Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

bedreiging door dealer

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 11:58 am

Mijn vriend is al een aantal jaren verslaafd aan heroïne.Een verslaving met schulden tot gevolg.Tot nu toe kon hij altijd zijn dealer betalen maar nu lukt dit zelfs niet meer.Momenteel word ik nu door mijn vriend onder druk gezet om geld te geven want anders stuurt de dealer zijn mannetjes eens.Hoe moet ik hier mee omgaan, naar de politie gaan?Is dit enkel een excuus om geld te bekomen van mij?Zijn er mensen die dit herkennen of hebben jullie tips?
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 12:46 pm

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat je vriend gewoon geld van je wilt voor dope en dat dat verhaaltje over die dealer gewoon verzonnen is.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Trippie » di dec 27, 2011 12:47 pm

Mischien cru gezegd maar ehm: get a job en/of minder (je vriend dan), ik zou hem (ik weet ook maar enkel wat jij hier typt, dus niet de hele situatie) hem zeker geen geld geven, als hij zijn dealer niet kan afbetalen terwijl hij bedreigd wordt hoe zou hij jou dan terugbetalen? Maar ik zeg nogmaals ik weet helemaal niet hoe close jullie zijn en over wat voor persoon het gaat dus uiteindelijk moet je het zelf weten.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Stefaan » di dec 27, 2011 12:55 pm

Zoek hulp voor hem want daar heeft hij meer aan.. Of ga verder zonder hem als hij dat niet accepteerd.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 1:14 pm

heb hem zover gekregen om hulp te zoeken (hij wil geen opname, want hij werkt) en hij start binnen 2 weken met methadon via ambulante drugzorg.daar hadden ze hem raad gegeven om zolang de "kuur" niet start, de periode te "overbruggen".jullie weten ook dat je van heroïne er steeds meer nodig hebt.ik kan inderdaad breken met hem maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan,ik kan hem nu niet die laatste duw geven dat hij op straat staat en compleet verloren is, nu hij wil starten om af te kicken.
jullie hebben waarschijnlijk ervaring met dealers en weten tot wat ze in staat zijn of is dit een fabel en zijn het allemaal brave, begrijpende mensen die wel tot rede vatbaar zijn?!hoe moet ik mij die dealers voorstellen?alle tips welkom
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Drientje » di dec 27, 2011 1:21 pm

Ervaring met dealers heb ik wel maar die dealen snoepdrugsjes zoals xtc of lsd. Hero dealers heb ik geen ervaring mee. Lijkt me toch een heel ander soort mens en ik zou met wat voor bedreiging dan ook oppassen.

Iemand die zulke spullen gewetensvol kan verkopen is vast niet het type dealer waar ik mijn spullen haal (want dan krijg ik een knuffel als ik weer wegga) en ik kan me voorstellen dat een bedreiging van hun uit ook echt een gemeende bedreiging is.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 2:19 pm

Lupus schreef:Ervaring met dealers heb ik wel maar die dealen snoepdrugsjes zoals xtc of lsd. Hero dealers heb ik geen ervaring mee. Lijkt me toch een heel ander soort mens en ik zou met wat voor bedreiging dan ook oppassen.

Iemand die zulke spullen gewetensvol kan verkopen is vast niet het type dealer waar ik mijn spullen haal (want dan krijg ik een knuffel als ik weer wegga) en ik kan me voorstellen dat een bedreiging van hun uit ook echt een gemeende bedreiging is.

Toch is de kans aanzienlijk groot dat het gewoon een bullshitverhaal is om geld te krijgen voor dope.En je vriend kan nog zoveel van je houden als hij verslaafd is en zonder heroine komt te zitten zal hij tot heel veel in staat zijn om zijn dope te krijgen.Inclusief jou bedriegen en voorliegen.En mocht je hem dat geld toch geven of lenen,dan zal die volgende keer weer met zo'n verhaal komen. En ik weet waar ik over praat want ik heb zelf een langdurige heroineverslaving.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 3:50 pm

dan moet ik eigenlijk geen schrik hebben, wanneer kan ik trouwens weten wanneer het ernstig en echt is, als ze aan mijn deur staan?hoe gaan die dealers eigenlijk te werk of durven ze zich niet bekend maken?
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor PaarseVoet » di dec 27, 2011 3:59 pm

zoiets merk je al het te erg kan worden, als het jullie normale activiteiten samen verstoort of hij anders begint te doen qua gedrag zonder reden.

En dealers zijn ook maar mensen. De ene is heel vriendelijk en je kan er zelfs vriendschappen aan overhouden terwijl de andere zonder probleem heel zijn klantenbestand durft afrippen voor het geld.

Al is het idd wat meer opletten voor hero dealers dan bv de wietdealer op de hoek van straat waar je voor 25 euro van koopt
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Azy » di dec 27, 2011 3:59 pm

kijk er is niet iets zoals "de standaard dealer". Verschillende mensen gaan gewoon anders om met situaties, en hier op het forum zal er maar een enkeling ervaring hebben met heroïne dealers. De meeste halen hier hun recreatieve drugs (Xtc, speed,...) van vrienden, of dealers die wel een geweten hebben, en die dus ook geen hero verkopen. Dus spijtig genoeg zullen wij voor jou het gevaar niet kunnen inschatten. Het lijkt me een hard wereldje met figuren die nergens voor terugdeinzen, maar dit heb ik ook maar van "horen zeggen". Maar voor heroïne te kunnen verkopen moet je in je hoofd toch al een knopje kunnen omdraaien lijkt me zo.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 4:03 pm

Nou de meeste heroinedealers die gewone gebruikershoeveelheden verkopen zijn heel vaak zelf verslaafd en verkopen enkel om in hun eigen dope te voorzien. De dealers die het puur voor het geld doen laten meestal een of meerdere verslaafden voor hun dealen zodat ze zelf minder risico lopen.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 4:15 pm

hetgeen ik tot nu toe ondervind van die dealer, is dat hij een soort "vriendschapsband" heeft opgebouwd met mijn vriend.volgens mijn vriend heeft de dealer hem eerst gewaarschuwd voor heroïne, want het is gevaarlijk spul (hoe lief, dat doen echte vrienden hé!).vervolgens dagelijks smsen wanneer het spul beschikbaar is, meepraten met mijn vriend dat het zeer verslavend is maar toch zo lekker om alles te vergeten.als mijn vriend een paar dagen niet gebruikt, neemt de dealer toch weer contact op met hem om een aantal klusjes (mijn vriend is handig) uit te voeren bij vrienden van hem en het is weer vertrokken.ik vermoed dat die dealer mijn vriend niet zomaar gaat loslaten aangezien als hij gebruikt, een zeer goede klant is = meer inkomsten.
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 4:21 pm

chappy schreef:Nou de meeste heroinedealers die gewone gebruikershoeveelheden verkopen zijn heel vaak zelf verslaafd en verkopen enkel om in hun eigen dope te voorzien. De dealers die het puur voor het geld doen laten meestal een of meerdere verslaafden voor hun dealen zodat ze zelf minder risico lopen.


hetgeen mij is verteld over die dealer, is dat hij vroeger verslaafd is geweest maar er vanaf is gekomen met joints te roken, geen idee of dit waar is en of dit kan. de dealer heeft wel een verslaafde "in dienst" die het risico neemt om het spul aan te kopen en te bewaren zodat hij eigenlijk buiten schot blijft.Die verslaafde heeft trouwens al eens in de bak gezeten en nu voorwaardelijk vrij.Als de hoofddealer met verlof is,kan er aangekocht worden bij de verslaafde.Kwestie van een goede klantenservice te bieden!
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 4:26 pm

annabelle schreef:hetgeen ik tot nu toe ondervind van die dealer, is dat hij een soort "vriendschapsband" heeft opgebouwd met mijn vriend.volgens mijn vriend heeft de dealer hem eerst gewaarschuwd voor heroïne, want het is gevaarlijk spul (hoe lief, dat doen echte vrienden hé!).vervolgens dagelijks smsen wanneer het spul beschikbaar is, meepraten met mijn vriend dat het zeer verslavend is maar toch zo lekker om alles te vergeten.als mijn vriend een paar dagen niet gebruikt, neemt de dealer toch weer contact op met hem om een aantal klusjes (mijn vriend is handig) uit te voeren bij vrienden van hem en het is weer vertrokken.ik vermoed dat die dealer mijn vriend niet zomaar gaat loslaten aangezien als hij gebruikt, een zeer goede klant is = meer inkomsten.

Maar zoals je al zegt dit is volgens je vriend. De werkelijkheid kan wel eens veel anders zijn. Je vriend is nu eenmaal verslaafd en helaas hebben veel verslaafden de neiging om te liegen,te manipuleren en vaak ook alles nog eens op een ander af te schuiven ipv zelf verantwoording af te dragen voor wat ze doen.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 4:28 pm

Het kan dus ook zomaar zijn dat je vriend aan die dealer heeft gevraagd om hem te smsn als er weer dope is of als er een klusje te doen is.Kan dus best zo zijn dat je vriend gewoon een hele draai aan de waarheid geeft in zijn voordeel.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Stefaan » di dec 27, 2011 4:31 pm

Ik ben het met chappy eens. Desalniettemin zou ik de dealer wel serieus nemen en geen risico nemen, maar ik had je vriend ook niet op zijn mooie ogen meer gelooft.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » di dec 27, 2011 4:42 pm

gyan007 schreef:Ik ben het met chappy eens. Desalniettemin zou ik de dealer wel serieus nemen en geen risico nemen, maar ik had je vriend ook niet op zijn mooie ogen meer gelooft.

Ja zoals ik al eerder zei,ik spreek uit ervaring. Nu gaat alles redelijk goed gelukkig maar heb zelf 20 jaar lang dagelijks gebruikt. En schaam me kapot nu achteraf hoe ik met mensen omging,liegen bedriegen,manipuleren een loopje met de waarheid nemen. Alles was bijna geoorloofd om aan dope te komen. En naar een kennis gaan met het verhaal van zogenaamde dealers die geld van me kregen heb ik tot mijn schaamte ook meerdere keren gebruikt. Dus ja mijn achterdocht in dit geval komt niet uit de lucht vallen.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » di dec 27, 2011 5:11 pm

hoe ben jij van je verslaving af geraakt?ik probeer mijn vriend ook duidelijk te maken dat hij moet zorgen dat hij mij later nog in mijn gezicht durft te kijken.Ik weet nu al dat dit een probleem zal zijn en dat het dan het einde van de relatie betekend.ik denk dat ik gewoon nu bij hem blijf tot het echt niet anders meer kan (als hij echt te ver gaat voor mij, alhoewel de grens steeds verder gaat) en om me zelf geen schuldgevoel te geven dat ik hem laat vallen.ik verwacht zeker geen bedanking van hem omdat ik bij hem gebleven ben moest hij kunnen afkicken, ik denk dat vooral de schaamte bij hem zal overheersen, eens hij alles zal beseffen.
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor chappy » wo dec 28, 2011 9:06 am

annabelle schreef:hoe ben jij van je verslaving af geraakt?ik probeer mijn vriend ook duidelijk te maken dat hij moet zorgen dat hij mij later nog in mijn gezicht durft te kijken.Ik weet nu al dat dit een probleem zal zijn en dat het dan het einde van de relatie betekend.ik denk dat ik gewoon nu bij hem blijf tot het echt niet anders meer kan (als hij echt te ver gaat voor mij, alhoewel de grens steeds verder gaat) en om me zelf geen schuldgevoel te geven dat ik hem laat vallen.ik verwacht zeker geen bedanking van hem omdat ik bij hem gebleven ben moest hij kunnen afkicken, ik denk dat vooral de schaamte bij hem zal overheersen, eens hij alles zal beseffen.

Eigenlijk is het heel simpel,je moet hetzelf gewoon beu zijn en dan is het niet eens zo moeilijk om te stoppen.Maar ik heb ook vele malen geprobeert te stoppen omdat anderen dat graag wilden terwijl ik hetzelf nog niet wilde,maar dat heeft vrijwel geen kans van slagen.Ook vele malen opgenomen geweest in een afkickcentrum maar steeds weer teruggevallen.Tot ik op een gegeven moment zelf wou stoppen.Dus het is te hopen dat je vriend dat punt ook bereikt.En je kan proberen in te praten op hem maar zo lang hij zelf niet wilt stoppen zal het hem waarschijnlijk ook niet lukken om te stoppen.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Lµs. D » wo dec 28, 2011 10:18 am

Klinkt als een slechte poging om je in de prostitutie te krijgen. Als je daarvoor valt verdien je niet beter.
Lµs. D
Offline
 

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Tomaat » wo dec 28, 2011 1:57 pm

Wat je ook doet, ga niet naar de politie...
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor WhoisThatGuy » wo dec 28, 2011 7:09 pm

Tomaat schreef:Wat je ook doet, ga niet naar de politie...

+1 :roll2:
Devil Fish schreef:re-sie-kleren :P reclasseren is een ander woord :grin:
Avatar gebruiker
WhoisThatGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 205
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:48 pm

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor annabelle » wo dec 28, 2011 8:36 pm

Tomaat schreef:Wat je ook doet, ga niet naar de politie...


waarom niet?andere oplossingen?
annabelle
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 25
Geregistreerd: di dec 27, 2011 11:48 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Shaggattack » wo dec 28, 2011 8:46 pm

annabelle schreef:
Tomaat schreef:Wat je ook doet, ga niet naar de politie...


waarom niet?andere oplossingen?

Je kan door middel van prostitutie wat extra geld verdienen om de schulden af te betalen.
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Tisjeboy » wo dec 28, 2011 9:55 pm

Erg slechte grap hierboven.

Goed dat je vriend hulp gezocht heeft. Methadon kan helpen hem van zijn heroïneverslaving af te houden, het kan de honger naar hero wegnemen zolang hij methadon gebruikt. Ken mensen die langdurig methadon gebruiken en zo hun leven goed kunnen organiseren.

Toch is het grotendeels aan hem om er van te komen. Grootste punt, wat chappy eigenlijk al mooi verwoord, is motivatie. Binnen de professionele hulpverlening kunnen ze je vriend wellicht helpen om in beschouwing te nemen dat hij een probleem heeft en er wat moet veranderen.

In ieder geval veel succes, en knap dat je de relatie niet beëindigt. Je moet van een sterk gestel zijn om hiermee om te kunnen gaan.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor davy jones » wo dec 28, 2011 10:51 pm

Dump je 'vriend , 'Annabel. Iemand die drugs belangrijker vindt dan zijn lover is geen partner. Je verdient een beter leven. De enige manier om hem te helpen is hem naar de rehab te sturen en hem te vergeten.
Mocht die dealer link worden PM me dan. Zal zorgen dat ie nooit meer bij je in de buurt durft te komen.
I don't like the drugs ~ the drugs like me *_*
Avatar gebruiker
davy jones
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 796
Geregistreerd: vr nov 25, 2011 1:38 pm
Woonplaats: Vliegende Hollander

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor PaarseVoet » do dec 29, 2011 1:08 am

zoals Tisjeboy al zei ; je moet wel een erg sterk gestel hebben inderdaad
En je vriend vind zijn hero niet belangrijker dan jou, alleen zit er de geestelijke en mentale verslaving tussen waardoor hij toch het gevoel heeft dat hero voor hem echt nodig is in zijn leven

Als je hier met je vriend kan doorkomen (nouja, hij dan vooral) dan staan jullie nog mooie tijden te wachten denk ik. De bal ligt in zijn kamp maar alle hulp die hij kan krijgen qua steun is meer kans dat hij er zich succesvol van kan af zetten.


En Davy Jones, ga toch ergens anders de stoere redder proberen spelen :roll:
Avatar gebruiker
PaarseVoet
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 96
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 3:40 am

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Tomaat » do dec 29, 2011 12:06 pm

davy jones schreef:Dump je 'vriend , 'Annabel. Iemand die drugs belangrijker vindt dan zijn lover is geen partner. Je verdient een beter leven. De enige manier om hem te helpen is hem naar de rehab te sturen en hem te vergeten.
Mocht die dealer link worden PM me dan. Zal zorgen dat ie nooit meer bij je in de buurt durft te komen.

Iemand heeft nood aan een nieuw lief...

En waarom geen politie? Omdat politie alleen maar problemen brengt in zo'n geval. Trouwens, als je denkt dat die dealer gevaarlijk is als je zijn winst bedreigt, wacht maar tot je zijn vrijheid bedreigt... Just don't.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor Lµs. D » do dec 29, 2011 1:19 pm

Tomaat schreef:
davy jones schreef:Dump je 'vriend , 'Annabel. Iemand die drugs belangrijker vindt dan zijn lover is geen partner. Je verdient een beter leven. De enige manier om hem te helpen is hem naar de rehab te sturen en hem te vergeten.
Mocht die dealer link worden PM me dan. Zal zorgen dat ie nooit meer bij je in de buurt durft te komen.

Iemand heeft nood aan een nieuw lief...

En waarom geen politie? Omdat politie alleen maar problemen brengt in zo'n geval. Trouwens, als je denkt dat die dealer gevaarlijk is als je zijn winst bedreigt, wacht maar tot je zijn vrijheid bedreigt... Just don't.


Zulk soort tuig moet je met overweldigende destructiviteit plattrappen; Er is een grens bij mij, en die grens is fysiek geweld - en da's iets wat nooit, onder geen enkele omstandigheid getolereerd mag worden. Als je geen deel bent van de oplossing ben je deel van het probleem.
Lµs. D
Offline
 

Re: bedreiging door dealer

Berichtdoor herejezus » do dec 29, 2011 1:21 pm

Dreig gewoon terug.
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner