Leuk te zien dat er ook mooi advies gegeven wordt aan je ,lief van die mensen.![]()
Rachel schreef:Lief dat je er naar vraagt! Het gaat nu gewoon ‘goed’ maar nog steeds niet gestopt. En mijn leventje draait gewoon door, zolang ik geen hyperemesis cannabiode nog iets krijg xD, wat vrijwel ieder moment kan opkomen. Ben laatste tijd weer erg misselijk en dan denk ik dat ik weer ziek ga worden maar dan trekt het toch weer weg.. ik weet niet waarom maar ik ben gewoon heel zelfdestructief, toen ik 12 zat sneed ik met scharen in mn polsen en nu zit ik al jaren aan de joints. Ik merk erg dat mijn ambitie om te stoppen er ook niet meer is, ik vind Nederland een waardeloos land, ik heb twee goede vriendinnen die beide samenwonen met hun vriend en hun eigen leven hebben. Dat maakt het moeilijk om me aan iemand vast te klampen, ik heb nu niet echt iemand die mij er door heen zou kunnen slepen, en dat is gewoon echt denk ik wat ik nodig heb. Ik ben al jaren alleen en heb hier nooit problemen mee gehad maar begin het er echt moeilijk mee te krijgen. Geen zin meer om je bed uit te komen, na zes jaar alleen zijn (én blowen) weet ik gewoon ook niet meer hoe ik mezelf bezig kan houden of wat hiervan nou eigenlijk het nut is..
Rachel schreef:Hi allen,
Even een updatedank voor alle lieve berichtjes.
Ik ben inmiddels weer drie weken geleden dood ziek geworden van de cannabis, weer dat cannabis hyperemesis syndroom: chronisch braken tot je een ons weegt.. ik heb toen een afspraak gemaakt met een kliniek en kon daar vrij snel terecht. Een superluxe omgeving, met sauna en whirpool etc. Vrijwel direvt ma het gesprek begon ik te twijfelen of ik dit wel wilde omdat ik dan weer vier weken verwijderd ben van alles en iedereen.. stoppen met werken, mn demente kat achter laten en daarnaast voelde ik me zo krachtig dat ik liever voor een ambulante behandeling wilde gaan. Het is me nou drie keer gebeurd en ik ben gewoon een ezel waarbij dat gewoon ook zo moest gebeuren blijkbaar. Ergens is er een knop om gegaan en ben blij dat iknweer dood ziek ben geworden, omdat als ik in mijn verslaving zit gewoon Niet kan stoppen. Nu moest dat natuurlijk wel. De behandelaar wilde mij ook ambulant behandelen en na een hoop belletjes en drie weken verder (clean!) heb ik een afspraak voor .... 16 mei. Nog een behoorlijk poosje dus.. de oxazepam die ik van de huisarts heb meegekregen is morgen op en dan zal ik het tot die tijd op “eigen houtje” moeten doen.. ben erg benieuwd hoe dat zal gaan want ik vind het erg moeilijk om met irritatie en verveling om te gaan. Probeer mijn dagen strak in te richten, maar soms gebeurd er gewoon iets waardoor ik dan helemaal van mijn stuk af ben.. niet dat ik dan naar de sho
PiraatPanda schreef:Je schrijft dat ze je 4 weken intern willen nemen. Wat is daar precies het doel van? Ik begrijp wel dat ze uit veiligheidsoverwegingen je liever even uit je patroon halen. Uitdroging, te weinig kalium of natrium (door al dat kotsen) kan zelfs dodelijk zijjn.
4 weken (standaard) behandeling is natuurlijk niet voldoende om een mentale verslaving te stoppen. Ben je wel eens getest op onderliggende problematiek? Karaktereigenschappen waardoor je het wat lastiger hebt in je leven? Waardoor je stressvolle gebeurtenissen misschien iets minder goed kan verwerken. Of misschien voel je het bij jezelf pas te laat aan als je al een grens over bent gegaan, en 'moet' je dan wel iets kalmerends hebben. (Ik noem maar wat voorbeelden)
Je komt heel vriendelijk over, wil zo lang mogelijk sterk zijn en niemand tot last zijn, hebt moeite met coping/omgaan met gevoelens, eenzaamheid, groot verantwoordelijkheidsgevoel (je wilt je werk en kat niet zomaar achter laten). ---> is eigenlijk meer een voorbeeld dan een analyse van jou hoor, want ken je niet. Anyway, met een goede therapeut kom je er vast wel uit wanneer je belaalde gewoontes eens iets meer moet gaan loslaten. Andere manieren om over zaken in je leven te denken. En niet onbelangrijk: je emotie, brein en lichaam weer op één lijn krijgen.
Fijn dat je je krachtig voelt. Zorg dat je de juiste doorverwijzing krijgt (zo lang duurt 16 mei ook weer niet toch?) En therapie gaat volgen die bij jou past. (Er is echt meer dan CGT of Minnesota) Je bent zoveel veel meer dan alleen die verslaving.
Qua praktische problemen: vraag mensen in je omgeving om hulp. Wees duidelijk en neem die hulp ook aan. Je situatie verbeteren is nu belangrijker dan je trots
In elk geval goed dat je t hier van je afschrijft.
Van dat syndroom had ik trouwens nog nooit gehoord. Interessant om over te lezen maar lijkt me uiterst naar om te hebben. Veel beterschap!
verneukeratief schreef:Er hangt hier nog zo'n soort chick rond als jij maar die is inmiddels al wel minstens 10 jaar ouder. Lees al haar posts goed terug en krab jezelf dan nog eens achter je clitje![]()
Keer terug naar Verslaving - Downers
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten