Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen. Ik ben namelijk nieuw op het forum en het leek me leuk om mijn eerste ervaring hier te delen. Ik ben een jongen van 18 jaar en ik ben een paar maanden terug voor het eerst in aanraking gekomen met XTC.
Het was allemaal op Hard Bass 2013 (2 februari) dat ik voor het eerst een pilletje heb genomen. Het was tevens mijn eerste grote (hardstyle)feest. We gingen heen met z'n zessen. We hadden al ruim van tevoren afgesproken dat we XTC gingen gebruiken. Ik was wel erg zenuwachtig, aangezien ik helemaal niet zo van de drugs ben. Blowen of iets in die richting vind ik ook niet veel aan. Ik heb ook lang zitten twijfelen of ik het wel wilde. Ik heb getwijfeld tot het moment dat we binnen waren en in de zaal stonden.
Maar goed, om een uur 10 kwamen we aan en was het heel gemakkelijk door de beveiliging te komen. Stiekem was ik wel beetje bang om gepakt te worden met die pillen, maar het verliep allemaal heel soepeltjes.
22.30 We kwamen binnen en ik was meteen overweldigd door de grote van de zaal en de hoeveelheid mensen die toen al binnen was. Ik was nog niet klaar met om me heen kijken of de jongens besloten al om meteen te nemen en we hadden verstandig meteen een flesje water gehaald. Ik twijfelde nog maar dacht: ik doe het ook gewoon, ik ga niet als enige nuchter blijven. We begonnen met een halfje (± 100 mg MDMA). De pillen (paarse partyflocks) waren getest rond de 210 mg. Ik had er geen spijt van nadat ik had genomen, maar was wel nog steeds zenuwachtig. De eerste begon het na 20 minuten al te voelen en ik stond nog beetje te wachten, maar het kwam nog niet.
23.00 Bij de opening begon ik wat te voelen en wat ik voelde was op dat moment niet echt prettig. Ik werd heel licht in m'n hoofd en vond het helemaal niks. Ik wist op dat moment niet of ik het eigenlijk wel wilde en kon niet wachten tot het allemaal voorbij was. Eén van mijn vrienden zag dat en begon tegen me te praten. 'Je moet het wel willen! Je moet blij zijn! Iedereen is lief, iedereen is aardig en het is een top feestje! Ga lekker los joh!'
Dit had ik echt even nodig. Nu kon ik er toch niks aan veranderen en kan beter proberen te genieten. Een kwartier later zag ik het licht en kreeg ik het uit het niets heel warm en trok m'n shirt uit. Ik voelde me super en kon maar niet stil blijven staan. Praten ging snel, dansen ging snel, alles ging snel. De lichten waren zo mooi als nooit tevoren en de muziek klonk nog nooit zo mooi. Ik had echt nooit verwacht dat zo'n pilletje zoveel effect kon hebben op je lichaam, maar dat maakte me toen geen reet meer uit. Ik was ontzettend druk met van alles en nog wat en we liepen steeds naar de wc en weer terug. Pissen lukte niet en ik schrok wel een beetje hoe erg het gekrompen was daar beneden De terugweg van de wc naar de zaal was heerlijk. De trap kon me niet lang genoeg zijn. Het gevoel dat mijn benen over die treden zweefden, was echt geweldig.
00.30 De eerste 1,5 uur gingen erg snel en daar kan ik me ook weinig van herinneren. Dat was wel balen, want ik heb in die tijd niet veel van de muziek kunnen genieten. Daarna namen we met z'n allen nog een kwartje, want alles was lekker op dat moment en ik deed lekker met ze mee. Even later kwamen we bekenden tegen en ik was super blij om ze te zien. Ze kregen allemaal een dikke knuffel van me, zoals wel meer mensen trouwens!
01.00 Rond deze tijd kwam ik erachter dat je heerlijke waterijsjes kon halen. Boven kwam ik het liefste meisje ooit tegen . Zij werkte daar. Ik was nog nooit zo verliefd als toen. Ik bleef maar heen en weer lopen om even een praatje met haar te kunnen maken. Ik werd ook weer wat rustiger en heb een tijd op de tribune lekker zitten praten met een aantal bekenden. Dat was wel een fijn rustmomentje.
Rond half 2 hadden we nog een kwartje genomen om het gevoel te verlengen. Toch stond ik nog erg strak. Ik zocht m'n vrienden omdat ik ze kwijt was en had moeite om stil te staan. Omstanders lachte me uit om de rare bek die ik trok! Zelf moest ik toen ook erg lachen. Ook kreeg ik een spacebril aangeboden om even doorheen te kijken. Dat was helemaal gaaf. De kleuren die ik zag waren onwijs fel en intens. Ik deed hem echter wel gauw af, omdat ik er wel snel duizelig van werd.
03.30 Om half 4 heb ik voor het laatst een kwartje genomen, maar daar heb ik bijna niks meer van gemerkt. Ik heb nog een uurtje lekker los kunnen gaan, maar het was toen gauw over met de pret. Vanaf 5 uur waren m'n benen zo moe, dat ik amper nog kon blijven staan. De laatste 1.5 uur heb ik zittend doorgebracht op de tribune.
Toch heb ik er erg van genoten en het was het mooiste feestje ooit. De volgende keer ga ik het wel beter aanpakken door niet meteen te beginnen. Misschien ook een lagere starthoeveelheid, want die 100 mg kwam wel erg hard. Op naar Defqon 1.
Bedankt voor het lezen!