Verzekeringsvergoed in Afrika chillen vanwege je eigen discontrole en zwakke wil? Wat klopt hier niet?
En dan voor de mensen die het op kunnen brengen wat woordjes te lezen: ik heb een vrij brede drugsverslaving. Elke dag wel iets, stims, narcotica, hallucinogenen, zelfs een tijdje anti-depressiva toen die toevallig op mijn pad kwamen). Concreet gesproken zo'n beetje dagelijks wat biertjes, één of twee jointjes, wat peukjes, en ruw genomen om de dag een paar subtiele lijntjes speed. Daarbij toch wel wekelijks een dagje dat ik een cyclus écht hard doorhaal op speed. Aan de fissa, aan het schrijven (recreatief, ben godzijdank nog geen functioneel gebruiker al is sociaal functioneren natuurlijk ook gewoon functioneren), aan de seks of aan een écht goed filosofisch gesprek dan wel een nachtje van goede dialoog. Pilletjes zijn zeldzamer, ik kan zelfs vol trots zeggen me nog aan de drie maanden-regel te houden betreffende direct depo/sero-functionerende drugs. Een lichtelijk misplaatste trots natuurlijk, als ik met speed zo veel te ver ga. Maar goed, waar het op neerkomt: ik zoek elke dag wel iets om mijn staat van zijn op de één of andere manier te veranderen. En als er zich dan een dagje echt geen kansen aanbieden staat er nog altijd nog een potje bromazepam naast m'n bed.
Anyways, wil er vanaf. Checkte mijn hartslag laatst in echte ruststand, gewoon chill in mijn bed met een goed kalm neoklassiek albumpje op, sober als de dag dat ik geboren werd (ben je dan sober eigenlijk? Waarschijnlijk totaal niet... Iemand verloskundig geïnformeerd? /Offtopic). RHR van 101BPM. Ver boven het gezonde spectrum, als ik de eerste vijf Google-hits mag geloven. Imposant en overtuigend onderzoek met 3000 gesurveyeerden over 16 jaar gelezen en de cijfers zijn gewoon niet oké. Ik wil gewoon mijn kansen pakken, ook die kansen die zich op m'n zestigste aan gaan bieden. Maar die gaan zich slechts voordoen als ik tegen die tijd nog geen hartfaling heb gehad, natuurlijk, En daarom: kappen.
Maar hoe? Wederom die eerste vijf Google Hits. En dan kom je een pagina tegen als bovenstaande, met zo'n mooi eerste verkooppunt "door zorgverzekering vergoed". Nou, doe maar dan hoor, een radicale stap zetten richting een betere, gezondere, duurzamere leefstijl en gratis naar Afrika.
Is sowieso te mooi om waar te zijn, kan iemand me vertellen hoe precies? Ik ga er al uit van dat dingen als reiskosten niet vergoed worden, maar er zijn spotgoedkope vluchten naar Afrika en desnoods plak ik er nog een maandje reizen door omliggende gebieden aan vooraf, mocht de goedkoopste vlucht een paar honderd kilometer verderop en een paar weekjes eerder te vinden zijn. Ook totaal geen slechte zomeropvulling. Zijn er hoge verborgen kosten? Heerst er een heftig gedisciplineerde totalitair instituutssfeertje? Komt dit op je medisch dossier en kan dit in de toekomst voor enige problematiek zorgen? Iemand ervaring met dit soort plekken?
Duizend lobi voor elk inhoudelijk antwoord