Wie? V, J, I, D, ik en nog een hele groep
Wat? hele blauwe defqon, halfje bruin iets, kwartje onbekend
Waar? Freaqshow
Hoelaat? 21:00 - 7:30
Toen we eindelijk binnen waren in Ziggo Dome, had ik gelijk een halfje genomen, rond 21:00 dus. Na een half uur begon ik te zweven en ging ik al best lekker maar wel nog helder enzo. Half uur later nam ik nog een kwartje en ik ging echt perfect lekker. Rond 00:00 begon het effect minder te worden en nam ik nog een kwartje. Toen begon ik ineens vaag te worden, maar niet speciaal negatief vaag. Ik kon gewoon letterlijk niet meer communiceren (had dat nooit eerder gehad met xtc). Ik stond naast D en mijn hand raakte perongeluk zijn dijbeen, en ik dacht dat ik zijn hand ook voelde terwijl hij met zijn armen in de lucht stond. Dus ik zeg zo tegen D, ja ik voelde een hand! Hij schrok helemaal maar dat kon ik dus niet inschatten. Ik wist ook niet meer wanneer iemand blij, boos, verdrietig etc was. Dus hij vroeg of ik het zeker wist. En ik was helemaal blij en zei weer ''Ja! Eng he!''. D vertelde het aan zijn vrienden en die vroegen ook aan mij of ik het zeker wist. Toen dacht ik ehm ja? Is dat zo erg dan? D nam me mee naar de tribune en liep naar een bewaker en vertelde dat hij bijna was gezakkenrolt. Ik moest even nadenken en kreeg toen door dat hij het helemaal verkeerd had begrepen. Toen rende ik maar vrolijk weg naar de wc's.
Eenmaal bij de wc's kon ik natuurlijk niet plassen dus ging ik maar weer naar buiten, daar kwam ik J tegen en die vroeg of ik even op hem wilde wachten want hij moest pissen. Ik vond het goed en stond daar dus te wachten. Ondertussen had ik nog een kwartje genomen. Komt er ineens een man naar me toe die allemaal gebaren naar me maakt, alsof hij een mime speler was ofzo. Toen kwam J naar buiten en ik zei dus dat ik helemaal niks van deze gast snapte. Die mime speler zei toen doodnormaal dat hij gewoon aan me vroeg of hij een slokje water van me mocht. Zag ik dit nou voor me of was hij me gewoon aan het fokken?
Toen begon het echt mis te gaan met mijn communicatie, steeds als iemand wat tegen me zei of aan me vroeg, zag ik een vraag voor me met drie antwoorden. A) Alles goed? B) Hoe heet je? C) Heb je een vriend? Dus ik zo in mezelf, ik kies voor antwoord C. Ondertussen waren we al 2 minuten later en zei ik dus tegen die persoon ''Nee''. Hij keek me heel raar aan en zei dat hij vroeg hoe ik heette. Ik had het antwoord dus fout, maar later vroeg hij alsnog of ik een vriend had. Dus ik was helemaal overtuigd dat ik in de toekomst kon kijken, ik was helemaal blij.
Ik verstond echt totaal andere dingen dat wat mensen tegen me zeiden, iemand vertelde me dat ik Jeroentje heette terwijl ze in het echt gewoon vroegen of ik lekker ging. Ik verstond dat iemand anders zei dat we een geheime afspraak hadden om exact 2 uur op die plek midden in de zaal, terwijl hij totaal wat anders zei. Ik moest dus in mezelf ook steeds lachen en niemand snapte waarom. Later had ik nog een halfje genomen want ik begon mijn kaken te voelen en het effect werd minder. Maar de communicatie problemen werden alleen maar erger.
Toen kwam ik een jongen tegen die me nog een kwartje aanbood en ik dacht, ach waarom ook niet. Toen ik hem had ingenomen vertelde hij dat hij voor de rest van de avond aan mij zou blijven plakken want hij was zijn vrienden kwijt. Ik vatte dit echt anders op en zijn hele gezicht veranderde in een soort duivel, dus ik zei snel dat ik even een drankje ging halen. Onderweg naar de bar pakte hij ineens mijn arm en vroeg of ik een drankje ging halen, dus ik zei ja. Had ik het nou al gezegd of niet? Géén idee. Volgens mij kwamen er ook hele andere dingen uit mijn mond.
Later hoorde ik dat V bad was gegaan (het was haar eerste keer) dus ik heb de rest van de avond met haar gezeten bij de kluisjesruimte, naast alle kotsende mensen die bananen aten. Het was een geslaagde avond.