Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Testrun 4-HO-DET [26mg oraal]

Voor al je psychedelische avonturen.

Testrun 4-HO-DET [26mg oraal]

Berichtdoor Jmths » wo jul 22, 2020 3:05 pm



Algemene Informatie
Wat
T0:00, 12:00 - +26mg 4-HO-DET oraal
Idem voor gezelschap miss 'A'.

Algemene Informatie
Spoiler! :
Wie
Man
83kg
1.81m

Setting
Vrijdag de 13e (2019), een fijn nazomer dagje op de Posbank van het Veluwezoom. Er was deze dag regen voorspeld maar niets minder bleek waar nadat eenmaal de zon was opgekomen. Flarden wolken dreven nog rond na de regenbui van middernacht tot aan de vroege uurtjes welke na verloop van de dag wat afnamen waarop af en aan in licht toenemende mate de zon doorbrak.

We bevonden ons op een van de bekendste Nederlandse wandelroutes die uitlopen vanaf het Veluwezoom bezoekerscentrum en waarvan de route ruim een maand eerder nog in het NOS nieuws voorbij kwam vanwege de fel paarse heide die op dat moment nog in bloei stond.

Deze dag werd ik vergezeld door niemand anders dan miss ’A’. Een sympathiek wezen dat mij vrij willekeurig was komen aanwaaien. Een leuke aanvulling op het verhaal.

Wat is 4-HO-DET
4-Hydroxy-N,N-diethyltryptamine beter bekend als 4-HO-DET maar ook als Ethocin is een psychedelica die valt in de categorie tryptamines. 4-HO-DET staat vooral bekend als analoog op Psilocine ook wel bekend onder de naam 4-Hydroxy-Dimethyltryptamine, of in het kort 4-HO-DMT.

Ten opzichte van 4-HO-DMT (Psilocine) heeft 4-HO-DET twee ethylgroepen aan de ‘staart’ / het N atoom van de molecuul geplakt waar 4-HO-DMT (Psilocine) twee methylgroepen aan de ‘staart’ / het N atoom van de molecuul geplakt heeft zitten. Dit vertaalt zich in een verschil van 2 H (waterstof)- en 4 C (koolstof) atomen ten opzichte van 4-HO-DMT (Psilocine).

Zoals sommigen weten staat Psilocine / 4-HO-DMT weer analoog op het in het lichaam natuurlijk voorkomende Serotonine / 5-Hydroxytryptamine, of in het kort 5-HO-Tryptamine. Analoog op zowel Serotonine / 5-HO-Tryptamine als op Psilocine / 4-HO-Dimethyl-Tryptamine staat op zijn beurt 5-HO-Dimethyl-Tryptamine.

Ook wel bekend als Bufotenine, het psychoactief hoofdbestanddeel van het door Centraal- en Zuid-Amerikaanse inheemse stammen gebruikte psychoactief snuifmiddel 'Yopo'. Ofwel Serotonine met twee methylgroepen aan de staart. Het analoog op Methamfetamine wanneer men serotonine vergelijkt ten opzichte van phenethylamine.

Een interessante vraag zou dus wezen, wat voor psychoactief effect faciliteert Serotonine met twee Ethylgroepen aan de staart / aan de N atoom positie? Dan krijg je namelijk dus weer 5-HO-Diethyltryptamine wat weer analoog staat op het psychoactief vandaag besproken namelijk, 4-HO-DET.

Een reeds meer bekende tryptamine analoog die vrij brede populariteit lijkt te genieten is 4-HO-MET, ofwel 4-Hydroxy-methylethyltryptamine. Deze ligt dus qua staart structuur tussen Psilocine / 4-HO-DMT en 4-HO-DET in waar 4-HO-MET 1 methyl en 1 ethylgroep aan de staart heeft zitten.

Van de 4-HO-MET effecten wordt wel eens gezegd dat deze fysiek en mentaal net iets meer vriendelijk zijn dan de effecten die sommigen associëren met de effecten van Psilocine. Nu is het vervangen van methylgroepen met ethylgroepen beter bekend en bestudeerd onder phenethylamines welke op breed vlak weer analogie vertonen met tryptamines en een combinatie van zich grofweg vertaalt naar Lysergamides. Een vrij platte analogie natuurlijk maar het geeft wel makkelijk vermaak voor de fantasie.

Om voort te bouwen op deze wat platte analogie kan er gekeken worden naar het vervangen van methylgroepen door ethylgroepen aan de staart van phenethylamines bij het N atoom. Binnen deze categorie is namelijk bekend dat het vervangen van methylgroepen met ethylgroepen tendens vertoont naar een sterkere serotonine receptor bindingsaffiniteit en de tendens heeft om cardiovasculaire bijwerkingen op gebied van noradrenaline en (wellicht) 5HT2B receptor affiniteit te verlagen.

Als men aan 4-HO-DET denkt ten opzichte van Psilocine zou men dus haast denken aan een variant hierop met sterkere serotonine receptor binding en lagere cardiovasculariteit. Wat zeer bijzonder zou wezen aangezien ons geliefde Psilocine wat ook wel geassocieerd wordt met Psilocybine bevattende paddenstoelen al vrij populair is om zijn opmerkelijke psychoactieve effecten en relatief lage lichaamsbelastende eigenschappen..

Dit alles klinkt haast te mooi om waar te zijn zullen sommigen wellicht al denken en dat is ook vaak het geval. Doordat 4-HO-DET iets meer afwijkt van het meer lichaamseigen Serotonine met extra aanbouw aan de staart(en) zou je haast denken dat het lichaam hier paradoxaal tegelijkertijd afstotend naar werkt. Je hoort ondertussen kamp organisch dan ook al lichtjes 'boe' roepen.

In het Psychonautwiki gedeelte subjectieve effecten wordt 4-HO-DET in vergelijking met 4-HO-DMT en 4-ACO-DMT omschreven als soortgelijk qua visuele, fysieke en mentale effecten met wellicht een iets langere duratie en minder aanwezige fysieke effecten. Persoonlijk kreeg ik de indruk dat 4-HO-DMT net iets meer potent was in gewicht wat de iets langere duratie van 4-HO-DET vergeleken met 4-HO-DMT (Psilocine) ook zou kunnen verklaren. Wat betreft fysieke aanwezigheid ben ik er nog niet helemaal uit al zijn 4-HO-MET en 4-ACO-DMT ook niet geheel zonder als je het mij vraagt.

De mentale en visuele (subjectieve) effecten van 4-HO-DET worden in vergelijking ook omschreven als meer synthetisch en algoritmisch op Psychonautwiki. Hier op afgaand is 4-HO-DET wellicht een tryptamine met een hoge affiniteit met mensen werkzaam in de ICT sector. ;)

Dat gezegd hebbende is 4-HO-DMT nog een zeer niché psychedelica waarover nog maar weinig met zekerheid gezegd kan worden. En speculeren over mogelijke psychedelische effecten kan ook zelfbevestigende verwachtingen creëren. De mentale en visuele intensiteit van 4-HO-DET lijkt in ieder geval niet onder te doen aan die van vergelijkbare tryptamines.

Op dit moment zullen sommigen zich wellicht ook plots realiseren dat Psilocine net als Serotonine niet tot nauwelijks oraal actief is. Waar 4-HO-MET en 4-HO-DET dat wel zijn. Voor de psychoactieve effecten veroorzaakt door Psilocine benodigd men (hoogstwaarschijnlijk) de Psilocybine of of 4-AcO-DMT precursor. Wat suggereert dat 4-HO-DET een relatief stabiele molecuulstructuur heeft. Wat op zijn beurt wellicht de net iets langere duratie en nasleep van effecten eveneens kan verklaren, dit zou ook een iets stabieler plateau van effecten kunnen suggereren.

Afgaand op de voorgaande informatie rust ons allen uiteraard dan ook nog maar 1 vraag: "Was 2019 het jaar van UFO disclosure? Wellicht kan 4-HO-DET ons hier het antwoord op geven. :mrgreen:

Het Rapportje
Spoiler! :
Het is maandag, de leukste dag van de week, deze maandag ben ik namelijk vrij en heb ik volledig voor mijzelf. Het zijn zulk soort zorgeloze dagen die ik nog wel eens wil inplannen voor nieuwe ervaringen.

De categorie tryptamines heb ik zover relatief iets minder grondig verkend dan zijn tegenhanger, namelijk de psychedelische phenethylamines. Waar de psychedelische phenethylamines zich nog enigszins weten te lenen op sociaal vlak vereisen de tryptamines toch wel iets vaker dat degene die de effecten ondervindt er even goed voor gaat zitten.

Persoonlijk trip ik niet zo vaak solo op 5HT2A agonisten, deze keer werd ik dan ook vergezeld door mede proefkonijn, lieftallige assistente en vriendin 'A'. Rond 10:30 zou ik ergens bij de jongedame de trein in stappen maar omdat de deuren van de trein niet meer dicht wouden liep deze zo'n 45 minuten vertraging op. Er was voor deze dag enige regen voorspeld maar de regenwolken waren blijkbaar al voor het opkomen van de zon voorbij getrokken. We hadden de meevaller dat nadat 's middags rond 13:00 de laatste wolken zo goed als waren weggetrokken we vergezeld werden door een zonnetje waar je u tegen zegt.

Ergens na 11:00 stap ik bij 'A' de trein in. Ik was voor die dag al vastberaden om de 4-HO-DET uit te proberen waar ik toch wel aardig nieuwsgierig naar was geworden. Om eerlijk te zijn was ik vooral nieuwsgierig afgaand op de molecuulstructuur wat ik in algemene informatie heb toegelicht. 'A' had vrij spontaan aangeboden om langs te komen om samen de 4-HO-DET uit te proberen wat mij als een vermakelijk idee klonk.

We hadden in het verleden al wel eens sporadisch wat contact gehad maar we hadden zogezegd geen dagelijks contact en we hadden ook nog niet zozeer samen getript in het verleden. Het werd een dagje met een nieuw stofje, met een relatief nieuw persoon in een relatief nieuwe omgeving. Mijn ervaring in het verleden was ook wel dat je mensen vaak toch wel (soms pijnlijk) snel leert kennen wanneer je meer bewust samen tript. Lang verhaal kort, ik vond het wel een spannende dag. Spanning die ik ook wel een beetje merkte toen ik de treincoupé binnen wandelde.

Ik had bepaalde aspecten van de dag aardig gepland. De wandelroute had ik al eens gelopen wat ik voor mij hield naar ‘A’ om het geheel nog wat avontuurlijker te maken. Ik had twee schattige maat ‘4’ capsules 4-HO-DET afgewogen wat een niet al te belachelijke intensiteit zou moeten teweeg brengen. In theorie afgaand op de beschikbare informatie zou het (overwegend) letterlijk en figuurlijk wel recht moeten lopen.

Een paar treinhaltes later rond 11:45 stappen we uit de trein en niet veel later staan we voor het Veluwezoom bezoekerscentrum. Normaal is het er aardig druk maar de maandag morgen lijkt (op dat moment nog) zelfs de meer fanatieke oudjes af te schrikken.

12:00, T0:00 - +26mg 4-HO-DET
Eigenlijk 12:04 maar ik ben te autistisch om het aan te passen.
We staan bij het beginpunt van de wandelroute onder een paar grote oude bomen. Ik pak de twee voorbereidde schattige (maat 4) capsules en een bidon met water er bij. Ik had lange tijd maat 4 capsules die half roze en half transparant doorschijnend waren maar deze geheel transparant doorschijnende maat 4 capsules waren alsnog wel schattig.

Het 4-HO-DET fumerate poeder afkomstig van de voormalig zuiderburen (en dus vanzelfsprekend van goede kwaliteit) oogt licht gelig en doet wat denken aan het maispoeder dat wordt gebruikt voor bouillonpoeder zonder gist.

Eenmaal op de wandelroute in het bos valt al snel enige anticipatie spanning van mij af. We kletsen een beetje bij over de afgelopen tijd terwijl we het opkomen van de 4-HO-DET afwachten. Babbelen met A verloopt altijd wel, lekker open minded persoon en één van die zeldzame figuren die aandachtig luistert.

12:30, T0:30 - Mijn gezelschap ‘A’ vertelt na een klein half uur al wel wat effecten te merken. Mijn eerste associatie is de gemiddelde persoon die vol spanning afwacht wanneer het MDMA pilletje zal inslaan, ik reageer dan ook lekker kritisch analytisch: “Nou, zodra je de effecten daadwerkelijk merkt zul je er wel zeker van zijn hóór”. In eerste instantie ging ik er dan ook vanuit dat het zo’n 45 minuten zou duren voordat de opkomst goed merkbaar zou wezen, mijn gezelschap was zich waarschijnlijk dingen aan het verbeelden.

Mijn vrolijk gezelschap had echter blijkbaar de pech dat ze met een pessimist ging trippen. Volgens het notitieboekje ongeveer 5 minuten later na de opmerking van ‘A’ voel ik mij plots ook vrij ongemakkelijk, licht misselijk en dacht ik bij mijzelf ‘dit stofje zal waarschijnlijk ieder moment wel goed inslaan’.

In tegenstelling tot mijn gezelschap had ik het geluk dat op het moment van inslaan ik mij net bovenop de berg, uitkijkpunt en de eerste ingecalculeerd pitstop bevond waar we even konden neer ploffen tijdens de opkomst. En dat bleek achteraf toch ook wel nodig.

Iets verwijderd van het wandelpad tussen de ondertussen wat half verdorde heideplantjes op wat zand leg ik wat onhandig een kleedje uit. Het zou vervolgens ruim anderhalf uur duren voordat we weer met veel moeite overeind komen en onze wandeling vervolgen. Maar voor zover mogelijk lagen we gelukkig goed.

12:45, T0:45 - Bwam! leest mijn live notitie.
Waar we 10-15 minuten eerder al werden ingeleid door lichtelijke misselijkheid weet ik op dit moment met veel moeite nog deze 5 letters op te schrijven. Nu mag ik het notitieboekje ook wel weer even aan de kant leggen denk ik bij mijzelf. Drie kwartier na inname lijken de effecten van de 4-HO-DET sterk op te komen en hun piek te naderen.

13:30, T1:30 -Terwijl we aardig aan het opstijgen zijn op het uitkijkpunt tussen de heideplantjes is met het doorbreken van de zon ook de trein aan senioren die de wandelroute bewandelen op gang gekomen. Om de 15-25 minuten komt er een nieuw groepje mensen aan slenteren vaak om even een broodje te en vervolgens hun wandeling weer te vervolgen. Ik hoor op de achtergrond verschillende gesprekken voorbij komen en ik schiet regelmatig in de lach om de banale gesprekken van de doordeweekse dag. Een voorbijkomende opmerking die mij nog bijstaat van die dag is: “Als je er bij gaat liggen kom je niet meer overeind.” Het zonnetje was dan ook vrij heerlijk die dag.

Waar ik voor het tripje aan al speculeerde over een tryptamine met relatief weinig lichaamsbelasting en een gemiddelde intensiteit tripje met wat subtiel merkbare open eye visuals viel dit toch een beetje tegen. De (5HT2C) misselijkheid waar tryptamines toch wel een beetje om bekend staan was zeker wel aanwezig. Een gevoel van neiging tot braken was merkbaar op de achtergrond maar dit gevoel bleef een beetje irritant aanwezig op de achtergrond tijdens de opkomst en piek van effecten.

En tegen mijn verwachting in was er toch ook wel wat lichaamsbelasting merkbaar. Ik had hierbij dus ook de potentie in gewicht waarschijnlijk iets onderschat dus ik durf niet te zeggen hoe de lichaamsbelasting zich verhoudt ten opzichte van psychoactieve effecten. De set en setting kan hier ook een kleine invloed op hebben gehad, het was zogezegd geen tripje vanuit huis in de zetel.

Ik had het nog met ‘A’ over de discrepantie in verwachte lichaamsbelasting, haar was het toch ook al wel opgevallen. Het feit dat we anderhalf uur toch wel aardig plat lagen en bij vertrek nog niet helemaal soepel liepen leek dit ook wel enigszins te bevestigen.

Mijn conclusie op dat gesprek was een beetje dat psychedelica niet altijd enkel euforie en prettig zijn ondanks het positieve imago dat ze genieten. De opkomst van psychedelica in ieder geval, is nou eenmaal vaak wel wat onprettig. Ik vind het vaak ook wat apart hoe mensen mentale en fysieke stimulatie als strikt gescheiden zien. Na alle verschillende drugs die ik heb weggewerkt merk ik zelfs als ik een pil geteste MDMA neem nog altijd wel spanning in aanloop van de inslag van effecten. 4-AcO-DET is ook eenmaal een nieuw stofje en psychedelica hebben tegelijkertijd ook wel wel het effect dat ze reeds aanwezige angst voor het onbekende willen uitvergroten.

De laatste keer psychedelica was die dag ook alweer lang geleden voor mij simpelweg omdat er twee jaar lang de ruimte niet voor was geweest. Ik werd nog een beetje soppig om mn vorige tripmaatje die er niet meer is waarop ‘A’ reageerde “En nu zit je met mij opgescheept.” De grapjas. Het gebruik van psychedelica blijft toch wel een delicate aangelegenheid en ik denk niet dat ik mij beter gezelschap had kunnen wensen die dag.

Ik kijk over de met heide begroeide heuvelruggen uit die naar zeggen het resultaat zijn van de ijstijd. Mijn visueel beeld golft, kleuren zijn intenser licht leunend naar paars en lijkt enigszins opzij te leunen. Alsof ik naar een retro beeldscherm kijk dat bugged na een klap op de zijkant.

Op een centrale heuvelrug in de verte zie ik witte stipjes dwarrelen waarvan ik op dat moment denk dat ik ze hallucineer. Wanneer er een half uur later schapen aan ons voorbij lopen besef ik mij dat deze wel eens echt geweest konden wezen. Op de pschonautwiki staat vermeld dat 4-HO-DET meer synthetische en algoritmische visuals lijkt te produceren vergeleken met 4-AcO-DMT en alhoewel verwachtingsbias een rol kan spelen kan ik wel begrijpen waarom mensen deze indruk lijken te hebben van 4-HO-DET.

14:15, T2:15 - In het verleden had ik wel een getript op 25mg 4-AcO-DMT en 25mg 4-HO-MET, zeer vergelijkbare substanties in dezelfde categorie. In mijn herinneringen hebben deze twee substanties mij niet zo hard gevloerd als dat 4-HO-DET dat had gedaan. Ook had ik de indruk dat de 4-HO-DET op eenzelfde dosering meer sterke psychedelische effecten teweeg brengt dan 4-AcO-DMT en 4-HO-MET. Mijn initiële verwachting was dat 4-AcO-DMT en 4-HO-MET even potent in gewicht zouden wezen maar afgaand op deze ervaring zou 4-HO-DET wellicht pakweg grofweg 20% meer potent in gewicht kunnen wezen. Hierbij moet natuurlijk wel vermeld worden dat subjectieve inschattingen naar de intensiteit van psychedelica zeer lastig zijn al dan niet onmogelijk zijn maar om enigszins referentiekader te bieden rondom wat mensen ongeveer kunnen verwachten van deze psychedelica in vergelijking met soortgelijke substanties.

Na anderhalf uur tussen de heideplantjes en het zand op een kleedje te hebben gelegen wordt er met veel gepuf toch maar voor gekozen om de wandeling voort te zetten. In een wat verwilderde en verwarde staat vervolgen we de wandeling naar het volgende uitkijkpunt.

14:30, T2:30 - Met veel moeite komen we ongeveer een kilometer verderop aan bij het volgende uitkijkpunt en plaatsen we ons op een bankje dat slechts een plank heeft om op te gaan zitten. Hier is het tenminste wat rustiger en de energie om nog veel verder te wandelen is ver te zoeken. Terwijl we op het bankje zitten denk ik vervormde stemmen vanuit de vallei te horen. Na ongeveer 10 minuten buig ik voorover en zie ik voorbij 'A' in de verte nog twee mensen zitten op een ander bankje. Een van deze twee personen op het bankje in de verte heeft een spraakbeperking en loopt uitvoerig in tongen te praten. Ik merk dit op naar mijn gezelschap welke reageert dat er blijkbaar inderdaad toch geen stemmen vanuit de vallei tot ons komen, had maar zo gekund. De slechts 26mg 4-HO-DET leek dus aardig zijn werk te doen.

15:30, T3:30 - Na ongeveer een uur nog een beetje op dit bankje en een volgend bankje te hebben gezeten besluiten we toch weer om iets verder te wandelen. Het is maar goed dat ik de route stiekem toch al eens eerder bewandeld had, anders zouden we wel eens verdwaald geraakt kunnen zijn die dag. Al wandelend begint het mij weer langzaam te dagen waar we ons bevinden en welke richting we op moeten. Door de psychedelica slaat toch enigszins de angst er in of we wel weer op tijd thuis komen omdat het besef van tijd en locatie volledig in de war in geholpen.

17:00, T5:00 - Vrij plots bevinden we ons ineens nabij het einde van de wandelroute ondanks dat we ons nog niet helemaal nuchter voelen. We besluiten dan ook maar om ergens een kleedje neer te leggen verscholen in een bosrand nabij met wat uitzicht over wat weilanden. We praten nog wat over de verschillende persoonlijkheden die mestkevers kunnen hebben en 'A' verteld over de verschillende personen die ze ooit eens heeft ontmoet bij ceremonies. Op dit moment komen we er ook achter dat we nog het een en ander aan eten mee hebben in de rugzak en besluiten er maar meteen een picknick van te maken.

18:00, T6:00 - We hadden wat gehoopt rond avondeten weer thuis te wezen en hier de dag zoals gewoonlijk voort te zetten. Omdat 'A' en ik ons toch nog niet helemaal helder voelen besluiten we bij een verlaten restaurant te gaan zitten die deze dag toevallig gesloten is om nog wat verder te nuchteren.

19:00, T7:00 -Ik had een berichtje ontvangen met de vraag of ik nog worst wou kopen bij de supermarkt. Ik had de vriendin echter niet verteld dat ik die dag had besloten om te gaan trippen met een willekeurige jongedame. Iets abrupt neem ik dan ook vervolgens afscheid van 'A' om nog even snel in lichte verwarde staat snertworst bij de supermarkt te kopen.

20:00, T8:00 - Rond deze tijd kom ik weer thuis aan, de vriendin merkt nog dat ik andere worst had gekocht had verwacht maar het leek naar haar dag werk verder niet in de verbeelding te kunnen schieten wat ik die dag allemaal zoal zou hebben kunnen uitgespookt.

23:00, T11:00 - Rond deze tijd lig ik in bed en val ik vredig in slaap, ik lijk terug baseline te wezen en de effecten van de 4-HO-DET lijken vrijwel volledig te zijn uitgewerkt.

Conclusie
Spoiler! :
De 4-HO-DET was een stuk potenter in gewicht dan verwacht en had ook een langere duratie dan verwacht die relatief ook iets langer leek te duren dan verwacht. Het plateau van effecten was dan ook iets stabieler dan ik van andere tryptamines gewend ben.

De effecten van de 4-HO-DET leken niet onder te doen aan die van vergelijkbare Tryptamines maar zal deze onder een bepaalde doelgroep waarschijnlijk minder populair wezen vanwege een meer synthetisch imago en een minder grote waarschijnlijkheid om van nature in de natuur voor te komen. Voor de technici en ICTers met een affiniteit voor stevige tryptamines kan 4-HO-DET echter zeker een interessante optie wezen. Aan psychedelisch geweld leek deze in ieder geval niet onder te doen aan meer traditionele tryptamines.

Absoluut een tryptamine die interessant en de moeite waard kan wezen al zie ik deze minder snel populair worden als mainstream psychedelica. De verwachting dat 4-HO-DET minder fysiek hinderlijk aanwezig zou wezen dan andere tryptamines leek tegen te vallen al is de vraag nog altijd in hoeverre dit zich verhoud tot de psychedelische effecten die deze faciliteert.

Dat vat deze RC tryptamine denk ik wel aardig samen, dat gezegd hebbende.
Snoep verstandig en have fun. :wave:
Laatst bijgewerkt door Jmths op zo aug 16, 2020 10:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun 4-HO-DET [26mg oraal]

Berichtdoor NiandraLades » vr jul 24, 2020 3:59 pm

Die goeie ouwe tijd... toen het leven nog ongecompliceerd was
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Testrun 4-HO-DET [26mg oraal]

Berichtdoor Jmths » di jul 28, 2020 10:04 am

NiandraLades schreef:Die goeie ouwe tijd... toen het leven nog ongecompliceerd was

Soms wou ik dat ik de tijd en energie had voor een gecompliceerd leven.

Komt vanzelf wel weer.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner