Hey guys,
Een vriend van mij die altijd al wat luchtig was over drugs en het niet zo veel uit maakte in welke mate je welke drugs nou eigenlijk gebruikt, is sinds eind deze zomer ontzettend veel coke gaan gebruiken, dit is nu nog steeds bezig.
Ik heb het er al een aantal keer met hem over gehad en dan krijg ik reacties als: wat maakt het uit, yolo ik ben jong, of: coke zelf is helemaal niet slecht voor je, het is de troep waar het vaak mee is versneden.
Nou is hij zelf nogal slim en heeft sinds z'n 17e (hij is nu 19) een eigen bedrijfje waar hij websites maakt en onderhoudt voor bedrijven, hij werkt dus ook veel 's nachts en heeft ondertussen ook een studie.
Hij ziet het dus ook als een perfect middel om zowel in de nacht voor werk als op school goed te kunnen presteren. (Voor zo ver ik weet gebruikt hij al sinds dat hij zoveel is gaan gebruiken dagelijks, daarvoor al een aantal maanden sporadisch)
Met zijn bedrijfje verdient hij bakken met geld en hij woont nog thuis, dus kan al z'n geld spenderen aan wat hij maar wilt. Z'n coke habbit kan dus easy voortzetten omdat hij toch altijd zat geld heeft.
Hij vertelde laatst wel dat hij snel geprikkeld is en last heeft van moodswings af en toe, maar hij doet overal zo ontzettend luchtig en lacherig over... In de groeps app met m'n vaste vriendengroep verschijnt er ook vaak weer een foto van z'n nieuwe stack wat hij dan met trots laat zien: kijk weer 50 gram.
De rest ziet het gevaar niet zo, ze vinden wel dat hij slecht bezig is, maar ze denken dat het wel los zal lopen.
Zelf weet ik dus niet hoe ik hem kan laten inzien dat hij ECHT slecht bezig is, ook omdat hij er zo ontzettend lacherig over doet alsof het allemaal een grote grap is. Ik vraag me verder ook af of hij nou al echt verslaafd is of gewoon niet in ziet dat ie fucked up bezig is...
Hebben jullie misschien tips?
Thx alvast!