Snoep: Mexicana truffels, chips, nootjes, bier
After: Jointje
Zaterdag was mijn derde trip, voor 1 iemand de eerste en voor paar mensen de tweede.
De keer ervoor had ik Hollandia truffels, die ervaarde ik als zeer chaotisch. Gedachten rollercoaster, erg vermoeiend en het is best gek als je aan het zoenen bent met je vriendin dat je aan tanden moet denken (en zij aan stenen... ). Hiervoor ook nog een paar keer lsd gedaan wat ik ervaar als rustig, lief voor het lichaam en gewoon lekker wegdromen.
Komen we terug bij de Mexicana, 2e keer voor mij. Kon me van de vorige keer nog de gesprekken herinneren over of een auto wel of niet afsloeg (heb een schilderij van NY hangen), E. die spontaan de muren ging bevoelen om te kijken wat voor structuur de muur had en M. die zich installeerde op de grond, naar het plafond keek en na een aantal minuten zich realiseerde dat hij nog niet hard genoeg ging. Of M die we kwijt waren en al 15 minuten naar een douchegordijn aan het staren was. Om even een paar hoogtepunten op te noemen.
Deze keer was de groep bestaande uit ondergetekende, H,E,P,F en L. Mijn vriendin was er ook nog even maar die was nuchter, zag dat we ons als stel idioten gedroegen op moment dat ie insloeg dus ging al snel weg

Toen hij insloeg na ongeveer 45 minuten begon E als een malle heen en weer te lopen, "IK BEN ZO DRUK" bleef ze maar zeggen, stond te ijsberen en rare poses te maken op de bank

Toen we weer terug bij het huis kwamen bleek de Berk allemaal lippen te hebben gekregen, van die dikke. We haalden H op en mijn vriendin ging toen weg, ze zei al dat H niet zo spraakzaam was. Dat herkenden we wel, die is zo sociaal als een mossel als hij aan de pillen zit en dit was wel te vergelijken. We gingen weer naar buiten en H liep als een potloodventende zigeuner achter ons aan met een mutsje op en een sjaaltje en totaal in zijn eigen wereldje. We zagen doritos op de weg, een buddha in de bomen en ik zag een heel gezelschap in de struiken.
Veel gelachen en onzin uitkramende kwamen we weer terug. Rationeel zei mijn brein wel eens, we moeten echt stil zijn in de buurt haha. E was soms zo hysterisch aan het lachen

Toen we thuis waren ging iedereen relaxt liggen, kletsen af en toe even wegdromen met alle prikkels die ik had (glasvezel lamp, schilderij, gadgets, brillen enz).
We hadden nog wat bijgenomen op het einde van de trip en ik had van het verleden en wat ik las het idee dat het geen zin had. Na een half uur was er nog steeds geen verschil en ik merkte er niks meer van. E moest naar huis dus we brachten haar even naar de taxi toe. De regen kwam met bakken naar beneden. We gingen in het trapgat nog een jointje roken (ik woon in een bovenwoning, stel je voor balkon en dan trap naar beneden die overdekt is). Dat was het moment dat het mis ging. De joint werd rondgegeven, P begon en nam 2 hijsjes en gaf hem aan H, ik zat te kijken wanneer hij deze kant op zou komen. H name een behoorlijk aantal hijsjes, kort en snel achter elkaar. Toen de joint na L bij mij kwam nam ik twee hijsjes. Opeens zie ik H weggglijden, ik dacht eerst dat hij uitgleed oid maar hij was out gegaan. Hij viel voordat we het door hadden toch wel minimaal 2 meter naar beneden (hij is lang dus totale val misschien zelfs wel 3/4 meter) . P en L renden snel naar beneden, checkten zijn nek en riepen me om een natte doek te halen voor zijn achterhoofd. Toen ik terug kwam was hij weer min of meer weer bij, L en P bezorgd om hem heen. Het leek erop dat hij wel ok was. Doordat hij compleet ontspannen was toen hij viel ging het wonderbaarlijk goed.
P wilde hem weer op de voeten krijgen (regende nog steeds met bakken) maar dit gebeurde denk ik te snel. H ging weer out. Deze keer leek het een paar seconden alsof hij helemaal weg was, hij had een dode blik in zijn ogen. We schrokken ons kapot en waren op het punt om 112 te bellen. Toen kwam hij zelf bij en zei "nee, dat hoeft niet."
Uiteindelijk hebben we hem boven gekregen, kleding verschoond, hele dextro reep, banaan, ranja en weet ik wat nog meer gegeven om hem weer wat energie te geven. Zagen langzaam kleur weer terug komen. L zijn vriendin barstte in tranen uit en ik wat later ook, puur door de schok.
De volgende dag was hij weer helemaal ok.
Het zette me wel aan het denken wat er gebeurd is. Ik denk zelf dat het een combinatie was van uitwerking truffels, vermoeidheid en te snel hijsen van de joint. Ik hoop dat jullie ook nog wat ideeën hebben?
Hoop dat niet te lang is maar ik vond het wel fijn om het even uit te schrijven.