Italiano schreef:Tolerantie door GHB en phenibut komt door downregulatie van GABA-B receptoren.
Aangezien benzo's zoals lorazepam op een andere receptor werken helpen ze maar matig tegen ontwenningsverschijnselen. Mensen kunnen vaak achterlijke hoeveelheden alcohol / benzo's nemen tijdens een GHB afkick, en dat helpt dan niet eens heel goed. Handiger is om van GHB af te kicken met baclofen (ook weer een GABA-B agonist)
Maar ik wil je ook niet bang maken hoor. Mogelijk is er nu nog niets aan de hand. Maar gelijk 3 dagen achter elkaar phenibut nemen nadat je net bent gestopt met GHB was inderdaad niet heel verstandig.
Mijn ervaring als ik bijvoorbeeld 10 dagen achter elkaar GHB gebruik is dat benzo's mijn volledigie afkick doet wegnemen, maar wel pas als ik echt de eerste ontwenningssymptomen voel.
Zo heeft 160mg diazepam een paar uur na mijn laatste GBL dosis niets geholpen, maar 12 uur later toen ik echt heftig aan het ontwennen was haalde 30 mg diazepam opens AL mijn ontwenning weg!
Dus voor mij geldt dat als ik kort gebruikt heb ( en dat is nooit meer dan 12 dagen ongeveer geweest) ik nooit hoef af te bouwen met GHB of baclofen.
Maar met maandelijks non stop gebruik helpt het idd denk ik niet zo veel meer die benzo's.
Dinsdag weer naar brijder. Het gaat goed met me gelukkig maar nu nog even van die alcohol af, en daarna ook stoppen met benzo's.
(Ik drink de laatste paar dagen toch wel elke avond, als ik maandag lorazepam binnen heb stop ik volledig met alcohol in overleg met mijn begeleider en wil ik eerst kijken hoe het gaat als ik 3 keer per week 2.5 mg lorazepam neem.
Dat dan vervolgens naar beneden halen van 2x per week naar 1 x per week. En als alles goed gaat ben ik gewoon bijna ' hersteld '
Maar ik ben er nog niet, dat mag duidelijk zijn uit dit topic