Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Testrun 4-FMA [50mg]

Voor tripreports over stimulerende stoffen.

Testrun 4-FMA [50mg]

Berichtdoor Jmths » vr jul 13, 2018 7:03 pm



Wat
T0:00, 16:30 - +5mg 4-FMA nasaal
T0:15, 16:45 - +10mg 4-FMA nasaal
T0:40, 17:10 - +15mg 4-FMA nasaal
T1:15, 17:45 - +10mg 4-FMA nasaal
T1:30, 18:00 - +5mg 4-FMA nasaal
T1:45, 18:15 - +5mg 4-FMA nasaal
50mg 4-FMA totaal.

Algemene Informatie
Spoiler! :
Wie
Man
1.81m
82kg

Setting
Thuis in mijn appartementje kleine dame in de ruimte hiernaast. Beetje rapportje tikken en opruimen. Relatief zonnig dagje 25C in de zomerperiode van juli.

Wat is 4-Fluoromethamphetamine
Methamfetamine met een fluoratoom op de 4 positie. Als ik PNW mag geloven geeft 4-FMA volgens sommigen effecten die ergens tussen 2-FMA en 4-FA in liggen. Klinkt logisch gezien de structurele verhoudingen.

Net als 4-FA beïnvloed 4-FMA de dopamine, noradrenaline en serotonine. Waar deze op lagere doseringen amfetamine gelijkende effecten produceert en voorbij de 100mg als snel de meer MDMA gelijkende serotonine effecten duidelijker merkbaar worden. Dit betekend natuurlijk niet dat deze op lagere doseringen minder serotonine doet vrij laten. 4-FMA is dus ongeschikt voor productieve doeleinden en benodigd net als 4-FA en MDMA een flinke pauze na gebruik. Als je het mij vraagt, een pauze van minimaal 1-2 maand. Maar 3 maanden pauze minimaal zou ideaal wezen vooral op de lange termijn mocht je van plan zijn een soortgelijk middel vaker te gebruiken.

Voorwoord
Vandaag had ik een aardig brak dagje, liep tot 17:00 te slapen ondanks dat ik de 2 dagen voorafgaand ook al langer had geslapen dan normaal. Om eerlijk te zijn was ik de laatste een beetje ziek, bacteriële infectie en dus veel in bed gelegen. Los van de slaperige waas voelde ik mij relatief prima. Niet het meest handige om drugs te gebruiken wanneer je aan het bijkomen bent van ziekte maar de verveling steeg mij ondertussen iets te ver naar het hoofd. Wat ik ook wil benadrukken is dat mijn laatste serotonine releaser (denk aan MDMA of 4-FA) ondertussen al zeker 6 maanden geleden is.

Tijdens het bestellen van RCs had de tussenpersoon de euro naar BTC conversie ineens opgekrikt met een veel hoger bedrag tot gevolg. Ik stuurde een klaag mail en als goedmakertje kreeg ik een bedankje en een paar grammen 4-FMA, Ephylone en nog wat vuige stimulanten ter compensatie. Beter dan niets.

Het Rapportje
Spoiler! :
Ik weeg 50mg af op mijn weegschaal en leg daarmee 10 gelijk ogende lijntjes. Beetje slordig maar zal moeten voldoen. Ik vrees dat mijn neus grotere lijntjes niet zal overleven.

T0:00, 16:30 - +5mg 4-FMA nasaal
Zoals verwacht brand slechts 5mg als de tering zoals ik aardig gewent ben de van 'fluoramfetamines'.

T0:15, 16:45 - +10mg 4-FMA nasaal
Mijn linker oog begint te tranen van het branden in mijn neus. Het snuiven is een beetje een ongeduld en gemaksdingetje maar ik denk dat ik zo maar even over ga op een andere RoA.

Na de eerste 15mg inname begint mijn levenloze lichaam ineens een beetje te typen, iets waarvoor dit lichaam een kwartier geleden nog bar weinig energie had.

T0:40, 17:10 - +15mg nasaal
Prettig telefoongesprek gehad met de stiefmoeder. Was zeer coherent, duidelijk geformuleerd en to the point. Stiefmoeders leek zelf ook aardig vrolijk te worden van mijn goede humeur. Ik was vocaal in goede conditie zonder dat ik overdreven onder invloed over kwam.

T1:15, 17:45 - +10mg 4-FMA nasaal
Een zoveelste harde nies volgt wat vrij standaard is voor mij. De effecten beginnen wel een beetje merkbaar te worden. Voel me wat gestimuleerd, meer motivatie om te ondernemen, goed humeur. Totaal anders dan toen ik aan deze testrun begon en in slecht humeur nauwelijks een woord neergeschreven kreeg.

T1:30, 18:00 - +5mg 4-FMA nasaal
Hard niezen weer, lekker. Het valt op hoe rustgevend de effecten zijn, alle zorgen in de wereld lijken te zijn verdwenen door het woelige warme serogene effect.

Ik merk dat ik op deze dosering erg zen en rustig wordt. Toen ik nog begon aan deze testrun was ik nog geïrriteerd, vermoeid, stramme spieren, beetje neerslachtig ook wel. Na een dosering van 45mg 4-FMA is mijn slechte humeur in ieder geval verdwenen, ik kan zonder veel moeite op te brengen een rapportje uitschrijven. Mijn spieren voelen nog altijd lichtelijk pijn maar ik heb er lange na niet meer zoveel last van. Stimulanten lijken wel een ligt pijn onderdrukkende werking te hebben los van de laag die deze er overheen plaatst.

T1:45, 18:15 - +5mg 4-FMA nasaal
Het laatste lijntje voor vandaag, brand nog altijd als de k#$%êr. Meteen weer met een water neusspray overheen om de pijn zo snel mogelijk te laten verdwijnen en de riolering schoon te spuiten. Waarschijnlijk had je het al door maar dit wordt de eerste en laatste keer dat ik het nasaal neem.

Voor een testrun is nasaal echter gewoon makkelijk omdat je de effecten meteen merkt en de intensiteit makkelijker kunt bepalen. Mocht het bijvoorbeeld bij 20mg al slecht aanvoelen op het lichaam kan ik het dan afkappen i.t.t. een capsule van 50mg.

T2:20, 18:50 - Voor mijn gevoel zit ik momenteel op een prettig stabiel plateau, 4-FMA voelt op de moment vooral erg zen. Ik heb op geen moment tijdens het tripje het gevoel gehad dat mijn hartslag of bloeddruk oid aanzienlijk verhoogd was. Ik ga nog even productief blijven doen en een afwasje plegen en avondeten klaar maken. Het blijft natuurlijk een serotonine releaser maar mijn dagje is wel lekker omgeslagen van neerslachtig naar positief gehumeurd en energiek. En ik ga er lekker van ratelen op het toetsenboard van het schrijven van een rapportje erg makkelijk maakt, plus plus plus.

T4:30, 21:00 - Ondertussen lijken de effecten aanzienlijk te zijn afgenomen en voel ik mij weer zoals voor de trip overwegend moe. Terwijl de effecten afnamen voelde ik nog de cliché drang of the herdoseren zoals dat vaak gaat met euforische serogene middelen zoals MDMA en 4-FA.

Dus na een kleine 3,5 uur waren de sterkste effecten wel zo'n beetje voorbij. Houd er rekening mee dat de duratie van effecten sterk afhaneklijk is van de dosering (en in mindere mate de RoA, ofwel route of administration, in dit geval nasaal). Als je een dubbel zo grote dosering neemt (100mg in dit geval) kun je er ook vanuit gaan dat de effecten ongeveer dubbel zo lang zullen duren, ik gok voor 100mg dus een duratie van zo'n 7 uur, uitgaand van nasaal in dit geval (nasaal is af te raden, oraal doseren gaat aanzienlijk prettiger wezen).

Rond (T6:30-) 23:00 verwacht ik bewust vrijwel niets meer te merken van de effecten (wat niet betekend dat ze er niet meer zijn) en met gemak in slaap te kunnen vallen. Vraag me niet waarom precies maar ik vermoed dat slaapproblematiek minder een ding is met 4-FMA dan 4-FA.

Ik zal op een later moment nog aanvullen hoe het dipje viel al vermoed ik dat deze mee zal vallen gezien de lange pauze (6 maanden+) tussen het gebruik van 'serotonine releasers'.

Conclusie
Spoiler! :
Methamfetamine voelt iets subtieler dan amfetamine. 4-FMA voelt iets subtieler dan 4-FA. Dat kan natuurlijk verklaard worden door een net iets hogere serotonine affiniteit voor beide methamfetamine varianten. Het is echter jammer dat ik 2-FMA niet met 2-FA kan vergelijken. Ik vraag mij namelijk af in hoeverre het licht rustigevend effect van de meth varianten door serotonine veroorzaakt wordt en mijn vermoeden is dat 2-FMA een verwaarloosbare serotonine affiniteit heeft. Na enkele jaren vrij frequent gebruik van 2-FMA ben ik wel namelijk tot de conclusie gekomen dat deze subtieler en rustiger aanvoelt dan de andere amfetamines.

Persoonlijk ben ik wel fan van het meer rustige en subtiele effect, maar niet iedereen. Echter kan ik mij goed voorstellen dat 4-FMA tussen de 100 - 200mg sterk gelijkende effecten aan 4-FA produceert.

Vandaag heb ik 'slechts' 50mg gebruikt verspreid over bijna 2 uur. Dat is waarschijnlijk niet vergelijkbaar aan de recreationele setting waarin de meeste mensen 4-FMA zullen gebruiken. De voornaamste vraag is hoe 4-FMA zich tot 4-FA verhoudt. 4-FMA wordt immers op veel plaatsen verkocht als 4-FA vervanger.

De meest logische redenatie lijkt mij dat 4-FMA en 4-FA zeer veel op elkaar zullen lijken qua karakterprofiel. Methamfetamine heeft echter een iets meer natuurlijk en lichaamseigen gevoel dan amfetamine en een toch wel serotonine bijslag (al dan niet gigantisch) die amfetamine vrijwel/eigenlijk niet heeft. Extrapolerend hieruit is mijn verwachting dan ook dat 4-FMA iets minder pushy, subtieler en minder belastend aanvoelt terwijl het een net iets hogere serotonine affiniteit heeft als 4-FA.

Al met al een prettige ervaring, zou 4-FMA best wel eens willen proberen op een feestje rond de 150mg dosering. Ik heb 4-FA nooit rond de 50mg gebruikt maar voor zover ik er iets van kan zeggen vond ik de effect vrij gelijkend. De reacties op 4-FMA zijn vaak erg wisselend. Wellicht dat ik iets over het hoofd zie dat andere mensen wel kunnen toe lichten.

Dat is weer alles voor nu, snoep verstandig en geniet. :wave:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Testrun 4-FMA [50mg]

Berichtdoor vape-inator » do aug 09, 2018 9:49 pm

Goede drugs dit? wat voel je er van?
vape-inator
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: do aug 09, 2018 9:47 pm

Re: Testrun 4-FMA [50mg]

Berichtdoor Jmths » di okt 23, 2018 6:16 pm

vape-inator schreef:Goede drugs dit? wat voel je er van?

Plat en kort, deed aan 4-FA denken maar iets hogere serotonine affiniteit, het leunt iets meer naar MDMA. Gematigd misbruik zul je iets eerder merken dan bij 4-FA.

Als je pauzes weet te houden kan het een leuke zijn gok ik.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Uppers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner