Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4-FA, topic as we go

Voor tripreports over stimulerende stoffen.

4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » vr jul 06, 2012 2:44 pm

14:00
POST! Heerlijk, 2,5 gram 4-FA binnen.

14:15
Kappen, 1,25gr verdeelt over 10 +- gelijke lijntjes

14:20
Twee keer half lijntje naar binnen gewerkt.
Eerste halve na 2/3e gestopt, hurts like hell.
Even vermannen, er overheen zetten, en de rest weggewerkt.

14:35
Bedenk me dat het wel leuk is om een logboek bij te houden van m'n 1e keer.
Mijn neus protesteerd. Gelijk een loopneus, dus blijf m'n neus ophalen als een malle. Proef een beetje de smaak van speed bovenin waar je keel in verbinding staat met je neus. Vond het met amfetamine altijd lekker om op dat moment een sigaret te roken, dus dat ga ik nu doen.

14:45
Voel me nu best wel fijn. Merk de eerste effecten, begin vrij actief te worden, heb zin om te praten, begin veel te lezen op het forum en ben inmiddels ook maar op de tinychat gaan zitten waar nu helaas nog niemand is. Tijd om een potje te gamen, daar heb ik nu wel zin in :love:

15:00 De zweethandjes, scherpheid, it's all here now :) Full effect is heerlijk. Hoofdhuid begint wat te tintelen, wat 'apart' gevoel in de vingers, I'm good :woeh:

15:10 begin nu ook te merken dat ik redelijk wat mn wangen naar binnen trek om erop te zuigen. Kan me voorstellen dat je bij hogere doseringen enigsinds op je wangen begint te bijten?
de LOVE knalt er nu ook in, begin nu echt top actief te worden, ik reken er op dat dit de piek is, lekkerrrrrrrrr :rock:

15:20 ainsley loopt me op te stoken nog 100mg te nemen, maar ik trap daar lekker nog niet in ! :lol:

15:37 Wauw net even een stukje gelopen door het huis, feels awesome :) Feets like to move, body feels nimble :love:

15:54 Besloten +-40mg bij te nemen want ik ga zo lekker. Moest tijdens het ophalen gebruik maken van de facilitaire voorzieningen in dit huis, maar m'n geslachtsdeel is sterk gekrompen. Richten was nogal moeilijk, helft ging ernaast :( Note to self: NEXT TIME: SIT THE FUCK DOWN

16:15 Ga nu echt goed hard :rock: voelt wel ongeveer als de limiet van een chille dosis, dus bijpakken is er vanaf nu niet meer bij. Zweet neemt m'n lichaam over, alsmede chille vibes van de amfetamine en ik hou van jullie allemaal door de mdma-like love :love: Had ik dit stofje al aangeraden? If not, Bij deze. :woeh:

16:22 omdat ik nu toch heerlijk aan het pieken ben maar even m'n oogjes gecheckt en tot mijn vrolijke blijdschap zien ze er compleet normaal uit. (nb. voor mijn waarneming in ieder geval) Heb nu ook een beetje de 'flashes' die ik normaal heb bij de inslag van mdma :love:

16:40 KIPPENVEL. constant. & Loving it. Gezelligheid op de tinychat ook aangezien het steeds drukker wordt :love:

17:00 De top is eraf, merkt van mezelf dat ik iets "stabieler" wordt en ook wat rustiger in m'n hoofd :) Tijd voor een beker water dacht ik zo maar even :)

17:20 jazeker, ik zit nu zeker in de stabiele fase. Voel me chill, af en toe een rilling op m'n kruin, in m'n voeten of in m'n handen. Ben benieuwd hoe lang dit aanhoud, ik hoop laaaaaang :woeh:

18:38 voelde me relaxed, maar merkte dat het steeds minder werd dus heb nog eens +-25mg bijgenomen. :rock: de rest maar gelijk goed opgeborgen voor ik in de verleiding kom nogmaals meer te pakken :oops:

19:10 ik ben heerlijk aan het chillen, tintelingen in m'n lichaam nemen af, merkte met traplopen wel dat m'n benen als halve betonpalen aanvoelen (zwaar) maar bij normaal gelijkvloers wandelen heb ik er compleet geen last van.

Dit is voorlopig even laatste update, krijg zo vrienden over de vloer dus zal dan amper/niet meer reageren. Uiteraard laat ik vannacht nog even weten hoe de rest van de avond/nacht verliep en hoe het ging met slapen.

I FOUND MY NEW FAVORITE DRUG :love:

05:34, lijkt nog steeds het ideale goedje. Geen drang om gekke fratsen uit te halen en toch de hele avond leip veel energie gehad. Denk dat het nu wel tijd is om m'n jointje te nuttigen, heb het gevoel dat ik anders nooit slaap :)

10:20
Weer wakker, weinig geslapen dus en ik gok dat dat komt omdat de wiet is uitgewerkt. Voel me redelijk fit, klein beetje hoofdpijn maar dat was natuurlijk ook wel een beetje te verwachten aangezien er ook nog wat alcohol is genuttigd gister.

Al met al, leuke dag/nacht gehad

*edit later nog*
- Neemt inderdaad ook volledig de eetlust weg.
- ICM lenzen voelden m'n lenzen bij de volgende dag indoen alsof ze met spierpijnzalf waren ingesmeerd (het type waarvan je huid klam/koud gaat aanvoelen, dat voelde ik nu in m'n ogen)
- Van alcohol en/of blowen voel je amper tot niks.
- Bijpakken werkt minder goed als in 1x volle mep, echter komen er dan ook meer de vervelende werkingen als bijv een wat opgejaagder gevoel, af en toe spontane jeuk op je lichaam tevoorschijn.

Ps. Did I say it burns like hell?
Laatst bijgewerkt door 1percent op wo jul 11, 2012 9:56 pm, in totaal 13 keer bewerkt.
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Ainsley Harriot » vr jul 06, 2012 3:07 pm

Volg 't. :smokin:
Avatar gebruiker
Ainsley Harriot
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 70
Geregistreerd: di jun 12, 2012 2:06 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Dreuge » vr jul 06, 2012 3:18 pm

nu krijg ik ook zin.. wil je me pben waar je het hebt besteld?
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » vr jul 06, 2012 3:28 pm

Dreuge schreef:nu krijg ik ook zin.. wil je me pben waar je het hebt besteld?


deune.
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor pillenvreter » vr jul 06, 2012 4:01 pm

mij ook een pm aub.
Done: XTC, Speed, Coke, Truffels, Lachgas, GHB, Keta, 4-FMP, Nicotine en Alcohol

To do: meer van het bovenstaande :kleuter:
pillenvreter
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: do jun 02, 2011 11:06 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » vr jul 06, 2012 4:16 pm

pillenvreter schreef:mij ook een pm aub.


You've got mail ! :love:
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Saikedellik » vr jul 06, 2012 4:16 pm

Leuk man zo live :) Have fun en geniet ervan!
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » vr jul 06, 2012 4:20 pm

Saikedellik schreef:Leuk man zo live :) Have fun en geniet ervan!



thank you is heerlijk genieten zo :) + live & op tinychat heb je nog een beetje aanspraak haha dat is ook wel genieten :)
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Stefaan » vr jul 06, 2012 5:30 pm

Drug-induced social interaction. 8-) Altijd lekker. :P Reken er maar op dat slapen vannacht lastig wordt. Leuk dat het zo goed bevallen is. 8-)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » vr jul 06, 2012 5:43 pm

Gman007 schreef:Drug-induced social interaction. 8-) Altijd lekker. :P Reken er maar op dat slapen vannacht lastig wordt. Leuk dat het zo goed bevallen is. 8-)


No problemo, heb alvast 2 joints klaarliggen en daarnaast heb ik morgen niks belangrijks dus geen enkel probleem :hulde:
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Koekwaus » vr jul 06, 2012 7:26 pm

Mooie live-repo! Krijg ook zin in dat spul nou. Die tintelingen/kippenvel zijn heel herkenbaar. Geniet er van!

Mbt het plassen, ik had die shit door me cola heen gegooid kreeg er ook helemaal troebele zeik van, maar daar zal je met snatsen geen last van hebben denk ik. Als het wel zo is hoor ik het graag.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor arvie56 » za jul 07, 2012 7:58 pm

Top report, en top dat je het ook gesnoven heb, ik snuif nl ook liever!

ga het volgende week op een feestje maar eens doen.

er ligt sinds vorige week 1 gram van een betrouwbare vendor op me te wachten!!

nogmaals, een top report!! :rock: :hulde: :woeh:
Don't worry(try)to be happy!
Avatar gebruiker
arvie56
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: za jul 07, 2012 7:51 pm
Woonplaats: Katwijk Aan Zee

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor krakophyst » di jul 10, 2012 11:41 pm

Dat kippenvel is inderdaad heerlijk ja! Dit stofje is ook wel een van mijn
favorieten, ook door het gebrek aan enige kater (bij mij dan).
kan er ook meestal wel goed mee slapen eigenlijk.
Mooi report!
4:20 is twee keer per dag!
Avatar gebruiker
krakophyst
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo apr 22, 2012 12:47 am
Woonplaats: Sittard / Utrecht

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Bosmongool » wo jul 11, 2012 5:28 am

Bah, kutreport... Krijg er teveel zin van. ;P
Ik wilde al ergens binnenkort aan de 4fa, maar nu ben ik zeker overtuigd!
Mag ik ook een pb voor de vendor plox? :child:
Avatar gebruiker
Bosmongool
BURÁRUM!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 286
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 3:39 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Bonke » wo jul 11, 2012 12:37 pm

Leuk, report. Ik wil dit ook zeer graag gaan proberen echter heb ik op DefQon me serotonine nog verneukt dus nog eventjes wachten. Een klein puntje voelde al goed aan namelijk :grin:
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » wo jul 11, 2012 8:23 pm

heb dit ook in huis liggen.. word wel moeilijker om er van af te blijven nu. maar moet nog even geduld hebben..

*zucht* 3 maanden wachten terwijl je mdma trip tegen viel ;/
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » wo jul 11, 2012 9:49 pm

-ArKady. schreef:heb dit ook in huis liggen.. word wel moeilijker om er van af te blijven nu. maar moet nog even geduld hebben..

*zucht* 3 maanden wachten terwijl je mdma trip tegen viel ;/



4FA werkt een stuk minder op je serotonine dan mdma dacht ik, lijkt me dan ook niet echt nodig om ook hierbij 3 maanden te wachten? ceteris paribus lijkt me dat hiervoor dan ook minder lang gewacht hoeft te worden.

Weet iemand hier meer over?
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » wo jul 11, 2012 9:54 pm

dat klopt wel, maar na mdma is het verstandig om wel 3 maanden te wachten zodat je serotonine weer op 100% zit.
Ik geloof dat je minstens een maand moet wachten na 4FA voor je weer iets gebruikt dat op je serotonine werkt.

Het gaat hier dus niet om wat ik ga gebruiken, maar wat ik al gebruikt heb (mijn serotonine is al verbruikt)
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor 1percent » wo jul 11, 2012 10:49 pm

-ArKady. schreef:dat klopt wel, maar na mdma is het verstandig om wel 3 maanden te wachten zodat je serotonine weer op 100% zit.
Ik geloof dat je minstens een maand moet wachten na 4FA voor je weer iets gebruikt dat op je serotonine werkt.

Het gaat hier dus niet om wat ik ga gebruiken, maar wat ik al gebruikt heb (mijn serotonine is al verbruikt)



Ah ja ik snap het prncipe, ik zat te denken uit het punt dat er na minder tijd al genoeg serotonine weer is aangemaakt om door de 4FA opgemaakt te worden ;) I was wrong, you were right.
^ don't. Simply don't.
Avatar gebruiker
1percent
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:33 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Stefaan » wo jul 11, 2012 11:25 pm

-ArKady. schreef:dat klopt wel, maar na mdma is het verstandig om wel 3 maanden te wachten zodat je serotonine weer op 100% zit.
Ik geloof dat je minstens een maand moet wachten na 4FA voor je weer iets gebruikt dat op je serotonine werkt.

Het gaat hier dus niet om wat ik ga gebruiken, maar wat ik al gebruikt heb (mijn serotonine is al verbruikt)



Klein detail is volgens mij dat niet je serotonine is verbruikt (vult zich redelijk snel met enkele dagen tot een paar weken weer aan), maar het ook vooral erom gaat dat je receptoren overgestimuleerd zijn en ongevoellig/beschadigt raken, en ze hiervan moeten herstellen. Zo had ik tenminste het idee hoe het zat :beer:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Bosmongool » do jul 12, 2012 1:18 am

Wat Gman zegt. Als je het 'love' gevoel niet helemaal naar de klote wilt helpen (wel naar de klote = hersenbeschadiging) wacht je beter 3 maanden na mdma. Volgens mij is je serotonine alweer grotendeels aangevuld zodra je dip voorbij is?
Avatar gebruiker
Bosmongool
BURÁRUM!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 286
Geregistreerd: zo jan 29, 2012 3:39 am

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Stefaan » do jul 12, 2012 1:30 am

In mijn achterhoofd dacht ik dat het een klein weekje was... daarom zei ik maar een paar dagen tot een paar weken.. You get the idea :P
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » do jul 12, 2012 12:48 pm

Gman007 schreef:
-ArKady. schreef:dat klopt wel, maar na mdma is het verstandig om wel 3 maanden te wachten zodat je serotonine weer op 100% zit.
Ik geloof dat je minstens een maand moet wachten na 4FA voor je weer iets gebruikt dat op je serotonine werkt.

Het gaat hier dus niet om wat ik ga gebruiken, maar wat ik al gebruikt heb (mijn serotonine is al verbruikt)



Klein detail is volgens mij dat niet je serotonine is verbruikt (vult zich redelijk snel met enkele dagen tot een paar weken weer aan), maar het ook vooral erom gaat dat je receptoren overgestimuleerd zijn en ongevoellig/beschadigt raken, en ze hiervan moeten herstellen. Zo had ik tenminste het idee hoe het zat :beer:


ahh ik geloof je gelijk ik ben niet zo'n grote held in hoe dat allemaal werkt.
Maar is het dan nog steeds belangrijk om 3 maanden te wachten na mdma? of voldoet een maand na mdma als je 4FA wilt nemen?
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » do jul 12, 2012 12:50 pm

was er ook niet iets van dat 95% na een week was herstelt en dat je de volledige 3 maanden moet wachten voor 100%?
meende ik ergens gelezen te hebben
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Dreuge » do jul 12, 2012 12:51 pm

-ArKady. schreef:was er ook niet iets van dat 95% na een week was herstelt en dat je de volledige 3 maanden moet wachten voor 100%?
meende ik ergens gelezen te hebben



was onzin volgens mij
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Stefaan » vr jul 13, 2012 5:21 pm

Dreuge schreef:
-ArKady. schreef:was er ook niet iets van dat 95% na een week was herstelt en dat je de volledige 3 maanden moet wachten voor 100%?
meende ik ergens gelezen te hebben



was onzin volgens mij



Niet helemaal onzin.. Ligt er een beetje aan vanuit welke hoek je het bekijkt, want er worden meerdere 'soorten' schade aangericht en voorraden uitgeput.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » vr jul 13, 2012 8:04 pm

gman hoe zit het dan?
als je mdma gebruikt hebt en dan 4FA wil doen, moet je er dan minstens 1 of gewoon de 3 maanden tussen laten?
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Stefaan » vr jul 13, 2012 10:54 pm

Laat ik voorop stellen dat ik geen neurobioloog ben, maar oke.. Je serotonine voorraad wordt voor zover ik weet bij mdma al redelijk snel aangevuld, bij 4-fmp zal nog korter duren, zeker met gezonde voeding erbij. Maar de schade aan je brein heeft wel tijd nodig om te herstellen, anders stapel je schade op schade op schade. Of dat 1 maand of 3 maanden is bij 4-fmp weet ik niet. :)
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » vr jul 13, 2012 10:57 pm

:#:
Wat een bullshit die die Gman schrijft. Slechte poging om Davinci na te doen en slim te lijken.

De eerste link op Google die geeft gelijk een mooi onderzoek met hersenscans en al weer (bron ABC's ecstasy rising) waarin wordt beschreven dat het 2-3 maanden duurt om weer een normaal functionerend serotoninesysteem te krijgen. Bij zwaar gebruik is dit 6 maanden tot een jaar. Maar die Gman die maakt er weer zijn eigen verhaaltje van zonder uberhaubt 1 link te hebben geopend op google. :#: En het is ook nog eens een raar verhaaltje waar geen touw aan vast te knopen valt. Gewoon bullshit gefreestyled uit de mouw, maar dan niet zoals al die negerrappers doen, maar gewoon slecht :#:
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: 4-FA, topic as we go

Berichtdoor -ArKady. » za jul 14, 2012 2:31 pm

oke bedankt, dan hou ik er voor de zekerheid maar gewoon 3 maanden tussen.
heeft ook geen haast 8-)
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Uppers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner