Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede
Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten
Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Maurits schreef:Hi Rob,
Beroerd verhaal dit.
De feiten:
Je bent zeer ernstig verslaafd aan GHB.
Je slaapt heel slecht hetgeen hét ultieme recept is voor ernstige psychische stoornissen.
Je bent nu nog in de gelegenheid te zeggen dat je niet wilt afkicken in een kliniek. Geloof me, het zal niet lang meer duren voordat je geen keuze meer hebt.
Je huisarts zou je moeten helpen, maar schuift je problemen door naar een psycholoog.
Mijn advies:
Ga naar een andere huisarts en boek een dubbel of driedubbel consult met hem of haar in. Zet je verhaal van te voren op papier zodat deze andere huisarts zich goed kan voorbereiden.
Ga voor een afkickschema dat je in overleg met deze nieuwe huisarts maakt én ga een traject in met een psycholoog.
Sterkte!!
Maurits
Albert Einstein schreef:
Maurits schreef:Ik wens je ook echt veel sterkte toe. Persoonlijk vind ik het wel wat link om af te kicken zonder medische begeleiding.
Ik wil je natuurlijk zeker niet demotiveren met deze opmerking, het zou fantastisch zijn als het nu zou lukken. Maar kijk alsjeblieft uit...
Nogmaals veel sterkte!!
rob91 schreef:Maurits schreef:Ik wens je ook echt veel sterkte toe. Persoonlijk vind ik het wel wat link om af te kicken zonder medische begeleiding.
Ik wil je natuurlijk zeker niet demotiveren met deze opmerking, het zou fantastisch zijn als het nu zou lukken. Maar kijk alsjeblieft uit...
Nogmaals veel sterkte!!
Het gaat nog steeds goed gelukkig. Af en toe wel lichte paniek maar ik kan blijven relativeren. Ben nou al zover gekomen ik ga niet opgeven. Om 21:00 straks is het 24 uur geleden. Dan zal een slapeloze nacht volgen verwacht ik, maar na die nacht zijn de ergste ontwenningsverschijnselen wel weg toch?
Albert Einstein schreef:
Maurits schreef:rob91 schreef:Maurits schreef:Ik wens je ook echt veel sterkte toe. Persoonlijk vind ik het wel wat link om af te kicken zonder medische begeleiding.
Nogmaals veel sterkte!!
Het gaat nog steeds goed gelukkig. Af en toe wel lichte paniek maar ik kan blijven relativeren. Ben nou al zover gekomen ik ga niet opgeven. Om 21:00 straks is het 24 uur geleden. Dan zal een slapeloze nacht volgen verwacht ik, maar na die nacht zijn de ergste ontwenningsverschijnselen wel weg toch?
Je bent een sterk (tot nu toe) en dat is super om te horen.
Of de ergste ontwenningsverschijnselen dan weg zijn, weet ik niet. Kan niet uit ervaring spreken wat dit betreft.
Hou je taai!!
koala schreef:Ik zou je graag tips geven. Mijn enige keer cold turkey kan ik me weinig van herinneren. Heb dagen in een delier gezeten. Alle andere keren ben ik afgekickt met baclofen of met diazepam. Ook ik ben sinds vrijdag er weer mee gestopt. Wel door middel van diazepam. Ik voel me nu gelukkig wel weer een beetje mens. Wel moe en nog wat wazig. Hopelijk voel ik me einde van deze week weer normaal. Slapen lukt gelukkig ook wel door de diazepam. Zonder medicatie of afbouwen is het bijna onmogelijk te stoppen. Ga ik elk geval hulp zoeken bij de verslavingszorg. Nuchter blijven na een ghb verslaving is erg moeilijk, zonder hulp redt bijna niemand het.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje schreef:Stront eigenwijs, maar dat soort acties heb ik ook.
Succes!
rob91 schreef:koala schreef:Ik zou je graag tips geven. Mijn enige keer cold turkey kan ik me weinig van herinneren. Heb dagen in een delier gezeten. Alle andere keren ben ik afgekickt met baclofen of met diazepam. Ook ik ben sinds vrijdag er weer mee gestopt. Wel door middel van diazepam. Ik voel me nu gelukkig wel weer een beetje mens. Wel moe en nog wat wazig. Hopelijk voel ik me einde van deze week weer normaal. Slapen lukt gelukkig ook wel door de diazepam. Zonder medicatie of afbouwen is het bijna onmogelijk te stoppen. Ga ik elk geval hulp zoeken bij de verslavingszorg. Nuchter blijven na een ghb verslaving is erg moeilijk, zonder hulp redt bijna niemand het.
Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.
Ik zie je bericht nu pas. Die ene keer cold turkey, hoelang en hoeveel had je toen gebruikt?
rob91 schreef:Damn heren ik heb dit onderschat. Ik was 24 uur clean doorgekomen, maar plots brak rond 21:30 waanzin uit. Stemmen in hoofd, paniek, enorme hartslag waardoor ik zelfs raar praatte.
Alles opgebiecht en gevraagd of mijn ouders mij naar het ziekenhuis konden brengen. Hier tot half 1 gezeten en meerdere artsen gesproken. Veel wachten natuurlijk, heel vervelend als het denkt dat je bijna dood gaat. Uiteindelijk bloed afgenomen, bloeddruk gemeten en hartfilmpjes gemaakt, toen mocht ik naar huis met Lorazepam. Ik was inmiddels al erg bijgekomen. Advies; 3x per dag 0,5mg (een halve). De nacht was klote, veel stemmen in mijn hoofd en ook erg veel bizarra visuals, zowel met open ogen als dicht. Ik heb een paar uurtjes geslapen en ga proberen vandaag alleen nog maar gezond te eten en te liggen.
Alle G meteen maar weggegooid. Ik wilde ontzettend graag nemen om dan mijn plan te herzien, maar dit zou te zonde zijn. De pillen houd ik bij mijn moeder. Die lage dosissen zijn volgens mij wel prima om het wat dragelijker te maken. Zodra ik weer eerste goede nachtrust kan pakken zal ik me beter voelen. Ik ben vooral uitgeput en een beetje duizelig.
Heb inmiddels goed gegeten, ben onder de mensen het gaat wel oke. Straks een afspraak bij de huisarts om een lange termijn plan te bedenken.
Cold turkey; je moet wel heeeel erg sterk in je schoenen staan. Daarnaast eigenlijk bijna niet te doen zonder benzo's. Ik lees ook weleens over afkicken in 2 dagen met drank, moet verschrikkelijk zijn.
Albert Einstein schreef:
Maurits schreef:rob91 schreef:Damn heren ik heb dit onderschat. Ik was 24 uur clean doorgekomen, maar plots brak rond 21:30 waanzin uit. Stemmen in hoofd, paniek, enorme hartslag waardoor ik zelfs raar praatte.
Alles opgebiecht en gevraagd of mijn ouders mij naar het ziekenhuis konden brengen. Hier tot half 1 gezeten en meerdere artsen gesproken. Veel wachten natuurlijk, heel vervelend als het denkt dat je bijna dood gaat. Uiteindelijk bloed afgenomen, bloeddruk gemeten en hartfilmpjes gemaakt, toen mocht ik naar huis met Lorazepam. Ik was inmiddels al erg bijgekomen. Advies; 3x per dag 0,5mg (een halve). De nacht was klote, veel stemmen in mijn hoofd en ook erg veel bizarra visuals, zowel met open ogen als dicht. Ik heb een paar uurtjes geslapen en ga proberen vandaag alleen nog maar gezond te eten en te liggen.
Alle G meteen maar weggegooid. Ik wilde ontzettend graag nemen om dan mijn plan te herzien, maar dit zou te zonde zijn. De pillen houd ik bij mijn moeder. Die lage dosissen zijn volgens mij wel prima om het wat dragelijker te maken. Zodra ik weer eerste goede nachtrust kan pakken zal ik me beter voelen. Ik ben vooral uitgeput en een beetje duizelig.
Heb inmiddels goed gegeten, ben onder de mensen het gaat wel oke. Straks een afspraak bij de huisarts om een lange termijn plan te bedenken.
Cold turkey; je moet wel heeeel erg sterk in je schoenen staan. Daarnaast eigenlijk bijna niet te doen zonder benzo's. Ik lees ook weleens over afkicken in 2 dagen met drank, moet verschrikkelijk zijn.
Fuck man, dit is niet best. Was hier al bang voor: heb zelf een tijdje in een psychiatrische kliniek gezeten en er kwamen zoveel jonge mensen binnen met amfetamine- en GHB-psychoses; dat wil je niet weten.
Laat je alsjeblieft nu medisch goed begeleiden. Een echte psychose wil je kosten van het kost niet meemaken![]()
Je loopt dan de kans om levenslang mentaal beschadigd te raken![]()
Sterkte én wijsheid!!
Albert Einstein schreef:
rob91 schreef:Zijn jullie trouwens ook wel van mening dat de piek voor mij geweest is? Ik voel me vandaag nog een beetje onrustig, prikkelbaar en moe, maar is niks vergeleken met afgelopen nacht.
Ow en nog 1 vraagje. Ik heb dus Lorazepam waarvan ik 0,5mg 3x per dag neem. Ik ben net bij de huisarts geweest, hij zei ik ook meer kon nemen als ik voelde het nodig te hebben. Wat ik nu nodig heb is nachtrust. Ik ben van plan die benzo's tot vrijdag te gebruiken, daarna niet meer. Hoeveel zouden jullie voor het slapen nemen? Ik ben 1.87 en 88kg
Albert Einstein schreef:
Maurits schreef:rob91 schreef:Zijn jullie trouwens ook wel van mening dat de piek voor mij geweest is? Ik voel me vandaag nog een beetje onrustig, prikkelbaar en moe, maar is niks vergeleken met afgelopen nacht.
Ow en nog 1 vraagje. Ik heb dus Lorazepam waarvan ik 0,5mg 3x per dag neem. Ik ben net bij de huisarts geweest, hij zei ik ook meer kon nemen als ik voelde het nodig te hebben. Wat ik nu nodig heb is nachtrust. Ik ben van plan die benzo's tot vrijdag te gebruiken, daarna niet meer. Hoeveel zouden jullie voor het slapen nemen? Ik ben 1.87 en 88kg
Trial and error. Met jouw GHB-gebruik in je achterhoofd, zou ik eens beginnen met 1 Mg. Slaap je daarop niet, dan 1 Mg erbij.
En zo kortwerkend is Lorazepam overigens niet, de halfwaardetijd is circa 12-16 uur:
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... diazepinen
Maar dit soort vragen hoor je aan je arts te stellen hè..., niet aan ons
Albert Einstein schreef:
rob91 schreef:Dankje ik waardeer het. Vannacht redelijk veel kunnen slapen, maar wilde dromen gehad en voel me nog steeds moe. Gelukkig zijn een hoop dingen die ik belangrijk vind op zijn plek gevallen en heb ik de tijd om een goed plan te bedenken.
Ik irriteer me mateloos aan die felle rot zon, iedereen gillend naar het strand en zwembad. Laat het aub weer even gaan stormen, zo voel ik me nu. Ik ben pas om 10:00 mijn bed uitgekomen en heb daarna ook weer een uurtje geslapen. Is eigenlijk helemaal niet fijn. Vanaf nu proberen elke dag vast tijdsstip eruit en een plan voor die dag bedenken, al is het maar klein. Ik ga mijn training opsplitsen zodat ik in de middag wat kan doen en in de avond. Zo hou ik mezelf lekker bezig. Het voelt letterlijk als dagen slijten tot er weer betere komen.
Albert Einstein schreef:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje schreef:Hij zegt dat hij redelijk veel heeft geslapen, wat heel goed is! Ook lees ik geen lichamelijke ontwenningsverschijnselen, dus ga geen nieuwe medicatie nemen nu het de goede kant op gaat
Albert Einstein schreef:
Keer terug naar Verslaving - Downers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten