Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Als je verslaafd bent/was aan ketamine, methoxetamine of dxm, kan je hier terecht.

Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 8:45 pm

Ik heb een probleem....voor mijn doen een zeer groot probleem. Ik merk niks nada meer van ketamine. Ik kan een kwart gram mijn neus in schuiven en er gebeurd helemaal niks! Alleen mijn neus en tanden raken verdoofd.

Ik weet niet of ik een foto van mijn keta mag plaatsen, maar het zijn hele nette kristallen in staafjes vorm. Mijn collega raakte van een mini snuif als volledig van de kaart.

Hoe zorg ik er voor dat ik weer wat van keta merk?
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Гника » vr dec 19, 2014 8:45 pm

Het een tijd niet gebruiken?
Is Lief, Braaf, Onschuldig en nog Maagd
Avatar gebruiker
Гника
Viking
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 801
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 12:21 pm
Woonplaats: Gasselternijveenschemond

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor ParadijsVogel » vr dec 19, 2014 8:54 pm

Het ligt niet aan de keta, het ligt aan jou. Gewoon even een tijdje nokken. Of meer nakken natuurlijk...
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 8:57 pm

Gisteren 0.5gr genomen in anderhalf uur tijd. Er gebeurde niks! Bij een halve gram moet ik toch wel wat merken?

En mag ik een foto plaatsen van de ket?
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor ParadijsVogel » vr dec 19, 2014 8:59 pm

Van mij mag je, het voegt alleen weinig toe.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 9:04 pm

Misschien zien jullie er iets mafs aan...daarbij wordt er gewaarschuwd over fake ketamine die inmiddels in omloop is.

BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Гника » vr dec 19, 2014 9:11 pm

Dat zwarte dingetje linksboven duid op peperketa, beter snuif je die shit niet meer maar geef je het aan ons zodat wij het kunnen vernietigen!
Is Lief, Braaf, Onschuldig en nog Maagd
Avatar gebruiker
Гника
Viking
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 801
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 12:21 pm
Woonplaats: Gasselternijveenschemond

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Fool » vr dec 19, 2014 9:16 pm

Paar maanden afblijven dus. :#:
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 9:18 pm

Fool schreef:Paar maanden afblijven dus. :#:


Ja dat heb ik door...maar dan nog moet ik wel wat voelen van 0.5gr toch? Ook met Methoxetamine moet ik 230mg snuiven wil ik wat voelen :conf:

Baal er van
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Fool » vr dec 19, 2014 9:18 pm

Nouja, blijkbaar niet dus.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Prototype » vr dec 19, 2014 10:16 pm

BigY schreef:
Fool schreef:Paar maanden afblijven dus. :#:


Ja dat heb ik door...maar dan nog moet ik wel wat voelen van 0.5gr toch? Ook met Methoxetamine moet ik 230mg snuiven wil ik wat voelen :conf:

Baal er van

Hoe krijg jij in godsnaam in 1x een halve gram poeder je neus in gestopt :o
Zo'n grote hoeveelheid wordt toch niet fatsoenlijk opgenomen dus je hebt 2 opties:
1. Stop een paar maanden, voel daarna weer veel van 50mg methox, profit.
2. Aan de naald gaan :rock:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 10:21 pm

Prototype schreef:
BigY schreef:
Fool schreef:Paar maanden afblijven dus. :#:


Ja dat heb ik door...maar dan nog moet ik wel wat voelen van 0.5gr toch? Ook met Methoxetamine moet ik 230mg snuiven wil ik wat voelen :conf:

Baal er van

Hoe krijg jij in godsnaam in 1x een halve gram poeder je neus in gestopt :o
Zo'n grote hoeveelheid wordt toch niet fatsoenlijk opgenomen dus je hebt 2 opties:
1. Stop een paar maanden, voel daarna weer veel van 50mg methox, profit.
2. Aan de naald gaan :rock:



Door het in fases te nemen ;)

En naald gaan? Je bedoelt IM? Of IV? Want weet niet of ik daar wel zin in heb lol.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Prototype » vr dec 19, 2014 10:24 pm

IM is het meest gangbaar met keta of methox :P
Maar beter stop je gewoon een paar maanden zodat je minder tolerantie krijgt.
Want regelmatig IM gaat wel heel snel richting de echte junkleef :beer:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor BigY » vr dec 19, 2014 10:27 pm

Ja idd, zover wilde ik niet gaan. Het moet wel een beetje recreatief blijven...maar goed...ik stop er maar gewoon mee. Als ik niet meer kan hersenspinselen, dan heeft het voor mij geen zin.
BigY
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 49
Geregistreerd: vr nov 21, 2014 9:21 am

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor snuifduif » za dec 20, 2014 4:46 am

Zoveel ketamine is ook bijzonder slecht voor je blaas en nieren
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor FranX » za dec 20, 2014 8:11 am

Hoe meer keta je gebruikt, hoe hoger de tolerantie, hoe korter de duur en hoe minder de gewenste effecten.

Die vlieger gaat op voor zowel medisch als recreatief gebruik.
Onderbouwingen en verwijzingen hieronder:

The ketamine requirement of a child undergoing a series of operations had increased 250% by the 13th treatment.

A break of several years does not usually reverse tolerance to the psychedelic effects.

Ketamine: Dreams and Realities
ISBN 0-9660019-7-4
Karl L.R. Jansen, M.D., Ph.D.

Frequent ketamine users report escalating doses over time, with one study finding a 600% increase from first use to currentuse

Ketamine use: a review
Celia J. A. Morgan & H. Valerie Curran
Independent Scientific Committee on Drugs (ISCD)
http://www.reseaualto.be/wp-content/uploads/2014/01/Ketamine-use-a-review-%E2%80%93-Morgan-Curran-Addiction-2011.pdf
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Ivo » za dec 20, 2014 11:05 am

Ketamine staat wel bekend voor het opbouwen van torenhoge tolerantie. Je hebt 3 keuzes lijkt mij: naald (niet aan te raden), steeds meer snuiven en je nieren naar de kloten helpen (ook niet aan te raden), of een paar maanden stoppen en wachten tot je tolerantie weer zakt.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor FranX » za dec 20, 2014 11:20 am

Ivo schreef: ....of een paar maanden stoppen en wachten tot je tolerantie weer zakt.


Ik ben benieuwd of dat gaat werken...
Is er een ervaringsdeskundige in de zaal?

zie boven:

A break of several years does not usually reverse tolerance to the psychedelic effects.

Ketamine: Dreams and Realities
ISBN 0-9660019-7-4
Karl L.R. Jansen, M.D., Ph.D.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Ivo » za dec 20, 2014 11:49 am

FranX schreef:
Ivo schreef: ....of een paar maanden stoppen en wachten tot je tolerantie weer zakt.


Ik ben benieuwd of dat gaat werken...
Is er een ervaringsdeskundige in de zaal?

Naar wat ik gelezen heb zou een tolerantiepauze moeten helpen, maar ik weet niet in welke mate.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor FranX » za dec 20, 2014 12:09 pm

Ivo schreef:
FranX schreef:
Ivo schreef: ....of een paar maanden stoppen en wachten tot je tolerantie weer zakt.


Ik ben benieuwd of dat gaat werken...
Is er een ervaringsdeskundige in de zaal?

Naar wat ik gelezen heb zou een tolerantiepauze moeten helpen, maar ik weet niet in welke mate.


Zal natuurlijk ook weer te maken hebben met hoe lang en hoe veel iemand gebruikt heeft.
En wie weet zijn er verschillen in mate van tolerantie en de afbouw daarvan bij de -S, -R en de -S/-R mix?

Persoonlijk merken wij bij matig gebruik (1 x per 2 a 3 maanden) weinig van tolerantie al is het echte K-holen wel voorbij. Hoogstens komen we in de buurt.
Anderzijds... we kunnen al tijden geen -S krijgen en de -R staat ook niet echt bekend om K-holen maar meer om het 'trippen'.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Vinnie » za dec 20, 2014 3:00 pm

@Eko schijnt hier ook last van te hebben :s
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Maus » za dec 20, 2014 3:54 pm

Ik zou je K laten testen in het lab. Een halve gram :snort: en niets merken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk bij zuivere (81% ofzo) K... :roll:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Poseidon » za dec 20, 2014 4:33 pm

Om de keta~posts van Barosman kon je tenminste nog lachen tot je van je stoel viel. :smokin:

Koester je niet teveel illusies over een tollerantiepauze.
Voelde bij veel soorten dope niet veel meer door overmatig gebruik. Hoe lang ik ook wachtte, the good rush never came back.
Zou zelf geen geen waanverlangens najagen.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor User1337 » za dec 20, 2014 11:17 pm

User1337
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 205
Geregistreerd: di sep 23, 2014 1:57 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Claviceps » ma dec 22, 2014 2:06 pm

FranX schreef:Is er een ervaringsdeskundige in de zaal?

Ik heb zo'n twee jaar lang met enige regelmaat Ketamine gebruikt waarbij korte periodes zijn geweest van 10 gr per week op enkele dagen. Uit eigen ervaring kan ik melden dat tolerantie inderdaad opbouwt, echter geen effect ervaren is iets dat bij mij nooit is voorgekomen. Tolerantie hield vooral beduidend in dat het behalen van het leuke deel van een Ketamine ervaring zoals bijvoorbeeld de k-hole enorm moeilijk werd. Met tolerantie eindigde het vaker voor mij in een staat van onder invloed zijn waarbij ik het idee had alsof mijn IQ een flinke duik nam met additionele motoriek verstoring. Meer een soort van dronken zijn. In tegenstelling tot de leukere stadia's van Ketamine gebruik waarbij ik vaak juist een expansie ervaar van kennis en tot interessante inzichten kom.

Ik kan echter wel beamen dat er een vorm van tolerantie optreed die niet verdwijnt. Wat hier de oorzaak van is vind ik moeilijk aan te duiden. Hedendaags gebruik ik nog maar heel sporadisch Ketamine. Laatste keer was 1,5 maand geleden waarbij ik een pauze van 3-4 maanden er tussen heb gehad. De keer ervoor zaten er ook enkele maanden tussen. Ter verduidelijking ik koop meestal zo'n 5 gram die ik dan in 2-3 dagen s'avonds op gebruik. Ik ben geen klein persoon en heb zeker een degelijke tolerantie voor Ketamine. Mijn ervaring is dat na een periode van abstinentie de eerste avond gebruiken weer voor een groot deel een complete herbeleving is van de goede aspecten van Ketamine. Een K-hole is dan ook zeker mogelijk met redelijke doseringen. Echter, na de eerste avond lijkt het alsof de tolerantie in z'n volledigheid weer terug is. Meestal is avond 2 of 3 dan ook een stuk minder spectaculair. Een kennis die ook Ketamine gebruikt ervaart vrijwel hetzelfde wat betreft tolerantie. Ook als je gaat Googlen zul je topics tegenkomen over permanente tolerantie wat betreft Ketamine. De onderzoeken die je quote geven daarin deels academische bevestiging lijkt mij. Ze geven in ieder geval een indicatie voor een fysiek mechanisme van tolerantie dat ontwikkeld.

Ik ben zelf ook van mening dat tolerantie niet te reduceren is tot 1 aspect. Ik denk namelijk dat er ook een vorm van psychologische tolerantie ontwikkeld word voor de effecten van de drug. Hoe vaker je het het doet, hoe meer je ook gewend raakt aan de effecten waardoor o.a. de nieuwheid ervan af gaat. De subjectieve ervaring lijkt mij dan bij veelvuldig gebruik gecombineerd met een psychologisch en fysiek mechanisme van tolerantie voor een gereduceerde ervaring te zorgen.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor FranX » di dec 23, 2014 8:37 am

Claviceps schreef:Mijn ervaring is dat na een periode van abstinentie de eerste avond gebruiken weer voor een groot deel een complete herbeleving is van de goede aspecten van Ketamine. Een K-hole is dan ook zeker mogelijk met redelijke doseringen. Echter, na de eerste avond lijkt het alsof de tolerantie in z'n volledigheid weer terug is. Meestal is avond 2 of 3 dan ook een stuk minder spectaculair. Een kennis die ook Ketamine gebruikt ervaart vrijwel hetzelfde wat betreft tolerantie.


De zienswijze van Ivo lijkt dus gesteund door de praktijk, fijn te lezen.

Claviceps schreef:Ik ben zelf ook van mening dat tolerantie niet te reduceren is tot 1 aspect. Ik denk namelijk dat er ook een vorm van psychologische tolerantie ontwikkeld word voor de effecten van de drug. Hoe vaker je het het doet, hoe meer je ook gewend raakt aan de effecten waardoor o.a. de nieuwheid ervan af gaat. De subjectieve ervaring lijkt mij dan bij veelvuldig gebruik gecombineerd met een psychologisch en fysiek mechanisme van tolerantie voor een gereduceerde ervaring te zorgen.


Dank voor je goede en uitgebreide antwoord.

Kan je nog iets zeggen over de varianten -S, -R of de racemaat Ketamine?
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor Claviceps » di dec 23, 2014 5:41 pm

Over de varianten is moeilijk wat met eenduidigheid te zeggen aangezien de subjectieve ervaring ook op veel andere manieren vertekend kan worden. Over het algemeen is racemaat (menging van S en R) het meeste in omloop. Persoonlijk verkies ik S-Ketamine puur op basis van het idee dat ik vermoed dat K-holen daarop beter gaat. S-Ketamine is meer verdovend daarom vermoed ik dat er sneller een disconnect ontstaat tussen de fysieke sensorische input en je mentale staat. Het nadeel met S-Ketamine is wel dat het over het algemeen een iets kortere werkingsduur heeft. Stel dat je met racemaat ongeveer 60 minuten onder invloed bent dan heb ik het idee dat met S-Ketamine dit ongeveer 45 minuten zal zijn. Dit is echter pure speculatie en zal ook persoonsgebonden zijn.

This difference results in a clinical analgesic potency of S() ketamine approximately two times greater than that of racemic and four times greater than that of R(-)ketamine, whereas S() ketamine has a shorter duration of action.
Ketamine for Perioperative Pain Management (2005)

Het onderscheiden van de varianten is ook niet altijd even makkelijk. Als je de Ketamine niet in kristalvorm koopt/krijgt word het moeilijk om te bepalen om welke variant het gaat met microscoop of loep. Als ik nu reflecteer op bepaalde Ketamine ervaring dan kan ik eigenlijk maar een paar eruit halen waarvan ik met zekerheid wist dat het S-Ketamine of racemaat was.

Met R-Ketamine heb ik geen directe ervaring. Het is mij opgevallen dat deze in de online markets verschenen is in de afgelopen paar maanden sinds er een tekort is aan Ketamine. Voorheen ben ik deze nooit eerder tegengekomen, eigenlijk alleen S en racemaat.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor FranX » di dec 23, 2014 10:08 pm

@Claviceps

Onze ervaring met -S is inderdaad dat de werking korter is maar krachtiger en de K-hole eenvoudiger is te bereiken.
Wij kunnen niet aan -S komen maar wel -R of de racemaat (waar opvallend veel 'staafjes' in zitten dus overwegend -R)
De -R is meer trippy en opvallend is dat ook bij K-hole dosis de dissociatie minder is terwijl er toch nog enigszins controle over het lichaam wordt behouden.

Jammer dat de -S bronnen aan het opdrogen zijn.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Help! Ik merk niks meer van Ketamine

Berichtdoor SuperKetaMan » di dec 23, 2014 11:14 pm

Prototype schreef:
BigY schreef:
Fool schreef:Paar maanden afblijven dus. :#:


Ja dat heb ik door...maar dan nog moet ik wel wat voelen van 0.5gr toch? Ook met Methoxetamine moet ik 230mg snuiven wil ik wat voelen :conf:

Baal er van

Hoe krijg jij in godsnaam in 1x een halve gram poeder je neus in gestopt :o
Zo'n grote hoeveelheid wordt toch niet fatsoenlijk opgenomen dus je hebt 2 opties:
1. Stop een paar maanden, voel daarna weer veel van 50mg methox, profit.
2. Aan de naald gaan :rock:


Wil hetgeen hierboven niet werken dan kun je ook nog meer bijpakken he ;)

De liefde van de man gaat door de neus is het gezegde toch?
Avatar gebruiker
SuperKetaMan
Newbie
Offline
 
Posts: 16
Geregistreerd: za dec 06, 2014 4:13 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Dissociatieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron