Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Paddo's (Golden Teacher x Cambodia): Zelf gegroeid

Voor al je psychedelische avonturen.

Paddo's (Golden Teacher x Cambodia): Zelf gegroeid

Berichtdoor Monologic » zo apr 27, 2014 12:52 pm

Hallo iedereen,

een tijdje geleden besloot ik, samen met iemand anders, om zelf paddo's te groeien. Zo gezegd, zo gedaan. Het was voor mij niet de eerste keer om paddo's te groeien en eerlijk gezegd is er ook niet zo heel veel aan. Het groeien dan. Op Azarius, helaas niet via de DF link (sorry), een ready-to-grow kit gekocht en zijn werk laten doen. Een of andere kruising van Psilocybe Golden Teacher en Cambodia zou het moeten zijn. Helemaal mooi natuurlijk. Ik had ook al eerder paddo's gedaan. Groot, klein, vies, viezer, uit smartshops en zelf gegroeid. Vele variaties zijn er door mij opgepeuzeld.

Goed, het hele growkit ritueel gevolgd en na ongeveer twee weken verschenen de eerste kopjes al. Een weekje daarna waren de paddo's volgroeid en werden ze op een papiertje neergelegd tot het juiste moment was aangebroken. Ik heb helaas niet gewogen hoeveel gram het was, maar het was in ieder geval aardig wat. (Later toegevoegd: Even teruggerekend. Ik denk dat de drie flushes bij elkaar ongeveer 500 gram (nat) was. Minimaal.)

Toen het juiste moment was aangebroken kwam de weegschaal zeker wel van pas. De nu gedroogde paddo's werden nauwkeurig afgewogen en gesorteerd. "Welke willen we gaan eten en welke niet?" was de vraag. Na een minuut of 10 hadden we de "lekkerst" uitziende eruit gepikt en klaargelegd. Voorbereidingen waren getroffen, maar er mistte ondanks alle voorbereiding een essentieel onderdeel van het geheel. Hieronder even een lijstje van wat we hadden:

- Weegschaal (op 1mg nauwkeurig, "sure...")
- Veel goede muziek (Verschillende genres)
- Hoofdmasseerding (Niet gebruikt, veel te lastig)
- Chille kleding (Je moet niet je skinny jeans of je latex pakje aandoen, zegmaar)
- Bananen (tl;dr had ik in een ander tripreport gelezen)
- Sprietjeslamp / Ufo lamp? (Gewoon wauw!)
- Mooie kleurtjes lamp (hiervan was ik helaas de afstandsbediening dus van vergeten)

Ik ben daar gelukkig nog even voor naar huis gefietst. Dit was het zeker waard.

Heen gefietst, terug gefietst, lekker zweten, bah. Daarna even tot rust gekomen. We hadden per persoon ongeveer 2,7 gram (gedroogde) paddo's klaar liggen. Voor mijn mede onderzoeker was het de eerste keer ooit, dus ik besloot als eerste nuchter te blijven. Even de ins en outs besproken over paddo's. Alles goed op een rijtje en eten maar. (Vanuit zijn perspectief:) De smaak viel nog wel mee. Lekker was anders, maar met een glaasje sap erachteraan was het goed te doen allemaal. Het was alleen vervelend als je ineens een verloren stukje paddo tussen je kiezen vandaan kreeg. Bah.

20 minuten na inname werd hij een beetje misselijk. Hij had tijdens het wachten een beetje zitten nadenken over het geheel. De paddo's lagen nogal zwaar op de maag. Hij voelde zich niet goed en bleef zo goed mogelijk in zijn stoel zitten. Aan de ene kant probeerde hij zich te ontspannen en aan de andere kant werd het hem erg lastig gemaakt door de zeer aanwezige paddo's. Er stond goede muziek aan, maar soms waren de pauzes tussen de nummers iets te groot om te verdragen. Er ontstond een kille, onaangename stilte. Lichte paniek in combinatie met de misselijkheid was niet hetgeen waar hij voor wilde gaan. Toen de muziek weer lekker op gang kwam, kwam hij weer een beetje tot rust. We konden verder.

Hij staarde naar het plafond en hij leek daar een soort van groenachtige rook te zien hangen. Het leek wel alsof het een beetje waaide in de kamer en de rook hing vast in de nok van het plafond. Hij vroeg aan mij of het mogelijk was dat hij nu al effecten kon merken. Ik vond het zelf nogal snel en zei iets in de trant van: "Als het werkt, dan zal je het snel genoeg merken." Hij accepteerde het antwoord en keek verder.

Alles bewoog, maar niet zo duidelijk dat het echt trippend was. Alles was nog zoals het zou moeten zijn, zeg maar. Het licht dat van de lampen af kwam voelde anders aan. Wat warmer, lastig uit te leggen. Het voelde meer als een soort gloed die over de kamer heen viel in plaats van dat het echt licht was. Het misselijkheidsgevoel bleek een terugkerend iets te zijn. Dit trok na ongeveer een uur pas een beetje weg. Na dat uur was het vervelende gevoel een beetje te negeren. Meer kon hij er zelf niet over vertellen.

Hij lag op bed en keek verwonderend om zich heen. Af en toe probeerde ik te vragen wat hij zag en hoe hij zich voelde. Al met al voelde hij zich raar, maar goed. Hij kon het niet verwoorden. Zeer interessant, dat wel. Ik had het al door, hij vermaakte zich wel. Ik genoot van de muziek en lag onderuit gezakt in de stoel. De lampen deden hun werk. Mooie kleurtjes vulden de kamer en de muziek maakte het geheel tot een waar tripparadijs. Na een tijdje dacht mijn mede-onderzoeker dat ik met de afstandsbediening van de lamp aan het spelen was, waardoor de kleuren steeds anders werden. Hij hoorde de afstandsbediening klikken, maar ik deed niks. Ik zat gewoon.

Tijd verstreek en ik vroeg aan hem of hij misschien zin had om buiten een rondje te lopen. Dat had hij wel. We trokken onze schoenen aan en gingen naar buiten. Buiten was het een hele andere wereld. Het was fris, helder, maar toch zo raar. We zaten op een bankje langs het water te kijken naar huizen, lantaarnpalen en nog veel meer.

Aangezien ik niet kon zien wat hij zag, is het voor mij lastig om te vertellen wat hij zag, maar al met al mogen we aannemen dat het apart was. Ik skip het een en ander tot het punt waar ik me ook waagde aan de paddo's. Dat en omdat ik me nog een beetje vaag voel door Koningsdag en daardoor wat lastiger uit mijn woorden kom. Vergeef me?

Daar zat ik dan. Klaar om me te wagen aan de zelf gegroeide paddo's. Ondanks dat ik het vaker had gedaan, voelde ik toch weer een lichte spanning. Niks negatiefs, maar gewoon een gezonde spanning van: "Daar gaan we." Ik vond ze wederom niet zo lekker, maar op de een of andere manier leken ze, nu ze gedoogd waren, een stuk beter te behappen. Toen alle paddenstoeltjes opgegeten waren zat ik in de chillstoel. Eigenlijk gewoon een beetje te wachten, te analyseren en te genieten van de muziek.

Na een half uurtje viel het mij op dat de kaarsrechte schaduw van een balk ''trilde''. Ik zei het ook hardop. "Hmm, deze schaduw trilt. Ik denk toch dat het inderdaad al snel begint te werken" Niet veel later kwam ook bij mij het buikpijn gevoel naar voren. Het was geen doorsnee pijn. Het was een soort super lokale pijn. Zeurderig op slechts een gedeelte van je maag. Je kon het negeren, maar het kwam in vlagen terug. Ook ik zat mijn best te doen om de buikpijn weg te denken. En ondanks dat het redelijk ging, was ik er niet tevreden mee.

Ik besloot te gaan liggen. Het staren naar het plafond leek zich te belonen. De lampenkap die er hing begon langzaam als kringels/cirkels in het water te golven. Binnenwaarts. Oneindig. De twee spotjes (lampjes) die daar links en rechts van hingen begonnen het licht net iets anders uit te zenden. Niet meer in het directe, niet te volgen, zo snelle licht, maar langzaam en stroperig. Zoals natuurkundigen geluid uit twee bronnen schematisch zouden weergeven. Zie -->hier<-- en -->hier<-- onderaan. Het fascinerende schouwspel dat zich voor mijn ogen plaatsvond leek de buikpijn totaal weg te blazen. Ik was verwonderd. Het was zo mooi en interessant om naar te kijken dat ik lastig mijn aandacht op iets anders kon verschuiven.

Na dit een tijdje te hebben gedaan keek ik toch even de kamer rond. Ik merkte dat de paddo's meer en meer actief begonnen te worden. Ook voor mij was de nok van het plafond erg interessant. Vraag me niet hoe, maar op een een of andere manier zag ik er een enorme vogel in. Denk aan de vogelrok in de Efteling. Aangezien ik niks speciaals met vogels heb, besloot ik snel verder te kijken. Alles had rare kleuren, als aura's en deze kleuren bewogen zoals ze bewegen op sommige inktvissen/octopussen. Het werd erg intens en ik besloot anders te gaan liggen.

Dit leek makkelijker dan het was. Mijn lichaam was een soort van anders dan ik had verwacht. Om het simpel te zeggen. Ik lag er niet charmant bij, maar het lag goed genoeg. Half op bed, schuin, arm uit bed, hoofd ergens halverwege het bed. Ik keek naar een stapel kleren en alles in de kamer kreeg de structuur van de stof waarvan deze kleding gemaakt was. Donkergroen ook. Ik herkende na een tijdje een hoofd in de stapel kleren. Het was een persoon. Althans, iets wat ik een persoonlijkheid toekende. Hij had een petje op en keek blij. Je kon aan hem zien dat hij van hiphop hield. Beetje een gangster misschien. Ik beeldde een leven voor hem in en leefde met hem mee. Totdat ik, na een goed kwartier, er achter kwam dat zijn hoofd in tweeën was gespleten. Dit was namelijk het gedeelte van het overhemd waar je de knoopjes aan elkaar vast knoopt. Ik besefte me dat hij dood was en langzaam aan het wegrotten was. Het enige wat ik kon bedenken was: "Oh..." en een lichte teleurstelling vulde mijn emotie. Hard als ik in dat soort situaties kan zijn, duurde deze teleurstelling niet lang. Want "zo had hij het niet gewild".

Ik besloot verder te spacen. Op andere voorwerpen, ideeën en weet ik het. Toen ik eenmaal rechtop zat voelde ik een bekend, maar toch zo apart gevoel. Ik kon het niet omschrijven. Het voelde niet goed, maar ik kon mijn vinger er toch niet helemaal op leggen. Al snel kwam ik tot de conclusie: "Kut... Ik moet plassen." Motoriek licht om zeep geholpen, hersenen aan pulp en dan nog naar beneden moeten lopen om te plassen. Eerst even 5 minuten mentaal voorbereiden op deze barre tocht en daar ging ik - weliswaar onder toezicht - naar beneden. Al met al ging het best goed. Deur open, vooral niet in de spiegel kijken, althans, nu nog niet, voor de zekerheid toch maar even zitten, even checken of ik niet sliep, al het gras en de konijnen die ik zag toen ik mijn ogen dichtdeed negeren en alles laten lopen. Opluchting ten top. Snel weer naar boven, op bed zitten en diep zuchten. Wow. Dat was heftig.

Ik zag van alles, ik vermaakte me goed. Op zoek naar dingen die zo anders waren dan normaal dat ze benoemd moesten worden. 2 seconden later zag ik een toetsenbord. De letters, cijfers en symbolen op alle toetsen waren vervangen door pijltjes. Deze pijltjes draaiden allemaal rond. Met de klok mee, dan weer tegen de klok in, snel, langzaam. Alle toetsen veranderden steeds van grootte en de pijltjes veranderden van kleur. Alle kleuren van de regenboog. Het was zo absurd dat ik maar met moeite kon uitleggen wat er nou eigenlijk aan de hand was. Ik lachte.

Mijn mede-onderzoeker veranderde de kleur van het licht en mijn hersenen kregen een mentale knal. Niet vervelend, maar gewoon erg intens. Ik ging weer liggen en pakte de ufo-lamp. Ik zette deze aan en keek recht in de sprietjes, waar de puntjes oplichtten. Ik mompelde: "Aah, dus daar keek je naar...'' Refererend aan het feit dat ik me een uur of anderhalf geleden zat af te vragen waar mijn mede-onderzoeker zo geïntrigeerd naar zat te kijken. Het was simpel, maar toch zo boeiend. De puntjes waren mooi en werden nog mooier naarmate ze dichter bij mijn hoofd kwamen. Dit resulteerde in het feit dat ik mijn gezicht aan het strelen was met lichtgevende puntjes. Dit was heerlijk en ik vermaakte mij met een bos plastic(?) sprietjes. Ik herinner me ook dat ik een paar keer moest lachen en dat ik zei: "Ik vermaak me kostelijk. Om niks, eigenlijk. Wat geweldig." Ik zakte langzaam weg en dacht aan verschrikkelijk diepe dingen. Mijn gedachten hebben altijd de neiging om elke gelegenheid aan te grijpen om het diepe in te duiken. Deze situatie was niet veel anders. Alles waar ik ooit over had gefilosofeerd kwam weer even aan het licht. Elke theorie en elke gedachte kwam weer even naar boven. Ik zal het jullie (en stiekem ook mijzelf) besparen wat het allemaal inhield, maar geloof me. Het ging ver. Het besef van alles wat er is en kon zijn lag op het punt om beseft te worden toen ik tot de conclusie kwam dat het misschien maar beter was dat we niet alles weten. Onze kleine hersentjes zouden het simpelweg niet aankunnen en gek worden.

Een van de gedachtes die wel nieuw was, was de totale inbeelding van de natuur. Ik kon me het zeer dierlijke proces van opgegeten worden en wegrotten voorstellen. Ik was de beweging van een rups die een blaadje aan het verorberen was. Het schrapende gevoel van het bladgroen opeten en naar binnen werken. Dit terwijl ik met mijn hand een van de losgekomen sprietjes van de ufo lamp aan het verorberen was. (Alleen in mijn hand, niet in mijn mond.) Met mijn andere hand was in nog steeds met de sprietjes in mijn gezicht aan het strelen. Althans, dat dacht ik. Toen ik even mijn ogen open deed zag ik dat ik niet met de sprietjes, maar met de plastic "basis" in mijn gezicht zat. Lichtelijk beschamend weliswaar, maar het deed me niks. "Waarom ook niet." zei ik, terwijl ik licht moest grinniken. Ik besloot toch maar op weer even rechtop te gaan zitten. Mijn mede-onderzoeker keek mij vragend aan en ik liet hem zonder iets te zeggen weten dat het goed ging. Hij stak zijn duim op en chillde verder.

Daar zat ik dan. Op de bank. Het sprietje dat ik zojuist aan het verorberen was, was kwijt. Ik meldde dit even en begon te zoeken. Althans. Zoeken. Ik zat op het bed en keek af en toe rond. Dat was het meest intense zoeken wat ik kon doen op het moment. Het was gewoon niet te vinden. Op de grond dacht ik hem te zien liggen en besloot het te pakken. Maar. Het was geen sprietje. Althans, ik had niks in mijn hand. Na nog eens goed te kijken, kwam ik tot de conclusie dat ik overal sprietjes zag liggen. De unieke glinstering van een sprietje dat op de grond lag, bleek ik overal op de grond te zien. Dit resulteerde in een zeer amuserende situatie waarbij ik alles dat in mijn ogen een sprietje was probeerde op te pakken. Zonder succes uiteraard. Ik gaf het op. Ik was het zat. Tijd om naar buiten te gaan.

Ook voor mij was het buiten magisch en verfrissend. Over het avontuur buiten heb ik weinig te vertellen om eerlijk te zijn. Dit was al met al het recht toe recht aan trippen op paddo's scenario. Surrealistische aanzichten en boomsilhouetten achter bomen die anders bewogen dan de boom zelf. Paars en groene aura's en een boom met een naam, een persoonlijkheid en een leven, waarvan ik het een eer vond om kennis mee te hebben mogen maken. Ik heb zo mijn momentjes stilstaan gepakt om te genieten van het geheel en ik heb gelachen om de absurditeit van het moment.

Eenmaal thuis aangekomen, na een lange wandeling, was ik eigenlijk best moe. We besloten te gaan slapen en het de dag erna nog eens goed na te bespreken. Het in slaap vallen ging best goed, al moet ik zeggen dat de verdraaide gedachtes nog wel hun aanwezigheid lieten merken.

Al met al was het weer een hele ervaring. Voor zowel mijn mede-onderzoeker als voor mij.

Wederom bedankt voor het lezen. Sorry voor de enorme lap tekst. Ik hoop dat het vermakelijk was, in - misschien - tegenstelling tot mijn andere, wat drogere, tripreports en dat het een beetje te lezen was.

Groet,

Monologic

edit: Wat verduidelijking van het een en ander.
edit: Typo's gefixt.
Laatst bijgewerkt door Monologic op zo apr 27, 2014 7:45 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
The gods know what you've done..
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: Paddo's (Golden Teacher x Cambodia): Zelf gegroeid

Berichtdoor GaiaNyx » zo apr 27, 2014 2:42 pm

Prachtig tripreport!
Ik vind het een van de leukste tripreports die ik heb gelezen! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

En wow 500g van de eerste flush is echt extreem veel! Had je een grote kit?
Done: weed, alcohol, nicotine, caffeine, XTC, MDMA, speed, coke, crack, morfine, salvia, truffels, LSA, GHB, yaba, 2cb, 4fa, lachgas, poppers, MXE, Al-LAD

To do: LSD, DMT, 4aco dmt, ketamine
GaiaNyx
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Monologic » zo apr 27, 2014 2:45 pm

Lieke schreef:Prachtig tripreport!
Ik vind het een van de leukste tripreports die ik heb gelezen! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad.

En wow 500g van de eerste flush is echt extreem veel! Had je een grote kit?

Bedankt! Het was zeker erg leuk. :) En sorry, het was niet van de eerste flush alleen. Het is een geschatte hoeveelheid van drie keer. Het zou misschien nog wel meer kunnen zijn. Ik zal het even aanpassen. :P Het was een ready to grow kit. Geen idee of deze groot zijn of niet. :)
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor goejezuen » ma jul 07, 2014 10:21 pm

zeer nice, en kan je zon growkit meerdere keren gebruiken dan? en hoelang kunne gedroogde paddos goed blijven heel lang toch ? :kleuter:
goejezuen
Belezen Gebruiker

Berichtdoor Monologic » do jul 10, 2014 11:48 am

goejezuen schreef:zeer nice, en kan je zon growkit meerdere keren gebruiken dan? en hoelang kunne gedroogde paddos goed blijven heel lang toch ? :kleuter:

Thanks! Met die growkit heb ik denk ik 4 ladingen paddo's volgroeid gekregen. De paddo's kun je redelijk lang bewaren, maar zullen uiteindelijk wel wat kracht verliezen. :)
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Oblivion95 » do jul 10, 2014 1:34 pm

De letters, cijfers en symbolen op alle toetsen waren vervangen door pijltjes. Deze pijltjes draaiden allemaal rond. Met de klok mee, dan weer tegen de klok in, snel, langzaam. Alle toetsen veranderden steeds van grootte en de pijltjes veranderden van kleur.

Dit soort duidelijke omschrijvingen van visuals vind ik fantastisch om te lezen omdat je het dan goed kan voorstellen. Mooi report!
Oblivion95
Experimenterende Gebruiker

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica