Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ook verslaafd aan wiet...

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » do apr 17, 2014 2:39 pm

Ben 41 jaar (vrouw) en begon te blowen toen ik 15 was. Langzaamaan steeds meer en vanaf m'n 19e (toen ik uit huis ging) werd dat al snel dagelijks. Rond m'n 23ste of zo ben ik gestopt (nadat ik ook veel uitging en ook een tijdje XTC had gebruikt), ik weet eigenlijk niet zeker meer wanneer dat was en hoe ik dat toen heb gedaan maar ik denk zoiets.
Op m'n 28ste werd ik moeder en ik heb jaren niet getaald naar alcohol, roken, XTC of blowen. Toen mijn kinderen wat ouder werden (zo'n 7 jaar geleden) begonnen we (mijn man en ik) af en toe met uit eten gaan en na wijn te hebben gedronken een blowtje te roken. Dat is langzamerhand steeds meer geworden. De afgelopen 4 jaar blow ik heel regelmatig (dat is meestal 1 per avond) en wat ik erger vind ook 1 overdag. 's Avonds is het meestal met iemand anders, maar overdag altijd in m'n eentje. Ben daar echt verslaafd aan geworden en ook al merk ik allerlei nadelen, en als ik stop allerlei voordelen, ik ga toch steeds weer de fout in.
Het helpt me om hier te lezen merk ik... 't heeft me in ieder geval vandaag tot nu toe van het blowen afgehouden :-) Ik hoop hier steun te krijgen om het vol te houden om te stoppen!!!
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor ParadijsVogel » do apr 17, 2014 4:48 pm

Het helpt al een stuk als je weet waarom je die blow overdag rookt. Is het om je fijn te voelen, om dingen te vergeten of gewoon omdat je het lekker vindt? Blowen op zich is niks mis mee, maar als je het gaat doen om dingen te vergeten is dat (net zoals bij alle drugs) niet de bedoeling.

Ik merk zelf dat ik minder blow als het niet direct voor handen is, misschien is dat een idee. Gewoon zorgen dat je genoeg hebt om een blowtje te roken als je er de tijd voor hebt en dat er daarna niks over is.

Verder heeft stoppen met wiet gewoon een hoge mate van zelfbeheersing nodig en even door de zure appel heen bijten is het beste advies wat ik kan geven. Het wordt vanzelf makkelijker, heb ik zelf gemerkt.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor pax » do apr 17, 2014 5:08 pm

Wiet wordt vaak onderschat vind ik toch, zeker nu weer door de USA die helemaal de andere kant opwillen met hun cannabis cultuur (medicinaal). Wiet is op zich toch wel redelijk verslavend vind ik.

Bij mij heeft het veel geholpen om alleen te gebruiken in het weekend zo nemen ook de negatieve effecten af. Je maakt er zo ook meer een gelegenheid van die je samen met vrienden kunt delen.
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor lemonhaze » do apr 17, 2014 6:00 pm

Trek je vooral niks aan van derpy..

Misschien werkt het om regels te hebben en ook echt op te schrijven, ik denk dat je je er dan eerder aan houdt.
Of je kan stap voor stap steeds minder blowen en dan zou ik als eerste stap stoppen met in je eentje blowen!
Ook een duidelijke reden hebben (of meer) waarom je er mee wil stoppen is belangrijk vind ik.

Ik merk zelf ook dat ik het toch best lastig vind om te minderen/stoppen.
En wat paradijsvogel al zegt.. als ik het niet thuis heb liggen, kom ik ook niet in de verleiding.
In ieder geval heel veel succes, als je het echt wil en duidelijke regels voor jezelf hebt moet het lukken! :)
acid and good vibes
Avatar gebruiker
lemonhaze
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 978
Geregistreerd: ma dec 31, 2012 6:27 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » do apr 17, 2014 8:06 pm

Dank jullie allen (behalve Derpy!!!!) voor jullie reactie!
Ik ga ermee aan de slag!
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Maus » vr apr 18, 2014 1:04 am

Sterkte!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Derpy » vr apr 18, 2014 1:13 am

Pieter210 schreef:Sterkte!
Derpy
anti-drugs
Belezen Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 174
Geregistreerd: wo maart 26, 2014 4:38 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Vinz » vr apr 18, 2014 1:33 am

Je kunt altijd proberen om ze kleiner en milder te draaien als stoppen niet in 1x lukt :)
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » vr apr 18, 2014 10:58 pm

Dank je Pieter210 en Vinz!

Vandaag (dag 2 van zéker willen stoppen), weer heel veel tijfel- en smoesgedachten voorbij zien (horen?) komen in mijn hoofd. Niet normaal hoe dat toch werkt altijd!! Van die gedachten als: "Maar het is toch niet zo erg' of 'Alleen vanavond nog...' en die dan in 1000 verschillende verschijningsvormen.

Ik was niet thuis, dus had geen gelegenheid, dat heb ik nú pas. En nu denk ik: eerst maar eens even hier lezen... ik voel me moe... en denk dat ik zo toch maar netjes en nuchter m'n bed in ga!
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Chocoloco » za apr 19, 2014 2:12 am

Succes, ik merk dat de eerste paar dagen vooral moeilijk zijn ivm slecht slapen.
Avatar gebruiker
Chocoloco
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 844
Geregistreerd: di maart 11, 2014 6:33 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Klimtox » za apr 19, 2014 2:47 am

En, ben je al afgekickt?
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Vinz » za apr 19, 2014 2:48 am

Als je niet blowt om ergens aan te ontsnappen kun je ook te streng voor jezelf zijn :)
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Klimtox » za apr 19, 2014 5:04 am

Gelijk heb je brother!
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Kockar » za apr 19, 2014 11:59 am

Sterkte?
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » za apr 19, 2014 12:35 pm

Vandaag dag 3. Dag 1 was makkelijk (goed gemotiveerd), dag 2 vond ik erg moeilijk (veel trekmomenten, maar uiteindelijk niet gedaan) en nu dus dag 3. Mijn eerste gedachte dat ik het gewoon zou gaan doen heb ik alweer gehad, maar daarna kon ik mezelf weer motiveren. Het is pas 12.34 uur... naarmate de dag vordert wordt het steeds moeilijker. Ik heb nog even te gaan! Ik weet dat die trekmomenten afnemen naarmate ik meer dagen gestopt ben. En als ik het weer wel doe, moet ik weer opnieuw beginnen.
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » za apr 19, 2014 12:39 pm

Hoopte hier stoppers tegen te komen op dit forum... om elkaar te steunen. Maar volgens mij zijn hier alleen maar blowers :conf: Geeft niet hoor, ik zit ook maar 1mm af van weer gewoon een blower zijn! :lol:
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Vinz » za apr 19, 2014 1:01 pm

RUNNER schreef:Hoopte hier stoppers tegen te komen op dit forum... om elkaar te steunen. Maar volgens mij zijn hier alleen maar blowers :conf: Geeft niet hoor, ik zit ook maar 1mm af van weer gewoon een blower zijn! :lol:

Sinds mijn sterilisatie is bij mij alle drang naar drugs weg. Behalve dat ik alleen nog wijn drink en sigaretten rook, zoals middelmatige personen. Geweldig middelmatig leven nu, middelmatige vrienden maar vooral middelmatige wijn. En ook helemaal geen geld om cannabis te kunnen veroorloven, ideaal.
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » za apr 19, 2014 1:39 pm

"Sinds mijn sterilisatie is bij mij alle drang naar drugs weg. Behalve dat ik alleen nog wijn drink en sigaretten rook, zoals middelmatige personen. Geweldig middelmatig leven nu, middelmatige vrienden maar vooral middelmatige wijn. En ook helemaal geen geld om cannabis te kunnen veroorloven, ideaal."

Jeetje Vinz, dat klinkt wel erg middelmatig! En toch geweldig??
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » za apr 19, 2014 1:41 pm

Dank je, Druks... Ik doe m'n best! :keta:
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Prototype » za apr 19, 2014 2:12 pm

RUNNER schreef:Hoopte hier stoppers tegen te komen op dit forum... om elkaar te steunen. Maar volgens mij zijn hier alleen maar blowers :conf: Geeft niet hoor, ik zit ook maar 1mm af van weer gewoon een blower zijn! :lol:

Even door de zure appel heen bijten.
Je weet waar je het voor doet ;)
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor EasyM » zo apr 20, 2014 9:51 am

Nieuw hier, lees vaak mee maar voor runner een account aangemaakt.
Ben 32 jaar, ik heb van mijn twaalfde tot mijn dertigste dagelijks geblowed... Ook zeer veel andere drugs gehad, vooral mdma. Twee jaar geleden de knoop doorgehakt en besloten te stoppen met blowen. Ik heb dit al vaker geprobeerd, zonder succes. Dus nu aangemeld bij vnn om hulp te krijgen en ik ben gelijk na de aanmelding cold turkey gestopt. Slapen was een hel, maar met behulp van 20 mg melatonine voor het slapen gaan was daar wel door heen te komen. Als je echt wil stoppen moet je niet minderen of afbouwen. Je moet wilskracht tonen en in 1 keer kappen! Zet voor jezelf eens de voordelen en nadelen naast elkaar en vraag jezelf af wat het je nou gebracht heeft... Bij mij alleen maar psychische problemen, schulden, stemmings wisselingen, sociale isolatie... Bij mij was het ook nog eens dat mijn serotonine fucked up was door jarenlang mdma misbruik dus ik doe al twee jaar helemaal geen drugs meer.
Twee jaar gestopt en voel me beter dan ooit! Ik mis de wiet helemaal niet meer, het heeft me niks dan ellende gebracht... Succes met stoppen, het is even doorbijten maar het levert je zoveel op!
EasyM
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo apr 20, 2014 9:36 am

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Maus » zo apr 20, 2014 11:10 am

EasyM schreef:Nieuw hier, lees vaak mee maar voor runner een account aangemaakt.
Ben 32 jaar, ik heb van mijn twaalfde tot mijn dertigste dagelijks geblowed... Ook zeer veel andere drugs gehad, vooral mdma. Twee jaar geleden de knoop doorgehakt en besloten te stoppen met blowen. Ik heb dit al vaker geprobeerd, zonder succes. Dus nu aangemeld bij vnn om hulp te krijgen en ik ben gelijk na de aanmelding cold turkey gestopt. Slapen was een hel, maar met behulp van 20 mg melatonine voor het slapen gaan was daar wel door heen te komen. Als je echt wil stoppen moet je niet minderen of afbouwen. Je moet wilskracht tonen en in 1 keer kappen! Zet voor jezelf eens de voordelen en nadelen naast elkaar en vraag jezelf af wat het je nou gebracht heeft... Bij mij alleen maar psychische problemen, schulden, stemmings wisselingen, sociale isolatie... Bij mij was het ook nog eens dat mijn serotonine fucked up was door jarenlang mdma misbruik dus ik doe al twee jaar helemaal geen drugs meer.
Twee jaar gestopt en voel me beter dan ooit! Ik mis de wiet helemaal niet meer, het heeft me niks dan ellende gebracht... Succes met stoppen, het is even doorbijten maar het levert je zoveel op!

Respect dat het je gelukt is te stoppen! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor EasyM » zo apr 20, 2014 2:49 pm

Thnx :) wilskracht is belangrijk, maar ook je probleem erkennen naar de buitenwereld en hulp van anderen accepteren is zeer aan te raden! Moet er wel bij zeggen dat ik therapie en begeleiding er bij gehad heb, maar uiteindelijk moet het van jezelf komen!
Voor de stoppers: succes!
EasyM
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo apr 20, 2014 9:36 am

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » ma apr 21, 2014 12:39 pm

EasyM. Thanks dat je een account hebt aangemaakt speciaal voor mij!

Verschil met jou is dat ik weinig problemen heb, geen schulden, geen ruzies, functioneer gewoon, blow er maar 1 of 2 op een dag. Dus wat dat betreft heb ik geen grote stok achter de deur om te stoppen. Ik merk wel allerlei kleine nadelen, maar die kan ik zo weer wegredeneren als ik zin heb in een blowtje. Dus enerzijds fijn dat ik geen grote problemen heb, natuurlijk, maar anderszijds lijkt helemaal stoppen daardoor ook minder noodzakelijk. Dat is het natuurlijk ook, minder noodzakelijk dan bij jou, maar voor mij is het toch steeds een lastige strijd. Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen? Ik volg bij VNN het internetprogramma, daar ben ik al ruim een half jaar mee bezig.

Super dat je met alles gestopt bent en je zo goed voelt. Begin nooit weer, want je hangt er meteen weer aan!! maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. Succes verder!! :wave:
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor EasyM » ma apr 21, 2014 4:10 pm

Je antwoord is een beetje dubbel. Je erkent dat je verslaafd bent, opent er een onderwerp over, maar je zegt ook dat je er weinig last van hebt... Dan heb je er dus wel moeite mee dat je blowt. Gewoon stoppen, en je leven leiden vanuit je eigen kracht is wat ik dan denk! Succes!
EasyM
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo apr 20, 2014 9:36 am

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » ma apr 21, 2014 9:53 pm

Je hebt gelijk, EasyM. Ik héb er last van en probeer al heel lang te stoppen. Ik probeer alleen steeds weer een achterdeurtje open te houden om weer te kunnen blowen (oh... zo erg is het bij mij niet...).
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Prototype » ma apr 21, 2014 9:58 pm

RUNNER schreef:Je hebt gelijk, EasyM. Ik héb er last van en probeer al heel lang te stoppen. Ik probeer alleen steeds weer een achterdeurtje open te houden om weer te kunnen blowen (oh... zo erg is het bij mij niet...).

Je moet ook niet met deze instelling gaan 'proberen' te stoppen.
Gewoon stoppen, niet misschien, geen excuus.
Werkte voor mij toen ik stopte met roken :smokin:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor Wietsmoker » di apr 22, 2014 7:41 am

Ik herken wel zoiets, de negatieve effecten merken maar ook de voordelen als je stopt. En dan later toch weer de fout in. Echt herkenbaar.

Ik weet niet veel meer dan de meesten hier, dus wens ik je gewoon veel sterkte toe...
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Ook verslaafd aan wiet...

Berichtdoor RUNNER » di apr 22, 2014 1:36 pm

Dank Prototype en Wietsmoker. Ik ga gewoon stoppen. Genoeg geblowd in m'n leven!
RUNNER
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do apr 17, 2014 1:01 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner