Hoi,
Na heel lang piekeren besluit ik dit hier te plaatsen.
Eigenlijk heb ik mij nooit echt vrij gevoeld. Altijd moest ik maar iets hebben om te ontsnappen van mezelf, van mijn gedachtes. Ik ben afhankelijk geweest van drank, gokken, benzos, seks, pep, slechte eet en slaap gewoontes.. Gewoon altijd ver van mijn bewustzijn willen zijn. Asperger en HSP zijn gediagnosticeerd. Vooral in mijn jeugd voelde ik me nooit echt begrepen. Vooral naar mijn ouders was het ook vaak "handiger" om te liegen over mijn gevoelens en gedachtes dan er eerlijk over te zijn. Het is lekker makkelijk om te zeggen dat alles oke is, de korte weg. Ik geloofde er niet in dat ik te helpen was en had ook geen hoop, dus ik dacht ik doe het wel alleen. Hoe gaat het? Goed was standaard het antwoord, terwijl door mijn hoofd ging ik wil niet meer en ik schaam me voor mijn bestaan. In mijn familie zijn de meeste mensen sterk en stabiel, en ik probeerde altijd te doen alsof ik dat ook was. Het scheelde me een hoop vermoeiende gesprekken die naar mijn idee toch niks oploste.
Sinds mei dit jaar heb ik voor het eerst ketamine gebruikt en het was eigenlijk meteen liefde op het eerste gezicht. Het was ongelofelijk. Voor mij was het echt alcohol met een beetje paddos in poedervorm ofzo. En dat voor een uurtje, zonder kater, sterker nog, ik voelde me echt nog goed als het uitwerkte! (afterglow)
Ik kwam uit mijn depressie, mijn zelfhaat verdween, ik kreeg een vriendin, ging weer naar de sportschool, mediteren, yoga, zag overal het nut weer van in, alles weer opgepakt. Mijn perceptie van Telkens als er iets "toevallig" of iets "aparts" gebeurde reageerde ik erop alsof ik de loterij had gewonnen. Dat is natuurlijk fantastisch, en dat was het ook, maar het was niet realistisch. Niet dat ik dit fenomeen in een hokje wil praten maar misschien was dit een teken van een manie?
Sommige dingen waren echter wel bizar. Bijvoorbeeld toen ik op een feestje met een meisje (nu mijn vriendin) aan de praat raakte, en ik begon over sterrenbeelden. Ik vroeg; What is your horoscope? Zei antwoordde: "I don't believe in horoscopes, I do believe in Chinese horoscopes though." Toen zei ik oh oke, daar ben ik niet mee bekend, wat is mijn Chinese sterrenbeeld dan? Ze vroeg mijn geboortejaar, 1995. Nou zij was ook in dat jaar geboren. Allebei varkens. Nou beetje praten enzo. Zo'n 5 minuten later vraag ik aan haar of ze even wilt dansen, ja dat wilde ze wel, dus wij staan op en lopen richting de speakers en we zien een man die een varken uit laat. Dat varken gedraagde zich opvallend vriendelijk en vertrouwd naar ons vergeleken andere feestgangers waar hij niks van moest weten. Snuffelen en knorren etc. Toevallig werk ik op een kinderboerderij en sinds die dag zijn de varkens daar ook veel relaxter en meer nieuwsgierig naar mij.
Anyways, dit haakt af maar deze gebeurtenis op dit feest heeft er wel voor gezorgd dat ik helemaal verliefd werd op ketamine. Telkens als ik er wat van gebruikte gebeurde er gewoon magische dingen (in mijn beleving, toen) als ik daar nu op terug kijk was dat allemaal wel leuk maar niet echt iets om zo lang over door te gaan. Ik belde telkens vrienden op om te vertellen wat ik had meegemaakt en was zelfs van plan om een varken met een keta molecuul te tattoeeren met mijn vriendin. Die trips afgelopen zomer lag ik vaak een uur lang in een scheur. Je vat alles wat je hoort net even anders of intenser op waardoor je gewoon echt extreem veel gaat lachen. Oh ik heb pijn ergens, keta.
Zo raakte ik steeds dieper in de ban van ket. Het deed echt bijzondere dingen met me. Maar al heel gauw trad er gewenning op. Waar ik hele fijne trips beleefde van 2 sleutelpuntjes, zit ik nu gewoon echt dijken te leggen die nog groter zijn dan de gemiddelde lijn cocaïne. 6 gram in 2 dagen was geen uitzondering. Wat ik dan had gedaan die dag? Geen idee. Ik trof in ieder geval wel telkens een lege zak aan, die ik dan 2 dagen terug vol voor veel geld had gekocht. Brandende nieren, dikke groene fluimen uit me neus, me zweverig voelen, steken bij het plassen etc. Het leek allemaal zo perfect, maar elke week kijk ik bedroefd naar mn bankrekening en ik voel gewoon dat ook van deze drug mijn organen stuk gaan.
Misschien komt dit verhaal iets warrig over en gaat het nergens heen, dat komt omdat ik echt moeite heb met alles kort en bondig te vertellen hoe het is gelopen deze zomer.. Sorry daarvoor. Wat ik eigenlijk graag zou willen is mensen ontmoeten die ook een probleem met ketamine hebben of hadden en tips en advies hoe je er afstand van neemt.. Want het is zo makkelijk.. Effe een uurtje vaag, schaterlachen, inzichten krijgen en weer verder met de dag.. (Of een nieuwe lijn..) Maar dit patroon moet ik zien te doorbreken. Ik vind het zo moeilijk. Van alle drugs die ik heb geprobeerd is ketamine de meest verslavende. Vooral omdat het zo onschuldig voelt.. Het voelt als een medicijn. Op dit moment vind ik een leven zonder ket mij moeilijk voor te stellen. Ik probeer te denken aan nieuwe hobbies, maar met dit kutweer laat ik het weer links liggen en komt het er weer niet van.. Zou graag met mensen in contact komen die zonder keta of troep iets leuks willen doen ofzo? Het voelt in ieder geval fijn om dit van me af te typen. Misschien ga ik ook nog een stuk schrijven later. Ik kan het niet alleen. Ik heb echt iemand nodig die mij motiveert om weer dingen te doen.
Groeten,
LazerKasteel