Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Gevoelloos na ghb

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Gevoelloos na ghb

Berichtdoor DamnFine69 » ma dec 16, 2013 11:20 pm

Hoi,

Ik heb al 2 jaar een probleem gehad met het gebruik van ghb. Het begon met experimenteren maar het eindigde in dagelijks gebruik. Twee van mijn vrienden hebben serieuze problemen gekregen met het gebruik. Een van hen heeft een overdosis gepakt en is helemaal doorgedraaid. Hij heeft zijn appartement "verbouwd" en is hierna opgenomen geweest. De andere is depressief geworden en heeft al 2 keer geprobeerd zijn leven te beëindigen. Zelf vind ik dat tussen de zware verslaving en "lichte verslaving" in hang. Ik gebruikte dagelijks 40 ml ghb en sliep op etizolam of phenibut. Nu ben ik zo goed als gestopt. Ik slaap nog wel iedere dag op 1 a 1.5 mg etizolam en gebruik max 10 ml gbl op een dag. Ik probeer de gbl te laten staan maar ik moet overdag wel functioneren. Als ik niks pak is er niks over van de vrolijke jongen die ik eerst was. De laatste weken ben ik compleet gevoelloos geworden. In mijn directe omgeving zijn heftige dingen gebeurd waarvan ik weet dat ze indruk op mij moeten maken. Dit doen ze echter niet. Ik heb de afgelopen 2 weken weer te maken gehad met 2 pogingen tot zelfdoding in mijn omgeving en ik sta er verbaasd van hoe weinig mij dit doet. Dit gevoel heb ik overigens met alles. Ik sta 's ochtends op en ga 's avonds naar bed. Ik leef als een robot en voel de hele dag niks. Bij alles wat ik doe heb ik hetzelfde gevoel, nouja gevoel....

Hoe lang blijft dit aanhouden en wat is hier aan te doen? Ik probeer de gbl te laten staan maar zoals ik al eerder vermelde sterft mijn persoonlijkheid en blijft er een totaal leeg omhulsel over.
Niet dat er nu veel inzit maar dan is het echt leeg.

Herkent iemand dit of heeft er iemand tips? Alvast bedankt, alles wat ik wil is weer de vrolijke,vrije, enthousiaste persoon zijn voordat ik deze fout maakte.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma dec 16, 2013 11:25 pm

Zo, heftig!

Het klinkt heel hard maar het is een tijd die je door moet komen. Geen vervangende middelen zoeken, niks. Je bent op de goede weg en het duurt niet voor eeuwig, dat kutte gevoel. Er is altijd zon na de regen.

Ik denk dat het niet alleen een lichamelijk bijverschijnsel zou kunnen zijn, maar dat het er ook mee te maken zou kunnen hebben dat je al een tijd niet nuchter was, en daardoor niet midden in het leven stond zeg maar. De enige manier om dat terug te krijgen is door weer midden in het leven te gaan staan.

Zal heel zwaar worden, maar geen vervangende middelen zoeken!
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor dimethyltryptamine » wo dec 18, 2013 12:41 am

Je kunt proberen de leegte op te vullen met positieve dingen. Veel mensen hebben veel baat bij sport of hobby's. Probeer iets te vinden waar je interesse ligt en focus je hier vervolgens op. Daarnaast raad ik je aan je gebruik af te gaan bouwen, schrijf op hoeveel je mag gebruiken per dag en houdt je hier vervolgens aan. Ik ben bang dat het doel een volledig drugsloos leven zal moeten zijn. Wiet kan erg helpen bij het slapen en is beter dan etizolam op de lange termijn. Lukt het afbouwen niet of kun je je niet houden aan je zelf gemaakte rooster dan zou ik hulp zoek. Je huisarts kan je helpen met het zoeken naar de juiste hulp voor jou.

Heel veel sterkte in elk geval, ik hoop echt dat je een uitweg vindt.
Avatar gebruiker
dimethyltryptamine
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 144
Geregistreerd: do maart 28, 2013 10:46 am

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor DamnFine69 » ma dec 30, 2013 2:01 pm

Ongeveer 2 weken geleden heb ik geprobeerd te stoppen met de gbl. Ik ben om de 2 uur 0.8 ml gaan pakken en dat kon ik redelijk goed volhouden. Na een paar dagen zat ik zelfs op max 4 ml gbl per dag. Het ging goed en ik voelde mezelf naar omstandigheden steeds beter. Helaas moest ik 2 dagen achter elkaar gaan werken. Ik werk met mensen en hierin word van mij verwacht dat ik een positieve, enthousiaste, open houding heb. Hier gooide de psychische afhankelijkheid roet in het eten en viel ik terug op 15 ml per dag. Het leek wel of dat ik de dagen die ik had afgebouwd moest compenseren met ineens heel veel pakken om weer op mijn "wekelijkse gemiddelde" te komen.

Gelukkig kon ik de daaropvolgende dagen me weer houden aan de 0.8 ml om de 2 uur. Iedere nacht heb ik geslapen op 1000 a 1500 mg phenibut met 1.4 ml etizolam. Daardoor kon ik het makkelijk 10 uur volhouden zonder gbl te hoeven pakken. Mijn jerrycan gbl begon leger en leger te raken. Ik had nog 40 ml over en was vastberaden er hierna een punt achter te zetten. Ik ben dosissen gaan pakken van 0.6 ml en iedere keer als ik wilde pakken vroeg ik mezelf af of ik het echt nodig had.

Steeds meer kreeg ik het besef van wat ik mezelf aan heb gedaan de afgelopen 2 jaar. De 40 ml waren op en ik voelde mezelf incompleet. Het was een gewoonte geworden de afgelopen 2 jaar bij alles wat ik deed om de 1.5 a 2 uur g te pakken. Alles wat ik nu doe beleef ik minder intens en lijkt saaier. Ik heb nog geprobeerd al mijn connecties af te gaan om g te regelen voor de feestdagen. Gelukkig kon niemand zo snel iets regelen, achteraf gezien is dit ook beter. Het is nu 18 uur geleden na mijn laatste dosis phenibut en ik begin mezelf steeds beter te voelen. Ik slaap nog steeds op etizolam maar dit wil ik rustig af gaan bouwen.

Ik vind het een fijn idee dat ik er nu vanaf ben en 2014 clean kan beginnen.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor Perry » ma dec 30, 2013 2:15 pm

:hulde: zelf medicatie gone surprisingly well!
Nu volhouden!
Nooit meer een druppel G, want het risico is die ene roes niet waard
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor daywalker » ma dec 30, 2013 2:38 pm

Veel moed JB_ en knap totnogtoe van je
:hulde:

G is link spul, heb er een maat door verloren ( zelfmoord/overdosis?)

Heb je al een keer Baclofen ( Lioresal) geprobeerd evt. icm Pregabaline ( Lyrica)...

Mss kan je huisarts je hiermee helpen?? :conf:
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor DamnFine69 » ma dec 30, 2013 4:32 pm

Ik wil het eerst zo proberen mocht het niet werken kan ik altijd nog medicatie proberen.
Toen ik begon met GHB heb ik het als zelf medicatie gebruikt omdat ik me soms ongemakkelijk voel in sociale settings. Ik voelde mezelf dan prettiger en maakte makkelijker contact. Wat ik nu wil proberen is op een normale manier hier aan te gaan werken, zonder hulp van medicatie of wat dan ook. Ik gebruikte GHB op "therapeutische" basis, dit is zoals nu wel duidelijk is geworden helemaal mis gegaan. Wat ik wel in gedachte houd is dat als ik op GHB kan functioneren zoals ik wil, ik het wel in mijn heb. Ik heb de capaciteiten, de GHB maakte het makkelijker.

Hashja - Mijn tel maatje :love:
Seth - "telt alsof hij op pep zit?"
Petrovic - "Niemand is sneller als hem."
Avatar gebruiker
DamnFine69
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 810
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:58 pm
Woonplaats: >9000

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor Vinz » ma dec 30, 2013 4:35 pm

sos>9000 :rock2: :rock2: :rock2:
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Gevoelloos na ghb

Berichtdoor ge0ks » di maart 04, 2014 12:11 am

Dat gevoel herken ik zeer zeker, maar het wordt beter. Ben nu 5 maanden clean van GHB na een klein jaar 24/7 gebruik, ook al heb ik veel meer kuttere momenten in m'n leven voel ik me in het algemeen sterker en stabieler. Craving heb ik eigenlijk zelden, in het begin toen ik buiten de kliniek kwam dacht ik er minimum een aantal keer per dag aan, nu eigenlijk zelden of nooit... Als er in mijn omgeving GHB wordt gebruikt doet me dat ook vrij weinig. IK ben nu wel veel minder open en sociaal gaat het wat moeilijker. De hoofdreden van mijn gebruik was dan ook anti sociaal angst medicatie... Dat GBL niet meer zo makkelijk te krijgen valt op internet heeft me wel geholpen met het stoppen. De stap is veel groter geworden om G te fixen. Veel succes jongen! :)
ge0ks
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: di feb 22, 2011 3:42 am


Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Royal Queen Seeds banner