Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Bang en over focust

Ben je verslaafd aan speed, coke, mdma of een andere stimulant? Wil je info over dit type verslavingen? Hier moet je zijn.

Bang en over focust

Berichtdoor banaantje123 » wo jun 10, 2020 2:19 pm

Beste df'ers,

Na ongeveer een jaar of twee post ik weer eens een nieuw bericht hier. In de afgelopen twee jaar heb ik geen drugs gebruikt (nou, met uitzondering op thunderdome en pandemonium). Ook gestopt met blowen, wat ik dagelijks deed.
Ondertussen heb ik mijn leven opgepakt en sport ik op wedstrijdniveau en ben ik bezig met een autobiografie.

Nu ga ik nog met mijn 'oude' vriendengroep om, die regelmatig drugs gebruiken. Geen probleem voor mij opzich. Maar ik ben uitgenodigd voor een spacefeestje eind van de maand, waar iedereen aan de xtc gaat. Ik heb ja gezegd, ik wil best wel een keertje weer dat doen. Alleen ben ik bang. Aangezien ik hoogbegaafd ben en al aardig wat IQ puntjes heb verloren in de afgelopen jaren ben ik een soort gefocust op dat het zo slecht is voor je hersenen is, dat je dom van XTC wordt. Ik kan het rationaliseren, bij sporadisch gebruik valt dat allemaal wel mee. Maar toch spookt het door mijn hoofd. Daarnaast heb ik een soort van stempel op mijn gebruik gedrukt. Ik voel me schuldig, en ik moet erg denken aan de tijd dat ik verslaafd was als ik het overweeg om weer te gaan doen. Terwijl ik weet, dat ik niet terug wil en ga. Want nu heb ik veel meer om te verliezen.

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met tips en tricks of advies.

Vriendelijke groetjes,

Banaantje
banaantje123
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: di jan 03, 2017 3:01 am

Re: Bang en over focust

Berichtdoor Jmths » wo jun 10, 2020 3:40 pm

banaantje123 schreef:Ik kan het rationaliseren, bij sporadisch gebruik valt dat allemaal wel mee. Maar toch spookt het door mijn hoofd. Daarnaast heb ik een soort van stempel op mijn gebruik gedrukt. Ik voel me schuldig, en ik moet erg denken aan de tijd dat ik verslaafd was als ik het overweeg om weer te gaan doen. Terwijl ik weet, dat ik niet terug wil en ga. Want nu heb ik veel meer om te verliezen.

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen met tips en tricks of advies.

Dat wordt ook wel cognitieve dissonantie genoemd, niet exclusief aan drugsgebruik al zullen de meeste (voormalig) drugsgebruikers zich hier waarschijnlijk wel tot bepaalde hoogte in herkennen. Op een gegeven moment kom je er achter dat mensen niet altijd handelen zoals ze graag willen waar het vertoonde gedrag en gewenste gedrag met elkaar botsen en je toch met jezelf zult moeten leren leven. Deze cliché gaan vaak extra hard op voor mensen die zich zogezegd in de put bevinden.

Ik denk persoonlijk dat mits niet te buitensporig het geen invloed op IQ zal hebben maar alleen jij kan voor jezelf bepalen of de risico's verbonden aan MDMA gebruik opwegen tegen wat je er aan denkt over te houden. Om eerlijk te zijn moet ik bij Thunderdome en Pandemonium denken aan buitensporig gebruik van drugs. Ik ken jouw verleden qua gebruik niet en hoe hoog je de kans inschat dat je jezelf hier (weer) in verliest.

Als je gegronde reden hebt om te vrezen dat je gebruik van bepaalde middelen na het spacefeestje weer in een oude spiraal beland en je hier de controle over kwijt raakt en dat dit een aanzienlijk risico vormt voor je constructieve leven kun je de afweging maken om niet naar een feestje te gaan waar de kans op MDMA gebruik hoog is.
Laatst bijgewerkt door Jmths op wo jun 10, 2020 11:00 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Bang en over focust

Berichtdoor banaantje123 » wo jun 10, 2020 4:06 pm

Jmths schreef:
Ik denk persoonlijk dat mits niet te buitensporig het geen invloed op IQ zal hebben maar alleen jij kan voor jezelf bepalen of de risico's verbonden aan MDMA gebruik opwegen aan je er aan denkt over te houden. Om eerlijk te zijn moet ik bij Thunderdome en Pandemonium denken aan buitensporig gebruik van drugs. Ik ken jou verleden qua gebruik niet en hoe hoog je de kans inschat dat je jezelf hier (weer) in verliest.

Als je gegronde reden hebt om te vrezen dat je gebruik van bepaalde middelen na het spacefeestje weer in een oude spiraal beland en je hier de controle over kwijt raakt en dat dit een aanzienlijk risico vormt voor je constructieve leven kun je de afweging maken om niet naar een feestje te gaan waar de kans op MDMA gebruik hoog is.


Bedankt voor je snelle reactie. Op thunderdome heb ik in totaal driekwart pil genomen en op pandemonium 1 bommetje (speed) aan het begin van de avond genomen, voor de rest niks. Toen ik volop gebruikte kon ik mezelf niet begrenzen en gebruikte ik de hele avond door (denk aan een lijntje speed/coke elke 10 minuten).
Ik schat in dat de kans niet erg hoog zou zijn, omdat ik enorm veel waarde hecht aan de projecten waar ik momenteel mee bezig ben. En ook omdat het anders voelde op de feesten. Het was leuk om te doen, maar de nieuwigheid was eraf.

Ik denk zelf dus niet dat ik een helemaal gegronde reden heb om me zorgen te maken, maar verleden blijft verleden. Ik merk dat ik mijn hoofd nog niet helemaal vertrouw daarin. De afweging maken van wat 'veilig' gebruik is en waar het (persoonlijke) grenzen overgaat vind ik moeilijk.
Nogmaals bedankt voor je reactie, tof dat je de tijd hebt genomen om het een beetje uit te leggen :).
banaantje123
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: di jan 03, 2017 3:01 am

Re: Bang en over focust

Berichtdoor Jmths » wo jun 10, 2020 11:18 pm

banaantje123 schreef:Toen ik volop gebruikte kon ik mezelf niet begrenzen en gebruikte ik de hele avond door (denk aan een lijntje speed/coke elke 10 minuten). Ik schat in dat de kans niet erg hoog zou zijn, omdat ik enorm veel waarde hecht aan de projecten waar ik momenteel mee bezig ben. En ook omdat het anders voelde op de feesten. Het was leuk om te doen, maar de nieuwigheid was eraf.

Ik denk zelf dus niet dat ik een helemaal gegronde reden heb om me zorgen te maken, maar verleden blijft verleden. Ik merk dat ik mijn hoofd nog niet helemaal vertrouw daarin. De afweging maken van wat 'veilig' gebruik is en waar het (persoonlijke) grenzen overgaat vind ik moeilijk.
Nogmaals bedankt voor je reactie, tof dat je de tijd hebt genomen om het een beetje uit te leggen :).

Je vreest er dus een beetje voor binge risico op dat feestje? Misschien van tevoren ergens opschrijven hoeveel je maximaal naar binnen wilt werken die avond om het lange termijn ook een beetje leuk te houden. Op die manier kun je vrij concreet nagaan of je die afweging op het moment zelf ook rationeel kunt maken. Persoonlijk zie ik een stukje concretisering en bewustwording wel als belangrijke aspecten bij het leren omgaan met drugs gebruik.

Sporadisch MDMA gebruik heb ik mij een paar jaar schuldig aan gemaakt, dan meestal 200mg op een avond. Doseerde ik meestal 150mg en kort daarop 50mg. Het sociale aspect daarvan kon ik altijd wel waarderen.

Amfetamine en gelijkende substanties heb ik zo'n 7 jaar op frequente basis gebruikt, maar dan enkel in functionele setting (meestal om te studeren). Dan doseerde ik zelden meer dan 20mg Amfetamine en dan maximaal zo'n 30mg Amfetamine (equivalent). Dat deed voor de studie destijds wonderen voor mij, en tegenwoordig gebruik ik nog steeds sporadisch Amfetamine op soortgelijke wijze al dan aanzienlijk minder vaak. Toen ik meer frequent functioneel amfetamine gebruikte was het vaak ook meerdere dagen in de week hardlopen om de dip op te vangen.

Ik denk dat er veel mogelijk is op gebied van zelfregulering qua drugs maar het is absoluut niet vanzelfsprekend. Ik heb mij ook zeker vaak vergrepen aan allerlei drugs wat met enige clichés en waar de gevolgen van overmatig gebruik van middelen nog enkele jaren na sleepte. Het wordt steeds makkelijker maar je kunt het jezelf er knap lastig mee maken.

Graag gedaan.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Verslaving - Uppers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner