Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Kliniek?

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Kliniek?

Berichtdoor Rachel » zo sep 24, 2017 10:52 pm

Hoi allemaal,

Fijn dat jullie dit lezen. Ik ben rachel, inmiddels 22 jaar en ik woon in den haag. Toen ik 14 was, leerde ik mijn eerste 'vriendje' kennen. Ik kuste met hem voor het eerst en was tot over mijn oren verliefd.

Hij vertelde mij over zijn problemen thuis en de problemen met wiet. Hij was namelijk verslaafd aan blowen. Ik vond dit geen probleem, ik dacht namelijk wel dat ik hem kon laten stoppen of dat we daarvoor samen een manier zouden vinden. Na de eerste zoen vroeg hij me of ik zijn ouders wilde ontmoeten bij hem thuis. Verliefd riep ik ja en gingen we naar zijn huis. Niemand was thuis.

Na 1,5 jaar misbruik heb ik me weten los te rukken van dit 'vriendje'. Ik ben toen zelf erg alleen geweest omdat ik niet over mijn problemen kon praten en je raad het al... ik ben lekker gaan blowen.

Toen ik 19 was ben ik ingestort en bleek ik een ziekte voor cannabis te hebben, hyperemesis cannabinoid syndrome. Dit houdt in dat je kan blowen, maar op een of ander moment kun je er heel erg ziek van worden en ean moet je direct stoppen om beter te kunnen worden. Ik gaf chronisch over tot ik uitgedroogd in het ziekenhuis ben opgenomen. Dit zou mij niet nog een keer gebeuren!

Toen ik 21 was en een fulltime baan had ben ik weer zo ziek geworden en heb ik me moeten ziekmelden voor iets minder dan een half jaar. Ik kon niet meer met mezelf leven dat ik het weer zo ver had laten komen, ik was nog maar 52 kg en doodziek. Ik heb toen besloten om mezelf op te laten nemen in de kliniek.
Toen ik daar zat was ik erg blij en wilde ik echt niet meer terug naar de boze mensenwereld. Ik kreeg nog een week verleging na een opname van 3 maanden maar daarna moest ik toch echt naar huis, terug naar mijn ouders.
Hier ging het nog geen week goed. Ik ben weer gaan blowen en het is weer helemaal uit de spui gaten gelopen.
Ik heb toen ik uit de kliniek kwam erg mn best gedaan voor een andere baan, op mijn huidige baan werkte ik onregelmatig en had ik heel erg veel stress. Ik dacht dat ik uiteindelijk een betere baan had gevonden, van 09.00 tot 18.00 maar dit blijkt ook hectiek te zijn. Er zijn ook wat dingen voor gevallen waardoor ik daar heel graag weg wil.
Ik zit heel erg te twijfelen om aankomende woensdag mijn contract op te zeggen, nog een maand te werken en dan mezelf op te laten nemen in de kliniek of in ieder geval weer af te kicken. Als ik thuis ga afkicken wil ik graag de hulp van de huisarts en wil ik dit met medicatie doen. Zo heb ik het een jaar geleden ook gedaan alleen was ik toen doodziek.
Na het afkicken wil ik een paar cursussen gaan volgen zodat ik het beroep kan gaan doen waarvan ik echt gelukkig wordt.
Mijn vraag aan jullie is, denken jullie dat dit een slim plan is? Of ben ik straks werkloos en help ik mezelf de goot in? Ik ben het niet gewent om voor mezelf te kiezen maar ik denk dat dat in dit geval wel moet toch?
Rachel
Newbie

Re: Kliniek?

Berichtdoor 618157 » zo sep 24, 2017 11:34 pm

Heftig verhaal, goed dat je het van je aftypt en hulp vraagt.

Als jij denkt dat dat een goede weg is om t bewandelen zal ik het doen, je word ziek van het blowen dus afkicken in een kliniek lijkt me een goede optie, maar kan je wel gelijk terecht?
Ik zou niet zomaar je baan opzeggen als straks blijkt dat je op een wachtlijst staat.

In de kliniek waar je heen gaat gaan ze neem ik aan je een goede arts geven, die eventueel je iets kan voorschrijven mocht dit nodig zijn.

Afkicken is denk ik jou geval een must, en je loopt vast in je werk dus ja.
Als een kliniek kan zal ik daarvoor gaan, of via een instantie van verslavingszorg, maar zo dat je wel gewoon thuis bent, en goed overleg tussen artsen van instantie en je huisarts is belangrijk.

Veel succes.
618157
DF Maniac

Berichtdoor Rachel » wo okt 04, 2017 5:06 pm

Dankjewel voor je reactie. Ik voel me zooo alleen weer door die kut verslaving dus ben blij dat er iemand is die met mij mee wilt denken...
ik heb inmiddels mn baan opgezegd en zit de laatste paar dagen het uit en zal dan echt aan de bak moeten met mezelf..
Rachel
Newbie

Berichtdoor Spectrum » wo okt 04, 2017 7:06 pm

Naar verhaal :( Hoe alleen je je ook voelt, hier vind je altijd wel een luisterend oor :blowkiss:

Ik denk dat het inderdaad tijd is om voor jezelf te gaan kiezen en dan heb ik het niet eens over het wel of niet opzeggen van een baan. Dat je weet dat je er zo ziek van kunt worden en dan toch steeds terugvalt in je oude gewoontes, getuigd naar mijn mening niet van veel zelfrespect.* Volledig begrijpelijk na wat je hebt meegemaakt en dat is ook zeker niet jouw schuld. Het verleden kun je helaas niet veranderen, maar je hebt wel invloed op wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je hebt vaker afgekickt dus je weet dat je dit kunt. Je hebt de eerste stappen nu weer gezet dus je zit op de juiste weg. Je zegt dat je niet gewend bent om voor jezelf te kiezen.. Nu is de tijd om dat te veranderen. Je bent het absoluut waard en je verdient het om gerespecteerd te worden, in de eerste plaats door jezelf. Gun jezelf een goede gezondheid en een mooi leven.

Om terug te komen op je eerste vraag: Ik weet niet precies wat in jouw situatie het beste plan is en heb niet echt concreet advies. Het enige wat ik kan zeggen is: geloof in jezelf en weet dat je altijd zelf een keuze hebt, ongeacht welke tegenslagen er allemaal op je pad komen.

Mocht je ooit behoefte hebben aan een gesprek, pm'en mag altijd :)

*
Spoiler! :
I know. Beetje hypocriet dat iemand die z'n lichaam niet als tempel maar als chemische afvalbak behandelt anderen nu iets gaat vertellen over zelfrespect, maar goed.. :#:
“I desire to be with you. I miss you. I feel lonely when I can't see you. I am obsessed with you, fascinated by you, infatuated with you. I hunger for your taste, your smell, the feel of your soul touching mine.”
Spectrum
Donateur

Berichtdoor janicedrunkalike » zo dec 31, 2017 1:49 am

Succes rachel,

Leuk te zien dat er ook mooi advies gegeven wordt aan je ,lief van die mensen. :blowkiss:

Had ooit een vergelijkbare situatie. :eek:

Graag had ik gehoord hoe je het nu maakt? :? :?
janicedrunkalike
Newbie
Verbannen

Berichtdoor Perry » zo dec 31, 2017 2:41 am

Leuk te zien dat er ook mooi advies gegeven wordt aan je ,lief van die mensen. :blowkiss:

Ik ga er vanuit dat het niet je intentie is, maar dit komt (op mij iig) erg neerbuigend/denigrerend over... Misschien iets waar je iets mee wilt doen, misschien niet, maar nu ben je er iig van op de hoogte.
Spoiler! :
Ik zeg niet dat het op iedereen zo over zal komen, maar als het op mij zo overkomt, zal er nog wel iemand zijn die het zo interpreteert. Nou zal het mij een worst zijn hoe jij jezelf graag profileert, maar nu zou je er iets aan kunnen doen.

Ohja, en: @Rachel - nu heeft ze een PB en als ze email meldingen aan heeft ook 'n email.
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor janicedrunkalike » zo dec 31, 2017 6:18 pm

Ik denk dat u de zin gemener interpreteerd dan bedoelt . :|

Emotioneel ben ik niet zo communicatief, :oops:
maar dit was in feite een excuus.

Ik had gewoon bij mijn eerste dag , allemaal topics geopend waar ik ernstige adviezen dacht te gaan lezen. :conf:

van hulpbehoevende mensen met een verslavingsproblematiek (zoals ikzelf) en telkens weer dat getreiter en kinderachtig naast de vraagsteller zijn vraag draaiend gepraat over vieze zaken.
:puke:

gedoe.

Ik dacht echt dat dit een pest forum was met viespeuken , :mad:

Die het entertainend en interessant vonden om mensen die in de goot lagen nog eens te voorzien van de nodige
neerkijkerij en misleidend advies. :keta:

Ik heb nu de topics gevonden waar de ernstigere oplossingen aangereikt worden, ik dacht echt dat dit hier een uitlachforum was voor hulpbehoevende mensen. :|

Maar IK zal de verkeerde zaken eerst geopend hebben klaarblijkelijk. Dus neen het was mijn intentie niet! :mrgreen:

En bedankt voor de adviezen voor het contacteren van de vrouw , dat hoefde hier niet openlijk besef ik nu. :shock:

Die persoon wil daar misschien ook niet meer openlijk over praten. :|
janicedrunkalike
Newbie
Verbannen

Re: Kliniek

Berichtdoor Rachel » di jan 16, 2018 11:48 pm

Bedankt voor alle lieve reacties. Fijn om openlijk te kunnen praten en zo’n open en eerlijk advies te krijgen.

Hoe het nu met me gaat, haha. Niet zo goed eigenlijk. Toen ik ben gestopt met mijn baan lukte het maar niet om te stoppen en begon ik eigenlijk alleen maar meer te blowen. Mijn rekeningen waren afgeschreven en de rest had ik opgeblowd. Ik begon me ontzettend zorgen te maken over hoe ik de volgende maand mijn rekeningen moest betalen, ik lag er wakker van. Na 1,5 maand biod mijn tante mij een parttime baan aan, ik vond dit lastig omdat mijn plan nog steeds was om te stoppen. Maar ik heb besloten de baan aan te nemen omdat ik anders de geldzorgen bleef houden. Ik heb ipv een salaris van 1800, 800 euro. Ik blow daarnaast nog, heb een auto, wegenbelasting, verzekering, etc. Te weinig geld dus. Ik had nog steeds contact met de kliniek, na een aantal gesprekken ben ik compleet gebarstte omdat de druk van een nieuwe baan zoeken, geldzorgen, het kopen van de kerstcadeaus, en het stoppen met blowen veel te veel waren waardoor ik de verschijnselen burn out heb.
Ik heb medicatie van hen meegekregen, om wat rustifer te worden, en ook blow ik inmiddels minder mbt geld.
Ik heb inmiddels wel een achterstallige betaling bij mijn verzekeringsmaatschappij en bank. Nog steeds ben ik opzoek naar een nieuwe baan en nog steeds heb ik geldzorgen. Ik probeer maar van dag tot dag te leven, anders word ik gekkk. Nooit problemen met betalingen gehad en altijd hard gewerkt en nu... pff koppie onder!
Sommige momenten weet ik het allemaal echt even niet meer, sommige momenten gaat het prima..
Rachel
Newbie

Berichtdoor Perry » wo jan 17, 2018 1:09 pm

Wanneer je geen inkomen hebt, weet ik uit ervaring: Dat voelt zo verdomde uitzichtloos... However: Als ik dit zo lees, was dat wel het perfecte moment om te stoppen... Ik zit nu eigenlijk ff in tijdnood, dus ik laat 't hier ff bij, maar: Succes, sterkte en mocht je gerichte vragen hebben: Vragen staat vrij ;)
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers