Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wietverslaving

Voor alle verslavingsverhalen over wiet, alcohol, heroïne, GHB, benzo's ,...

Wietverslaving

Berichtdoor Glenson » wo feb 11, 2015 12:23 am

Hallo,

Ik lees dit forum dagelijks maar heb nog nooit echt iets gepost dus ik heb besloten om ook maar m'n ervaringen te delen. Het gaat namelijk over mijn wiet gebruik, ik denk ook dat het goed voor me zelf is om dit te vertellen.

Ik zal eerst uitleggen hoe ik precies ben begonnen met blowen en hoe ik nu in deze positie kom.

Twee jaar geleden had ik voor het eerst geblowd, me eerste vier, vijf keer was altijd met m'n broer. Hij kon er aan komen en ik toen der tijds nog niet, de eerste drie keer toen ik blowde was ik nog niet eens stoned geweest want m'n broer flikkerde altijd joints vol met tabak en ik voelde alleen maar de nicotine. Tot me vierde/vijfde keer toen ik met m'n broer puur uit een pijpje ging roken, ik kan me nog heel goed herinneren dat hij zei ''Je moet niet te veel blowen hé'', ik antwoorde daar op dat ik het eigenlijk nooit deed, en toen der tijd deed ik dat ook nog niet. Me broer begon eerst met hijsen aan het pijpje, daarna ik, we wisselden steeds af. Ik hitte die pijp alleen maar door en door, vaker dan m'n broer die regelmatig blowde. Ik deed dat omdat ik nog niks voelde, tot dat ik terug naar binnen ging en toen sloeg hij in. Ik was knetter stoned en als ik naar een lichtgevend beeld kijk zag ik het helemaal door elkaar draaien, ik dacht hoe mensen dit nou leuk kunnen vinden. Drie keer blowen later dacht ik dat ook nog.

Een nieuw school jaar begon en me beste oude vriend kwam opeens op me school en ook nog in me klas. Later in het school jaar begonnen we samen te blowen met nog een vriend, we haalden wiet van dealers en rookten het in avonden op. Uit eindelijk begonnen we ook met op school blowen, af en toe, zo ging het jaar een beetje door, tot in de vakantie en de nieuwe school jaar. Nog steeds blowen en het werd steeds meer en meer, en toen zaten we in het examen jaar (zit ik nu nog). We gingen steeds meer op school blowen, alleen maar meer en meer. Er waren periodes dat ik twee weken dag in dag uit alleen maar stoned was en zo'n vier joints per dag rookte. Toen verloor ik me telefoon is een keer toen ik echt stoned was, ik moest een nieuwe kopen, daar ging me geld. Toen begon ik met het lenen van vrienden hun geld, dit begon met even een vijfje wiet lenen, maar het werd steeds meer en meer, later moest ik me vriend al 40 euro betalen omdat ik alles voor wiet leende, en dit voor een scholier zonder een goed inkomen, en zo ben ik twee keer in de schulden gekomen door wiet.

Nu over mijn verslaving..

Al zo'n vier maanden ongeveer zit ik hier nu mee, het is heel moeilijk geworden om blij te zijn zonder wiet. Overdag gaat het nog want dan ga ik school, maar als de avond aanbreekt word ik alleen maar depressief, en niet een beetje ook. Ik denk bijna alleen nog maar aan wiet, elke avond weer. Bijna elke avond weer alleen met een dikke kut gevoel. Ik was altijd de jongen die zo goed kon sparen, vergeleken met me leeftijdgenoten had ik altijd veel en veel meer geld op me bank. Sinds ik blow, ik heb niks meer, alles, maar dan ook echt alles gaat naar wiet. Dan zit je weer zonder geld, zonder wiet en heel veel gezeik van school. Wat wil je dan op zo'n moment, wiet, iets om je gedachten op wat anders te zetten, maar je hebt er geen geld voor en zo word het erger en erger.

Stoppen is dan ook zeer moeilijk, maar dan ook echt heel moeilijk. Ik overdrijf nu niet, al m'n vrienden die blowen en ik ken ze al me hele leven, dus het zijn dan ook nog is me beste vrienden. Het afgelopen half jaar ben ik nog geen één keer nuchter buiten geweest met m'n vrienden om te chillen, het enige wat we doen is blowen. Ik heb ook het gevoel dat ik me ouders zwaar heb teleurgesteld, ze hebben me zo'n 7 keer ''betrapt'' op blowen, en dat in een periode van twee weken.

M'n huidige situatie is altijd nog even erg, zodra ik weer geld heb koop ik weer wiet er voor. Ik probeer het niet te doen maar toch is het heel moeilijk, weekenden kan ik niet thuis zitten dus ga ik naar buiten met vrienden, het enige wat ik met hun doe is blowen, dus dan koop ik het maar gewoon en rook ik het want anders ga ik me alleen nog maar meer kutter voelen.

Door te sporten probeer ik me gedachtes op andere dingen te zetten en gemotiveerd te worden om ook echt te gaan stoppen, alleen steeds krijg ik dan weer dat ''schijt heb er geen zin meer in'' gevoel als het net weer even goed gaat.

Ik weet niet echt wat ik er nog meer bij kan vertellen. Tips zijn ook altijd welkom.
Glenson
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: di feb 10, 2015 1:33 am

Re: Wietverslaving

Berichtdoor nummerbijpakker » wo feb 11, 2015 1:16 am

Je bent er in ieder geval van op de hoogte dat wietgebruik een probleem kan zijn.

Een wietverslaving kan nog wel eens onderschat worden. Ik heb vrienden en neefjes gehad die goed functioneerden op de middelbare. Echt leuke gasten met girls hobbies bijbanen. Toen de vrijheid van een echte opleiding kwam ging het compleet mis. De wiet verneukte veel. Ze verdienden centen en dachten dat ze veel vrienden hadden. Wat leverde wiet eigenlijk concreet nog op? De enige band die ze feitelijk nog hadden met hun maten was het smoken en elkaar wijsmaken hoeveel toffer het vroeger wel niet was. Grijp in nu het nog kan en zeg al je drugsmaten gedag. Ga dan vooral NIET vervangen met iets anders zoals alcohol, dan is de einde zoek. Stay cool & clean boi!
nummerbijpakker
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 33
Geregistreerd: wo apr 23, 2014 1:20 am
Woonplaats: utrecht

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Piotr » wo feb 11, 2015 3:06 am

Ahh fuck een heel uitgebreid bericht getypt en één tik op me telefoon en t was gone. Misschien dat ik het morgen wel opnieuw uittyp. Conclusie van het verhaal: jouw situatie lijkt best op die van mij toen ik ermee begon. Het is geen verslaving, het is een gewoonte, een ritueel. Het is niet dat je niet meer zonder wiet kan, maar onderrussen ben je gewend op normale doordeweekse dagen iets leuks te doen (wiet roken), waardoor je je verveelt als je niet met vrienden bent. Of je staat sterk in je schoenen en je kapt/mindert of je wacht tot je tegen een muur aanloopt. (Bij mij was die muur 2e jaar HBO) En dan ben je dus iets te laat.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Fool » wo feb 11, 2015 3:15 am

En een ritueel door verveling is stiekem geen verslaving?
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Vinnie » wo feb 11, 2015 3:31 am

Piotr schreef: Het is geen verslaving, het is een gewoonte, een ritueel. Het is niet dat je niet meer zonder wiet kan, maar onderrussen ben je gewend op normale doordeweekse dagen iets leuks te doen (wiet roken), waardoor je je verveelt als je niet met vrienden bent


dat is juist de essentie van veel verslavingen , de drug is zo leuk dat nuchter zijn niet meer leuk is.
als je niks leuk vind behalve blowen en alleen maar aan de drug kan denken dan ben je verslaafd :s
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Vinnie » wo feb 11, 2015 3:34 am

Piotr schreef: Of je staat sterk in je schoenen en je kapt/mindert of je wacht tot je tegen een muur aanloopt. (Bij mij was die muur 2e jaar HBO) En dan ben je dus iets te laat.


mag ik vragen wat voor muur dat was en hoe je er tegen aan bent gelopen?
ga volgend jaar zelf HBO doen en blow nu bijna elke dag ( als ik een dag niet blow is dat speciaal) wil eigenlijk wel gaan stoppen dan ( met dagelijks blowen dan :p )
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Piotr » wo feb 11, 2015 1:00 pm

Er is een gigantisch verschil tussen een wiet-"verslaving" en andere verslavingen. Stoppen met wiet geeft geen ontwenningsverschijnselen itt. alle andere drugs zoals heroïne, speed of nicotine. Zodra je stopt met blowen zul je juist zelfs positieve veranderingen meemaken.

De drug op zich is ook niet zo leuk dat nuchter zijn niet leuk is, maar je linkt blowen gewoon gauw aan iets, met name tijdens je puberteit. Ik denk dat Glenson dat hetzelfde gaat ervaren als ik; je blowt gewoon elke dag met je vrienden. Wil je stoppen/minderen dan ga je dus minder naar je vrienden toe. In weze moet je afkicken van je vrienden dagelijks zien, niet direct van wiet. Bij ons in de vriendengroep was blowen gewoon het ritueel; ging je chillen, dan was er wiet. Was het er niet, dan gingen we het met de fiets, auto of OV naar de shop. Laatst heb ik voor het eerst in 3 jaar met m'n maten gechillt zonder te blowen en zonder dat iemand vond dat er geblowt moest worden. Ik heb er zelf he-le-maal geen last van. Zo nu en dan blow ik nog wel, maar nu gaat wel eens een week voorbij dat ik niet geblowt heb zonder dat ik er erg in heb. En je bent over het algemeen gewoon een stuk helderder in je kop.

Ik heb havo afgerond met twee vingers in m'n neus. Het eerste jaar op het HBO lukte me ook nog net met deze lakse instelling. Het tweede jaar ging écht heel slecht en heb ik vervolgens een kleine verandering in m'n studiekeuze gemaakt. Dagelijks blowen is gewoon niet praktisch als er verwacht wordt dat je presteert. Een HBO studie is niet alleen een kwestie van je toetsen halen. Los van het feit hoeveel kennis je al hebt, je moet aan de bak en heb motivatie nodig om je er toe te zetten, terwijl ik 's avonds na de lessen toch liever een blowtje rook. Je agenda wordt gewoon een stuk drukker, wat over het algemeen niet goed samen gaat met blowen.

Stoppen of minderen met blowen is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, iets waar ik nooit goed in ben geweest. Ik ben sinds enkele weken verhuisd, mede om wat afstand te doen van mijn overactieve vriendengroep. Wees verstandig en pas je ritme aan. Ik heb dat veel te laat gedaan. Stiekem stelt het niks voor. Stoppen of minderen is geen periode, stoppen of minderen is eCht zo gebeurd zolang je er zelf achter staat. Je moet er gewoon geen big-deal van maken tegenover je omgeving. Hou het subtiel en laat je oude gewoontes achter je, dan is het morgen al opgelost. Wat afstand nemen van je vrienden die dagelijks blowen is ook niet onverstandig als dat het probleem is.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Perry » wo feb 11, 2015 1:08 pm

Waar haal je dit vandaan Piotr? Wiet-afkick zorgt(/kan zorgen) voor trillen, zweten, slapeloosheid, nachtmerries en soms zelfs paranoia en dergelijke. Als je door deze afkick periode heen bent zal je wel energieker zijn en weet ik veel wat, maar daarvoor zal je toch, net als bij vrijwel alle drugs, door de afkick periode heen moeten.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Piotr » wo feb 11, 2015 1:41 pm

Zo heb je op de bijsluiter van paracetamol ook vast wel een hele lijst met bijwerkingen vinden. Neem het maar met een korreltje zout, stel je niet aan en je zal je in no-time beter als voorheen.

Janken dat je afkick-verschijnselen hebt van wietgebruik vind ik net zo'n verhaal als mensen die zeggen dat ze niet kunnen afkicken wat wiet. Als je beweert dat je niet kan afkicken zegt maar één ding; je bent een slappe lul. Als je dat nog niet eens kunt zul je ook niks bereiken in je leven. Ik geloof best dat je wat "afkickverschijnselen" kan hebben als je stopt met blowen, maar het valt allemaal wel mee, dus stel je niet aan. Stoppen met wiet is in mijn ogen puur een kwestie van "je niet aanstellen". Ik heb met die instelling echt echt nergens last van gehad. Dat slaaptekort kan ik wel begrijpen, al zal dat waarschijnlijk ook wel een placebo-effect zijn. Desalniettemin zal je meer uitgerust wakker worden door het negatieve effect wat wiet heeft op je REM-slaap. Die nachtmerries lijken me wel erg aannemelijk. Ik merk bijvoorbeeld wel weer dat ik heb gedroomd wanneer ik wakker word, wat de afgelopen jaren zeldzaam was.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Perry » wo feb 11, 2015 1:46 pm

Iedere (niet dodelijke) afkick is een kwestie van niet aanstellen en doorzetten. Daar is wiet geen uitzondering in...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Piotr » wo feb 11, 2015 2:04 pm

Klopt, maar mensen die menen niet af te kunnen kicken van echt verslavende drugs stellen zich niet per direct aan. Je snapt wat ik bedoel, don't be a bitch.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Rudolph » wo feb 11, 2015 2:49 pm

Meestal is het ook uit verveling dat ik na een paar dagen stoppen weer begin met blowen, niet omdat ik vreselijke afkickverschijnselen ervaar.
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Piotr » wo feb 11, 2015 2:55 pm

Niet mauwen.

Wiet verbouwen.
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Schepje » wo feb 11, 2015 4:09 pm

Piotr schreef:Het is geen verslaving, het is een gewoonte, een ritueel. Het is niet dat je niet meer zonder wiet kan, maar onderrussen ben je gewend op normale doordeweekse dagen iets leuks te doen (wiet roken), waardoor je je verveelt als je niet met vrienden bent. Of je staat sterk in je schoenen en je kapt/mindert of je wacht tot je tegen een muur aanloopt. (Bij mij was die muur 2e jaar HBO) En dan ben je dus iets te laat.


Helemaal mee eens, het is gewoon verrekte lekker.

Tegenwoordig rook ik gemiddeld een of twee weekenden per maand. En dan twee gram/ soortjes per weekend. Af en toe was ie dan zo lekker dat ik maandag nog een gram haal en dinsdag mss.
Maar daar komt nou juist dat kutgevoel vandaan "bij mij iigv" omdat ik wel die rust kan gebruiken, Maar uiteindelijk gewoon geld aan het verbrassen ben, en op ga zien tegen simpele dingen. Dus niet mijn potentieel benut. Stoppen doe ik meestal door af te ronden, aka mn huis op te ruimen de zakjes weg te gooien m'n waterpijp weer schoon te maken, dat soort dingen. Mss een groot woord om je vrienden all together te droppen, maar mss eerst een paar dagen stoppen voordat je langsgaat zodat je niet het idee hebt dat je iets nodig hebt.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Ivo » wo feb 11, 2015 9:57 pm

Piotr schreef:Janken dat je afkick-verschijnselen hebt van wietgebruik vind ik net zo'n verhaal als mensen die zeggen dat ze niet kunnen afkicken wat wiet.

Daar gaat het niet over :P Je zegt dat er geen ontwenningsverschijnselen zijn als je stopt met wiet terwijl die er zeker wel zijn. Ok, ze zijn niet zo hard als ongeveer eender welke andere drug, maar ze zijn er en kunnen kut genoeg zijn.

Glenson, veel meer dan sporten en andere bezigheden zoeken kan je niet doen. Mij helpt het ook altijd om te bedenken hoeveel geld ik uitspaar en hoeveel helderder ik kan nadenken als ik een tijdje gestopt ben. Als je even stopt merk je heel snel de negatieve effecten verdwijnen en weet je weer waarom je gestopt bent.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor bontkraagdelft » wo feb 11, 2015 10:08 pm

Piotr schreef:..


Heb deze methode geprobeerd en 99 van de 100 'vrienden' haakten af
Avatar gebruiker
bontkraagdelft
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 87
Geregistreerd: vr aug 29, 2014 10:35 pm
Woonplaats: gouda omg

Re: Wietverslaving

Berichtdoor verneukeratief » wo feb 11, 2015 10:30 pm

JongGeleerd schreef:Waar haal je dit vandaan Piotr? Wiet-afkick zorgt(/kan zorgen) voor trillen, zweten, slapeloosheid, nachtmerries en soms zelfs paranoia en dergelijke. Als je door deze afkick periode heen bent zal je wel energieker zijn en weet ik veel wat, maar daarvoor zal je toch, net als bij vrijwel alle drugs, door de afkick periode heen moeten.


En jij bent precies hoevaak gestopt met wiet?
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Ivo » wo feb 11, 2015 10:39 pm

Gele Banaan schreef:
JongGeleerd schreef:Waar haal je dit vandaan Piotr? Wiet-afkick zorgt(/kan zorgen) voor trillen, zweten, slapeloosheid, nachtmerries en soms zelfs paranoia en dergelijke. Als je door deze afkick periode heen bent zal je wel energieker zijn en weet ik veel wat, maar daarvoor zal je toch, net als bij vrijwel alle drugs, door de afkick periode heen moeten.


En jij bent precies hoevaak gestopt met wiet?

Genoeg om te weten hoe het in elkaar zit blijkbaar :#:
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Glenson » vr feb 20, 2015 12:01 am

Even een update.

Ik heb nu vijf dagen helemaal niks gehad, geen wiet, geen alcohol, niks. Dit is de eerste keer dat ik het zo lang heb volgehouden. Ik heb veel minder last van down voelen en ben weer goed gemotiveerd om te stoppen, ook omdat over zes maanden mijn opleiding veva start waar voor ik erg fit moet zijn voor 't niveau dat ik wil doen, dat betekent 10 keer zo veel sporten en 10 keer minder roken, dus kort-om, het gaat veel beter nu voor het eerst in drie maanden.

Ik weet niet hoe het dit weekend zal gaan.
Glenson
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: di feb 10, 2015 1:33 am

Re: Wietverslaving

Berichtdoor Partypipo » vr feb 20, 2015 2:48 am

Het klinkt alsof je een verslaving hebt aan wiet om je gedachten even te verzetten. Je vindt je leven te saai, of te kut of zoiets? Los dat dan eerst op. Zolang je het nodig vindt om je gedachten even te verzetten, bepaalde dingen niet te voelen of dat soort dingen, is de kans groot dat je weer terug valt in je gedrag. Zoek een hobby, zoek leuke vrienden die wat anders doen dan alleen maar blowen of ga met een professional praten. Je wiet verslaving klinkt als een gevolg van iets en niet als oorzaak, hoewel het natuurlijk óók weer problemen voor je veroorzaakt.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Downers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner