te hebben :kleuter:
Jethro
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: di apr 09, 2013 2:52 am

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor bibi » za jun 01, 2013 1:12 pm

Ik ben er over aan het twijfelen deze soort ook te gebruiken volgende week.
We hebben nu 1x truffels gedaan, mush rocks 10g per persoon, waren met zijn 3en.
En eerlijk gezegd vond ik het allemaal een beetje tegenvallen. Had wel een iets vervormd beeld en de tijd ging erg langzaam. Maar dat was dan ook alles.

Volgende week moet echt goed worden.
Het probleem is alleen dat iedereen (op een ander forum en de man in de smartshop) ons afraad de high hawaiians te gebruiken omdat we nog beginnend gebruiker zijn. En je wilt zeker niet te hard gaan, zeggen ze.

Maar wat ik ook niet wil (we zijn deze keer met zijn 4en) is dat iedereen een andere soort truffels gaat eten. Heb namelijk gelezen dat je dan echt op een verschillende golflengte komt te zitten.

Maar is het ook niet zo, dat wanneer je gewoon een kleinere hoeveelheid van een sterke soort gebruikt, je ook minder hard gaat?

Als ik van de vorige keer moet uitgaan, mag het echt wel een stuk meer zijn! Dus dan dacht ik, als ik de hoeveelheid van vorige keer aanhou (10gram) met die high hawaiians. Dan kan dat toch moeilijk teveel zijn...?
bibi
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: za jun 01, 2013 1:01 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor YYY » za jun 01, 2013 2:30 pm

@bibi ik heb voor de eerste keer gekozen voor Mexicana truffels. Die werden door de smartshop aangeraden voor beginnende gebruikers en vielen absoluut niet tegen. We kregen porties van 15 gram mee, met als advies om eerst 10 gram te proberen en na een uur te kijken of de overige 5 gram nog gewenst is. 2 van ons hebben de volle 15 gram opgemaakt en 1 persoon bleef bij 10 (omdat hij door de hele ervaring vergeten was de rest op te eten). Alle drie hebben we een geweldige ervaring gehad.

We hebben enorm gelachen en veel gezien. Vooral kleuren, patronen en vervormingen. Ik heb nog kleine hallucinaties gehad. Ik kan het je absoluut aanraden om de Mexicana's te proberen. Wij zijn overigens vrij groot gebouwd en wegen rond de 80 kilo, vandaar dat het personeel bij de smartshop zei dat we de 15 gram wel aan zouden kunnen. Als je kleiner/lichter bent is het misschien aan te raden om het bij de 10 gram te houden.
Avatar gebruiker
YYY
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: za nov 24, 2012 7:47 pm

Re: High Hawaiian truffels - Geniale avond!

Berichtdoor Einstein » zo jun 02, 2013 11:51 pm

bibi schreef:Maar wat ik ook niet wil (we zijn deze keer met zijn 4en) is dat iedereen een andere soort truffels gaat eten. Heb namelijk gelezen dat je dan echt op een verschillende golflengte komt te zitten.

Zal wel meevallen, me dunkt. Truffels zijn truffels en het verschil in effect tussen verschillende soortjes, afgezien van de sterkte, lijkt me nihil.

bibi schreef:Maar is het ook niet zo, dat wanneer je gewoon een kleinere hoeveelheid van een sterke soort gebruikt, je ook minder hard gaat?

Dat is zo. 10 gram High Hawaiians zal je een prima trip opleveren als het inderdaad een sterke soort is (voor de gemiddelde truffelsoort is 10 gram wat aan de lage kant). Het is goed om overal rekening mee te houden, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je daar echt extreme trips van krijgt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron